Мовознавчий КВК "Українську мову знай - гарно й чемно розмовляй"

Про матеріал
Мовознавча гра у формі КВК розрахована на учнів 9-11 класів. Участь беруть дві команди. Завдання підібрані різного характеру, виконуючи які учні зможуть показати свої знання не тільки з української мови, а й з літератури, знання фольклору тощо.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Українську мову знай –
гарно й чемно розмовляй !
 

 

Мовознавчий КВК

 

 

Результат пошуку зображень за запитом картинки українська мова

 

 

 

 

Підготувала: вчитель української мови та літератури

                       ОЗЗСО Новозапорізька школа

                       Запорізького району Запорізької області

                       БАБАШКІНА ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА 

 

 

 

 

Ведуча.  Доброго дня, дорогі друзі!  Ми раді вас вітати в Клубі веселих і кмітливих, який присвячений рідному слову, рідній українській мові.

       Сьогодні позмагаються почуттям гумору, знаннями, кмітливістю, ерудицією, винахідливістю команди 9-го і 10-го класів.

Сьогодні КВК – це не розвага.

КВК – не просто гра.

Це джерельний ключ наснаги,

Свято гумору й добра.

КВК допомагає

Йти вперед, не навмання.

З мови він перевіряє

Вміння, навички, знання.

       Вирішуватиме долю команд шановане журі __________________________________ __________________________________.

(Представлення журі)

 Ведуча.  Учасникам бажаю натхнення, удачі! 

       Отже, ми починаємо!

 

І тур.  Представлення команд: команди оголошують свою назву та аргументують свій вибір. Макс. кількість балів – 5.

 

ІІ тур.Побажання суперникам.

Завдання: за допомогою слів перепрошуємо, вибачте, будь ласка  скласти побажання команді-суперниці. Макс. кількість балів – 5.

 

ІІІ тур. – Розминка.

Завдання: дати відповіді на мовні загадки-жарти. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Якщо команда не відповіла, це право надається їх суперникам.

  1. Що стоїть посеред Землі? (Літера «М»)
  2. Як правильно казати: «Не бачу білий жовток» чи «Не бачу білого жовтка»? (ніяк - жовток білим не буває)
  3. Хто говорить всіма мовами? (луна)
  4. Що в Росії на першому місці, а у Франції на другому? (Літера «Р»)
  5. Назвіть п’ять днів, не називаючи чисел (1, 2, 3…) і назв днів (понеділок, вівторок…).  (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
  6. Які алфавіти складаються з 6 літер? (абетка, азбука)
  7. У якому вигуку є сто однакових звуків? (Стоп!)
  8. За який приголосний звук треба поставити інший приголосний, щоб вистрелили разом кілька гармат?  (залп)
  9. Від яких двох букв стає жарко, гаряче?   (пе-че)
  10. Який молочний продукт можна перетворити на злак, прочитавши його справа наліво? (сир-рис)
  11. Іменник із двох складів: 1 склад - частка, 2 склад – прийменник. Разом – назва рибальської сітки.  (не-від)
  12. Який вказівний займенник жіночого роду, повторений двічі, перетворюється на забавку для малих дітей?   (цяця)
  13. В якому слові заперечна частка «не» стає підсилювальною?   («нехай»)
  14. Якщо до короткого слова-іменника, що вживається тільки в однині, додати літеру – він перетвориться в іменник – назву міста, що вживається тільки в множині.                   (сум – Суми) 

 

IV тур.Я - оратор.

Завдання: кожна команда отримує скоромовку, яку один представник команди через хвилину повинен повторити швидко тричі. Макс. кількість балів – 5.

(Журі підводить підсумки попередніх конкурсів)

1 команда. Три дроворуби на трьох дворах дрова рубають.

2 команда.  Кричав Архип, Архип охрип, не треба Архипу кричати до хрипу.

 

 

Vтур.  – Прямо чи влучно?

За малюнками назвати фразеологізми та пояснити їх значення. За кожну відповідь – 2 б.

1 команда. Водити за ніс (обманювати)

                   Розвісити вуха (слухати)

                   Клювати носом (дрімати)

                   Чесати язики (багато говорити)

 

2 команда. Робити із мухи слона (перебільшувати)

                   Як кіт наплакав (мало)

                   Зарубати на осі (запамятати)

                   Наламати дров (зробити щось погане)     

 

 

VІ тур. – Мудреці

Завдання: до поданого початку вислову відомих людей про мову придумати закінчення. Критерій оцінювання – максимальна відповідність оригіналу. Макс. кількість балів – 3

  1. «Слово – зброя. Як і усяку зброю, …»  М. Рильський («…його треба чистити й доглядати»)
  2. «Чудова думка втрачає свою цінність, коли…» Вольтер («…вона погано висловлена»)

 

 

 

 

VІІ тур. – Фольклористи

Завдання: відновити подані «навпаки» прислівя. За кожну правильну відповідь – 2 бали

1 команда. Знаєш глибину – стрибай на сухе. (Не знаєш броду – не лізь у воду)

                   Поодинці і матір важче жаліти. (Гуртом і батька легше бити)

                                       Погано відпочивши, гірше працюватимеш (Добре попрацювавши,    краще  відпочиватимеш) 

2 команда.  Великий шершень, та й він ледарює (Мала бджола, а й та працює)

                                         Поспішай за матірю в рай (Не спіши поперед батька в пекло)

                                         На ту руку ліг (Не з тієї ноги встав)  

 

VІІІ тур. – «Темна конячка»

Завдання: за підказками вгадати прізвище українського письменника.

Оцінювання: за однією підказкою – 3 бали, за двома – 2, за трьома – 1 бал.

Додатково 1 бал – за імя цього письменника.

  1. 1) Прізвище утворене за допомогою суфікса –ськ-;

     2) В основі – діалектний синонім до слова «кочерга»;

     3) Автор повісті «Дорогою ціною»  (Михайло Коцюбинський)

2. 1) Прізвище утворене за допомогою суфікса –цьк-;

    2) В основі – антонім до слова «молодий»;

    3) Один із засновників «театру корифеїв» (Михайло Старицький)

3.  1) У прізвищі-псевдонімі є суфікс –н- ;

     2) В основі – синонім слова «злагода»;

     3) Автор роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»   (Панас Мирний)

      4.  1) Лексичне значення слова, що передає це прізвище, означає предмет, яким     користуємося під час приготування їжі.

     2) має закінчення –а.

           3) Філософ, вчитель, поет, автор поезії «Всякому місту звичай і права…»                      (Григорій Сковорода)

 

     ІХ тур. – «Показуха»

Завдання: один представник команди прослуховує запис української народної пісні, після чого жестами показує її. Команда повинна вгадати цю пісню за 2 хвилини.                     (оцінки: 2 – 1 – 0 балів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча. Ось і підійшла до завершення наша гра. Просимо журі підвести підсумки змагання.

(Слово журі)

 

Ведуча.  На цій приємній ноті завершуємо нашу зустріч. Хочеться лише сказати:

Мова - державна перлина.

Нею завжди дорожіть:

Без мови немає країни -

Мову, як матір, любіть.

До нових зустрічей!

doc
Додано
23 березня 2020
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку