Мовний ігровий матеріал 7 клас

Про матеріал
Пропонуються різні ігри та завдання з української мови (7 клас) для відтворення знань, зіставлення, узагальнення вивченого на уроках. Застосування ігрових завдань підвищує ефективність сприймання школярами навчального матеріалу, сприяє розвитку пізнавального інтересу учнів. Адресовано учителям української мови і літератури для застосування на уроках мови, у позаурочній роботі, учням для самостійної пізнавальної діяльності та всім, кого цікавить українська мова.
Перегляд файлу

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

7-Й КЛАС

(укладач вчитель української мови та літератури Білоцерківської гімназії № 15 Стаднюк І.І.)

 

 

 

Гра «Намисто»

 

Методичний коментар. Використання такого виду роботи сприяє тому, що учні, не в змозі ухилитися від виконання завдання, діляться на чотири групи

група 1 «нанизує намисто» зі слів І дієвідміни;

група 2 добирає  слова ІІ дієвідміни;

група  3 віднаходить іменники ІІІ дієвідміни;

група 4 добирає іменники ІV дієвідміни.

Учитель пропонує по одному початковому слову для «намиста» кожної групи. По закінченні часу на обговорення групи представляють результати своєї роботи. Чиє «намисто» довше, та команда й перемогла.

 Наприклад:

 Група 1: верба

 Група 2: барвінок.

 Група 3: мати.

 Група 4: ім’я

 

Гра «Помилка в сенкані»

 

Завдання: знайти в сенкані помилку щодо мовознавчого терміна «вигук».

1. Вигук.

2. Самостійний, змінний.

3. Втрачає, не називає, не змінюється.

4. За походженням і первинний, і вторинний.

5. Не службова й не самостійна частина мови.

Відповідь: помилка в пункті 2 – це незмінна, не самостійна й не службова частина мови.

 

 

Гра «Аукціон вигуків»

 

Завдання: вписати вигуки в кружечки, орієнтуючись на малюнки.

 

Відповідь: гав, кукуріку, бдж-ж-ж-ж, тьох-тьох, кар-кар, му-у-у-у, няв, тік-так, кря-кря.

 

 

ДІЄСЛОВО

 

Гра «Хто швидше»

 

 Завдання: вибрати дієслівні фразеологізми.

 Біла ворона, одним миром мазані, Каїнова печаль, ускочити в халепу, дерти носа, хоч плач, як на долоні, кров з молоком, не в тім’я битий, лебедина пісня, синя панчоха, товкти воду в ступі, ні в зуб ногою, з важким серцем, бити себе в груди.

 

Гра «Позмагаймося»

 

Завдання: якнайшвидше доповнити фразеологізми, додавши дієслова.

 

  1. Ніде голці ... (впасти).
  2. Як у воду … (впав).
  3. Зуби на полицю …(покласти.)
  4. Мало каші … (з’їв).
  5. … першу скрипку. (Грати).
  6. … волю ногам. (Давати).
  7. … воду в ступі. (Товкти).

 

Гра «Зайвий дієприкметник»

 

 Завдання: знайти в кожному рядку слів зайвий дієприкметник.

 

  1. Спечений, зроблений, зігрітий, зомлілий.
  2. Хвилюючий, написаний, змарнілий, палаючий.
  3. Побіліле, пожовтілий, прошитий, зів’ялий.
  4. Палаючий, посивілий, помарнілий, позеленіла.
  5. Побитий, намальований, розігрітий, згорілий.

 

Гра «Хто швидше?»

 

 Завдання: якнайшвидше й правильно виписати у дві колонки словосполучення, у яких слова з не пишуться окремо й разом.

(Не) пройдені дороги, (не) прочитавши, (не) зіграли, (не) здужати, дороги (не) пройдені, (не) вгасає, (не) зібрані нами матеріали, (не) зірвані дітьми груші, (не) займані ліси, (не) подобається, (не) блукає.

 

Гра «Хто швидше?»

 

 Завдання: установити частину мови або форму дієслова.

  1. Читаєш, малюю.
  2. Прочитавши, змалювавши.
  3. Прочитаний, намальований.
  4. Прочитано, намальовано.

 

ПРИСЛІВНИК

 

Гра «Добери синоніми»

Завдання:

  • до поданих сполучень слів дібрати прислівники-синоніми;
  • пояснити, яким способом утворені прислівники.

На босу ногу, по дорозі, не з власної волі, з правого боку, з лівого боку, за один раз, у той же час, на швидку руку, час від часу.

 

Гра «Приховані слова»

 Завдання: замість рисочок записати букви так, щоб утворилися прислівники.

  1. З_ _ _у. (Збоку).
  2. В_ _ _о. (Вліво).
  3. В _ _ _у. (Влітку).
  4. Щ _ _ _і. (Щоночі).
  5. Б _ _ _ж. (Босоніж).
  6. Н _ _ _ з. (Напоказ).
  7. С _ _ _ а. (Спідлоба).
  8. З _ _ _ у. (Замолоду).
  9. В _ _ _ у. (Внакладку).
  10. Н _ _ _ ч. (Нашвидкоруч).
  11. Щ _ _ _ (Щонайбільше).
  12. Б _ _ _у. (Безперестанку).

 

Гра «Підбери слова»

 Завдання: вибрати словосполучення слів із прийменниками, які утворилися шляхом переходу з інших частин мови.

  1. Боротися з протягом, працювати протягом дня.
  2. Навколо будинку, поглянь навколо.
  3. Пливи впоперек озера, покреслено впоперек.
  4. Попереду йде батько, іди попереду дорослих.
  5. Вийти на зустріч вітру, ідемо на зустріч з ветеранами.
  6. Стоїмо коло берізки, коло звужується.
  7. З середини розділу, заглянь зсередини.
  8. Стояв скраю, край поля.
  9. Вздовж берега, копав вздовж.
  10. Близько десятої години, вони підійшли близько.
  11. Подивитись кругом себе, сніг був кругом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1.   Концепція "Нова українська школа. Простір освітніх можливостей" / схвалено МОН України 03.11.2016 р. / упорядн. Гриневич Лілія, Елькін Олександр, Калашнікова Світлана та ін. / заг. ред. Грищенка Михайла ; Міністерство освіти і науки України. – К., 2016. – 36 с.
  2. Освітні технології : навчально-виховний процес : метод. посіб. / [О.М. Пєхота, А.З. Кіктенко, О.М. Любарська та ін.] / за заг. ред. О.М. Пєхоти. – К. : АСК, 2001. – 256 с.
  3. Пометун О. Інтерактивні технології навчання : теорія, практика, досвід / О. Пометун, Л. Пироженко. – К., 2002 – 261 с.
  4. Гадецький М.В. Організація навчального процесу в сучасній школі : навчально-методичний посібник [для вчителів, керівників навчальних закладів] / М. В. Гадецький, Т.М. Хлєбнікова. – Харків : Веста; Ранок, 2003. – 204 с.
  5.   Кожуленко О.Б. Гра  як один із методів активного навчання на уроках української мови / О.Б. Кожуленко // Вивчаємо українську мову та літературу. 2007. – №25. – С. 8– 12.

6. Інтелектуальні ігри на уроках української мови і літератури / [упорядник К.Ю. Голобородько]. – Х. : Основа, 2006. – ст. 25

7. Інтерактивні технології на уроках української словесності / [укладач Р. Орищин]. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2008. – ст. 8

8. Кривокінь І. Інтерактивні технології – шлях до формування творчої особистості / І. Кривокінь  // Завуч. – 2008. – № 28. – ст. 12

9. Передрій Г. Про цікаві завдання й ігрові форми роботи з української мови / Г. Передрій // Дивослово. – 2005. – №1. – ст. 58

10. Савчук Н. Навчальна гра на уроці літератури / Н. Савчук. – К. : Шк. Світ, 2007. – 89 с.

11. Ігрові технології на уроках української мови: 5-8-й класи / упорядник Н. Коржова, Н. Корнієвська, О. Бондаренко. – К. : Редакції газет гуманітарного циклу, 2012. – ст. 9

 

 

docx
Додав(-ла)
Стаднюк Ірина
Додано
8 серпня 2022
Переглядів
2365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку