Вікторина "Юні мовознавці"

Про матеріал
Повторити і закріпити знання із лексикології, фразеології, морфології, усної народної творчості, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати культуру мовлення, любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою, повагу до народної мудрості, згуртованості, відповідальності за спільну справу, пробудити почуття національної свідомості. Навчати дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння того, що українська мова - наш скарб. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробудити почуття національної гідності.
Перегляд файлу

Вікторина «Юні мовознавці»

Мета:  повторити  і  закріпити  знання  із  лексикології,  фразеології,  морфології,  усної народної  творчості,  збагачувати  словниковий  запас  учнів; розвивати  логічне  та образне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати культуру мовлення,  любов  до  рідної  мови,  рідного  краю,  його  традицій,  почуття  поваги  до всього  свого,  українського,  бажання  розмовляти  рідною  мовою, повагу  до  народної мудрості,  згуртованості,  відповідальності  за  спільну  справу, пробудити  почуття національної свідомості.  Навчати дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння  того,  що  українська  мова  -  наш  скарб.  Розширювати  знання  про  красу  і багатство української мови. Пробудити почуття національної гідності.

Форма проведення виховного заходу: вікторина.

Обладнання: комп’ютер,    конверти  із  завданнями,   музичний супровід.

ХІД ЗАХОДУ

І. Вступна частина.

 (відео)

Ведуча 1.

- Любі учні. Сьогоднішня зустріч присвячена рідній українській мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Адже, однією із найчисленніших мов слов'янського походження є саме українська мова, мова України, українського народу, наша рідна мова!

Ведуча 2

  • Я вітаю вас на нашому заході з нагоди Дня української писемності та мови, яке ми відзначали 9 листопада.

1 учень(слайд 1)

Моя чарівна українська мова,
В ній стільки неповторних, дивних слів.

2 учень
А слово пригорнулося до слова —
І гай зелений співом задзвенів.

3 учень

І стежечки побігла тонка стрічка
Серед в’юнких зелених споришів.

4 учень
Заплюскотить об берег тихо річка,
Здійметься в небо жайворонка спів.

5 учень

А небо волошково засиніє
І засміється сонечко згори.

6 учень
Бо рідна мова — все на світі вміє.
Ти вчи її і нею говори.

7 учень

Бо як прихилиться до слова рідне слово,
Тоді стає казковим білий світ.

8 учень
Тому вивчай свою чарівну мову
З дитинства вчи її, з маленьких літ.

1-й  ведучий. 

Наша  зустріч  буде  проходити  у  формі  мовної  вікторини.  У  змаганні

братимуть  участь  2  команди.  Команда  4 - А класу  «Мовознавці» та команда 4- В «Словограй». Запрошуємо учасників вікторини зайняти свої місця.

2-й ведучий.

Зустрічаємо оплесками команду 4-А класу «Мовознавці»:

1.______________________________

2.______________________________

3.______________________________

4.______________________________

5.______________________________

6.______________________________

7._______________________________

8._______________________________

(Включити музику)

Зустрічаємо оплесками команду 4 - В класу «Словограй»

1.______________________________

2.______________________________

3.______________________________

4.______________________________

5.______________________________

6.______________________________

7._______________________________

8._______________________________

Ведуча 1.

За перебігом конкурсів буде слідкувати наше вельмишановне журі:

1.______________________________

2.______________________________

3.______________________________

4.______________________________

2-й ведучий.

Сьогодні ви матимете змогу показати свої:

2-й ведучий.

Уміння

Ведуча 1.

Навички

2-й ведучий.

Ерудицію

Ведуча 1.

Та кмітливість

2-й ведучий.

 Отже, перевіримо ваші знання з української мови та української усної народної творчості загалом.

Ведуча 1.

І конкурс  нашої  вікторини  - «Бліц опитування». Кожний   учасник команди витягує картку із запитанням, на яке  необхідно дати відповідь.   За  кожну  правильну  відповідь  нараховується  1  бал.

Вигукувати  та підказувати  забороняється,  навіть  у  межах  однієї  команди,  гравець  має  відповідати самостійно. Розпочинаємо з команди «Мовознавці». І далі по черзі  команди відповідають.

- Які є види мовлення? (Усне і писемне)

- У слові стільки складів, скільки... (голосних)

- Скільки літер в українському алфавіті? (33)

- Наприкінці питального речення ставимо... (знак питання)

- Які типи текстів ви знаєте? (Опис, розповідь, міркування)

- Слово, близьке за значенням. (Синонім)

- Частина слова, що стоїть перед коренем. (Префікс)

- Наприкінці окличного розповідного речення ставимо... (Знак оклику)

- До тексту можна дібрати... (Заголовок)

- Зв’язані за змістом слова — це... (Речення)

- З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)

- Частина мови, яка називає ознаку (прикметник).

- Слова з протилежним значенням (антоніми).

-  Головні члени речення (підмет, присудок).

  - Скільки голосних в українській мові? (6)

- Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)

2-й ведучий.

А зараз, просимо журі підрахувати бали за І конкурс. Поки журі

підрахує бали, вашій увазі пропонується послухати  пісню «Мова єднання»».

 

    Ведуча 1.

Просимо журі оголосити бали за І  конкурс.

2-й ведучий.

Наші  предки  передавали  з  уст  в  уста,  з  покоління  в  покоління  усю

життєву  мудрість  українського  народу.  Тож  метою  нашого  наступного  конкурсу  є пригадати,  які  ви  знаєте  прислів’я  та  приказки  з  усім  нам  відомими  і  вживаними словами. ІІ конкурс «Народ скаже, як зав’яже».

Кожній  команді  по черзі будуть запропоновані частини прислів’їв, які необхідно продовжити за допомогою цеглинок «Лего». На цеглинках написане продовження прислів’я, піднімаєте цеглинку відповідного кольору.   За  кожну правильну  відповідь  нараховується 1 балів.  Отож,  вперед.  Розпочнемо  з  команди «Словограй».

Ласкаве слово – що весняний (день)

команди «Мовознавці»

Рідна мова - не полова: її за вітром не ...(розвієш)

команди «Словограй»

Птицю пізнати по пір'ю, а людину по ... (мові)

команди «Мовознавці»

Писати – не язиком …(чесати)

команди «Словограй»

Слово – не горобець, вилетить – не ...(спіймаєш)

команди «Мовознавці»

Умій сказати, умій і ... (змовчати)

команди «Словограй».

Не кажи не знаю, а кажи ...(навчуся)

команди «Мовознавці»

Гостре словечко коле ...(сердечко)

команди «Словограй»

Добрим словом мур проб’єш, а лихим – у двері не ... (війдеш)

команди «Мовознавці»

Слово до слова зложиться ..(мова)

Ведуча 1.

Наш український народ, навіть у надзвичайно важкі для нього історичний період, умів вдало пожартувати. Тож наступний конкурс для вболівальників  «Відгадайко!».  Ви  покажете  свою  кмітливість  у розгадуванні  загадок. Для вболівальників кожної команди по черзі будуть загадані загадки, за правильну відгадку нараховується 2 бали.

Загадка для вболівальників команди «Мовознавці»

Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати,

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш.

(Абетка)

Загадка для вболівальників команди «Словограй»

Ми звичайно не хитруєм:

Нас і бачать, нас і чують –

Це зовсім не дивина.

Як же наші імена?

(Звуки і букви)

Загадка для вболівальників команди «Мовознавці»

Я один в сім’ї такий,

Кажуть, надто вже м’який

Хоч мовчун, а не дивак,

В слові я – не зайвий знак.

(М'який знак)

Загадка для вболівальників команди «Словограй»

Кожний скільки хоче бере,

А все лишається.

(Книга)

Загадка для вболівальників команди «Мовознавці»

Це не літера, а знак –

Не поставиш абияк!

З ким у нього дружба є?

Тільки з Ю, Я, Ї, та Є!

(Апостроф)

Загадка для вболівальників команди «Словограй»

Книжечки маленькі

Аркуші біленькі

В них ми вчимось писати,

І складати й віднімати.

(Зошит)

2-й ведучий.

Просимо журі підрахувати бали за конкурси. Поки журі підраховує бали дізнаємося цікаві факти про мову.

 

Ведуча 1.

Просимо журі оголосити бали за ІІ і  ІІІ конкурси.

2-й ведучий.

Наступний конкурс «Знайко»

Перед вами картки із написаними реченнями, в котрих допущені помилки. Вам потрібно за 3 хвилини знайти і виправити помилки. За кожну правильно виправлену помилку нараховується 1 бал.

Ведуча 1.

Наш народ склав багато легенд про рідну мову, переглянемо одну із них.

2-й ведучий.

Просимо журі оголосити результати конкурсу «Знайко»

Ведуча 1.

З давніх давен українці сладали народні казки, наступний конкурс «Казковий»

кожній команді по черзі буде показано відео з уривком із казки. Ви повинні уважно переглянути відео до кінця, порадитися в команді і сказати назву твору. Час для обдумування 1 хвилина. За правильну відповідь команда отримує 15 балів.

(«Кривенька качечка»)

(«Рукавичка»)

(«Пан Коцький»)

(«Кирило Кожум'яка»)

Ведуча 2

На цьому наші конкурси закінчились. Ось і настав час підбити підсумки. Просимо наше журі підрахувати результати змагання та обрати команду-переможницю, а поки журі збирається з думками та закінчує підрахунки вашій увазі пропонується захопливий танок «Любіть Україну» керівник Назаренко Лариса Михайлівна.

Ведуча 1.

Шановне журі, просимо оголосити результати вікторини.

Добігає кінця наша зустріч. Бажаємо вам рости здоровими і щасливими в ріднім краї, з рідним словом.

Ведуча2

 Хочемо, щоб ви полюбили і ніколи не забували рідне слово, рідну мову, де б ви не були.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Кудря Тетяна
Додано
19 листопада 2021
Переглядів
1539
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку