Моя професійна кар'єра

Про матеріал
"Моя професійна кар'єра", урок в 11 классе. В разработке рассматриваются проблемы: с какими трудностями может столкнуться старшеклассник и как правильно построить свою карьеру, избежав ошибок и препятствий.
Перегляд файлу

Тема розділу №6: Проектування професійного успіху.

Тема уроку№11. Моя професійна кар'єра

Цілі: навчальні: дати загальне уявлення про професійну кар'єру, її види і можливості кар'єрного зростання особистості, вчити висловлювати свої думки і аргументувати їх, розвивати діалогічне  мовлення, розкрити особистісне і соціальне значення професійного планування своєї кар'єри.

розвиваючі: розвивати аналітичні здібності, формувати активну життєву позицію і потребу в самовираженні.

виховна: прищеплювати почуття цілеспрямованості, впевненості, прагнення до досягнення своєї мети.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: метод проблемного викладу матеріалу,

частково-пошуковий метод , групова дискусія, практична робота, робота з підручником, демонстрація слайдів

Обладнання: комп'ютер, проектор, картки плану дискусії, картки плану професійної кар'єри, мультимедійна презентація.

Матеріали і інструменти: фломастери, альбомні листи.

Основні поняття: кар'єра, кар'єризм, професійна кар'єра, кар'єрний ріст, майстерність.

Хід уроку:

І. Організаційна частина - 2 хв. Психологічний настрій на роботу - 3 хв.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу-5хв.

III. Формулювання теми уроку і постановка мети -15 хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

V. Практична робота учнів -15 хв.

VІ. Офтальмологічна  пауза - 3хв.

VІІ. . Рефлексія -5 хв.

VІІІ. Підсумок уроку-1 хв.

 ІX. Домашнє завдання-1 хв.

Хід уроку:

Афоризми і вирази на дошці:

 

«Кар'єра - це 99% праці і 1% успіху»                                      

«Карьерізм- падіння вгору»                                        Е. Лец - польський поет

«Все в наших руках, тому не треба опускати руки»                 Коко Шанель

«Кар'єра - хороша річ, але вона нікого не може зігріти в холодну ніч.»

                                                                                                        М. Монро

«Людина повинна сама будувати собі кар'єру, інакше ії доля- сумне і

безрадісне існування на задвірках чужого успіху»

«Створити самого себе- це праця, праця на все життя»

I.Організаціонний момент.

-Доброго дня! Сідайте будь ласка!

Вправа «Світло» (звучить музика)

-Сядьте як Вам зручно. Закрийте очі. Ми виходимо з вами з класу. Беремо за руку свого однокласника і йдемо з ним на берег річки. Через річку перекинуто гарний місток. Ми зупиняємося з вами на мосту і вдивляємося в чисту, прозору воду. Бачимо як весело граються риби у воді, видно кожну травинку, кожен камінчик. Від води віє прохолодою і спокоєм. Нам спокійно в цьому світі. Але час повертатися. Входимо в наш клас, відкриваємо очі. Я рада бачити вас усіх тут і зараз!

-Черговий, у нас сьогодні ............. Назви, будь ласка, хто відсутній.

II. Повторення вивченого матеріалу (перевірка домашнього завдання)

1. Портфоліо. Кому і для чого потрібен цей документ?

2. Назваті типи портфоліо в освітній галузі?

3. Яка структура комплексного портфоліо?

III. Формулювання теми уроку і постановка мети

Перед тим, як почати наш черговий урок технології, я б хотіла вам розповісти притчу.(слайд 1)

«Притча про царя, який мріяв ощасливити свій народ»

Цар дуже хотів ощасливити свій народ і звернувся за порадою до мудреців. Ті поставили йому три питання:

* Який час на землі найголовніша?

*Яка людина на землі найголовніший?

*Яке діло на землі найголовніше?

 Цар не зумів відповісти. А відповідь проста.

 Найголовніший час- справжній, 

 найголовніша людина та, що поруч зараз з тобою,

 справа, яку ти зараз робиш - найголовніша !!!

 -Увага на екран.

-Перед вами - визначення «Швидке досягнення популярності, успіхів у  службовій або будь-якої іншої діяльності, матеріальної вигоди, благополуччя». (слайд 2)

- Як ви думаєте, про що йде мова? (Відповіді дітей)

- Так, це визначення «кар'єри» (слайд 3)

 Проблемні питання:

- Що дає кар'єра людині? Як зробити кар'єру? Що впливає на вибір кар'єри?  Навіщо планувати свою кар'єру? Вертикальна і горизонтальна кар'єра. Що необхідно людині для просування в горизонтальній кар'єрі?

З чого починається професійна кар'єра?

- Відповідь на ці питання-основоположні на нашому уроці. Відповівши на них, ми визначимо особистісну і соціальну значимість кар'єрного росту в життя.

-Так як ми з вами на минулому уроці познайомилися з етапами професійного становлення, то як можна сформулювати тему нашого сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей)

-Так, тема нашого уроку «Професійна кар'єра» (слайд 4)

 IV. Вивчення нового матеріалу

- Кар'єра.  Французьке слово « кар'єра» увійшло в російську мову в 30-40 роки XIX століття як конкурент слова терені - швидке досягнення популярності, успіхів у службовій або будь-якої іншої діяльності, матеріальної вигоди, благополуччя.

Професійна кар'єра - це активне досягнення людиною успіхів у професійній діяльності. (слайд 5).Професійна кар'єра тісно пов'язана з професійним становленням і майстерністю.

професійній кар'єрі слід спиратися на свої здібності і можливості.  Наприклад, кар'єра підприємця можлива для тих, хто не боїться ризику і відповідальності за взяте на себе справу. Для інших цілком підійде кар'єра службовця, хоча і вона не виключає професійного зростання і не зводиться тільки до відбування на службі, ніж передбачалося. У будь-якій кар'єрі існує фактор ризику, але ризик не страшний для тих, хто покладається на себе і вірить в свої можливості. Професійну кар'єру можна і потрібно планувати для цього пропоную використовувати цю опорну схему.

- Кожній людині властиво бажання, прагнення до самоствердження, повагу до себе як до особистості, створення іміджу. А все це неможливо без певного успіху.

С.І.Ожегов казав: «Успіх-удача в досягненні чого-небудь, хороші результати».

1.Аутотренінг:

-Успіх не проявляється сам по собі, він з'являється в результаті діяльності.

Чим більше діяльність, тим вище результат, тим швидше дорога до успіху, а, значить, і до кар'єри.

Складання логічного ланцюжка (слайд 6)

- З чого складається доля? (Відповіді дітей)

- Життя-сім'я-робота -успіх- кар'єра благополуччя.

 Питання?

 - Який з афоризмів до уроку ви виберете в даному випадку і чому?  Все в наших руках, тому не треба опускати руки.»   (К. Шанель)

 - Як ви це розумієте?

 - Чому ми почали розмову про успіх, а перейшли до кар'єри?

-Пропоную  відкрити підручники на сторінці 142 і самостійно дізнатися, що таке «кар'єрне зростання», що таке «успіх». Після закінчення роботи з підручником - опитування дітей

-Як знайти своє покликання?

По-перше, треба знати світ професій і конкретно обирається вами професію. Для цього її треба вивчити не тільки теоретично, але і практично. На основі цього виникає предметне свідомість.

По-друге, треба знати самого себе (інтереси, схильності, особливості пам'яті, характеру, здоров'я і т. Д.). В результаті самопізнання виникає професійна самосвідомість (образ «Я»).

Існує два типа кар'єри: вертикальна (посадови зростання)  та горизонтальна (зростання профмайстерності). (слайд 7)

Кар'єрний ріст-це талант лідера, вміння працювати в команді,  відкритість, енергійність, працьовитість. (Записуємо)

По вертикалі: вчитель-завуч-директор

По горизонталі: вчитель- вчитель 1 категорії-вчитель вищої категорії

Проблемне питання №1:

-Чи може продавець стати директором супермаркету?

-Чому?

-Які умови для цього необхідні?

Проблемне питання №2:

-Наведіть приклади знаменитих людей, які досягли високого рівня кар'єри?               

-Поняття кар'єри не можна пов'язувати тільки з роботою. Це ще й рід занять, діяльності.

Робота з підручником (сторінка 143)

-Що таке проф. кар'єра?

-З чим вона пов'язана?

-Чим відрізняється кар'єра від кар'єризму?

-Який з афоризмів підтверджує це?  Дайте цьому пояснення (Відповідь «Кар'єризм - падіння вгору»)

   Робота з пам'яткою : « Навіщо планувати свою кар'єру?»

1. Для більш високої задоволеності від роботи, що дає    професійний ріст.

2. Для можливості краще бачити особисті перспективи і планувати власне життя.

3. Можливість цілеспрямованої підготовки до майбутньої професійної діяльності.

4. Підвищення конкурентно-здатності на ринку праці.

5. Дає впевненість в завтрашньому дні, це гарантія від звільнення.

 6. Особистісні якості: вміння у важкий момент мобілізувати себе,

  розвивати активність у вирішенні професійних завдань і просуванні

 в майстерності.

Висновок: Кар'єра дає особистості більше позитивних качеств- самоповагу, самоствердження, задоволення роботою,  поліпшення добробуту. Найчастіше в житті людина домагається горизонтальної кар'єри, через досягнення майстерності в справі.

Ділова гра (індивідуальне завдання - робота у зошитах)

-Отже, ви обрані з безлічі кандидатів і запрошені на співбесіду. Щоб привернути інтерес роботодавця, необхідно володіти технологією самопрезентації.

На що звернути увагу? Існують важні фактори самопрезентації. Увага на єкран. (слайд 8).  Запишіть їх у зошити.  

 Розглянемо самопрезентацію  «Мені завжди щастить». (слайд 9)

1. Зовнішній вигляд є візитною карткою.

2. Невербальний метод спілкування - мова тіла.

3. Мова

4. Хороший емоційний настрій, доброзичливий настрій, співпереживання,

5. Щирість.

V. Практична робота учнів  (творча робота , на вибір учнів пропонується виконати завдання 1 або 2 в зошиті):

Завдання №1: скласти на альбомному аркуші «Карта моєї кар'єри», користуючись даними планом (слайд 10) :

1. Сенс і мета мого життя.

2. Умови досягнення (мотиви, інтереси, перевага цієї професії.

3. Де я найкраще зможу реалізуватися.

4. Яким фахівцем я хочу бути (перелік професійних знань і умінь).

5. Мої передбачувані успіхи, покликання, вид кар'єри.

Завдання №2: складіть перелік фахових знань і умінь, якими повинен володіти людина, обраної вами професії.

Завдання №3: наведіть приклади вертикальної й горизонтальної кар'єри даної професії.

VІ. Офтальмологічна  пауза(слайд 11)

VІІ. Рефлексія

-Пропоную  всім учням вийти до дошки і з розрізаних карток з буквами скласти слово, вишикуватися, щоб можна було це слово прочитати, підняти руки з картками вгору. Якщо ви все зробили правильно, то в майбутньому ваша професійна кар'єра буде саме такою.

Складається слово «УСПІШНА» (слайд12)

ІІ. Підсумок уроку

-Сьогодні ми дізналися дуже багато про те, як можна планувати свою професійну кар'єру.

 

Проведемо підсумок уроку  в формі гри «Що? Де? Коли? » (слайд 13)

-Що означає «зробити кар'єру?»      (Відповідь: - Домогтися високого престижного рівня положення в суспільстві і високого рівня доходів).

-Кого з жителів свого села, міста ви б з упевненістю назвали людиною, яка вибудувала свою кар'єру на всі 100%

-Від чого залежить успішність кар'єри? (Відповідь: - Від рівня освіти, спрямованості, збіг професійно важливих якостей особистості з вимогами

 професії,)

 -Які люди роблять кар'єру?  (Відповідь: - Оптимісти, цілеспрямовані, активні, мають свою індивідуальність)

 -Які якості особистості для цього необхідні?(Відповідь: - Профкомпетентність, порядність, чесність,старанність, відповідальність, організованість,  комунікативність)

 -Чи є фінал кар'єри?  (Відповідь: Ні. Людина може постійно ставити цілі, досягати  кращих результатів)

 -Як співвіднести кар'єру і сім'ю?  (Відповідь: - Планувати свій час)   

 -Як ви розумієте майстерність?

-Артистична кар'єра, військова кар'єра, кар'єра юриста, менеджера,  політика, спортсмена і т. д. - це професійна кар'єра.

-Який з афоризмів більше підходить для укладення нашого уроку?

 «Людина повинна сама будувати собі кар'єру, інакше ії доля- сумне

і безрадісне існування на задвірках чужого успіху. »

-А яке враження на вас справив сьогоднішній урок?     

ІX. Домашнє завдання (слайд 14-15)

-В якості домашнього завдання пропоную кожному з вас скласти план своєї майбутньої професійної кар'єри або скласти невеличке есе на тему «Мій зоряний час».

-Рада, що наш урок вийшов цікавим і продуктивним, ми впоралися з поставленими завданнями.

Сьогодні добре працювали (імена учнів), вони отримують (озвучуються оцінки за урок).

-Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків

І цікавих, і важких уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання — життя.

Так намагайтесь вправно все вивча­ти.

Пам'ятайте: учня скарб — знання!

-Дякую всім за роботу!  Урок завершено. (слайд 15)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ноуренко Марія
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Коберник О.М., Терещук А.І. та інші)
Додано
15 вересня 2019
Переглядів
2370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку