Мовний калейдоскоп "Знавці рідної мови"

Про матеріал
Мовний калейдоскоп «Знавці рідної мови» І. Організаційна частина. ІІ. Основна частина 1. Завдання «Найкращий комплімент» 2. Бліц- турнір. 3. Використовуючи ключ, прочитай прислів’я. 4. Розгадайте кросворд. 5. Конкурс «Юний декламатор» 6. Конкурс «Відгадай загадки» ІІІ. Підсумок заняття.
Перегляд файлу

Мовний   калейдоскоп «Знавці рідної мови»  І. Організаційна  частина.

Сьогодні в нас змагання юних знавців рідної  мови. Для  цього  створимо  команду хлопців і команду дівчат. ІІ. Основна частина

1.     Завдання «Найкращий  комплімент» 

Дівчата пишуть прикметники, що відповідають на питання який?

Українець (який?) гарний, сміливий, мужній …

Хлопці  пишуть прикметники, що відповідають на питання яка?  

Українка (яка?)- красива, добра, весела…                                        

За кожну правильну  відповідь  команда отримує  квіточку.  У цьому конкурсі перемогли дівчата.

Учениці 3-го класу виконують пісню про мову.

2.     Бліц- турнір.

А) Скільки голосних звуків в українській мові ? (6)

Б) Що таке анотація?

В) Скільки літер в сучасному українському алфавіті? (33)

Г) Чим закінчуються  зима і весна  ? (закінченням –а)

Д) Назвіть букви, які позначають два звуки. (ї, ю, я, є, щ)

Е) Назвіть вісім чарівних слів . (Добрий день, дякую, прошу…)

Є) Слова, які мають однакове звучання або написання, але різні за значенням. (омоніми).

Ж) Слова протилежні за значенням. (антоніми)

З) З чого складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)

И) Слова різні за звучанням і написанням, але близькі за лексичним значенням (синоніми). Бібліотекар розповідає дітям про виникнення письма і створення книг. «Найпершим було мальоване письмо. За допомогою наскельних малюнків люди  повідомляли про перебіг бою з ворогами племені, про кількість убитих на  полюванні тварин, про традиції. Згодом  мальовані картинки перетворилися на символи – так з’явилися перші літери.

На  чому  тільки  не писали давні люди до того, як винайшли папір! На скелях, на кам’яних плитах, на випалених глиняних дощечках, висушених пальмових листках, на папірусі.

 Пройшло тисячу років, і  в місті Пергам був винайдений пергамент, виготовлений зі шкіри тварин. Пергаментні  сувої і стали першими  рукописними книжками. На них вміщувалося багато інформації.

Найбільшим є Сувій Гарріса – його довжина 40 метрів, а ширина - 42см. Такі сувої не билися, не ламалися, легко переносилися на великі відстані.?

Пройде час, і люди  винайдуть  папір, а згодом і друкарський верстат.  І  створити книгу стане легше. Але вона ніколи не перестане бути скарбом,   бо в неї вкладена мудрість сотень тисяч поколінь.  

3.     Використовуючи ключ, прочитай прислів’я.

image 

Відповідь: Книга вчить, як на світі жить.

Запишіть якнайбільше  прислів’їв про книгу.

4.     Розгадайте кросворд.

А) Приміщення, в якому живуть люди (квартира)

Б) Будиночок для рибок (акваріум)

В) Родичка гороху, бобу, сої (квасоля)

Г) Перша книга школяра (буквар)

Д) Геометрична  фігура (квадрат)

Е)  Маленьке віконечко (кватирка)

Є) Вид  транспорту  (квадроцикл)

 

image 

5.     Конкурс «Юний декламатор» Учні читають вірші про мову.

 У кожного  єдина й чарівна,

Милозвучна, ніжна, неповторна.

Українська мова лиш одна

        Втіхою усіх вона  огорне.                                           

У ній і шум лісів, і синь гаїв, 

І рідна пісня, й воля соколина,

Веселки радість і гарячий гнів,

До болю рідна ненька – Україна.

6.     Конкурс «Відгадай загадки»

Маленька, менша від мачини, Ні з ким не стану на борню.

А при читанні, коли треба,

Й людини мову зупиню.

Що це таке? (Крапка) Злита з хвостиком ця крапка, Невелика, власне, лапка.

Робить паузу, всім знайома.

Як вона зоветься? (Кома). Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок.

Всіх нас примушує питати,

А сам ні з пари з уст – мовчок.

Що це таке? (Знак питання).

Що за знак – стрункий, мов спис,

Він над крапкою завис,

Спонука до поклику.

Хто ж бо він? (Знак оклику).

ІІІ Підсумок заняття.

Підрахувавши кількість квіточок, вчитель оголошує, що в змаганні перемогла дружба. Всі учасники конкурсу були нагороджені ручками.

pdf
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Сценарії
НУШ
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
1124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку