Урок розвитку зв’язного мовлення
З клас
Тема. Удосконалення змісту та форми написаного тексту. Відповідність тексту його темі
Мета. Продовжувати вчити учнів помічати та виправляти помилки у змісті, побудові та мовному оформленні тексту; закріпити знання про текст та його структуру, вміння добирати заголовок; формувати вміння висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи; розвивати мислення,творчі здібності дітей, орфографічну пильність; розширити знання про світ капелюшків, історію їх виникнення; виховувати спостережливість, почуття прекрасного.
Цілі для учня:
Обладнання: аудіозапис пісні « Кольоровий капелюшок» (Сл. і муз. А. Олєйнікової), капелюшки 4-х кольорів для всіх учнів класу, демонстраційні картинки із зображенням капелюшків,презентація уроку, шапочка із зображенням шафи, компетентнісні завдання для роботи в групах, словники,весняний букет, кольорові « стрічки» настрою, роздатковий матеріал ( капелюшки «сподівань»),телевізор.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
1.Створення емоційного фону уроку
(Діти стоять у колі)
Учитель:
2.Слухання аудіозапису пісні « Кольоровий капелюшок»
3.Спілкування учителя з дітьми
ІІ.Актуалізація знань
– Відгадайте загадку
1.Загадка
Ношу на голові поля,
Але це зовсім не земля.
Що це? (Капелюшок)
– Ви ,мабуть, здогадалися,що невід’ємним супутником нашого уроку буде Капелюшок.
2.Словникова робота
– Як пояснюється значення слова «капелюшок» в тлумачному словнику?
( Капелюх– це головний убір)
( У ХІІ ст.серед французьких дам виникає звичай носити вінки з троянд.Вони дістають назву «шапель».Від назви тих вінків походить французьке слово «шапо», що означає шапка,капелюх. )
3.Добір епітетів до слова «капелюшок»
К – красивий,крислатий
А – акуратний,актуальний
П – панський
Е – елегантний
Л – літній, любимий
Ю – юнацький
Ш – шикарний
О – оригінальний
К – класний
4.Робота в парах
(Впорядкування слів у деформованому реченні)
а)Гриб,капелюх,має,великий,ніколи,не знімає,його,але.
б) Є, у спеку,надійним,капелюх, від сонця,захистом.
– У якому реченні «капелюх» вжито в переносному значенні?(Слайд)
Вчитель
5.У калейдоскопі капелюшків (Слайди)
6.Дефіле капелюшків
(Учень демонструє свій капелюшок, описуючи його)
Учениця:
ІІІ.Повідомлення теми та мети уроку.Мотивація навчальної діяльності.(Слайд)
Вчитель:
Тут ми будемо працювати над темою уроку «Удосконалення змісту та форми написаного тексту.Відповідність тексту його темі». (Слайд)
1.Ознайомлення із завданнями уроку: (Слайд)
А) Поглибити знання про текст,його особливості.
Б) Вчитися редагувати текст (Вилучати зайве у змісті, уникати слів-повторів).
В) Придумувати свій заголовок.
Г) Грамотно списувати.
Д) Дізнатися про виникнення перших капелюшків.
2.Вправа «Наші сподівання»
(На окремих капелюшках учні пишуть свої очікування від уроку і «поповнюють» ними гардероб тітоньки Шафи :
ІV.Робота над текстом
3. Дещо з історії (Повідомлення учнів)
– Спочатку капелюхи залучали до своєї справи маги та чарівники. А потім крислатий капелюх із загостреним куполом став атрибутом чаклунів.(Слайд)
– Такі самі конусоподібні капелюхи носили астрономи. Вони вважали,що капелюх–це засіб підключення до космосу.(Слайд)
4.Структурний аналіз тексту
5. Мовний аналіз тексту
а) тлумачення значення слів «світлячки», «стовпіти»
б) пояснення правопису слів «весело», «листочки», «плетені», «солом’яні»
6.Колективне редагування тексту «Оповідання тітоньки Шафи»
а ) вилучення зайвої частини тексту
б) пошук у тексті повторів і заміна їх іншими словами
в) придумування заголовка
г) читання удосконаленого тексту
8.Самостійне списування удосконаленого тексту
9.Взаємоперевірка творів та надання рекомендацій його автору
10.Хвилинка-цікавинка
насправді зачіски під ними не було.
– Наполеон ввів у моду чоловічі трикутні капелюхи.
V.Фізкультхвилинка з музичним супроводом.(Слайд)
VІ.Об’єднання в групи для виконання компетентнісних завдань
Група 1
Наближається 8 березня – жіноче свято. Ви придбали мамі в подарунок капелюшок. Прикрасьте його квітами, у назві яких будуть лише жіночі імена. Підкресліть ці назви
(тюльпан, лілія, жоржина, жасмин, маргаритка, конвалія, камелія, вероніка, айстра, вікторія)
За кожну квітку нараховуйте два бали. Якщо ви набрали 6 імен, то у вас 12 балів.
Група 2
Через Інтернет-оголошення можна купити і продати все. Вам потрібно розмістити оголошення, щоб продати капелюшок. За допомогою фото капелюшка та правильно підібраних прикметників ваш капелюшок швидко відшукає свого покупця.
Вставте ці прикметники замість крапок:
Оголошення!
Увага! Продається … капелюшок … кольору.
Поля … . Прикрашений … квітами. Він зробить вас
… і …. !
За кожен вставлений прикметник ви одержите 2 бали. Якщо ви вставили 6 прикметників, то у вас 12 балів.
Група 3
Щоб зробити мамі сюрприз до 8 березня, ви вирішили приготувати смачний торт з незвичайною назвою – «Капелюшок». Для цього вам необхідно встановити послідовність процесу виготовлення торту.
Запропоновані дієслова пронумеруйте у відповідній послідовності процесу виготовлення торту:
Спекти
РОЗРІЗАТИ
ЗАМІСИТИ
ПЕРЕМАСТИТИ
ПРИКРАСИТИ
ВИРІЗАТИ
За кожну правильну відповідь ви отримаєте 2 бали. Якщо у вас 6 правильних відповідей, то ви одержите 12 балів!
Група 4
Спробуйте себе у ролі вчителя: допоможіть хлопчику встановити межі речень за допомогою крапок і придумати заголовок до тексту.
Наближалось День народження тато подарував Оленці новенького капелюшка він дуже пасував їй до платтячка мама прикрасила капелюшок біленькими ромашками дівчинка стала наче справжня Попелюшка.
За кожне правильно відокремлене речення ви одержите 2 бали, а також 2 бали за заголовок. Якщо ви виконали все правильно, у вас 12 балів!
VІІ.Презентація групами виконаних завдань
VІІІ.Підсумок уроку . Рефлексія (Слайд)
Учитель:
Учні:
Учитель:
–Молодці! Ви справилися зі всіма завданнями.Бажаю вам нових творчих успіхів!
Радивилівський НВК «Школа № 1– гімназія»
Конспект
відкритого уроку з української мови
В 3– А класі
Підготувала вчитель вчитель
прогімназійних класів
Ковальчук В.М.
Радивилів – 2019