В даній мультимедійній презентації представлено
методику проведення лекції – діалогу з
використанням інтерактивних та інформаційних
технологій навчання, які розкривають
нетрадиційний підхід до процесу навчання,
сприяють формуванню читацької
компетентності та громадянського виховання
студентів на заняттях української літератури.Серед них І. Багряний – письменник, публіцист, людина, для якої найбільшим щастям було повернутися на Україну і побачити її вільною й незалежною. Повертається своїми прекрасними творами, провідною ідеєю яких є віра в те, що потворна радянська дійсність не знищила й не знівечила людського й національного духу української людини. Серед них роман «Тигролови».
Сьогодні на занятті ми з вами повинні:розкрити історію написання роману;визначити тему, ідею, жанр роману;з’ясувати сюжетно-композиційні особливості твору; розкрити образи та проблематику твору;встановити міжпредметні зв’язки з іншими дисциплінами; навчитися у самого митця та його головного героя, як у будь-якій ситуації залишатися Людиною.
1. Скільки років Григорію Многогрішному? 2. Яка назва кінцевої станції експреса? 3. У якому вагоні везли Многогрішного? 4. Який пункт відправки та призначення був у «Тихоокеанського експреса нумер один»? 5. Хто врятував від голодної смерті Многогрішного? 6. Якої масті ведмідь-нападник? 7. Якою була перша фраза Григорія Многогрішного, коли він отямився? 8. Як називалася та місцина, де солили солонці для пантовки? 9. Чому вигідніше вполювати тигрів живцем? 10. У якому році і звідки Сірки прибули на Далекий Схід? 11. Чому сім’я Сірків переселилася з міста у тайгу? 12. За якими українськими рослинами тужила мати Наталки?
13. Чи вдалося Многорішному влучити у мішень, якою слугувала оленяча голова? 14. Що Сірки вважали обов’яковим після прийняття їжі? 15. Що було найнебезпечнішим для коней? 16. Ким приходився Мороз Грицьку та Наталці? 17. Як представили сім’ї Морозів Многогрішного? 18. Що робили з пантами, щоб їх зберегти довше? 19. Чим займалися Сірки, зіпсувавши солонці? 20. Чи був Сірко нащадком гетьмана Дем’яна Многогрішного? 21. Скільки тривала пантовка? 22. Чим займалися Сірки вдома? 23. Що написав на снігу Многогрішний? 24. Яку фразу часто повторював Григорій Многогрішний?
Задум твору виношувався під час перебування Івана Багряного у Бамлагу, коли, втікаючи з концтабору, він блукав тайгою та переховувався в оселях мужніх далекосхідних мисливців-звіроловів, нащадків вихідців з України. Так у 1943 році з’явився роман «Тигролови» (перша назва «Звіролови»). Твір побачив світ 1944 року і незабаром був відзначений премією на літературному конкурсі у Львові. Роман мав неабиякий успіх. Пізніше він з’явився в перекладі кількома європейськими мовами і здобув добрі відгуки літературознавців. У 1946 році роман побачив світ у розширеному, вдосконаленому варіанті. В Україні про твір не знали 30 літ – він вийшов друком на батьківщині письменника лише в 1991 році.
ТЕМА РОМАНУ: трагедія України в тоталітарному режимі;відображення впливу сталінського терору на долю окремої людини - молодого українського інтелігента, авіатора Григорія Многогрішного;показ жорстокості й ницості прислужників режиму;змалювання побуту, традицій українських переселенців;романтичні стосунки Григорія і Наталки.
Приго́дницький рома́н (фр. roman d'aventures) — роман, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування.
• Яких страждань зазнав інженер-авіаконсруктор від Медвина, перебуваючи в ув’язненні?• Чому Григорію вдалося втекти від охоронців потяга?• Які нові випробування його очікували у тайзі?• Що сприяло з’явленню Григорія в родині Сірків? Як вони поставилися до нього?• Чому навчився герой роману, перебуваючи серед українців-переселенців?• Чим пояснити жорстокість і ненависть Многогрішного у поєдинку під час зустрічі з Медвином?