Тренінг –це форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учнів між собою та учителем- Це форма активного навчання, мета якого передовсім передача знань, а також розвиток та формування певних умінь, навичок та життєвих компетенцій; - Цікавий процес пізнання себе та інших; спілкування;- Ефективна форма опанування знань;- Форма розширення досвіду.
ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТИЛІВ НАВЧАННЯТрадиційне викладання Формальна атмосфера. Односторонній потік інформації від вчителя до учнів. Вчитель вважається носієм знання. Вчитель навчає дітей. Тренінг- Неформальна атмосфера - Інтерактивний обмін інформацією в обох напрямах між вчителем і учнем і між самими учнями- Знання і досвід учасників визнаються і цінуються- Тренер допомагає навчатися, сприймати інформацію
Традиційне ВИКЛАДАННЯ ТРЕНІНГ-Учні, не будучи рівноправними з вчителем, відчувають певне відсторонення, безвідповідальність за результати-Складно протягом тривалого часу підтримувати увагу та інтерес за одноманітної форми діяльності- Учні відчувають свою причетність до процесу навчання, відповідальність за результати, вважають тренінг “своєю власністю”- За чергуванням різноманітних форм діяльності легше підтримувати увагу і інтерес
Тренінг як тренування - відбувається формування та відпрацювання вмінь та навичок, ефективної поведінки. Тренінг як форма активного навчання –передання знань, а також розвиток деяких умінь і навичок. Тренінг як метод створення ситуацій –саморозкриття учасників і самостійного пошуку ними способів вирішення певної житт’євої ситуації
Основна частина. Теоретичний блок – інтерактивні презентації, мозкові штурми, міні-лекції, відповіді на запитання,самонавчання, взаємонавчання;Практичний блок - робота в групах, рольові ігри, інтерактивні вправи : Фото на пам’ять, скрепка, карусель, ажурна пилка, ситуативні завдання, інсценівки, акваріум. Допоміжні вправи- вправи на зняття м’язового та психологічного напруження – руханки :пантоміма, підлога-стеля, використання історій і метафор на тренінгу.