Гра «Суперінтуїція»
Підготувала: вчитель української мови та літератури
ОЗЗСО Новозапорізька школа
Запорізького району Запорізької області
БАБАШКІНА ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА
Правила гри:
Фонетика |
Література |
Фольклор |
Словотвір |
Орфографія |
|||||
1
|
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
|
Пунктуація |
Джокер
|
Морфологія |
|
|||||
1 |
2 |
1 |
2 |
||||||
Синтаксис |
Лексикологія |
Фразеологія |
Стилістика |
Лексикографія |
|||||
1
|
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
Завдання
«ДЖОКЕР»
Спільнокореневим до слова «вода» є
А) водити; Б) підводний; В) завод.
1. «ФОЛЬКЛОР»
1. Цей жанр фольклору має такі ознаки:
А) ліричність, варіативність;
Б) невеликий за розміром;
В) є такі види: календарно-обрядові, соціально-побутові, родинно-побутові.
(Балада)
2. Твори цього ліро-епічного жанру фольклору:
А) мають таку будову – заспів, основна частина, кінцівка;
Б) поділяються на героїчні та побутові;
В) виконували кобзарі речитативом.
(Дума)
2. «ЛІТЕРАТУРА»
1. Це відомий поет:
А) мав псевдонім Кобзар Дармограй;
Б) був 10 років солдатом;
В) автор поезії «Заповіт».
(Т. Шевченко)
2. Найвідоміша поетеса кінця ХХ – ХХІ ст.:
А) авторка роману у віршах «Маруся Чурай»;
Б) герої її поезій – незвичайні, талановиті люди, із своєрідним світобаченням;
В) ви вчили напам’ять її поезію «Крила».
(Ліна Костенко)
3. «ФОНЕТИКА»
1. Це буквосполучення із трьох літер вимовляється як один м’який довгий звук:
А) це буквосполучення належить тільки дієсловам;
Б) ці дієслова мають афікс –ся;
В) це буквосполучення є у слові сміється.
(-тьс-)
2. Це дзвінкий приголосний звук, що:
А) кілька десятиліть був відсутній у нашій мові;
Б) його парний глухий – звук [к] ;
В) цей звук є у слові ґудзик.
(Ґ)
4. «СЛОВОТВІР»
1. Один зі способів словотвору:
А) він найпродуктивніший;
Б) цим способом творяться більшість іменників та прикметників;
В) цим способом утворено слово дубок.
(Суфіксальний)
2. Слова, утворені цим способом,
А) можуть писатися разом і через дефіс;
Б) у процесі словотвору беруть участь не менше двох слів;
В) цим способом утворене слово трирічний.
(Складання)
5. «ОРФОГРАФІЯ»
1. Ця не буквена орфограма:
А) зустрічається у словах різних частин мови;
Б) її місце – перед я, ю, є, ї;
В) є у слові п’ятий.
(Апостроф)
2. Ця буквена орфограма:
А) стосується переважно іменників середнього роду на –я;
Б) також іменників ІІІ відміни в орудному відмінку;
В) є у слові знання. (Подовження приголосних)
6. «ПУНКТУАЦІЯ»
1. Цей розділовий знак:
А) буває при однорідних членах речення;
Б) може стояти між підметом і присудком;
В) є у реченні «Життя – це скарб».
(Тире)
2. Цей розділовий знак ставимо в кінці речення, коли:
А) сумніваємося; Б) дивуємося; В) коли цікавимось чимось.
(Знак питання)
7. «МОРФОЛОГІЯ»
1. До цієї самостійної частини мови:
А) належить найбільше слів;
Б) ці слова поділяються на 4 відміни;
В) відповідають на запитання хто? що?
(Іменник)
2. Ця службова частина мови:
А) може служити для творення форм слів;
Б) ми використовуємо її, коли з кимось або з чимось не згодні;
В) є у реченні «Хай живе Україна!»
(Частка)
8. «СИНТАКСИС»
1. Що це за речення?
А) це речення вимовляється з особливою інтонацією;
Б) це речення передає емоції;
В) в кінці речення ставиться знак оклику.
(Окличне)
2. Ця синтаксична конструкція:
А) дає предмету більш широку назву;
Б) слова у ній пов’язані за змістом і граматично;
В) одне слово у ній головне, інші – залежні.
(Словосполучення)
9. «ЛЕКСИКОЛОГІЯ»
1. Слова цієї групи слів за значенням:
А) утворюють відповідні ряди;
Б) є близькими за значенням;
В) є у реченні «Пішла в снопи, пошкандибала Івана сина годувать»
(Синоніми)
2. Слова цієї групи:
А) не завжди розуміємо;
Б) зустрічаємо найчастіше на уроках історії та літератури;
В) до них належать слова гетьман, уста, ректи.
(Застарілі)
10. «ФРАЗЕОЛОГІЯ»
1. Цей фразеологізм:
А) має антонім «гнути спину»;
Б) має синонім «ворон лічити»;
В) означає «нічого не робити».
(Байдики бити)
2. Цей фразеологізм:
А) означає «здивовано»;
Б) в ньому згадується назва не дуже розумної свійської тварини;
В) у фразеологізмі ця тварина дивиться на частину подвір’я.
(Як баран на нові ворота)
11. «СТИЛІСТИКА»
1. Цьому стилю мовлення притаманні:
А) певна «сухість» викладу;
Б) шаблонність;
В) використання при складанні документів.
(Офіційно-діловий)
2. Цей стиль мовлення:
А) має основну мету – в чомусь переконати;
Б) це стиль виступів перед аудиторією;
В) це стиль ЗМІ.
(Публіцистичний)
12. «ЛЕКСИКОГРАФІЯ»
1. Цей словник:
А) є одним з найпопулярніших;
Б) до нього звертаємося, коли зустрічаємо незнайоме слово;
В) пояснює значення цього слова.
(Тлумачний)
2. У цьому словнику:
А) у словах стоїть знак наголосу;
Б) можна дізнатися про деякі граматичні категорії слів;
В) подано правопис слів.
(Орфографічний)
Підведення підсумків – слово журі.
Нагородження.