Мультимедійна презентація "Трансформація професійної освіти – крок до відбудови країни"

Про матеріал
Методичний матеріал для працівників професійної(професійно-технічної) освіти. Реформування професійної освіти в Україні – назріла необхідність. Вона передбачає масштабне «перезавантаження» системи, яке супроводжуватиметься не лише модернізацією інфраструктури, а й зміною стандартів освіти та навчанням педагогів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Просвітницька година методиста. Трансформація професійної освіти – крок до відбудови країни

Номер слайду 2

Професійна освіта Професійно-технічна освіта є складником української системи освіти, де людина може оволодіти знаннями, уміннями і навичками за певною професією. Здобути робітничу кваліфікацію можна в ліцензованих МОН закладах професійної освіти. Серед типів таких закладів – професійні училища, ліцеї, центри, навчально-курсові комбінати тощо. Важливою перевагою професійної освіти є її гнучкість та швидка реакція на запити ринку праці: нині пройти навчання в закладах можуть не лише вчорашні випускники ліцеїв, а й дорослі, які хочуть підвищити кваліфікацію або змінити професію. Навчання може відбуватися як за повним, так і за скороченим циклом. Тож здобуття професії може тривати від кількох місяців до 3-4 років (для тих, хто одночасно з професією здобуває повну загальну середню освіту). Після цього людина має можливість працевлаштуватися й заробляти реальні кошти. Але, вашій увазі деякі факти:

Номер слайду 3

Статистика. Станом на 1 вересня 2021 року в Україні налічується 695 підпорядкованих МОН закладів професійної освіти. У них навчається близько 244 тис. осіб, з яких:236,6 тис. осіб випускників закладів загальної середньої освіти;0,6 тис. незайнятого населення;7,1 тис. працюючого населення. Педагогів налічується 31,3 тис.:13,7 тис. старших майстрів та майстрів виробничого навчання;11,3 тис. викладачів.

Номер слайду 4

Чому розпочалась реформа професійної освіти?Одна з причин - якісні фахівці. Роботодавці готові платити кваліфікованим робітникам гідну заробітну плату, створювати комфортні умови для роботи та забезпечувати сучасними матеріалами. Однак імідж і стереотипи щодо випускників профтехів часто нівелюють усі переваги. Ось кілька фактів:2/3 випускників шкіл обирають вищу освіту, при цьому третина з тих, хто має статус безробітного – молодь до 35 роківзміст і методики навчання не відповідають вимогам роботодавцівспівробітництво закладів профосвіти, місцевої влади та роботодавців слабо розвинене60% закладів мають зношене обладнання через несистемні та недостатні інвестиції в інфраструктуру та освітній процеснизький престиж і стереотип другорядності професійної освітипедагоги не мають достатньо мотивації до професійного розвитку

Номер слайду 5

Як відбувається реформа професійної освіти? Реформування професійної освіти в Україні передбачає масштабне «перезавантаження» системи, яке супроводжуватиметься не лише модернізацією інфраструктури, а й зміною стандартів освіти та навчанням педагогів. У 2019 році стартувала Програма ЄС «EU4 Skills: Кращі навички для сучасної України». Проєкт сприяє реформі професійно-технічної освіти в Україні з метою зробити відповідне вимогам ринку праці навчання та допомогти здобувачам реалізувати потенціал. Програма триватиме до 2023 року. У 2020 році Колегія МОН схвалила Стратегію розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на період до 2023 року. Вона передбачає чотири головні напрями розвитку:побудову ефективної системи управління та фінансування; покращення змісту та якості професійної освіти;розвиток державно-приватного партнерства;популяризацію сфери.

Номер слайду 6

Закладені в Стратегії ідеї деталізують завдання Концепції реформи «Сучасна професійно-технічна освіта» на період до 2027 року Суттєво розширює горизонти підтримка реформи на національному рівні. 30 березня 2021 року Президент України Володимир Зеленський підписав Указ «Про пріоритетні заходи щодо розвитку професійної (професійно-технічної) освіти», на виконання створено Раду з питань розвитку професійно-технічної освіти як консультативно-дорадчого органу при Президентові. Крім того, 9 грудня 2021 року Уряд затвердив концепцію Державної цільової соціальної програми розвитку на 2022-2027 роки, яка передбачає реалізацію реформи децентралізації, осучаснення змісту та якості освіти, розвиток партнерства, а також популяризацію професійної освіти. Головні завдання, які необхідно виконати для здійснення реформи: прийняти Закон «Про професійну освіту», над яким упродовж 2021 року активно працює робоча група, створена при Комітеті Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій. Планується прискорити передачу закладів професійної освіти в комунальну власність, розробити стратегічні плани розвитку регіональних мереж закладів професійної освіти, що допоможе закріпити управління закладами на місцях та розвинути їхню автономію.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Оксен ЛІСОВИЙміністр освіти і науки України. Освіта повинна готувати людину до завтрашнього дня. Навіть не до сьогоднішнього. Тому цей процес має бути динамічним, адже світ весь час розвивається. Саме тому нам недостатньо зробити «косметичний ремонт» системи освіти і науки. Нам потрібно трансформувати її. Створити систему освіти, яка б допомагала сформувати громадянина для країни з інноваційною економікою, здатного захистити свою сім’ю та державу від зовнішніх загроз. Водночас наша наука має стояти поруч зі словами «інновації» та «технології». Бути привабливою для інвестицій і партнерств. Тож зрештою усе це — також про розвиток людського капіталу, нашого найціннішого з ресурсів. Освіта нової України — про практичні знання, розвинені м’які навички, ментальну безпеку та свободу вибору. І що важливо - про навчання протягом життя. Такі зміни на рівні системи потребують часу і ресурсів, складних рішень і нових підходів. В умовах війни — це подвійний виклик, але також додаткова мотивація, адже час цих змін давно вже настав

Номер слайду 9

І хоч запит на робітничі професії весь час лише зростає, профтехи все ще залишаються не дуже популярними серед вступників. Наше завдання – змінити це, а передусім, звісно, необхідно змінити й саму профтехосвіту. Сьогодні ця галузь і досі регулюється законом 1998 року, який лише частково враховує останні зміни в законодавстві про освіту. Водночас потреба в запровадженні нових підходів і моделей для навчання за професіями надзвичайно зросла. Саме тому ми розробили новий законопроєкт, який враховує і попередній досвід, і нові вимоги ринку праці та економіки. Нині ми вже оновлюємо майстерні, запроваджуємо нові освітні програми та професії. Водночас завдання законопроєкту – врегулювати систему, щоб вона функціонувала максимально ефективно. Трансформація професійної освіти – важливий крок для зміцнення економіки та відбудови країни

Номер слайду 10

бізнес максимально залучений у процес підготовки фахівців, зокрема через створення в закладах наглядових рад; можливість здійснення господарської діяльності як державне (комунальне) некомерційне підприємство; створення підґрунтя для інтеграції системи профтехосвіти до європейського освітнього простору через академічну мобільність та міжнародне співробітництво; оптимізація функцій, які частково дублюються, – скасування атестації закладів професійної освіти. Що ми пропонуємо серед іншого?

Номер слайду 11

Михайло ФЕДОРОВвіцепрем’єр-міністр з інновацій,розвитку освіти, наукита технологій України -міністр цифрової трансформаціїОсвіта — глобальний напрям, який матиме довгостроковий вплив на розвиток держави. А зміни в освіті — це фундамент для економічного прориву України та розвитку людського капіталу. Якщо ми хочемо, щоб у нас була трильйонна економіка, потрібно, щоб в Україні працювали інноваційні компанії з великою доданою вартістю. Їх створюють люди з аналітичним мисленням, які вивчали STEM, мови. Без них неможливо розвивати інноваційну економіку. Ми хочемо побудувати одну з найбільш гнучких та швидких систем освіти у світі. Це про інновації та інше мислення дітей. Важливо, щоб наші діти впроваджували інновації, були підприємцями, працювали якісно й мислили через цінності. Для того, щоб здійснити освітнє диво, нам необхідні рішучі та амбітні перетворення в кожній ланці освіти — від дитячих садочків до університетів.

Номер слайду 12

Ми сформували п’ять напрямів для трансформації: освітній менеджмент педагог зміст і сенси освіти система і мережаосвітній простір Ще одним важливим інструментом для впровадження змін стане застосунок Мрія. Це наш досвід, як через технології можна трансформувати складну систему освіти. Мрія допоможе самореалізуватися, отримати доступ до знань і можливість будувати індивідуальні освітні траєкторії. Уже цього року плануємо запустити пілот Мрії в перших школах. Далі масштабуємо застосунок і на інші освітні заклади.

Номер слайду 13

Долучайтеся до громадського обговорення законопроєкту про професійну освітуhttps://mon.gov.ua/ua/news/mon-prezentuye-proyekt-novogo-zakonu-pro-profesijnu-osvitu

Номер слайду 14

Джерело інформації: Веб-сайт МОН України: https://mon.gov.ua. Веб-сайт ОСВІТА. UA: https://osvita.ua/blogs/91789/

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 квітня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку