Презентація до уроку за темою "Сполучник як службова частина мови"

Про матеріал
Презентація допомагає ознайомити учнів з особливостями сполучника як службової частини мови; сформувати вміння визначати та розпізнавати сполучники в реченнях; дати поняття про сполучники сурядності та підрядності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сполучник як службова частина мови. Підготувала: Парахіна В. В.вчитель української мови та літератури Навчальний заклад: Гімназія №34 “Либідь” ім. В. Максименка , м. Київ

Номер слайду 2

Бесіда. Який розділ мовознавства вивчає частини мови?Які частини мови ви знаєте?Які з них самостійні?Які ознаки притаманні самостійним частинам мови?Сполучник - це самостійна чи службова частина мови? Чому?

Номер слайду 3

Тема: Сполучник як службова частина мови. Мета уроку:навчальнаознайомити учнів з особливостями сполучника як службової частини мови;формувати вміння визначати та розпізнавати сполучники в реченнях;дати поняття про сполучники сурядності та підрядності;розвивальна:розвивати:пам’ять, логічне мислення, спостережливість,уміння застосовувати набуті знання, синтезувати та аналізувати;пізнавальну активність, уміння узагальнювати. виховна:виховувати почуття любові й поваги до народної культури й творчості; культуру усного та писемного мовлення.

Номер слайду 4

Вживається для зв’язку однорідних членів, частин складного речення чи окремих речень у текстіНе має лексичного значення. Сполучникяк службова частина мови. Не є членом речення Незмінне слово

Номер слайду 5

Сполучник як службова частина мови. Сполучник - це незмінна службова частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення та частини складного речення, вказуючи на різні смислові зв’язки між ними. Наприклад: Ледачий двічі робить, а скупий двічі платить. Зима без літа, як літо без хліба (Нар. творчість).

Номер слайду 6

За походженням сполучники бувають. ПервинніПохідніі, та, а, бо, чизате, однак, якщо, якби, тому що, у зв’язку з тим що

Номер слайду 7

Сполучники за будовою. Запам’ятай! Складні сполучники пишуться разом, а складені - окремо. ПростіСкладніСкладеніі, а, та, бо, чи, що, як, хочта й, коли б, тому що, через те що, так щопроте (про+те), щоб (що+б), нібито (ні+би+то)

Номер слайду 8

За способом вживання сполучники єХай квітне злагода і праця на всіх полях, у всіх серцях, щоб у труді святім змагаться, а не в загарбницьких боях (М. Рильський). ОдиничніПовторюваніПарні(і, та, а, але, або, чи, мов)вживаються тільки між двома однорідними членами речення або між двома реченнями:(і... і, ні... ні, або... або, чи... чи, то... то) повторюються два або більше разів підряд при однорідних членах речення або реченнях:(не тільки... а й , як... так і, як не… так, якщо... то) вживаються двома частинами при двох різних однорідних членах речення або реченнях: Взяв лице в холодні я долоні, і дивлюсь, і слухаю, і жду. (В. Сосюра.)Хоч поганий тин, та затишно за ним (Hар. творчість).

Номер слайду 9

Сполучники сурядностіСурядні сполучники з’єднують однорідні члени або рівноправні речення: Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати (В. Симоненко).

Номер слайду 10

Сполучники підрядностіПідрядні сполучники приєднують підрядні речення до головного: Ярема гнувся, бо не знав, сіромаха, що виросли крила, що неба достане, коли полетить (Т. Шевченко).

Номер слайду 11

За значенням сполучники поділяються на. Суряднієднальні: і, й, та, і… і, ні… ні, не тільки… але й, як… такпротиставні: а, але, та, проте, зате, однакрозділові: або, чи, або… або, чи… чи, хоч… хоч, то… то, не то… не то, чи то… чи то. Підрядніпорівняльні: як, мовчасові: як, відтоді якпричинові: бо, тим щомети: щоб, абиумовні: якщо, якбидопустові: хоч, хайнаслідкові: так щопояснювальні: тобто

Номер слайду 12

Знайдіть та проаналізуйте сполучники. Нестримно спливають століття. У вогні пожеж і запеклих воєн гинули твори мистецтв і будівничих. На місці старих виростали нові міста та храми, бо ніщо не має влади над часом. Із плином століть ми важче розуміємо життя й інтереси людей минулих часів, проте кожна епоха залишає за собою пам’ятки, які є душею народу.

Номер слайду 13

Відповідь: Нестримно спливають століття. У вогні пожеж і запеклих воєн гинули твори мистецтв і будівничих. На місці старих виростали нові міста та храми, бо ніщо не має влади над часом. Із плином століть ми важче розуміємо життя й інтереси людей минулих часів, проте кожна епоха залишає за собою пам’ятки, які є душею народу.

Номер слайду 14

“Мікрофон”У чому відчували труднощі, які саме?Чого ви навчилися на цьому уроці?Чи досягли мети уроку, яку поставили перед собою на початку уроку?(слайд 3). Чи задоволені своєю роботою на уроці?Чи вдалося досягти УСПІХУ?Дякую за урок!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Берлюк Юлія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 серпня 2022
Переглядів
5463
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку