«МОЯ БАТЬКІВЩИНА – УКРАЇНА»
розвага для дітей середнього та старшого дошкільного віку
Мета: розширити знання дітей про Батьківщину – Україну, її символи (Герб, Прапор, Гімн), столицю – місто Київ; сприяти розвитку розповідного мовлення, пам’яті, слухової та зорової уваги; виховувати патріотичні почуття, любов до Батьківщини, її минулого, традицій, гордість за свій народ.
Обладнання: Герб, Прапор, Гімн України (аудіо запис); матеріали для ігор (дидактичних та рухових); підбір літературного та музичного матеріалу.
Дійові особи (дорослі)
Ведуча, Калинка, Барвінок.
Хід розваги
Ведуча: Доброго ранку, мої малята!
Дуже рада вас вітати.
Наберемо в долоні сміху,
Кинемо всім гостям на втіху.
Нашорошимо наші вуха,
Щоб могли уважно слухати.
І поплескаємо завзято
Та й почнемо наше свято!
Сьогодні у нас незвичайний день, а хто з вас пам’ятає яке сьогодні свято? (день Державного прапора)
Так малята, наша зустріч з вами буде присвячена нашій рідній Батьківщині – Україні.
Монтаж дітей
Дитина 1: Батьківщина – це рідний край!
Батьківщина – це ліс і гай!
Батьківщина – це рідна земля.
Батьківщина – це ти і я!
Дитина 2: Ми тут живемо, тут співаємо пісні,
Тому що Батьківщина краще місто на землі,
Тому що рідне місто дбає про всіх нас.
І знайте, діти, рідне місто любить вас!
Ведуча: А ще, діти, приготували прислів’я про нашу
Батьківщину.
Прислів’я
1. Батьківщина – мати, умій за неї постояти.
2. Наша слава – Українська держава.
3. Всюди добре, а вдома найкраще.
4. Кожному мила своя сторона.
5. Людина без Батьківщини – пташка без крил.
6. Без верби й калини нема України.
(діти повертаються на свої місця)
Ведуча: Діти, а ви нічого не чуєте?
А мені здається, що до нас поспішають гості на свято.
Лунає український гопак на майданчику з’являються
Калинка та Барвінок (дорослі в українських костюмах)
Калинка: Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, рідна Земля!
Барвінок: Щастя й здоров’я всім людям бажаємо,
З ранку в дитячий садок поспішали!
Калинка: Ми так поспішали до вас у садок,
Бо гарну легенду принесли для діток!
Розповідання легенди
Давно – давно жила колись жінка. Вона мала трьох синів. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. Його назвали? (Тризуб).
Барвінок: (продовжує легенду)
Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо – жовту тканину. Своїми ділами прославляв він свою матір. Яке ім’я одержав середній син? (Прапор). А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму синові подарувала красивий солов’їний голос. Одержав син за свій голос і величний спів ім’я …Гімн.
Калинка: Діти, давайте розглянемо наші Державні символи.
(діти старшої групи підходять до стенду з Державними символами та розповідають про них)
Калинка: Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно – жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву. Кольори на прапорі «читають» згори донизу.
Дитина 3: Прапор – це державний символ.
Він є в кожної держави.
Це для всіх ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
Барвінок: Тризуб – це Герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: бать – мати – дитя, які символізують силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово ВОЛЯ.
Дитина 4: Тризуб – немов сім’я єдина,
Де тато, мама і дитина.
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній новій.
Калинка: Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він «Ще не вмерла України ні слава, ні воля…». Коли звучить Державний Гімн, потрібно обов’язково підвестися, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь.
Слухання Державного Гімну
Дитина 5: І Полісся, і Донбас,
Крим і Буковина –
Все це наш чудовий край,
Наша Україна.
Дитина 6: Яблуневий ніжний цвіт,
Соняхи й калина –
Це найкраща на Землі
Наша Україна.
Дитина 7: І дитячий наш садок,
Школа і родина –
Все це рідна назавжди
Наша Україна.
Калинка: А зараз ми перевіримо, які ви уважні, швидкі та кмітливі. Ви всі знаєте, що українці завжди були веселими та вправними. І я вам пропоную пограти в гру!
Дидактична гра «Склади символи»
(2 команди дітей, 2 дошки з магнітами, ілюстрації герба та прапора які розрізані на частини. Гравці повинні скласти ілюстрації перемагає той хто вірно та чітко виконає завдання)
Барвінок: А зараз я пропоную вам пограти
в музичну гру «Літаки»
Проводиться колективна гра «Літаки»
(всі діти приймають участь у грі виконуючи рухи
за вказівками ведучого)
Калинка: Друг сміливий козака,
В нього грива от така!
Він промчиться, наче тінь.
Це баский козацький …(кінь)
Я пропоную вам пограти в гру.
Проводиться гра «Швидкі коники»
(2 команди дітей по 5-6 чоловік, пара коників, 2 орентири)
Барвінок: Дуже швидко мчали коні,
Вершників своїх у полі.
Час прийшов їм відпочити
Із криниці води попити.
Проводиться гра «Напої коника»
(2 команди дітей, 2 відерця, 2 черпачки, великий таз із водою)
Барвінок: Ми сьогодні переконалися, що ви справжні українці.
А ми приготували для вас гостинці.
Лунає музика ____________________________________,
дітей пригощають гостинцями
Калинка: Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна.
Барвінок: Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
Лунає музика _________________________________________,
персонажі прощаються та йдуть з майданчику
Свято закінчено.