Мовознавчий марафон «Я знаю з української мови ВСЕ!»
Вікова категорія цільової аудиторії: учні 10-11 класів
Тривалість заходу: 45- 60 хв.
Форма проведення: мовознавчий марафон
Мета: актуалізація знань дітей з усіх розділів мовознавства
Цільові покладання:
Коротко про захід:
7 категорій «Лексикологія і Фразеологія», «Морфологія», «Синтаксис», «Фонетика», «Морфеміка і словотвір», «Орфографія», «Сюрприз», в кожній категорії є 5 запитань, на які команди повинні дати відповіді.
План проведення:
1.1.Вихід ведучих
1.2. Представлення журі
1.3.Оголошення правил гри
2. Основна частина
3. Заключна частина
3.1.Підрахунок балів журі
3.3. Підведення підсумків, нагородження команд
3.4.Заключні слова ведучих
Хід справи
001 фанфари
В1: Доброго дня, всім присутнім!
В2: Вітаємо на мовознавчому марафоні «Я знаю з української мови ВСЕ!»
В1: Я впевнена, що саме Всі учасники нашого марафону дійсно знають з української мови Все, адже тут зібрались найрозумніші діти нашого навчального закладу.
В2: Сьогодні в мовознавчому марафоні беруть участь учні 10 класів, а це 20 команд, які складаються з 4 чоловік в кожній.
В1: Ну, а оцінювати та визначати правильні відповіді команд буде наша вельмишановна суддівська колегія, яка складається з досвідчених педагогів – словесників
В2: Справжніх експерти з мовознавства
В1: І так знайомтесь:….. (представлення журі)
В1: Шановні , журі, що ви хочете побажати та які настанови хочете дати нашим учасникам мовознавчого марафону. Вам Слово!
(слово журі)
Фон 6
В1: Команди готові, судді представлені, отже настав час познайомити усіх з правилами нашої мовознавчої гри.
В2: Марафон складається з двох турів які включають в себе 7 категорій «Лексикологія і Фразеологія», «Морфологія», «Синтаксис», «Фонетика», «Морфеміка і словотвір», «Орфографія»
В1: В першому турі командам необхідно відповісти на тестові запитання, які позначені білим кольором. В другий тур проходять 6 команд, які набрали найбільшу кількість балів.
В2: У другому турі команди обирають запитання, які позначені помаранчевим кольором і дають повну відповідь на данні запитання
В1: Увага! Порядок проведення гри такий: командам спочатку потрібно ВИВАЖЕНО в будь-якій послідовності обирати рубрику і номер!
В2: УВАЖНО слухати наші запитання!
В1: ШВИДКО і ПРАВИЛЬНО записувати на бланках правильну відповідь!
В2: І на звук відліку часу, який триває 15 сек., передати відповідь ось у цю скриньку. Прошу дати прослухати командам звук відліку часу.
(вмикається відлік часу)
В2 : А звук гонгу буде говорити про завершення прийому бланків журі. Якщо ви не встигнете передати бланк, вашу відповідь буде не зараховано.
В2: Кожна правильна відповідь дорівнює 2 бали, а питання категорії «Сюрприз » оцінюється в цілих 5 балів. Перемогу здобуде та команда, яка набере найбільшу кількість балів.
В1: Отже, в нашому мовознавчому марафоні переможцями стануть тільки найрозумніші й найспритніші!
Фон 8
В2: Ну що, гадаю ми готові. Команди налаштовані, журі вже чекає ваших відповідей. Тому не гаємо часу та розпочинаємо наш мовознавчий марафон! Отже, пропонуємо членам журі обрати першу категорію та перше запитання для наших гравців!
(Далі ведучі пропанують обирати питання командам та усім охочим.
Музику вмикають таким чином: коли йде питання звучить музичний фон, коли командам треба дати відповідь вмикається відлік часу, а також сигнал завершення часу. Ведучий оголошує вірну відповідь після того, коли команди всі відповіли)
І тур
Лексикологія і Фразеологія
А) Ображати слабшого
Б) Дати різку, грубу відповідь
В) Говорити щось відверто
2. Виберіть фразеологізм до слова «Темно»:
А) Хоч голки збирай
Б) Хоч око виколи
В)Оком накидати
Морфологія
1. В українській мові самостійних частин мови є :
А) 10
Б) 6
В) 4
2. Дієслово має ...
А) особи, групи;
Б) дієвідміни, перехідність;
В) часи, розряди;
Синтаксис
1. Поширене речення – це коли наявні у ньому
А) другорядні члени речення
Б) розділові знаки
В) звороти або вставні слова
2.Словосполучення може складатися з одного самостійного слова?
А) так
Б) ні
В) у деяких випадках
|
|
Фонетика
А) рАзом
Б) разОм
В) і так, і так
2. Як правильно поставити наголос?
А) сОлодощі
Б) солОдощі
В) і так, і так
Морфеміка і Словотвір
1. Яке слово, утворене префіксально-суфіксальним способом:
А) виконавець
Б) без’язикий
В) помірковано.
2. У якому слові немає закінчення:
А) пальто
Б) далекому
В) по-нашому.
Орфографія
А) Разом
Б) Окремо
В) Через дефіс
А) торф’яний
Б) морквяний
В) ін’єкція
Сюрприз
А) Після виходу «Кобзаря» Шевченка
Б) Після виходу «Енеїди» Котляревського
В) Після виходу «Азбуки» Івана Федорова
А) Я погодився взяти участь у змаганнях
Б) Я погодився прийняти участь у змаганнях
В) Я погодився вчинити участь у змаганнях
ІІ.ТУР
«Лексикологія і Фразеологія»
«Морфологія»
«Синтаксис»
«Фонетика»
«Морфеміка і словотвір»
1. Розділ мовознавства, який вивчає будову слова, — це ( морфеміка)
2. Словотвір – це… (розділ, який вивчає способи творення слів)
«Орфографія»
«Сюрприз»
Фон 9
В1: Ось і все, ви дали відповіді на всі категорії нашого мовознавчого марафону «Я знаю з української мови ВСЕ». Але хто став переможцем?
В2: Гадаю журі вже визначилось з найрозумнішими командами. А поки журі робить останні підрахунки, я пропоную вам насолодитися художнім номером - пісня «Мова єднання».
Художній номер
Фон 10
В1: Дякуємо за чудовий виступ! Ну а зараз я запрошую вельмишановне журі для оголошення результатів та нагородження команд!
Оголошення результатів. Нагородження команд.
В1.: Отже, добігає кінця наш мовознавчий марафон. Пам’ятайте, друзі, знання це сила, яку ми можемо використовувати в будь яких випадках.
В2: Навчайтесь, не зупиняйтесь на досягнутому, завжди будьте в пошуку нових питань та відповідей до них. Дякуємо вам за таку чудову гру!
В1: Ну а ми не говоримо вам прощавайте, а говоримо до нових зустрічей на новому мовознавчому марафоні «Я знаю з української мови все!» .
В2: Дякуємо всім за увагу!