Мовознавчий турнір "Ігри патріотів"

Про матеріал
Мовознавчий турнір "Ігри патріотів" розрахований на учнів 10-11 класів. Участь беруть дві команди. Завдання охоплюють різні розділи мовознавства. Перемагає та команда, яка набере більше балів.
Перегляд файлу

«ІГРИ ПАТРІОТІВ»

 

 

Результат пошуку зображень за запитом картинки українські символи

 

 

 

 

 

 

 

МОВОЗНАВЧИЙ ТУРНІР

«ІГРИ ПАТРІОТІВ»

(для учнів 10 – 11 класів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель української мови та літератури

                       ОЗЗСО Новозапорізька школа

                       Запорізького району Запорізької області

                       БАБАШКІНА ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА 

 

 

 

 

І турРозминка

Завдання: дати відповіді на мовні загадки-жарти. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Якщо команда не відповіла, це право надається їх суперникам.

  1. Що знаходиться  посеред школи? (Літера «О»)
  2. Як правильно казати: «Не бачу білий жовток» чи «Не бачу білого жовтка»? (ніяк - жовток білим не буває)
  3. Хто говорить всіма мовами? (луна)
  4. Що в Росії на першому місці, а у Франції на другому? (Літера «Р»)
  5. Назвіть п’ять днів, не називаючи чисел (1, 2, 3…) і назв днів (понеділок, вівторок…).  (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
  6. Назвіть всі букви української мови одним словом? (алфавіт, абетка, азбука)
  7. У якому вигуку є сто однакових звуків? (Стоп!)
  8. За який приголосний звук треба поставити інший приголосний, щоб вистрелили разом кілька гармат?  (залп)
  9. Від яких двох букв стає жарко, гаряче?   (пе-че)
  10. Який молочний продукт можна перетворити на злак, прочитавши його справа наліво? (сир-рис)
  11. Іменник із двох складів: 1 склад - частка, 2 склад – прийменник. Разом – назва рибальської сітки.  (не-від)
  12. Який вказівний займенник жіночого роду, повторений двічі, перетворюється на забавку для малих дітей?   (цяця)
  13. Чого багато в болоті і зовсім немає в річці?   (літер «О»)
  14. Якщо до короткого слова-іменника, що вживається тільки в однині, додати літеру – він перетвориться в іменник – назву міста, що вживається тільки в множині. (сум – Суми) 

 

 

ІІ тур«Грамотій»

Завдання:  Запишіть речення, розставте розділові знаки і розкрийте дужки, вибираючи правильний варіант правопису.

 

Ти втратив корінь і основу, душею вилиняв дотла, бо ти зневажив рідну мову – ту, що земля тобі дала. (Д. Білоус)

 

Ти втрат(и, е)в корінь і основу душ(о, е)ю вил(и, е)няв (до)тла бо ти                         зн(и, е)важив рідну мову ту що (З, з)(и,е)мля тобі дала.

                                                                                                    (Д. Білоус)

 

 

 

 

 

 

ІІІ тур«Фольклористи»

Завдання:  завершити прислів’я.

1 команда

Слово – не горобець, вилетить - … (не спіймаєш)

Умій сказати, умій і … (змовчати)

Від теплого слова й … (лід розмерзається)

Шабля ранить тіло, а слово - … (душу)

2 команда

Більше слухай, а менше… (говори)

Дурний язик голові … (не приятель)

Слова ласкаві, а думки … (лукаві)

Не завжди говори, що знаєш, а завжди знай, що… (говориш)

 

ІV тур«Знай наших!»

Завдання: перекласти українською мовою.

Від команди по 3 представники – 2 дівчини і 1 хлопець.

А) назви предметів побуту (для дівчат)

Стакан (склянка)                                кружка (кухоль)

Вилка (виделка)                                 спички (сірники)

Поднос (таця)                                     скалка (качалка)

Салфетка (серветка)                          полотенце (рушник)

Тряпка (ганчірка)                               бокал (келих)

 

Б) страви (для дівчат)

Укроп (кріп)                       лук (цибуля)

Сливки (вершки)                изюм (родзинки)

Отруби (висівки)                растительное масло (олія)

Блины (млинці)                  пироженое (тістечко)

Сельдерей (селера)            творог (сир)

 

В) назви інструментів (для хлопців)

Отвёртка (викутка)                                   долото (зубило)

Провода (дроти)                                        удлинитель (подовжувач)

Предохранитель (запобіжник)                 щепка (тріска)

Веревка (мотузок)                                     стремянка (драбина)

Тормоз (гальмо)                                        топор (сокира)

Леска (волосінь)                                        зажигалка (запальничка)    

 

 

 

 

 

V тур«Розумники»

Завдання: капітани за допомогою жестів показують фразеологізми, а команда відгадує.

  1. Водити за носа, намилити шию, пальчики оближеш, зуб на зуб не попадає.
  2. Тримати язик за зубами, надути губи, накивати п’ятами, клювати носом   

 

 

 VІ тур«Естети»

Завдання: до поданого слова 1-а команда добирає означення, а 2-а команда – порівняння (наприклад: до слова «сніг» означення – «білий», порівняння – «як молоко»). Потім з другим словом команди міняються.

Слова –     «ОСІНЬ»,    «ДНІПРО».

 

VІІ тур«Оратори»

 

Завдання:  скласти промову на захист рідної мови:

1-а команда – «Українська мова – наймилозвучніша…»

2-а команда – «Українську мову треба вивчати…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАРТКИ ДЛЯ КОМАНД

 

 

Ти втрат(и, е)в корінь і основу душ(о, е)ю вил(и, е)няв (до)тла бо ти зн(и, е)важив рідну мову  ту що (З, з)(и,е)мля тобі дала.

                                                                                                    (Д. Білоус)

 

 

Ти втрат(и, е)в корінь і основу душ(о, е)ю вил(и, е)няв (до)тла бо ти зн(и, е)важив рідну мову  ту що (З, з)(и,е)мля тобі дала.

                                                                                                    (Д. Білоус)

 

 

 

Водити за носа,

намилити шию,

пальчики оближеш,

зуб на зуб не попадає.

 

 

 

Тримати язик за зубами,

надути губи,

накивати п’ятами,

клювати носом   

               

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку