МОВНИЙ КВЕСТ «Наша мова калинова»

Про матеріал
Мета: формування розуміння того, що українська мова наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання т вміння з української мови, спонукати їх до творчої праці; розвивати комунікативну компетентність, навички роботи в групах, пам'ять, увагу, операції мислення; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, глибоку повагу до рідної мови.
Перегляд файлу

МОВНИЙ КВЕСТ

«Наша мова калинова»

Мета: формування розуміння того, що українська мова наш скарб, без якого не

може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання т вміння з української мови, спонукати їх до творчої праці; розвивати комунікативну компетентність, навички роботи в групах, пам'ять, увагу, операції мислення; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, глибоку повагу до рідної мови.

Обладнання: виставка дитячих малюнків, завдання командам.

 

Перебіг квесту

І. Вступне слово.

- 21 лютого у всьому світі відзначають міжнародний День рідної мови. Адже мова – це унікальна культурна спадщина кожної окремої національності на планеті. Рідна мова для кожної людини є важливим елементом культурної свідомості. Вона накопичує традиції  й досвід попередніх поколінь і дозволяє передати їх нащадкам.

Мова – це історія народу, йогу світогляд, інтелектуальний та духовний результат кількатисячної еволюції кожного етносу. Без своєї мови немає народу.

Сьогодні, приймаючи участь у мовному квесті ми продемонструємо свої знання та вміння з української мови.

  • Зараз я запрошую сюди команди «Пізнайки» та «Чомучки».

Слова про мову

1. Українська мова –

Давня й молода.

Світить рідне слово,

Як жива вода.

2. Мова рідна, слово рідне!

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

Тільки камінь має.

3. Солов’їну, барвінкову

Колосисту – навіки -

Українську рідну мову

В дар дали мої батьки.

4. Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас,

Бо ж єдина – так, як мати, -

Мова кожного із нас.

5. Рідна мова! Рідна мова!

Що в єдине нас злива?

Перші матері слова,

Перша пісня колискова!

6. Мова кожного народу

Неповторна і - своя.

В ній гримлять громи в негоду,

В тиші – трелі солов’я.

7. На своїй природній мові

і потоки гомонять;

зелен-клени у діброві

по-кленовому шумлять.

8. Наша мова калинова

І ласкава і медова,

І багата, і не бідна –

От що мова наша рідна!

9. Розквітай же, рідне слово!

І в родині, і у школі,

Й на заводі, і у полі

Пречудесно, пречудово —

Розквітай же, слово!

10. О мова моя!

О місячне сяйво і спів солов’я,

Півонії, мальви, жоржини!

Моря  бриліантів, це — мова  моя,

Це — мова моєї Вкраїни.

 

І КОНКУРС «Візитівка»

 

( Знайомство з командами. Вони представляють свої візитки)

Команда «Пізнайки»

Ми дуже привітні і звуть нас «Пізнайки»

Розумні, творчі та оригінальні.

У вільний час ми любим малювати

Та рідну мову хочеться вивчати.

Задачі й приклади ми теж цінуєм,

На математиці нітрохи не нудьгуєм.

Але у рідну мову ми закохані давно,

В знаннях не переможе нас ніхто.

Хай лине наша мова на весь світ,

Від нас же щирий та палкий привіт.

 

Команда «Чомучки»

Сьогодні раді вас усіх вітати

«Чомучками» нас можна величати.

Всім серцем любим Україну

І мову нашу солов’їну.

Ми прагнем досконало її знати,

Завжди любити й щиро цінувати.

А вам усім ми зичим миру і добра,

Родинного затишку і тепла.

А мову рідну залюбки вивчайте

Любіть, плекайте і оберігайте!

( За вдале представлення своєї команди учасники отримують по 5 балів)

 

ІІ КОНКУС «Я багато знаю»

 

  1. Що їв касир під час обідньої перерви?
  2. Який звір захований у місяці листопад?
  3. Що зламав цап об поріг?
  4. Хто налякав королеву у лісі?
  5. Що побачив Карлсон, коли міцно спав?
  6. Яку страву любить їсти тракторист?

(По три запитання кожній команді. На роздум 1 хв.. По 1 балу за правильну відповідь.) 

 

ІІІ КОНКУРС «З народної мудрості»

 

Із окремих слів скласти прислів’я (кожна команда отримує конверт зі словами).

 

  1. Птицю пізнають по пір’ю, а людину по мові.
  2. Від теплого слова і лід розмерзнеться.

 

IV КОНКУРС “Словникар»

 

  • Зі слова «милозвучність» утворити якомога більше слів (5 хв.)

 

V КОНКУРС «Відгадайлик»

 

Відгадайте слова за його ознакою. Відповідають по черзі обидві команди.

  1. Рожева, колюча, духмяна, пахуча, гарна. (троянда)
  2. Пухнаста, руда, хитра. (лисиця)
  3. Щедра, золота, багата, барвиста. (осінь)
  4. Погожий, теплий, сонячний. (день)
  5. Свіжа, прозора, прохолодна. (вода)
  6. Жовтий, продовгуватий, пахучий, кислий. (лимон)
  7. Білий, розчинений, солодкий (цукор)
  8. Сірий, довговухий, полохливий. (заєць)
  9. Зелена, колюча, святкова. (ялинка)
  10. Балакучий, довгий, гострий. (язик)

 

VI КОНКУРС «Казкарі»

 

Продовжіть фразеологічні звороти, узяті з казок. Відповідають по черзі обидві команди.

  1. По бороді текло, а… (в рот не попало).
  2. Ні в казці сказати, ні … (пером описати).
  3. Ні думати, ні гадати, ні… (в казці сказати).
  4. Скоро казка мовиться, та … (не скоро діло робиться).
  5. Піди туди, не знаю куди… (принеси те, не знаю що).
  6. У тридев’ятім царстві, у … (у тридесятім государстві).
  7. Баба Яга… (кістяна нога)
  8. По щучому велінню … (по моєму хотінню).
  9. Наговорили сім мішків гречаної вовни… (та всі неповні).
  10.  Що написано пером … (того не витягнеш і волом).

 

VII КОНКУРС Капітанів

 

За 1 хвилину дати якомога більше відповідей ( скільки відповідей, стільки балів).

 

VIII КОНКУРС «Шліфування мови»

 

Яка команда розкаже більше скоромовок.

 

IX КОНКУРС  «Мелодія»

 

Команди виконують пісні про мову.

 

Підведення підсумків, нагородження команд.

- На цьому наш «Мовний квест» закінчено. Якщо сьогодні хтось щось цікаве пригадав про мову чи дізнався нове, а можливо ще хоче про щось дізнатися чи вивчити, значить цей час ми провели недаремно.

Любіть, бережіть свою мову і пам’ятайте: мова – це доля нашого народу і вона у ваших руках.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кульчицька Валентина
    Дякую за цікавий матеріал і допомогу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
5934
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку