Зразок заповнення Індивідуальної програми розвитку (ІПР) для учнів з ООП, таблиця "Індивідуальні особливості розвитку учня".

Про матеріал
Зразок заповнення Індивідуальної програми розвитку (ІПР) для учнів з ООП, таблиця "Індивідуальні особливості розвитку учня".
Перегляд файлу

3. Індивідуальні особливості розвитку учня

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Сформовані елементарні образні уявлення про навколишній світ та про логічні закономірності між об’єктами цього світу. Диференціює поняття «безпечне» і «небезпечне». Здатна до перцептивного моделювання, просторового співвідношення частини та цілого. Вміє узагальнювати та класифікувати об’єкти. Продовжує логічну послідовність у наочному поданні завдання.

Знає періоди доби, пори року, дні тижня. Може назвати частину літер і знайти їх у словах із допомогою вчителя може прочитати коротке слово по літерах. Знає призначення побутових предметів, називає їхні якості, вживає слова, що означають колір і розмір предметів. Виконує не складні дії та завдання за аналогією. Під керівництвом вчителя списує із писаного тексту, копіює друкований текс. Має уявлення про способи розв’язання арифметичних задач з опорою на наочний матеріал. Користуючись лінійкою рахує в межах 20, вміє самостійно порівнювати числа в межах 10. Розрізняє геометричні фігури, знає назви основних фігур.

Переказує прослуханий текст та описує серію сюжетних картинок використовуючи прості речення.

Має сформовані навички самообслуговування. Контактує легко, не вимушено, підтримує розмову, відповідає на запитання.

Інтелектуальні труднощі.

Знижений рівень концентрації, уповільнені процеси переробки інформації і осмислення навчального матеріалу. Сприймання мимовільне, обмежене, поверхове. Середній рівень зорової короткочасної пам’яті. Знижена активність розумових процесів, недостатньо сформовані логічні операції, перевага наочно-образних та наочно-дійових форм мислення. Характерна вузькість обсягу сприйняття. Увага мимовільна, нестійка, легко відволікається на сторонні подразники, не зосереджується на одному виді діяльності, стимулюється за допомогою наочності.

Функціональні труднощі.(зорові)

Наявне порушення зору, через періодичний дискомфорт, який виникає в області очей, іноді відволікається від виконання вправ.

Функціональні труднощі.(мовленнєві)

Словниковий запас бідний, неточний, обмежений побутовою тематикою. Мовлення не чітке, не виразне, присутні вади звуковимови та складової структури слова, дикція змазана.

Навчальні труднощі.

Інтерес до навчання не стійкий. Рівень навченості знижений, обумовлений специфікою зорового розвитку. Знання фрагментарні, характеризуються неточністю, неусвідомленістю. Побуквене читання лише з допомогою Не розуміє суть завдань, вправи чи гри, потребує допомоги різної міри складності в опануванні нового. Не може проаналізувати завдання, називає лише окремі об’єкти чи предмети, не розуміє сюжет зображення. Знижений рівень працездатності, потреба постійному заохоченні та мотивації. Дислексія літеральна (пов’язана із труднощами засвоєння окремих букв), труднощі при складанні описної розповіді.

Техніка письма недостатньо сформована, під час списування допускаються помилки, випадають літери. Труднощі і порушення мовленнєвого розвитку заважають засвоєнню навчального матеріалу. Зазнає ускладнень у побудові речень, описує сюжетні картинки простими реченнями або окремими словами.

Дрібна моторика рук розвинута не достатньо, має труднощі у роботі з олівцем, ручкою, ножицями.

Працювати над накопиченням словникового запасу, збагаченням його змісту, формуванням структури слів, ліквідацією недоліків в оволодінні лексикою та граматикою, вмінням користуватися різними способами словотворення.

Розвивати концентрацію уваги, навчитися переключати її з одного об’єкта на інший та утримувати в межах 15 хв.

Розвивати слухове сприйняття, фонематичний слух, артикуляційну моторику, мовне дихання, темпо-ритмічний бік мовлення.

Формувати граматичну складову та зв’язне мовлення, навчити володіти інтонаційними засобами виразності. Комплексне покращення когнітивної та мовної сфер.

Сформувати необхідні навички самообслуговування та дотримання соціальної моделі поведінки, адекватне оцінювання своїх можливостей та наслідків своїх дій.

Розширювати словниковий запас при складанні розповіді за опорними малюнками, які підкріплюються допоміжними словами.

Розвивати здатність аналізувати, виділяти головне, істотне, узагальнювати.

Працювати над збільшенням обсягу пам’яті, розвитком зорової пам’яті, сприйманням, мисленням.

Формувати уявлення про емоційні стани з використанням наочності, вміння вільно висловлювати свої переживання, почуття, навички самооцінювання. Підвищувати продуктивність, оригінальність, самостійність процесів уяви.

Стимулювати бажання працювати, виконувати завдання, виявляти ініціативу в групі. Навчитися практично застосовувати слова і вирази які допоможуть у процесі соціальної адаптації.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жиденко Тетяна Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
3 травня
Переглядів
2790
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку