Тема розділу №6: Проектування професійного успіху.
Тема уроку№11. Моя професійна кар'єра
Цілі: навчальні: дати загальне уявлення про професійну кар'єру, її види і можливості кар'єрного зростання особистості, вчити висловлювати свої думки і аргументувати їх, розвивати діалогічне мовлення, розкрити особистісне і соціальне значення професійного планування своєї кар'єри.
розвиваючі: розвивати аналітичні здібності, формувати активну життєву позицію і потребу в самовираженні.
виховна: прищеплювати почуття цілеспрямованості, впевненості, прагнення до досягнення своєї мети.
Тип уроку: комбінований.
Методи навчання: метод проблемного викладу матеріалу,
частково-пошуковий метод , групова дискусія, практична робота, робота з підручником, демонстрація слайдів
Обладнання: комп'ютер, проектор, картки плану дискусії, картки плану професійної кар'єри, мультимедійна презентація.
Матеріали і інструменти: фломастери, альбомні листи.
Основні поняття: кар'єра, кар'єризм, професійна кар'єра, кар'єрний ріст, майстерність.
Хід уроку:
І. Організаційна частина - 2 хв. Психологічний настрій на роботу - 3 хв.
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу-5хв.
III. Формулювання теми уроку і постановка мети -15 хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
V. Практична робота учнів -15 хв.
VІ. Офтальмологічна пауза - 3хв.
VІІ. . Рефлексія -5 хв.
VІІІ. Підсумок уроку-1 хв.
ІX. Домашнє завдання-1 хв.
Хід уроку:
Афоризми і вирази на дошці:
«Кар'єра - це 99% праці і 1% успіху»
«Карьерізм- падіння вгору» Е. Лец - польський поет
«Все в наших руках, тому не треба опускати руки» Коко Шанель
«Кар'єра - хороша річ, але вона нікого не може зігріти в холодну ніч.»
М. Монро
«Людина повинна сама будувати собі кар'єру, інакше ії доля- сумне і
безрадісне існування на задвірках чужого успіху»
«Створити самого себе- це праця, праця на все життя»
I.Організаціонний момент.
-Доброго дня! Сідайте будь ласка!
Вправа «Світло» (звучить музика)
-Сядьте як Вам зручно. Закрийте очі. Ми виходимо з вами з класу. Беремо за руку свого однокласника і йдемо з ним на берег річки. Через річку перекинуто гарний місток. Ми зупиняємося з вами на мосту і вдивляємося в чисту, прозору воду. Бачимо як весело граються риби у воді, видно кожну травинку, кожен камінчик. Від води віє прохолодою і спокоєм. Нам спокійно в цьому світі. Але час повертатися. Входимо в наш клас, відкриваємо очі. Я рада бачити вас усіх тут і зараз!
-Черговий, у нас сьогодні ............. Назви, будь ласка, хто відсутній.
II. Повторення вивченого матеріалу (перевірка домашнього завдання)
1. Портфоліо. Кому і для чого потрібен цей документ?
2. Назваті типи портфоліо в освітній галузі?
3. Яка структура комплексного портфоліо?
III. Формулювання теми уроку і постановка мети
Перед тим, як почати наш черговий урок технології, я б хотіла вам розповісти притчу.(слайд 1)
«Притча про царя, який мріяв ощасливити свій народ»
Цар дуже хотів ощасливити свій народ і звернувся за порадою до мудреців. Ті поставили йому три питання:
* Який час на землі найголовніша?
*Яка людина на землі найголовніший?
*Яке діло на землі найголовніше?
Цар не зумів відповісти. А відповідь проста.
Найголовніший час- справжній,
найголовніша людина та, що поруч зараз з тобою,
справа, яку ти зараз робиш - найголовніша !!!
-Увага на екран.
-Перед вами - визначення «Швидке досягнення популярності, успіхів у службовій або будь-якої іншої діяльності, матеріальної вигоди, благополуччя». (слайд 2)
- Як ви думаєте, про що йде мова? (Відповіді дітей)
- Так, це визначення «кар'єри» (слайд 3)
Проблемні питання:
- Що дає кар'єра людині? Як зробити кар'єру? Що впливає на вибір кар'єри? Навіщо планувати свою кар'єру? Вертикальна і горизонтальна кар'єра. Що необхідно людині для просування в горизонтальній кар'єрі?
З чого починається професійна кар'єра?
- Відповідь на ці питання-основоположні на нашому уроці. Відповівши на них, ми визначимо особистісну і соціальну значимість кар'єрного росту в життя.
-Так як ми з вами на минулому уроці познайомилися з етапами професійного становлення, то як можна сформулювати тему нашого сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей)
-Так, тема нашого уроку «Професійна кар'єра» (слайд 4)
IV. Вивчення нового матеріалу
- Кар'єра. Французьке слово « кар'єра» увійшло в російську мову в 30-40 роки XIX століття як конкурент слова терені - швидке досягнення популярності, успіхів у службовій або будь-якої іншої діяльності, матеріальної вигоди, благополуччя.
Професійна кар'єра - це активне досягнення людиною успіхів у професійній діяльності. (слайд 5).Професійна кар'єра тісно пов'язана з професійним становленням і майстерністю.
-В професійній кар'єрі слід спиратися на свої здібності і можливості. Наприклад, кар'єра підприємця можлива для тих, хто не боїться ризику і відповідальності за взяте на себе справу. Для інших цілком підійде кар'єра службовця, хоча і вона не виключає професійного зростання і не зводиться тільки до відбування на службі, ніж передбачалося. У будь-якій кар'єрі існує фактор ризику, але ризик не страшний для тих, хто покладається на себе і вірить в свої можливості. Професійну кар'єру можна і потрібно планувати для цього пропоную використовувати цю опорну схему.
- Кожній людині властиво бажання, прагнення до самоствердження, повагу до себе як до особистості, створення іміджу. А все це неможливо без певного успіху.
С.І.Ожегов казав: «Успіх-удача в досягненні чого-небудь, хороші результати».
1.Аутотренінг:
-Успіх не проявляється сам по собі, він з'являється в результаті діяльності.
Чим більше діяльність, тим вище результат, тим швидше дорога до успіху, а, значить, і до кар'єри.
Складання логічного ланцюжка (слайд 6)
- З чого складається доля? (Відповіді дітей)
- Життя-сім'я-робота -успіх- кар'єра благополуччя.
Питання?
- Який з афоризмів до уроку ви виберете в даному випадку і чому? («Все в наших руках, тому не треба опускати руки.» (К. Шанель)
- Як ви це розумієте?
- Чому ми почали розмову про успіх, а перейшли до кар'єри?
-Пропоную відкрити підручники на сторінці 142 і самостійно дізнатися, що таке «кар'єрне зростання», що таке «успіх». Після закінчення роботи з підручником - опитування дітей
-Як знайти своє покликання?
По-перше, треба знати світ професій і конкретно обирається вами професію. Для цього її треба вивчити не тільки теоретично, але і практично. На основі цього виникає предметне свідомість.
По-друге, треба знати самого себе (інтереси, схильності, особливості пам'яті, характеру, здоров'я і т. Д.). В результаті самопізнання виникає професійна самосвідомість (образ «Я»).
Існує два типа кар'єри: вертикальна (посадови зростання) та горизонтальна (зростання профмайстерності). (слайд 7)
Кар'єрний ріст-це талант лідера, вміння працювати в команді, відкритість, енергійність, працьовитість. (Записуємо)
По вертикалі: вчитель-завуч-директор
По горизонталі: вчитель- вчитель 1 категорії-вчитель вищої категорії
Проблемне питання №1:
-Чи може продавець стати директором супермаркету?
-Чому?
-Які умови для цього необхідні?
Проблемне питання №2:
-Наведіть приклади знаменитих людей, які досягли високого рівня кар'єри?
-Поняття кар'єри не можна пов'язувати тільки з роботою. Це ще й рід занять, діяльності.
Робота з підручником (сторінка 143)
-Що таке проф. кар'єра?
-З чим вона пов'язана?
-Чим відрізняється кар'єра від кар'єризму?
-Який з афоризмів підтверджує це? Дайте цьому пояснення (Відповідь «Кар'єризм - падіння вгору»)
Робота з пам'яткою : « Навіщо планувати свою кар'єру?» 1. Для більш високої задоволеності від роботи, що дає професійний ріст. 2. Для можливості краще бачити особисті перспективи і планувати власне життя. 3. Можливість цілеспрямованої підготовки до майбутньої професійної діяльності. 4. Підвищення конкурентно-здатності на ринку праці. 5. Дає впевненість в завтрашньому дні, це гарантія від звільнення. 6. Особистісні якості: вміння у важкий момент мобілізувати себе, розвивати активність у вирішенні професійних завдань і просуванні в майстерності. Висновок: Кар'єра дає особистості більше позитивних качеств- самоповагу, самоствердження, задоволення роботою, поліпшення добробуту. Найчастіше в житті людина домагається горизонтальної кар'єри, через досягнення майстерності в справі. Ділова гра (індивідуальне завдання - робота у зошитах) -Отже, ви обрані з безлічі кандидатів і запрошені на співбесіду. Щоб привернути інтерес роботодавця, необхідно володіти технологією самопрезентації. На що звернути увагу? Існують важні фактори самопрезентації. Увага на єкран. (слайд 8). Запишіть їх у зошити. Розглянемо самопрезентацію «Мені завжди щастить». (слайд 9) 1. Зовнішній вигляд є візитною карткою. 2. Невербальний метод спілкування - мова тіла. 3. Мова 4. Хороший емоційний настрій, доброзичливий настрій, співпереживання, 5. Щирість. V. Практична робота учнів (творча робота , на вибір учнів пропонується виконати завдання 1 або 2 в зошиті): Завдання №1: скласти на альбомному аркуші «Карта моєї кар'єри», користуючись даними планом (слайд 10) : 1. Сенс і мета мого життя. 2. Умови досягнення (мотиви, інтереси, перевага цієї професії. 3. Де я найкраще зможу реалізуватися. 4. Яким фахівцем я хочу бути (перелік професійних знань і умінь). 5. Мої передбачувані успіхи, покликання, вид кар'єри. Завдання №2: складіть перелік фахових знань і умінь, якими повинен володіти людина, обраної вами професії. Завдання №3: наведіть приклади вертикальної й горизонтальної кар'єри даної професії. VІ. Офтальмологічна пауза(слайд 11) VІІ. Рефлексія -Пропоную всім учням вийти до дошки і з розрізаних карток з буквами скласти слово, вишикуватися, щоб можна було це слово прочитати, підняти руки з картками вгору. Якщо ви все зробили правильно, то в майбутньому ваша професійна кар'єра буде саме такою. Складається слово «УСПІШНА» (слайд12) VІІІ. Підсумок уроку -Сьогодні ми дізналися дуже багато про те, як можна планувати свою професійну кар'єру.
Проведемо підсумок уроку в формі гри «Що? Де? Коли? » (слайд 13) -Що означає «зробити кар'єру?» (Відповідь: - Домогтися високого престижного рівня положення в суспільстві і високого рівня доходів). -Кого з жителів свого села, міста ви б з упевненістю назвали людиною, яка вибудувала свою кар'єру на всі 100% -Від чого залежить успішність кар'єри? (Відповідь: - Від рівня освіти, спрямованості, збіг професійно важливих якостей особистості з вимогами професії,) -Які люди роблять кар'єру? (Відповідь: - Оптимісти, цілеспрямовані, активні, мають свою індивідуальність) -Які якості особистості для цього необхідні?(Відповідь: - Профкомпетентність, порядність, чесність,старанність, відповідальність, організованість, комунікативність) -Чи є фінал кар'єри? (Відповідь: Ні. Людина може постійно ставити цілі, досягати кращих результатів) -Як співвіднести кар'єру і сім'ю? (Відповідь: - Планувати свій час) -Як ви розумієте майстерність? -Артистична кар'єра, військова кар'єра, кар'єра юриста, менеджера, політика, спортсмена і т. д. - це професійна кар'єра. -Який з афоризмів більше підходить для укладення нашого уроку? «Людина повинна сама будувати собі кар'єру, інакше ії доля- сумне і безрадісне існування на задвірках чужого успіху. » -А яке враження на вас справив сьогоднішній урок? ІX. Домашнє завдання (слайд 14-15) -В якості домашнього завдання пропоную кожному з вас скласти план своєї майбутньої професійної кар'єри або скласти невеличке есе на тему «Мій зоряний час». -Рада, що наш урок вийшов цікавим і продуктивним, ми впоралися з поставленими завданнями. Сьогодні добре працювали (імена учнів), вони отримують (озвучуються оцінки за урок). -Збіг наш урок, як коротка мить. Дуже швидко час біжить. Ще попереду у нас багато кроків І цікавих, і важких уроків. Завдання покличуть у майбутнє, Найскладніше ж завдання — життя. Так намагайтесь вправно все вивчати. Пам'ятайте: учня скарб — знання! -Дякую всім за роботу! Урок завершено. (слайд 15)
|