Можливрсті людини. Постаті, що подолали життєві труднощі

Про матеріал
Учні підготували підбірку розповідей про людей, для яких хвороба не виявилась вироком на все життя. Мета урокку - розширити знання дітей про можливості людини, формувати соціальну , комунікативну , громадянську компетентності; виховувати ціннісне ставлення до себе, людей, життя .. Багато людей з обмеженими можливостями сприяли розвитку людства. До них входять і відомі знаменитості, актори, співаки, світові політичні лідери.
Перегляд файлу

                   «Я у світі»                 4 клас

Тема.  Можливості людини. Постаті, що подолали життєві труднощі

Мета: поглибити і розширити знання дітей про можливості людини, вчити відстоювати власну позицію, висловлювати думки  , прищеплювати  відповідальність, ініціативність навички самоосвітньої діяльності ;  формувати соціальну , комунікативну , громадянську компетентності;   виховувати ціннісне ставлення до себе, людей, життя  .

Тип уроку: урок – дослідження

Типи проектів: творчий, дослідницький

Обладнання: проекти учнів, мультимедійний  проектор,  картки,відеопрезентація, відеоролики .

                                     Хід уроку

І. Організація класу. Емоційне налаштування

         Думай, прагни,живи!

         Розум, увагу, прояви.

         Активним і уважним будь

         Про  милосердя не забудь!

 ІІ. Мотивація . Актуалізація суб’єктного  досвіду.

-         Діти,  у нашій «Скриньці допитливих» для кожної із груп заготовлене запитання. Поміркуймо . Спробуємо разом , як гадаєте?

    «Скринька допитливих»

(учні кожної  групи  почергово дістають запитання і висловлюють свою думку)

-  Назвіть свої мрії. Які з них матеріальні, а які — нематеріальні?

  Яку найважливішу для себе мрію ви обрали?

-  Що необхідно зробити для її виконання?

  Чи варто  робити тільки те, що хочеться?

-  «Хочу» — це бажання. Але у людей є певні обов’язки, виконання яких допомагає іншим задовольняти свої бажання, потреби. Трапляється так, що деякі наші бажання важко здійснити, бо вони суперечать бажанням інших людей або спільним бажанням групи (сім’ї, класу тощо). Наприклад, що робити, коли хочеться бавитися у дворі, а мама просить допомогти прибрати у квартирі, піти до крамниці тощо?

 

v Як людині навчитися сподіватися?

 - Які надії і мрії допомагають людині стати кращою?

v Чи є у людей спільні мрії і надії?

  Назвіть, які надії є у членів вашої сім’ї, учнів вашого класу, людей, що живуть у вашому місті або країні, всіх людей планети.

  -Які якості допомагають людині не втрачати надію?

  Що означає вислів: «Надія вмирає останньою»?

Поки жива Надія, буде жити все, що з нею пов'язано. Надія вмирає разом з людиною, здатною  відчувати почуття Творця.

 

У будь-якій справі людина прагне чогось досягти, якісь заходи вживає, щось для цього робить, на щось сподівається. Коли всі заходи вже прийняті, можна і руки опустити, але надія все одно залишається, все одно людина  ще на щось  сподівається,  надіється, що збудуться мрії.

Тому що в складній ситуації надія - єдина мотивація до дії. Якщо надії немає, то навіщо щось робити? А ще з найдавніших часів у нас природою закладена віра в чудо. Віримо і сподіваємося, що диво станеться саме з нами.

v Що означає «виправдовувати чиїсь надії»?

 Підсумок етапу, визначення проблеми

Прочитайте цю чудову притчу про собаку. Коротко і влучно. Життєво.

 

Після цього подивіться на ту ситуацію в житті, яка Вас дуже не влаштовує.

 

Скажіть самі собі чесно: «Що ще потрібно, щоб Ви по-справжньому зрушилися з місця?» ...

Притча «Лежати на цвяху»

Одного разу чоловік йшов повз якийсь будинок і побачив стареньку в кріслі-гойдалці. Поруч з нею гойдався в кріслі дідок, що читає газету. А між ними, на ганку, лежала собака і скулила, наче від болю.

Чоловік про себе здивувався, чому ж скиглить собака.

     Наступного дня він знову йшов повз цей будинок. Він побачив престарілу пару в кріслах-гойдалках і собаку, що лежить між ними і видає той же жалібний звук. Спантеличений чоловік пообіцяв собі, що, якщо й завтра собака буде скиглити, він запитає про неї у старої пари.

Третього дня, на свою біду, він побачив ту ж сцену: старенька хиталася в кріслі, дідок читав газету, а собака на своєму місці жалібно скиглила. Він більше не міг цього витримати.

– Вибачте, мем, – звернувся він до старенької, – що сталося з вашою собакою?

– З нею? – перепитала вона. – Вона лежить на цвяху.

Збентежений її відповіддю чоловік запитав:

– Якщо вона лежить на цвяху і їй боляче, чому вона просто не встане?

Старенька посміхнулася і сказала привітним, ласкавим голосом:

 Значить, голубчику, їй боляче настільки, щоб скиглити, але не настільки, щоб зрушити з місця!

 

Ех, скільки разів,  ми зустрічали  людей, які голосно скаржилися і заявляли про нове життя з понеділка. Але нічого реально так і не робили. Всі сподівалися, що якось воно утрясеться ... Страждали, але терпіли ...

 

-         Отже, дякую вам за гарні думки, хоча на деякі запитання відповісти було непросто. Чи не так?

-   ВЧИТЕЛЬ.       Непросто це , діти, інколи і дорослим. А нам з вами, можливо, допоможе  сьогоднішній урок.

ІІІ.  Повідомлення теми. Цілевизначення.

-         Ми будемо говорити про можливості людини. Про життєві випробування, стійкість та надможливості.

ІV. Цілереалізація

А які цілі на сьогоднішній урок ставить кожен з вас?

  ( спільно визначають цілі)

 1. Аналіз ситуативних проблем

Як ви вважаєте, чи може кожна людина жити так, як вона хоче?  

   що для цього потрібно?

УЧЕНЬ  Щоб жити так, як хочеш, необхідно вміти долати перешкоди, труднощі. Замало одного лише бажання хотіти, потрібна ще й праця, боротьба, щоб чогось досягти .

 

 Звісно, складніше й важливіше будувати життя, а пристосуватися — легше та простіше, але це нецікаво .

         ВЧИТЕЛЬ.  Чи хочете ви стати «видатною людиною», «зіркою», «жити щасливо»? (Напевне, кожному із нас хочеться жити щасливо.

-Що ви бажаєте , вітаючи один одного із святом ?

 Діти - Дуже часто, вітаючи одне одного з тим чи іншим святом, ми бажаємо найперше здоров’я та великого щастя.

       2. «Займи позицію» ( на основі запропонованої ситуації учні висловлюють думки і займають певну позицію)

 

         — А який зміст ви вкладаєте в поняття «жити щасливо»?

 (Жити щасливо — це коли тебе поважають люди, коли в тебе є вірні друзі, коли на землі панують любов і злагода між людьми...)

     - А,  може,  жити щасливо –  це так. Послухайте

  Вірш - жарт

                                  Петрусь ходив і бурмотів:

                                  Сьогодні я робив , що хотів!

                                  Що ж ти хотів? — спитали в нього.

                                Та я хотів, щоб не робить нічого.

— Чого ж хотів Петрусь?

— Чи гарне було його бажання? Чому?

— Чи завжди ви робите те, що хочете?

— Чи можемо ми завжди робити тільки те, чого ми хочемо?

  -  Що було б, якби кожен робив тільки те, що він хоче?

Діти - Наприклад: ми прийшли до школи, а вчитель саме у той час захотів почитати журнал, піти у кіно, поїхати на екскурсію;

- ми пішли купити хліба, а пекарям захотілося випікати лише тістечка, печиво, торти.

ВЧИТЕЛЬ. -Прошу вас подумати і зайняти певну позицію .Хто за  те, що замало одного бажання , потрібно трудитись – прошу  взяти синю картку, а хто вважає позицію  Петрика кращою -  зелену.

 

3. «Гронування»  до поняття «життя»

Скласти семантичну карту до слова «життя» за запитаннями

 

ЖИТТЯ         -Що означає «Жити з користю для інших людей

                -Домомагати іншим. Гарно працювати. Добре вчитися.

Як потрібно прожити життя?

Змістовним і цікавим

-Яким має бути  життя людини?

Корисним Цікавим  Щасливим. Радісним.

-Про що мріє кожен з вас?

Стати гарним фахівцем

Створити  гарну сім’ю

 ІІІ. Демонстрація  учнівських  проектів

    1.  На початку уроку ми  говорили про щастя, ваші мрії,як їх здійснити. А до сьогоднішнього уроку ви готували проект «Вони не скорилися долі.  Постаті, що подолали життєві труднощі». Зараз ми познайомимось із результатами вашої роботи.

         1.1Перегляд відео «Вони не скорилися долі»

                1.2.Демонстрація проекту -книги «Вони не скорилися долі»

    2. Обговорення проектів.

Учні підготували підбірку розповідей про людей, для яких  хвороба  не виявилась вироком на все життя.

  Коли виникають  складні життєві ситуації  ,  кожна людина до таких несподіванок  ставиться по-своєму.

Хтось примудряється пристосуватися навіть до труднощів і безініціативно плисти за течією.

Інші складають план конкретних дій щодо подолання тимчасових перешкод, а деякі настільки занурюються в них,     не вживаючи навіть елементарних спроб вибратися.

Є й інші люди, які голосно проклинають своє життя, плачуть і скаржаться кожному зустрічному на свою нелегку долю, а на ділі навіть не пробують щось змінити.

 

Як правило, будь-яка важка життєва ситуація призводить до значного погіршення давно сформованих відносин з близькими і оточуючими, є джерелом глибоких переживань і негативних емоцій, що викликає відчутні незручності, а це вже може мати стійкі негативні наслідки для розвитку особистості. Ось для чого потрібно знати якомога більше про різні варіанти , способи та можливості подолання складних ситуацій в житті.

 

ВЧИТЕЛЬ.  Багато людей з обмеженими можливостями сприяли розвитку людства. До них входять і відомі знаменитості, актори, співаки, світові політичні лідери.

ЛЮДВІГ ВАН БЕТХОВЕН

Відомий німецький композитор Людвіг ван Бетховен страждав глухотою, "дзвоном" у вухах, який заважав йому сприймати і оцінювати музику. А на більш пізній стадії хвороби він уникав і звичайних розмов. В історію цієї великої людини складно повірити. Через запалення середнього вуха цей знаменитий німецький композитор несподівано почав втрачати слух на піку власної кар’єри, що привело його в 32 роки до повної і безповоротної глухоти.

Але саме з цього моменту Бетховен починає складати справжні шедеври, саме в цьому стані вони написані «Урочиста меса» і «Дев’ята симфонія».

Причина глухоти Бетховена невідома. Але за своє недовге життя він написав 9 симфоній, 5 фортепіанних концертів і 1 скрипковий, 17 струнних квартетів, 1 оперу і 32 фортепіанні сонати.

Альберт Ейнштейн

Великий фізик, внесок якого в цю науку воістину колосальний. Автор теорії відносності і другого закону фотоефекту став лауреатом Нобелівської премії. Але коли Ейнштейн був дитиною, його батьки навіть не припускали, що він стане найбільшим ученим 20 століття, тому що він до трьох років зовсім не міг говорити, а крім цього страждав аутизмом  .

 Мігель де Сервантес - іспанський письменник. Сервантес відомий, насамперед, як автор одного з найвидатніших творів світової літератури - роману "Хитромудрий ідальго Дон Кіхот Ламанчський". Сервантес, перебуваючи на військовій службі у флоті, взяв участь у битві  , де був серйозно поранений пострілом, через що втратив ліву руку  .                       Згодом він писав, що Бог, залишивши його без однієї руки, змусив іншу його руку працювати вдвічі сильніше.          

  Луї Брайль

Найвідоміший тифлопедагог в дитинстві випадково поранив шорним  ножем очі  , а потім осліп. Згодом Брайль придумав спеціальний шрифт для сліпих і слабозорих, який до цих пір повсюдно використовується абсолютно у всьому світі. Крім того, він розробив аналогічну нотопись, щоб і сліпі змогли навчитися музиці, яку він їм сам викладав.

Напевно, ніхто не зміг би створити щось нове, не відчувши в цьому потреби. Ось і Луї Брайль, який втратив зір у віці трьох років, став автором унікальної системи читання для сліпих і слабозорих людей. Зараз шрифт Брайля використовується у всьому світі. Ним позначають не тільки букви, але й цифри, ноти, а також технічні символи. Завдяки своїй універсальності, систему використовують слабозорі носії всіх мов світу і різного віку.                              Історія створення

 Спочатку винахідник використовував техніку нанесення рельєфних написів штрихами. Однак незабаром відмовився від цієї ідеї та запозичив напрацювання Шарля Барб'є, який «писав» за допомогою точок. Завдяки зміні Брайля шрифт, що  складається з шеститоччя, зручний у застосуванні, став найбільш універсальним методом читання для сліпих людей у всьому світі. Пізніше автор винайшов прилад для письма за своєю методикою. Його використовують і зараз при виготовленні текстів для ручного читання

 

 Зручність використання

Про те, що система Брайля проста в застосуванні, говорить вже той факт, що шрифт визнаний у всьому світі. Завдяки універсальному і нескладному шифруванню, техніці читання досить легко навчитися. При хорошому тренуванні можна розвинути швидкість читання до 150 слів за хвилину. Це робить життя незрячих, а також людей з поганим зором цілком самостійним і повноцінним. Адже завдяки вмінню читати шрифтом Брайля людина може не тільки розвивати свій інтелект, але й виконувати такі щоденні завдання, як, наприклад, покупка продуктів.

 

 ФРАНКЛІН РУЗВЕЛЬТ

Також факт інвалідності не завадив реалізуватися і правити величезною країною у важкі часи Світового економічної кризи і Другої світової війни Франкліну Рузвельту, 32-му президенту США. Він став однією з ключових фігур американської історії , дуже популярним серед населення. Єдиний президент США, що був на посаді понад 4 терміни .

 Після купання в озері  у Канаді , Рузвельт захворів на поліомієліт. У результаті лікарської помилки хірурга ,Рузвельту призначили неправильне лікування, яке призвело до паралічу.  Згодом  правильний діагноз встановили, однак лікування не призвело до відновлення діяльності ніг.

Політик на все життя став інвалідом, втратив здатність вільно пересуватися. Однак Рузвельт не змирився з хворобою, проходив курс спеціальних процедур і пізніше на публіці старався робити свій стан як можна менш помітним, вставав на ноги і стоячи виголошував найзначніші промови. 

  Діяльність Рузвельта допомогла США встати на шлях процвітання.Cтворення ООН (Організації Об»єднаних Націй) - так само його заслуга.

 

Вражаючим прикладом мужності є історія австралійського мотиватора, оратора Ніколаса Джеймса "Ніка" Вуйчича.

Ніколас народився з   рідкісним спадковим захворюванням, що призводить до відсутності чотирьох кінцівок.  Після хірургічної допомоги він  навчитися ходити, плавати, кататися на скейті, грати на комп'ютері і писати.

 

З 1999 року Ніколас почав виступати в церквах, тюрмах, школах і дитячих притулках і незабаром відкрив некомерційну організацію "Життя без кінцівок" , почавши благодійну діяльність і допомагаючи інвалідам по всьому світу. Він об'їздив понад 55 країн, виступаючи в школах, університетах та інших організаціях.

ЛЕСЯ  УКРАЇНКА

Леся Українка — без перебільшення одна із найвизначніших постатей в історії української літератури. Її ставлять в один ряд із геніальними Тарасом Шевченком та Іваном Франком. Довкола життя видатної письменниці завжди було багато міфів. Та й не безпідставно — цьому сприяли складні стосунки з матір’ю, життєві перипетії, трагічне кохання і хвороби, які супроводжували тендітну Лесю Українку чи не все життя.

 

Якою ж була вона — наша геніальна Леся? Розповідаємо .   Її справжнє імяЛариса Петрівна Косач-Квітка

За Лесею Українкою міцно закріпився образ «великої хворої», хоч із раннього дитинства вона зростала здоровою та веселою дівчинкою. А захворіла Леся в 9 років. Її мучив нестерпний біль у правій нозі. Ось як писала про цю подію її сестра Ольга: «6 січня 1881 року в Луцьку Леся пішла на річку Стер подивитися, як святять воду, і в неї дуже померзли ноги. Незабаром потому, і від того, як тоді й думали, вона заслабла. У неї так почала боліти права нога, що вона, незважаючи на те, що й тоді була дуже терпляча, плакала від болю. 

 Леся знала багато європейських мов, крім слов'янських: української, російської, польської, болгарської, також англійську, німецьку, французьку, італійську, давньогрецьку та латинську, бралася за вивчення грузинської, шведської, іспанської, що свідчило про її високий інтелектуальний рівень. Тому Українка  перекладає твори відомих письменників.

На початку 1893-го у Львові виходить перша збірка поезій поетеси – «На крилах пісень». З-поміж вміщених у неї творів вирізняється вірш  «Без надії сподіваюсь», що сприймається як кредо молодої письменниці. Особливо гостро, як заклик і гасло, прозвучали її «Досвітні вогні».

 Величезною заслугою письменниці як організатора, фольклориста і спонсора є запис  кобзарських дум і народних пісень.

ДАША  БЕЗКОСТНА

 

Даша Безкостна , художниця. Художниця особлива, адже від народження має ДЦП і свої картини пише ногами Замість пензликів – пальці ніг. Лише у такий спосіб  вона має  можливість творити картини дивовижної краси: "Рожевий фламінго", "Море любові", "Портрет мами".

 

"Перемога життя". Виставку картин з такою назвою відкрили у Сумах. Усі роботи - творіння 19-тирічної Дарини Безкостої. Це вже сьома виставка дівчини. Її полотна купують українці та іноземці. А виручені кошти Дарина віддає хворим дітям.

Соняшник, фуксія, маки, гілки польових квітів, шторм, і навіть очікування - усе це Даша Безкоста зображає олійними фарбами. 

 Виставка "перемога життя"для Даші сьома. Присвятили її кіноперемозі в Голлівуді. Документальний фільм "народження картини", де показаний увесь процес створення полотна, отримав приз журі. Попри творчий успіх, художниця своїми роботами заробляє тільки на благодійні справи.

"Вона не продає  картини, а якщо продає картини, то тільки допомагає тим. Хто поребує допомоги..

ПАРАОЛІМПІЙСЬКИЙ  РУХ

У період незалежності Україна стала повноцінним учасником Міжнародного параолімпійського руху.Українські спортсмени успішно виступали на найбільших змаганнях в параолімпійських іграх.

Серед українців також є люди, які попри все, подолали життєві труднощі, мужності яких немає меж.

Поява видів спорту в який можуть брати участь люди з обмеженими можливостями, зв'язують з ім'ям англійського нейрохірурга Людвіга Гутмана. Він стверджував: "Важливо не те, що загублено, важливо те, що залишилося». "Ціль   Ігор, - писав Гутман, - об'єднати  людей з  усіх частин світу в міжнародному параолімпійському русі, і нехай спорт вдихне надію, підбадьорює тисячі  людей з обмеженими можливостяи".

 

 Завдяки зусиллям Гутмана, що на практиці довів, що спорт для людей з фізичними недоліками створює передумови для успішної життєдіяльності, відновлює психічну рівновагу, дозволяє повернутися до повноцінного життя, незважаючи на фізичні проблеми . Ігри пізніше одержали назву "Параолімпійські". З кожними наступними іграми збільшувалося число учасників, розширювалася географія країн, росла кількість видів спорту. 

  Графічним символом світового параолімпійського руху стали червона, синя і зелена півсфери, що символізують розум, тіло, непокірливий дух.

 

ІВАН ТА НАДІЯ  СІВАКИ

Ні Іван, ні Надія не були інвалідами дитинства. У 18-річному віці на Надію впали металеві ворота. Дівчині переламало хребет. У 2002 році Іван встановлював антену і випав з шостого поверху, отримавши ушкодження спинного мозку. У них майже ідентичні травми. Познайомилася пара у таборі спортивної реабілітації. Там Іван був інструктором.

Після травми Іван шукав усіляких можливостей знайти щось для душі. Так став інструктором в реабілітаційному центрі. А якось в Інтернеті знайшов  клуб спортивного танцю на інвалідних візках. Поїхав, спробував. Сподобалося настільки, що зрозумів: це на все життя.     

Це рівненське подружжя Сіваків Іван та Надія, яке танцює на візках,   з чемпіонату світу привезло "золото". Це   не єдине    їх "золото" на таких престижних змаганнях.  У 2008 році у Голландії на Кубкові світу пара здобула найвищі нагороди. Кілька місяців по тому, у Мінську, на чемпіонаті світу з бальних танців на інвалідних візках Надія та Іван вдруге вибороли золоті медалі, і тим самим довели, що їх попередній успіх не був випадковим.

https://7d.rv.ua/sites/default/files/styles/large/public/%D0%9D%D0%B0%D0%B4%D1%96%D1%8F_%D0%A1%D1%96%D0%B2%D0%B0%D0%BA.jpg?itok=tl8aYJJP

 

ТАРАС   РАДЬ

 «Біатлон – це те, що дуже люблю».- писав  наймолодший паралімпієць Тарас Радь, який  мріяв про медаль

 

«Не маю ще такої відповідної сили, але позмагатись можу», – дуже скромно говорив про себе 18-річний Тарас Радь за два місяці до початку Паралімпійських ігор. Але молодий спортсмен був налаштований на перемогу і дуже хотів на Паралімпіаді показати високий результат. А для цього були щоденні тренування і наполеглива праця.У Тараса відсутня нога від коліна.

  «Тренуюсь багато. Я навчаюсь у Тернопільському педагогічному університеті на факультеті фізичного виховання. Там і тренуюсь», – каже він.

 

За три роки, відколи Тарас Радь у великому спорті, змінилось і його власне життя. Він став активнішим і більше спілкується з різними людьми

Найбільшою мрією для Тараса Радя була паралімпійська медаль. Він дуже розраховував на біатлон. І його мрія здійснилась. Золота паралімпійська медаль – його.

Учень

 Девізом «Ігор  Нескорених» був :» Не можеш бігти до перемоги - йди, не можеш йти – повзи»

 Вперше українська команда вирушила для участі в «Іграх нескорених» до канадського Торонто. За допомогою проекту    ініційованого три роки тому онуком британської королеви Єлизавети II принцом Гаррі  , наші поранені та скалічені в боях  хлопці й дівчата дістали можливість показати свою незламну силу волі – навіть без рук, без ніг та без будь-якого спортивного досвіду. Сьогодні цих героїв знають усі. Ми впізнаємо їхні обличчя з бігбордів та телеекранів. Але це не світські "зірки", а бійці та воїни, які пройшли пекло війни й отримали тяжкі поранення. Вони перемогли себе і не скорилися долі. Побажаймо їм ще й спортивних звитяг.

«Ігри Нескорених»: не можеш бігти до перемоги - йди, не можеш йти - повзи

 ОЛЕНА  АКОПЯН

 Олена Акопян - українська спортсменка, чемпіонка та багаторазовий призер літніх паралімпійських ігор з плавання, дворазовий призер зимових паралімпійських ігор з лижних гонок та біатлону. Заслужений майстер спорту України (1998). Нагороджена орденом "За заслуги" І, ІІ і ІІІ ступеня та орденом княгині Ольги ІІ та ІІІ ступеня.

Спортивна кар'єра

Займалася легкою атлетикою, лижними гонками, біатлоном, але зрештою обрала своїм основним видом плавання.   На Паралімпійських іграх в Атланті виграла три срібні медалі в плаванні на дистанціях 50, 100 і 200 метрів вільним стилем. На Паралімпійських іграх у Сіднеї вона знову була триразовим срібним призером у тих же дисциплінах. Найбільш успішними для неї стали Паралімпійські ігри в Афінах, де вона змогла стати чемпіонкою в плаванні на дистанції 50 метрів. Там же вона стала 2-разовою срібною призеркою на дистанції 200 м вільним стилем та на дистанції 50 м батерфляєм, бронзовою призеркою на дистанції 100 м вільним стилем. На Паралімпійських іграх у Пекіні вона здобула три бронзові нагороди на дистанціях 50 і 100 м вільним стилем та на дистанції 50 м батерфляєм .

Зараз Олена Акопян Радник президента Університету «Україна», викладач кафедри здоров’я людини та фізичного виховання Інституту соціальних технологій,  заслужений майстер спорту України. Нагороджена орденом «За заслуги» ІІІ, ІІ і І ступенів, орденом Княгині Ольги ІІІ і ІІ ступенів

РУСЛАН КАТИШЕВ

Український легкоатлет Руслан Катишев завоював другу нагороду для України на Паралімпійських іграх в Ріо. Спортсмен, який виступає у класі Т11 (повністю незрячі), став третім у змаганнях стрибунів у довжину. Руслан завершив змагання з результатом 6 м 20 см і взяв бронзу.

 

 

Відзначимо, що Руслан Катишев бере нагороду на другій Паралімпіаді поспіль. У Лондоні він став бронзовим призером у потрійному стрибку, а також взяв "золото" в стрибках у довжину.

 

ОЛЕГ  ІВАНЕНКО

Український паралімпієць Олег Іваненко переплив Ла-Манш та встановив світовий рекорд. За 18 годин безперервного запливу він подолав 62 кілометри.

Ось як про  це рекордсмен повідомляє на своїй сторінці у Facebook.

 

"Друзі!   Є рекорд світу! Ла-Манш підкорений! І можна сказати, що навіть двічі. За 18 годин безперервного запливу я подолав 62 кілометри. А це майже в два рази більше ніж передбачалося, якби ми пливли по прямому курсу. Але через сильну течію і вітер довелося йти галсами. Звідси і вийшла така збільшена протяжність запливу", - написав Іваненко .

За словами паралімпійця до ночі температура повітря впала майже до 12 градусів, піднявся сильний вітер і пішли хвилі.

"Але я плив. Однак навіть при такій протяжності нашого шляху, наполегливості і прагнення до перемоги до французького берега ми не допливли всього 8 кілометрів. Почався відлив і ми потрапили в сильну течію, яку навіть супер підготовлений паралімпієць подолати не зможе. Тому було прийнято дуже непросте для мене рішення повертатися в англійський порт", - зазначив Іваненко.

 Паралімпієць подякував всім за підтримку.  "Вона мені давала сили. І ми разом перемогли! Слава Україні!".

Перегляд відеофільму  «Параолімпієць Олег Іваненко»

   3. Самооцінювання та оцінювання.

   4. Висновок

V. Включення в систему знань і повторення

1. Дерево рішень

 -  Як ви вважаєте, чи потрібно мати мету у своєму житті? Чи є мета життя у   вас?

-   Якщо у людини є мета, їй важче або легше живеться?

-  Що означає « висока мета»?

-  Чи є серед ваших друзів люди, які знають мету свого життя і прагнуть її досягти?

- Як ви вважаєте, у якому віці людина повинна замислюватися про мету в житті?

-  Чи може людина мати багато цілей у житті?

 

VІ. Рефлексійно – оцінювальний етап

 1.Незакінчене речення

Продовжіть речення: «Життя людини — найцінніший скарб, тому…»

2.. Чи справдились ваші очікування?

-Ті діти, які змінили думку і вважають що для досягнення мети потрібно трудитись, візьміть  інший кружечок.

 

 3. Чию роботу ви б відмітили?

 

4. А яке, на вашу думку головне досягнення сьогоднішнього уроку

  ( хтось повірив у себе, хтось змінить своє ставлення до інших людей)

Перегляд відеофільму «Люди з обмеженими можливостями» (читає текст дитина)

VІI. Домашнє завдання

 

-  Поділитись з батьками почутим на уроці.

-  Записати розповідь когось з рідних чи близьких, про складну ситуацію у житті і те, що допомогло їм знайти вихід.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я у світі, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 жовтня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку