Тренінг –як ефективний метод інтерактивного навчання на уроках основ здоров’я
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Кредо інтерактивного навчання- те, що я чую я забуваю;- те, що я бачу і чую я трохи запам’ятовую;- те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти;- коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок;- коли я передаю знання іншим, я самовдосконалююсь.
Номер слайду 4
Тренінг –це форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учнів між собою та учителем- Це форма активного навчання, мета якого передовсім передача знань, а також розвиток та формування певних умінь, навичок та життєвих компетенцій; - Цікавий процес пізнання себе та інших; спілкування;- Ефективна форма опанування знань;- Форма розширення досвіду.
Номер слайду 5
ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТИЛІВ НАВЧАННЯТрадиційне викладання Формальна атмосфера. Односторонній потік інформації від вчителя до учнів. Вчитель вважається носієм знання. Вчитель навчає дітей. Тренінг- Неформальна атмосфера - Інтерактивний обмін інформацією в обох напрямах між вчителем і учнем і між самими учнями- Знання і досвід учасників визнаються і цінуються- Тренер допомагає навчатися, сприймати інформацію
Номер слайду 6
Традиційне ВИКЛАДАННЯ ТРЕНІНГ-Учні, не будучи рівноправними з вчителем, відчувають певне відсторонення, безвідповідальність за результати-Складно протягом тривалого часу підтримувати увагу та інтерес за одноманітної форми діяльності- Учні відчувають свою причетність до процесу навчання, відповідальність за результати, вважають тренінг “своєю власністю”- За чергуванням різноманітних форм діяльності легше підтримувати увагу і інтерес
Номер слайду 7
Пасивна модель навчання. Монолог
Номер слайду 8
Активна модель навчання. Діалог
Номер слайду 9
Інтерактивна модель навчання. Полілог
Номер слайду 10
Атрибути тренінгу. Тренінг. Тренінгова група 15-20 учнів. Тренінгове коло. Обладнане приміщеня. Правила групи. Атмосфера взаємодії та спілкуванняІнтерактивні вправи. Структура тренінгового заняття. Оцінювання тренінгу. Зворотній звязок
Номер слайду 11
Тренінг як тренування - відбувається формування та відпрацювання вмінь та навичок, ефективної поведінки. Тренінг як форма активного навчання –передання знань, а також розвиток деяких умінь і навичок. Тренінг як метод створення ситуацій –саморозкриття учасників і самостійного пошуку ними способів вирішення певної житт’євої ситуації
Номер слайду 12
Структура тренінгу. Вступна частина. Основна частина. Завершальна частина
Номер слайду 13
Вступна частина. Зворотній зв’язок – опитування вивченого;Знайомства – вправа «похвались»,»снігова куля»,»дружні долоні»,самопрезентація;Очікування – вправи «Хмарка», «дерево очікувань», «гірка», «кошик»;Правила групи – створити вперше або згадати
Номер слайду 14
Основна частина. Теоретичний блок – інтерактивні презентації, мозкові штурми, міні-лекції, відповіді на запитання,самонавчання, взаємонавчання;Практичний блок - робота в групах, рольові ігри, інтерактивні вправи : Фото на пам’ять, скрепка, карусель, ажурна пилка, ситуативні завдання, інсценівки, акваріум. Допоміжні вправи- вправи на зняття м’язового та психологічного напруження – руханки :пантоміма, підлога-стеля, використання історій і метафор на тренінгу.
Номер слайду 15
Завершальна частина. Підведення підсумків: Вправа мікрофон, релаксація, робота в парах, ритаул прощання. Бажаю всім успіху в проведенні тренінгів.