МР № 30. Діалог-полеміка, діалог-дискусія, самостійне визначення теми і змісту діалогу

Про матеріал
Дистанційний урок з української мови. Мета: поглибити знання учнів про особливості ведення суперечки; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння вести дебати; удосконалювати правописні навички; виховувати толерантність, уміння працювати в групах
Перегляд файлу

11 клас

Тема: МР № 30. Діалог-полеміка, діалог-дискусія, самостійне визначення теми і змісту діалогу

Мета: поглибити знання учнів про особливості ведення суперечки; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння вести дебати; удосконалювати правописні навички; виховувати  толерантність, уміння працювати в групах

Перебіг уроку

  1. Організаційнй момент

Вправа «Криголам»

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Вправа «Утрачена інформація» (За картинками відновити речення) WORDWALL за покликанням https://wordwall.net/uk/resource/67596455  

Класичне визначення риторики  - «мистецтво переконувати». Перші згадки знаходимо в міфах. Передумовою розвитку риторики _ була Давня _Греція.  Риторичний  ідеал сформував Сократ .  Метод діалогічного пошуку істини має назву  Сократівський діалог.

  1. Оголошення теми, мети уроку
  • Оголошення теми уроку.
  • Прийом «Цілепокладання».

Які компетентності будемо розвивати?

                    Яка мета розвитку таких компетентностей ?

  1. Опрацювання теоретичного матеріалу з допомогою покликання https://pidru4niki.com/84449/dokumentoznavstvo/organizatsiya_dialogu_formi_spilkuvannya

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу в процесі виконання практичних вправ

  1. Прийом «Словникове намисто»
  • Дібрати синоніми до слова  Діалог - спілкування, розмова, бесіда, переговори, дискусія.
  • Робота з онлайн-словником  (діти самостійно шукають слова, результати озвучують)

-  Менон, поклич мені зі своєї челяді когось, щоб я міг показати суть спеціальних питань. 

  • Менон:

-  З радістю! Йди-но сюди, хлопче!

  • Сократ:

-         Це грек? І чи говорить грецькою?

  • Менон:

-         Так, звісно! Він народився у моєму домі.

  • Сократ:

-         А тепер спостерігай уважно за тим, що буде: чи самостійно хлопчик згадуватиме теорію чи навчиться від мене.

  • Менон:

-         Дивлюсь уважно.

  • Сократ:

-         Скажи, хлопчику, чи ти знаєш, що таке квадрат?

  • Хлопчик:

-         Знаю.

  • Сократ малює на піску квадрат.
  • Сократ:

-         Чи всі боки рівні у цій квадратній фігурі і чи боків чотири?

  • Хлопчик:

-         Так, усе правильно.

  • Сократ:

-         А чи будуть між собою рівними всі лінії, що проходять через центр фігури?

  • Хлопчик:

-         Так, вони будуть однаковими.

  • Сократ:

-         Чи може існувати така ж фігура? Більша або менша, ніж ця?

  • Хлопчик:

-         Звісно, могла б.

  • Сократ:

-         Тож якщо цей бік – 2 фути і цей теж, хіба у нас не вийде чотири рази по два фути?

  • Хлопчик:

-         Вийде.

  • Сократ:

-         Тож у цьому квадраті буде чотири рази по два фути?

  • Хлопчик:

-         Правильно.

  • Сократ:

-         А скільки ж це буде – чотири рази по два фути? Порахуй і скажи мені.

  • Хлопчик:

-         Буде вісім, Сократ.

  • Сократ:

-         А скажи мені, чи може фігура бути вдвічі більшою, ніж ця, але також із рівними боками?

  • Хлопчик:

-         Так, може бути.

  • Сократ:

-         Скільки ж у ній буде футів?

  • Хлопчик:

-         Хм… Буде шістнадцять футів.

  • Сократ:

-         А тепер спробуй сказати наступне: яку довжину матиме кожен бік? У цієї фігури по два фути, а у тієї, що буде вдвічі більшою?

  • Хлопчик:

-         Сократ, кожен бік буде вдвічі довшим.

  • Сократ:

-         Ось бачиш, Менон, я йому нічого не нав'язував. Лише запитував. Тепер він знає, які боки будуть у шістнадцятифутового квадрата. Чи, на твій погляд, це не так?

  • Менон:

-         Усе правильно, Сократ.

  • Сократ:

-         Чи сказав хлопчик хоч щось, що не було його особистою думкою?

  • Менон:

-         Ні, лише власні думки озвучував.

  • Сократ:

-         А він нічого не знав до розмови.

  • Менон:

-         Ти маєш рацію.

 

 

  • Який вид діалогу нагадує вам розіграна ситуація?
  • Доведіть думку.
  1. Побудова діаграми «Кола Вена»

 

 

  1. Прийом «Доміно»

WORDWALL за покликанням https://wordwall.net/uk/resource/67601619

  • ПИТАННЯ ДО АУДИТОРІЇ: - Яке із прислів’їв, на вашу думку, найзначиміше в дискусії?

ІV. Підсумок уроку

  1. Оформити враження від уроку у формі сенкану
  2. Оцінювання

V. Домашнє завдання

Скласти діалог дискусійного характеру  на тему «Чи можуть електронні носії інформації повністю витіснити друковану книжку?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сумський заклад

загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 21

Сумської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка показового уроку

з української мови в 11-А класі

(у межах проведення методичного тижня «Використання широкого спектру інноваційних технологій, методів і прийомів як основа роботи креативного педагога

Нової української школи»)

 

 

 

 

         Учитель Андрухова Н.В.

 

 

 

 

 

2018-2019 навчальний рік

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку