Мовні теми з українскької мови (3 клас)

Про матеріал
Мовні теми, 3 клас. 1. Мова, мовлення, текст, речення 2. Слово, значення слова, будова слова 3. Іменник 4. Прикметник. Дієслово
Перегляд файлу

3 клас

Навчальна мовна тема

 

Мова і мовлення. Текст. Речення.

 

І варіант

  1. Наведіть приклади «чарівних» слів вітання і прощання.
  2. Виберіть правильне твердження.

Текст – це …  .

        а) об’єднані за змістом речення;

        б) окремі речення;

        в) група слів.

  1. Який це текст?

            Володя йшов стежиною і побачив зайчика. Хлопчик піймав його і поніс додому. У Володі були собака Бровко і котик Мурчик. Вони подружилися із зайчиком.

            а) опис;

            б) міркування;

            в) розповідь.

4.  Пронумеруйте речення, щоб вийшов текст.

          ___  Раптом з яру вискочив вовк.

          ___  Молодий пастух пас овець.

          ___  Це трапилося в гірському селі.

          ___  Пастух кинувся на вовка і прогнав його.

          ___  Він схопив вівцю.

  1.  За метою висловлювання речення бувають …  .

            а) розповідні, питальні, спонукальні;

            б) питальні, окличні.

  1. Яке речення відповідає даній схемі?

        .  .  .  _______  _______  .  .  .  ?

            а) Де живуть зайчата?

            б) Хто поселився в дуплі?

            в) Куди відлітають пташки восени?

  1. Складіть і запишіть речення зі слів:

            розв’язав, задачу, самостійно, Андрійко, складну.

  1. Підкресліть у реченні головні члени.

                 Синіє небо над осіннім гаєм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

Навчальна мовна тема

 

Мова і мовлення. Текст. Речення.

 

ІІ варіант

  1. Наведіть приклади «чарівних» слів подяки, вибачення.
  2. Виберіть правильне твердження.

Текст – це …  .

        а) кілька абзаців;

        б) об’єднані за змістом речення;

        в) окремі речення.

  1. Який це текст?

             Лисиця живе у лісі. У неї руда шерсть. Хвіст довгий і пухнастий. Зуби гострі. Лисиця дуже хитра. Вона ловить і їсть мишей, зайців.

             а) розповідь;

             б) опис;

             в) міркування.

  1. Пронумеруйте речення, щоб вийшов текст.

        ___  Побачили птахи ласощі й злетілися до годівниці.

        ___  І вирішили діти допомогти пернатим друзям.

        ___  Діти розвісили годівниці на деревах, насипали корму.

        ___  У шкільній майстерні вони зробили хороші годівниці.

        ___  Важко живеться птахам узимку.

  1. Який розділовий знак ставимо в кінці речення?

             а) крапку;

             б) кому;

             в) крапку, знак оклику, знак питання.

  1. Яке речення відповідає даній схемі?

       _______  _______   .   .   .      .   .   .     .

            а) Всюди лунають дзвінкі дитячі голоси.

            б) Діти співають веселу пісню.

            в) На деревах зявилися молоді листочки.

  1. Складіть і запишіть речення зі слів:

            осінні, в, зібралися, журавлі, відльоту, до, дні.

  1. Підкресліть у реченні головні члени.

            Білий туман огорнув село.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

Навчальна мовна тема

 

Мова і мовлення. Текст. Речення.

 

ІІІ варіант

 

  1. Де використовується усне мовлення?

            а) у листах;

            б) на радіо, телебаченні;

            в) у розмові між людьми.

  1. Доповніть речення.

       Усе написане або надруковане – це …  .

            а) усне мовлення;

            б) писемне мовлення.

  1. З яких частин складається текст?

            а) зачин, кінцівка;

            б) основна частина, зачин;

            в) зачин, основна частина, кінцівка.

  1. Які бувають тексти?

            а) текст-опис;

            б) текст-розповідь;

            в) опис, розповідь, міркування.

  1. Доберіть до тексту заголовок.

            Восени я приніс у школу зайченя. Спочатку воно всіх боялося і ховалося під шафу. Потім звірятко звикло до дітей, і вони годували його морквою та капустою. Навесні діти відпустили зайченя на волю.

            а) Зайченя.

            б) Зайченя в школі.

            в) Опис зайчика.

  1. За змістом питального речення побудуйте і запишіть розповідне речення.

            Умієте ви майструвати шпаківні?

  1. У реченні «Захлюпотіла прохолодною хвилею річка» головними членами є …  .

            а) прохолодною хвилею;

            б) річка захлюпотіла.

  1. Складіть і запишіть речення зі слів:

            посмішку, сяючою, чищення зубів, робить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

Перевірка знань з мови

 

Слово. Значення слова. Будова слова.

 

  1. Спільна частина споріднених слів називається:

а) закінченням;

б) основою;

в) коренем.

  1. Префікси служать для:

а) зв’язку слів у реченні;

в) для утворення нових слів.

б) для переносу слова з рядка в рядок;

  1. До кожного слова з лівої колонки добери синоніми з правої колонки.
    • Мужність                     шлях
    • Дорога                          оселя
    • Хата                              відвага
  2. Встав пропущені е, и. Добери до слів перевірні.

          Сл__вовий - ________ , з__ма - _______ ,

          гр__чаний - ________ , с__ло - _______ .

  1. Познач будову слів.

          Земля, лісовий, приказка, підводний.

  1. Утвори від поданих слів спільнокореневі за допомогою суфіксів. Познач корені і суфікси.

          Дощ -______________

          Море - _____________

          Зима - _____________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

Перевірка знань з мови

 

Іменник

 

1 варіант

  1.             Іменник означає:

а) ознаку предмета;       

б) назву предмета;       

в) дію предмета.

  1.             Іменники, до яких можна дібрати слова вона, моя, належать до:

а) чоловічого роду;        

б) середнього роду;      

в) жіночого роду.

  1.             Який іменник є загальною назвою?

а) місто;                       

б) Київ;                    

в) Україна.

  1.             Визнач і надпиши рід іменників.

 Трава, село, сонечко, дощ, пташка, кордон, робота, садівник, море.

  1.             Подані іменники запиши в однині.

парти –   _________ ,

книги –   _________ ,

олівці –   _________,

зошити – _________ ,

дятли –   _________, 

зірки –  __________ .

  1.             Склади словосполучення, змінюючи закінчення іменників. За потреби використовуй прийменники.

Їхати, машина – _______________________ ,

Відпочивати, річка – ___________________ ,

Писати, ручка – _______________________ ,

Вилізти, дерево – ______________________ .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

Перевірка знань з мови

 

Іменник

 

 

2 варіант

  1. Іменник відповідає на питання:

а) хто? кого?           

б) який? що?            

 в) що робить? де?

  1. Іменники, до яких можна дібрати слова він, мій, належать до:

а) чоловічого роду;        

б) середнього роду;      

в) жіночого роду.

  1. Який іменник є власною назвою?

а) місто;                        

б) київський;                    

 в) Україна

  1. Визнач і надпиши рід іменників.

 Травичка, небо, сонце, дощик, птах, риба, робот, сад, озеро.

  1.                    Подані іменники запиши в однині.

полиці –   _________ ,

краплі –   _________ ,

книги –   _________, 

хвилі – _________ ,

дерева –   _________, 

яблука –  __________ .

  1.                    Склади словосполучення, змінюючи закінчення іменників. За потреби використовуй прийменники.

Їхати, дім – _______________________ ,

Відпочивати, море – ___________________ ,

Малювати, пензлик – _______________________ ,

Бігти, ліс – ______________________ .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

Перевірка знань з мови

 

Прикметник. Дієслово

 

1 варіант

  1.          Слова, що є ознаками предметів і відповідають на питання який? яка? яке? які?, називаються:

а) іменниками;                        

б) прикметниками;             

в) дієсловами.

  1.          За родами дієслова змінюються у:

а) теперішньому часі;            

б) майбутньому часі;       

в) минулому часі.

  1.     Вибери серед слів прикметник.

а) гомін;                                 

б) гомінкий;                   

 в) гомоніти.

  1. До поданих іменників добери по два прикметники. Познач закінчення прикметників.

Яблуко (яке?) __________________________

Дуб (який?)____________________________

Пісня (яка?) ___________________________

  1. До поданих дієслів добери антоніми.

Заходити - ______________

Говорити - ______________

Вийти - _________________

Зачинити - ______________

  1. Склади речення. Запиши їх. Підкресли прикметники.

Земля, від, дрімоти, прокинулась, зимової.

У, ласує, білочка, горішками, руда, дуплі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

Перевірка знань з мови

 

Прикметник. Дієслово

 

2 варіант

  1.          У реченні прикметники зв’язані з:

а) іменниками;                

б) прийменниками;                 

в) дієсловами.

2. Дієслова означає…

а) ознаку предмета         

б) назву предмета                   

 в) дію предмета.

3. Як пишеться «не» з дієсловами?

а) разом                           

 б) окремо                                

 в) через дефіс.

  1. До поданих іменників добери по два прикметники. Познач закінчення прикметників.

Озеро (яке?) __________________________

День (який?)____________________________

Вишня (яка?) ___________________________

  1. До поданих дієслів добери антоніми.

Літати - ______________

Говорити - ______________

Бігати - _________________

Відчинити - ______________

  1.          Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх.

лежачий, Під, камінь,  не,  тече, вода.

З, не,  смійся, лиха, чужого.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Нина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткачук Нина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Авраменко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 жовтня 2020
Переглядів
7159
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку