Мультимедійна презентанція «Роман Івана Багряного «Тигролови» – втілення думки про те, що в будь-яких обставинах кожний найперше має бути Людиною»

Про матеріал

В даній мультимедійній презентації представлено

методику проведення лекції – діалогу з

використанням інтерактивних та інформаційних

технологій навчання, які розкривають

нетрадиційний підхід до процесу навчання,

сприяють формуванню читацької

компетентності та громадянського виховання

студентів на заняттях української літератури.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІНИ“УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА”

Номер слайду 2

смайл «Радість»

Номер слайду 3

Я – студент,Я – особистість творча. Я читаю, думаю, запам’ятовую. Я хочу дізнаватися щось нове.І за будь-якої ситуації залишатися ЛЮДИНОЮ.

Номер слайду 4

НАШОГО ЦВІТУ ПО ВСЬОМУ СВІТУ

Номер слайду 5

ІВАН БАГРЯНИЙ

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Серед них І. Багряний – письменник, публіцист, людина, для якої найбільшим щастям було повернутися на Україну і побачити її вільною й незалежною. Повертається своїми прекрасними творами, провідною ідеєю яких є віра в те, що потворна радянська дійсність не знищила й не знівечила людського й національного духу української людини. Серед них роман «Тигролови».

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Тема: «РОМАН ІВАНА БАГРЯНОГО «ТИГРОЛОВИ» – ВТІЛЕННЯ ДУМКИ ПРО ТЕ, ЩО В БУДЬ-ЯКИХ ОБСТАВИНАХ КОЖНИЙ НАЙПЕРШЕ МАЄ БУТИ ЛЮДИНОЮ»

Номер слайду 10

ЛЮДИНА – НАЙВЕЛИЧНІША З УСІХ ІСТОТ. ЛЮДИНА – НАЙНЕЩАСНІША З УСІХ ІСТОТ. ЛЮДИНА – НАЙПІДЛІША З УСІХ ІСТОТ. ЯК ТЯЖКО З ЦИХ РУБРИК ТРЬОХ ВИБРАТИ ПЕРШУ ДЛЯ ДОВЕДЕННЯ ПРИКЛАДОМ. Епіграф:

Номер слайду 11

ПЛАН1. Історія написання роману Івана Багряного «Тигролови».2. Тема, ідея, жанр та сюжетно-композиційні особливості твору.3. Характеристика образів: 3.1. Григорія Многогрішного; 3.2 майора Медвина; 3.3. родини Сірків.4. Проблематика роману.

Номер слайду 12

Сьогодні на занятті ми з вами повинні:розкрити історію написання роману;визначити тему, ідею, жанр роману;з’ясувати сюжетно-композиційні особливості твору; розкрити образи та проблематику твору;встановити міжпредметні зв’язки з іншими дисциплінами; навчитися у самого митця та його головного героя, як у будь-якій ситуації залишатися Людиною.

Номер слайду 13

БЛІЦ-ОПИТУВАННЯ

Номер слайду 14

1. Скільки років Григорію Многогрішному? 2. Яка назва кінцевої станції експреса? 3. У якому вагоні везли Многогрішного? 4. Який пункт відправки та призначення був у «Тихоокеанського експреса нумер один»? 5. Хто врятував від голодної смерті Многогрішного? 6. Якої масті  ведмідь-нападник? 7. Якою була перша фраза Григорія Многогрішного, коли він отямився? 8. Як називалася та місцина, де солили солонці для пантовки? 9. Чому вигідніше вполювати тигрів живцем? 10. У якому році і звідки Сірки прибули на Далекий Схід? 11. Чому сім’я Сірків переселилася з міста у тайгу? 12. За якими українськими рослинами тужила мати Наталки?

Номер слайду 15

13. Чи вдалося Многорішному влучити у мішень, якою слугувала оленяча голова? 14. Що Сірки вважали обов’яковим після прийняття  їжі? 15. Що було найнебезпечнішим для коней? 16. Ким приходився Мороз Грицьку та Наталці? 17. Як представили сім’ї Морозів Многогрішного? 18. Що робили з пантами, щоб їх зберегти довше? 19. Чим займалися Сірки, зіпсувавши солонці? 20. Чи був Сірко нащадком гетьмана Дем’яна Многогрішного? 21. Скільки тривала пантовка? 22. Чим займалися Сірки вдома? 23. Що написав на снігу Многогрішний? 24. Яку фразу часто повторював Григорій Многогрішний?

Номер слайду 16

Не   людину  засуджуй…. Ніщо так не допомагає майбутньому…Хто хоче досягнути мети…Той, у кого вистачить сміливості захотіти…Грудка рідної землі дорожча…Хто сміливий…Де відвага, там…За народ і волю віддамо…Людина без рідної землі…ЗАКІНЧИТИ ПРИСЛІВ’Я ТА ПРИКАЗКИ:

Номер слайду 17

ІСТОРІЯ НАПИСАННЯ РОМАНУ ІВАНА БАГРЯНОГО «ТИГРОЛОВИ».

Номер слайду 18

2. Про який час йдеться у романі?3. Чи можна цей твір назвати автобіографічним? 1. Як ви розумієте назву твору «Тигролови»?

Номер слайду 19

Задум твору виношувався під час перебування Івана Багряного у Бамлагу, коли, втікаючи з концтабору, він блукав тайгою та переховувався в оселях мужніх далекосхідних мисливців-звіроловів, нащадків вихідців з України. Так у 1943 році з’явився роман «Тигролови» (перша назва «Звіролови»). Твір побачив світ 1944 року і незабаром був відзначений премією на літературному конкурсі у Львові. Роман мав неабиякий успіх. Пізніше він з’явився в перекладі кількома європейськими мовами і здобув добрі відгуки літературознавців. У 1946 році роман побачив світ у розширеному, вдосконаленому варіанті. В Україні про твір не знали 30 літ – він вийшов друком на батьківщині письменника лише в 1991 році.

Номер слайду 20

Тема, ідея, жанр, сюжетно-композиційні особливості роману.

Номер слайду 21

ТЕМА РОМАНУ: трагедія України в тоталітарному режимі;відображення впливу сталінського терору на долю окремої людини - молодого українського інтелігента, авіатора Григорія Многогрішного;показ жорстокості й ницості прислужників режиму;змалювання побуту, традицій українських переселенців;романтичні стосунки Григорія і Наталки.

Номер слайду 22

ІДЕЯ: Автор переконує і запевняє в тому, що за будь-яких обставин, людина може і повинна бути Людиною. І. Багряний усе життя біг над прірвою з вірою в людину, прагнучи запалити в ній невгасиму іскру, яка б висвітлила шлях із чорної прірви зневіри, приниження в безсмертя.

Номер слайду 23

ПРОДОВЖІТЬ РЕЧЕННЯ: Роман – це ……..

Номер слайду 24

Роман – це найбільш поширений у XVIII-XX ст. епічний жанровий різновид, місткий за обсягом, складний за будовою Прозовий (рідше віршований) епічний твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування характерів багатьох персонажів.

Номер слайду 25

Приго́дницький рома́н (фр. roman d'aventures) — роман, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування.

Номер слайду 26

СЮЖЕТНО-КОМПОЗИЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ РОМАНУ

Номер слайду 27

ЕКСПОЗИЦІЯ?ЗАВ’ЯЗКА?РОЗВИТОК ДІЙ?КУЛЬМІНАЦІЯ?РОЗВ’ЯЗКА?

Номер слайду 28

Характеристика образів

Номер слайду 29

Номер слайду 30

• Що ви дізналися з перших сторінок твору про Г. Многогрішного?• Хто був його предком? Відповідаючи, посилайтеся на факти з історії. Бесіда за питаннями:

Номер слайду 31

ГЕТЬМАН УКРАЇНИ ДЕМ’ЯН МНОГОГРІШНИЙ(1668-1672 РР.)

Номер слайду 32

• Яких страждань зазнав інженер-авіаконсруктор від Медвина, перебуваючи в ув’язненні?• Чому Григорію вдалося втекти від охоронців потяга?• Які нові випробування його очікували у тайзі?• Що сприяло з’явленню Григорія в родині Сірків? Як вони поставилися до нього?• Чому навчився герой роману, перебуваючи серед українців-переселенців?• Чим пояснити жорстокість і ненависть Многогрішного у поєдинку під час зустрічі з Медвином?

Номер слайду 33

— Чи мав право Григорій так вчинити зі слідчим, майором Медвиним та його супутником?Міні-диспут.

Номер слайду 34

АСОЦІАТИВНИЙ ПОРТРЕТ ГРИГОРІЯ МНОГОГРІШНОГО

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

МАЙОР МЕДВИН

Номер слайду 38

Сірчиха

Номер слайду 39

Сірко

Номер слайду 40

Гриць Сірченко

Номер слайду 41

Наталка

Номер слайду 42

Номер слайду 43

ПРОБЛЕМАТИКА РОМАНУ

Номер слайду 44

Номер слайду 45

виживання людини в умовах жорстокого терору;добра і зла;життя і смерті;справедливості і кари;морального вибору;волі до життя й цілеспрямованості;стосунків людини і природи;родинних взаємин;вірності віковим традиціям предків;кохання. Проблеми:

Номер слайду 46

ЧОМУ РОМАН СТАВ НАСТІЛЬНОЮ КНИГОЮ НІМЕЦЬКОЇ МОЛОДІ? ПРО ЩО СВІДЧИТЬ ЛЕЙТМОТИВ ТВОРУ: «СМІЛИВІ ЗАВЖДИ МАЮТЬ ЩАСТЯ».

Номер слайду 47

«Сильна українська людина — це...»«Роман «Тигролови» змусив мене замислитися над...»Продовжіть речення:

Номер слайду 48

ЛЮДИНА – НАЙВЕЛИЧНІША З УСІХ ІСТОТ. ЛЮДИНА – НАЙНЕЩАСНІША З УСІХ ІСТОТ. ЛЮДИНА – НАЙПІДЛІША З УСІХ ІСТОТ. ЯК ТЯЖКО З ЦИХ РУБРИК ТРЬОХ ВИБРАТИ ПЕРШУ ДЛЯ ДОВЕДЕННЯ ПРИКЛАДОМ.

Номер слайду 49

Я вірю, що у дорослому житті ви завжди будете залишатися справжніми ЛЮДЬМИ!

Номер слайду 50

Вміти характеризувати образи роману Івана Багряного «Тигролови». Дібрати цитати до теми «Життя українців-переселенців»Домашнє завдання:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Руденкова Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
3714
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку