11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

МОВОЗНАВЧИЙ ТУРНІР «ІГРИ ПАТРІОТІВ»

Про матеріал
Мета: показати учням красу та багатство української мови; викликати бажання вивчати рідну мову, милуватися її красою; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння спостерігати мовні явища; виховувати любов до рідної мови, свого народу, рідної землі.
Перегляд файлу

1

 

 

Результат пошуку зображень за запитом картинки українські символи

 

 

 

 

 

 

МОВОЗНАВЧИЙ ТУРНІР

«ІГРИ ПАТРІОТІВ»

(для учнів 10 – 11 класів)

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель української мови та літератури,

спеціаліст вищої категорії

Костянтинівського районного

НВО №1 "Таврія"

Горбанець Сніжана Валентинівна

                      

 

 

 

 

2020

 

Мета:  показати учням красу та багатство української мови; викликати бажання вивчати рідну мову, милуватися її красою; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння спостерігати мовні явища; виховувати любов до рідної мови, свого народу,  рідної землі.

Обладнання:   мультимедійна дошка, комп’ютер, роздатковий матеріал.

 

Хід заняття

Учитель. Епіграфом нашого змагання пропоную взяти слова В. Сухомлинського: «Чим глибше людина пізнає тонкощі рідної мови, …тим активніше сприймає її серце красу слова».

 

І турРозминка

Завдання: дати відповіді на мовні загадки-жарти. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Якщо команда не відповіла, це право надається їх суперникам.

Що знаходиться  посеред школи? (Літера «О»)

Як правильно казати: «Не бачу білий жовток» чи «Не бачу білого жовтка»? (ніяк - жовток білим не буває)

Хто говорить всіма мовами? (луна)

Що в Росії на першому місці, а у Франції на другому? (Літера «Р»)

Назвіть пять днів, не називаючи чисел (1, 2, 3…) і назв днів (понеділок, вівторок…).  (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

Назвіть всі букви української мови одним словом? (алфавіт, абетка, азбука)

У якому вигуку є сто однакових звуків? (Стоп!)

За який приголосний звук треба поставити інший приголосний, щоб вистрелили разом кілька гармат?  (залп)

Від яких двох букв стає жарко, гаряче?   (пе-че)

Який молочний продукт можна перетворити на злак, прочитавши його справа наліво? (сир-рис)

Іменник із двох складів: 1 склад - частка, 2 склад – прийменник. Разом – назва рибальської сітки.  (не-від)

Який вказівний займенник жіночого роду, повторений двічі, перетворюється на забавку для малих дітей?   (цяця)

Чого багато в болоті і зовсім немає в річці?   (літер «О»)

Якщо до короткого слова-іменника, що вживається тільки в однині, додати літеру – він перетвориться в іменник – назву міста, що вживається тільки в множині. (сум – Суми) 

 

ІІ тур«Грамотій»

Завдання:  Знайдіть помилки в реченнях:

 І команда:

1.Через неділю в університеті день відчинених дверей.

2. Слідуюча зупинка площа Івана Франко.

 3.Нашій вчительці подарували самі кращі квіти.

4. Закрийте двері - сквозняк.

 ІІ команда:  

1. Пенсіонери в городському транспорті мають льготи.

2. В скільки годин відходить автобус на вокзал?

3. Завдання не виконав із-за хвороби.

4. По всіх питаннях ти дав вірну відповідь.

 

ІІІ тур«Фольклористи»

Завдання:  завершити прислів’я.

1 команда

Слово – не горобець, вилетить - … (не спіймаєш)

Умій сказати, умій і … (змовчати)

Від теплого слова й … (лід розмерзається)

Шабля ранить тіло, а слово - … (душу)

ІІ команда

Більше слухай, а менше… (говори)

Дурний язик голові … (не приятель)

Слова ласкаві, а думки … (лукаві)

Не завжди говори, що знаєш, а завжди знай, що… (говориш)

 

ІV тур«Знай наших!»

Завдання: перекласти українською мовою.

Від команди по 3 представники – 2 дівчини і 1 хлопець.

А) назви предметів побуту (для дівчат)

Стакан (склянка)                                кружка (кухоль)

Вилка (виделка)                                 спички (сірники)

Поднос (таця)                                     скалка (качалка)

Салфетка (серветка)                          полотенце (рушник)

Тряпка (ганчірка)                               бокал (келих)

 

Б) страви (для дівчат)

Укроп (кріп)                       лук (цибуля)

Сливки (вершки)                изюм (родзинки)

Отруби (висівки)                растительное масло (олія)

Блины (млинці)                  пироженое (тістечко)

Сельдерей (селера)            творог (сир)

 

В) назви інструментів (для хлопців)

Отвёртка (викутка)                                   долото (зубило)

Провода (дроти)                                        удлинитель (подовжувач)

Предохранитель (запобіжник)                 щепка (тріска)

Веревка (мотузок)                                     стремянка (драбина)

Тормоз (гальмо)                                        топор (сокира)

Леска (волосінь)                                        зажигалка (запальничка)    

 

 

 

V тур«Розумники»

Завдання: А тепер вам потрібно заримувати слова.

І команда: буває, забуває, мова, діброва.

ІІ команда: сміх, сніг, весна, красна.

 

VІ тур«Зайве слово»

Завдання: Відредагуйте в разі потреби сполучення слів й обґрунтуйте помилки.

І команда:

1 основний  лейтмотив твору

2 вступний інструктаж 

3 перша прима балету

4 моя автобіографія  

5 вивчати народний фольклор

6 головні персонажі твору

ІІ команда:

1 основна думка твору

2 підвищення захисного імунітету

3 дитячий лікар-педіатр

4 повторний рецидив

5 українські народні балади

6 провести урочистий церемоніал

 

VІІ тур«Антисуржик»

Завдання:  Відредагуйте словосполучення.                                                                                               

І команда:

1 приймати участь – брати участь

2 підвести підсумки – підбити підсумки

3 підняти питання – порушити питання

4 слідуюче питання – наступне питання

5 бажаючі виступити – охочі виступити

6 вірна відповідь – правильна відповідь

7 у шість годин – о шостій годині

8 пів другої – пів на другу

ІІ команда:

1 діючий закон – чинний закон

2 заключити угоду – укладати угоду

3 одержати знання – здобути знання

4 рахувати правильним – уважати правильним

5 відноситися привітно – ставитися привітно

6 приймати до уваги – брати до уваги

7 сім годин – сьома година

8 за чверть три – за чверть третя

Нагородження переможців

Учитель. Вивчаймо українську мову, любімо її, плекаймо! Нехай єднає вона нас у рідній державі й у всьому світі!

docx
Додано
2 червня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку