Мовні теми з української мови для 3 класу

Про матеріал
Мовні теми "Текст. Речення", "Іменник. Прикметник", "Дієслово" (по варіантах)
Перегляд файлу

Мовна тема з теми «Текст. Речення» 1варіант

1 Чітким, зрозумілим, охайним, каліграфічним повинно бути:

а) усне мовлення;

б) писемне мовлення;

в)  внутрішнє мовлення;

2. Текст складається з таких частин :

а) основної частини;

б) теми, мети, заголовка;

в) зачину, основної частини, кінцівки;

3.Прочитай. Який заголовок найбільше підходить до тексту?

Кіт Мурчик поворухнув вухами, розкрив очі. Потім він встав на ноги, вигнув спину й солодко позіхнув. Підійшов до Марії, потерся об її ноги й тихо замуркотів. Мурчик прокинувся.

а) Кіт Мурчик;   б) Мурчик прокинувся;    в) Ранок;

4. Прочитай. Визнач тип тексту.

Любить їжачок гриби збирати. Знайде грибок і наколе на голки. Потім далі мандрує. Ходить лісом та хазяйнує. Нічого смачного не минає. Уже он скільки смаколиків назбирав. Отак усю осінь і господарює їжачок, щоб взимку легше було.

 а) розповідь;  б ) опис;   в) міркування;

5. Постав речення в такому порядку, щоб вийшла зв’язна розповідь.

Білочка готується до зими.

З такими запасами не страшна звірятку зима.

Вже осінь.

Цілий день вона носить горіхи, жолуді.

Сушить і складає їх у дуплі.

6. Спиши речення. Підкресли  головні та другорядні члени речення. Встанови зв'язок слів у реченні.

Жовте листя опадає з дерев.

7. Із поданих у кожному рядку слів склади речення. Запиши текст Придумай заголовок.

Василько, соняшник, виростив, великий.

Разу, налетіли, горобці, одного.

Зернятка, клювали, вони.

Шкідників,прогнав, швидко,хлопчик.

 

8.* Складіть зі словом  бабуся  3 речення: розповідне, питальне, спонукальне.

 

Мовна тема з теми «Текст. Речення» 11варіант

1 . За метою висловлювання речення бувають:

а) розповідні, питальні, спонукальні;

б)  розповідь, опис, міркування;

в)  Окличні, неокличні;

2. Текст – це ... :

а) декілька речень;

б) кілька або багато речень, які зв’язані між собою за змістом;

в)  група слів, що мають закінчену думку;

3.Прочитай. Який заголовок найбільше підходить до тексту?

Джмелі встають дуже рано. Є в них живий будильник. Щоранку один із джмелів починає махати крилами і сильно гудіти. Після цього членам його сім’ї вже не спиться.

а) Джмелі;   б) Живий будильник;    в) Ранок;

4. Прочитай. Визнач тип тексту.

Стоїть на узліссі струнка, тендітна берізка. Вона схожа на молоду дівчину, яка кружляє в хороводі. У берізки тоненькі гілочки, ніби дівочі коси. Біла кора з чорними цяточками. Чудова берізка в різні пори року!

а) розповідь;  б ) опис;   в) міркування;

5. Постав речення в такому порядку, щоб вийшла зв’язна розповідь.

Їжачок  готується до зими.

Носить туди  опале листя, мох..

Вже осінь.

Він мостить собі хатинку для зимової сплячки.

Не страшна колючому сувора зима.

6. Спиши  речення. Підкресли  головні та другорядні члени речення. Встанови зв'язок слів у реченні.

На небі з’явилася чорна хмара.

7. Із поданих у кожному рядку слів склади речення. Запиши текст. Придумай заголовок.

У, ходив, Юрко, ліс.

Високій, він, побачив, на, ялинці, дупло.

Грибів, ягід, і, у, дуплі, багато, було.

Ці, білочка,  запаси, зробила.

 

8.* Складіть зі словом  матуся  3 речення: розповідне, питальне, спонукальне.

 

Контрольна робота з мовної теми «Іменник.Прикметник»

Варіант 1

1.Іменники відповідають на питання…

а) хто?, що?                б) хто?, що робить?    в) який, яка? яке?

2. Іменники, до яких можна додати слова вона, моя, належать до….

а) чоловічого роду,   б) жіночого роду,     в) середнього роду

3. Прикметники змінюються за…

а) відмінками, родами і числами;

б) числами і часами;

в) питаннями, родами.

4. Познач рядок, у якому всі словосполучення записані правильно.

а) весняне сонце, рання роса, могутний дуб;

б) осіння пора, вечірнє небо, обідній час;

в) вечірня зірка, пізний вечір, осіннє листя.

5.До поданих іменників добери прикметники.

Осінь (яка?)___________________________________________

Сон (який?)___________________________________________

Яблуко (яке?)_________________________________________

6. З даного речення випиши словосполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.

На чорній землі білий хліб родить.

7. До виділених слів добери протилежні за значенням, запиши утворені словосполучення. У прикметниках познач закінчення.

Зимовий ранок –______________________________________

Старі речі-___________________________________________

 

8.Зі словами ласкаві руки склади і запиши речення.

   1-4 завдання – по 1б, 5 – 8 завдання –по 2б. (12б)

Контрольна робота з мовної теми «Іменник.Прикметник»

Варіант 2

1.Прикметники відповідають на питання…

а) хто?, що?                б) хто?, що робить?    в) який, яка? яке?

2. Іменники, до яких можна додати слова він, мій, належать до….

а) чоловічого роду,   б) жіночого роду,     в) середнього роду

3. У реченні прикметники пов’язані з….

а) іменниками;

б) дієсловами;

в) прийменнками.

4. Познач рядок, у якому записані тільки прикметники.

а) радісна, веселий, білизна,срібне;

б) білий, веселий, радісне, срібляста;

в) радісна, веселе, білий,срібло.

5.До поданих іменників добери прикметники.

Земля (яка?)___________________________________________

День (який?)__________________________________________

Небо (яке?)___________________________________________

6. З даного речення випиши словосполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.

Краще добра стежка, ніж поганий шлях.

 

7. До виділених слів добери протилежні за значенням, запиши утворені словосполучення. У прикметниках познач закінчення.

Літній день –_________________________________________

Весела пташка-________________________________________

 

8.Зі словами рідний край  склади і запиши речення.

         1-4 завдання – по 1б, 5 – 8 завдання –по 2б. (12б)

 

                 Мовна тема     Дієслово     І варіант

1.Дієслова відповідають на запитання…

А) хто? що?

Б) що робить? що зробив? що роблять?

В) який? яка? яке?

2 . Чим переважно дієслово буває в реченні?

А) Підметом;    Б) присудком;

В) другорядним членом.

3. Визнач присудок у реченні.
Вітерець повіває з теплого краю.
А) повіває;    Б) теплого;    В) вітерець.

4.Запиши питання, на які відповідають подані   

   дієслова.              

Розповідає -____________

Прочитав - _________________

Писати -____________________     

 5.До   поданих слів добери    антоніми  

Говорити - ______________________                                

  Умирати - ____________________    

Відчиняти -_______________________                                                                       

6. Випиши дієслова.
Співають, радість, вечір, переніс, тримати, тренуватися, вмивалося, ревіла, касир, прозоре, виробник, працюють , міркують .

7.Спиши , добираючи з дужок потрібне за змістом дієслово.    Одним з останніх (залітає, повертається,)  у рідний край соловейко. І тоді у садах ( співають , кричать, лунають) солов’їні концерти. Все  (прокидається, встає) від  сну.

8. Склади есе на тему «Птахи наші друзі» (4- 5 речень)

 

 

3 клас

Мовна тема   Дієслово    ІІ варіант

1. Слова, що називають дію предмета, називаються…
А) іменниками;

  Б) прикметниками; 

  В) дієсловами.    

2. Чим переважно дієслово буває в реченні?
А) Підметом;            Б) присудком;
В) другорядним членом.

3. Визнач присудок у реченні.

У міському парку грав оркестр.

А) міському;      Б) грав ;    В) оркестр.

4.Запиши питання, на які відповідають подані   

   дієслова.              

Розмовляє  -_______________________

Знайшов -___________________________

Мандрувати -_______________________

5. До   поданих слів добери  синоніми

Ходити -  _________________________

Говорити - ________________________

Радіти -____________________________

6. Випиши дієслова.
Замислився, сумний, зелень, гуркоче, затишок, рибалить, стрибати, перукар, лікував, звертали, мерзнути, водій.

 7.Спиши , добираючи з дужок потрібне за змістом дієслово.

Нарешті  ( прийшла, зайшла, насунула)  весна. Тепле проміння ( зігріло,  окутало ) землю. З вирію вже (налетять ,повернуться)  птахи.

8. Склади  есе на тему «Прийшла весна» (4- 5 речень)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Перепелиця Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 травня 2021
Переглядів
2457
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку