Мета уроку - поглибити знання про складне речення та його ознаки, будову, інтонаційні особливості, удосконалювати пунктуаційні навички, навички роботи з тестовими завданнями, розвивати зв'язне мовлення
Розрізняти прості неускладнені, прості ускладнені, складні речення. Розрізняти ССР, СПР, БСР, доречно використовувати їх у мовленні. Пояснювати розділові знаки у СР. Визначити концепт ЩАСТЯ (що є щастя в нашій свідомості) Поглибити знання про складне речення та його ознаки, будову, інтонаційні особливості, удосконалювати пунктуаційні навички, навички роботи з тестовими завданнями, розвивати зв'язне мовлення, виховувати кращі моральні якості Щастя в усіх його вимірах. Особливості структури й семантики складних речень Очікувані результати Мета Комунікативна тема Тема Технологічна карта уроку
Вправа 2 Ми буваємо щасливі, тільки відчуваючи,що нас шанують. Щастя там, де нас люблять і шанують. Мистецтво – це посередник того, що не можна висловити. Потрібно мріяти, щоб майбутнє обернути в сьогодення. А. СПР з підрядною означальною частиною Б. СПР з підрядною з'ясувальною частиною В.СПР з підрядною обставинною частиною мети Г. СПР з підрядною обставинною частиною причини Д. СПР з підрядною обставинною частиною місця
Складне речення, частини якого поєднані між собою лише за допомогою інтонації — без сполучників і сполучних слів, називається складним безсполучниковим. У складному безсполучниковому реченні немає головного й залежного речень, і все-таки між його частинами можуть бути різні смислові зв'язки. Залежно від цього складні безсполучникові речення поділяють на: речення з відносно рівноправними, незалежними одна від одної частинами: речення з відносно залежними частинами, одна з яких пояснює, доповнює іншу
ПЕРЕВІРКА ВИВЧЕНОГО І. А. Пам'ятай, що полотно майбутнього щастя тчеться кожною миттю радості сьогодення. Б. Альтруїзм – один з перших кроків до власного щастя В. Щастя - рівновага розумних бажань і можливості їхнього задоволення. Г. Мудрець щасливий, маючи небагато 1. Просте 2.Просте, ускладнене відокремленими членами речення 3.Просте, ускладнене однорідними членами речення 4. Складне
ПЕРЕВІРКА ВИВЧЕНОГО ІІ А. Не багатство робить людину щасливою, а щастя робить людину багатою. Б.Найщасливіша людина та, яка дарує щастя найбільшій кількості людей. В. Міцне щастя – доля чесної людини. Г. Щастя – це життя без турбот і печалі, щастя – це стан душі. Д. Розум, безумовно, перша умова для щастя. 1.Просте неускладнене 2. ССР 3. СПР 4. БСР
ПЕРЕВІРКА ВИВЧЕНОГО ІІІ. А. Жодна людина нещаслива, поки вона вважає себе нещасливою. Б. Люди щасливі настільки, наскільки вони вирішили бути щасливими. В. Щасливий той, хто вважає себе щасливим. Г. Ми стаємо щасливими, тільки відчуваючи, що нас поважають. Д. Я щасливий, бо не хочу думати про нещастя. 1.СПР з підрядною обставинною частиною міри й ступеню 2. СПР з підрядною означальною частиною 3. СПР з підрядною з'ясувальною частиною 4. СПР з підрядною обставинною частиною умови
Світанок. Як чудово дивитися на схід сонця, знаходячись у полі серед золотистих колосків жита. Ось у небо злітає жайворонок, сповіщаючи всіх про прихід нового дня. День у день я спостерігаю за цим жайворонком. Я мрію мати такі самі крила, піднятися у височину та стати провісником нового дня. Ви, мабуть, і самі розумієте, як чудово почуватися вільним. Той жайворонок здається мені найщасливішим у всьому світі, бо для нього існує лише його пісня та безмежний простір. Так, мабуть, почувається кожен, хто піднімається у небо. Але я не маю такої змоги. Невже моя доля провести все життя тут на землі і не відчути радості польоту? Невже все моє коротке життя дійсно пройде на цьому на полі серед золотистих колосків? Аж ось одного ранку прийшла людина, маленька дівчинка, щоб подивитися на достигаюче жито. І серед цього безмежного обрію погляд її зупиняється на мені. Дівчинка посміхається і неначе сяє від щастя. Тільки тепер я розумію, що моє справжнє призначення бути тут на землі, дарувати радість і нести у світ красу. Серце моє жадає неба, і у мене неначе виростають крила – крила щастя, не дивлячись на те, що я усього лише маленька, блакитноока волошка.