Математика 6 клас
24. 04. 2012р.
Урок №120
Тема уроку: Прямокутна система координат. Коорди-натна площина
Мета уроку:
Тип уроку: удосконалення знань, вмінь, навичок
Хід уроку
"У математиці є своя краса,
як у живописі й поезії".
М.Жуковський
І.Організаційний етап
Вітання вчителем учнів. Оголошення теми, мети, форми проведення уроку.
‒ Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомоги можна створювати красиве. Але спочатку переві-римо домашнє завдання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконаних завдань.
А) Знайти точки, які лежать на осі абсцис.
Б) Знайти точки, які лежать на осі ординат.
В) Знайти точки, які лежать в І чверті.
Г) Знайти точки, які лежать в ІІ чверті.
Д) Знайти точки, які лежать в ІІІ чверті.
Е) Знайти точки, які лежать в IV чверті.
( Слайди 5-10)
3.Математичний тренажер.
Визначити місце розташування вказаних в таблиці точок . Якщо відповідь буде правильна, то ви побачити значок
Якщо, ні
( Слайд 11)
ІІІ. Удосконалення знань, вмінь, навичок
(-2;-1), (2;3), (2;2), (-1;0), (0;4), (0;-1).
Фраза: система координат. (Слайд 12)
3.Впізнай фігуру (індивідуальні завдання)
Позначте точки на координатній площині і зʼєднайте їх послідовно відрізками. Якщо все виконаєте правильно, то отримаєте фігуру.
Перша група
№1
1) (- 1; 2), (5; 6), (7; 13), (10; 11), (7; 5), (1; - 4), (- 2; - 4), (- 5; 0), (- 3; 0), (- 1; 2), (- 2; 4), (- 5; 5), (- 7; 3), (- 11; 1), (- 6; 1), (- 7; 3), (-6; 1), (- 5; 0), (- 6; 0), (- 10; - 1), (- 7; 1),
(- 6; 0).
2) Крило: (0; 0), (7; 3), (6; 1), (1; - 3), (0; 0).
3) (1; - 4), (1; - 7).
4) (- 1; - 4), (- 1; - 7).
5) Око: (- 5; 3).
№2
1) (0; 0), (- 1; 1), (- 3; 1), (- 2; 3), (- 3; 3), (- 4; 6), (0; 8), (2; 5), (2; 11), (6; 10), (3; 9), (4; 5), (3; 0), (2; 0), (1; - 7), (3; - 8), (0; - 8), (0; 0).
2) Око: (3; 10).
№3
1) (- 3; 9), (- 1; 10), (- 1; 11), (0; 12), (1,5; 11), (1,5; 7), (- 0,5; 4), (- 0,5; 3), (1; 2), (8; 2), (10; 5), (9; - 1), (7; - 4), (1; - 4), (- 2; 0), (- 2; 4), (0; 7), (0; 9), (- 3; 9).
2) Крило: (1; 1), (7; 1), (7; - 1), (2; - 3), (1; 1).
3) Око: (0; 10,5).
№4
1) (2; 7), (0; 5), (- 2; 7), (0; 8), (2; 7), (- 4; - 3), (4; 0), (11; - 2), (9; - 2), (11; - 3), (9; - 3), (5; - 7), (- 4; - 3).
2) Клюв: (- 4; 8), (- 2; 7), (- 4; 6).
3) Крило: (1; - 3), (4; - 2), (7; - 3), (4; - 5), (1; - 3).
4) Око: (0; 7).
№5
1)(-6;1), (-5;-2), (-9;-7), (-9;-8), (-5;-8), (-1;-5), (3;-4), (5;-1), (8;1), (9;3), (2;2), (4;6), (3;11), (2;11), (-2;6), (-2;2), (-4;4), (-5;4), (-6;3), (-6;2), (-7;2), (-6;1).
2)око: (-4,5;2,5)
№6
1)(2;2), (1;42), (2;5), (1;6), (0;6), (-1;6), (-2;0), (-4;4), (-6;5), (-8;2), (-14;2), (-8;-1), (-4;-2), (-8;-8), (-2;-10), (-2;-4), (1;-3), (2;-2), (2;2), (4;6), (10;8), (6;0); (2;-2).
2)Око: (0;5)
№7
1)(4;-2), (3;4), (0;6), (2;10), (1;12), (-1;12), (-2;11), (-6;10), (-1;9), (-3;6), (-5;2), (-5;-4), (-1;-8), (-1;-15), (1;-12), (4;-13), (2;-7), (4;-2).
2) Крило: (2;2), (-1;4), (-3;-2), (0;-6); (3;-2);(2;2).
3)Око: (0;11)
Друга група
№1
1) (2; - 3), (2; -2), (4; - 2), (4; - 1), (3; 1), (2; 1), (1; 2), (0; 0), (- 3; 2), (- 4; 5), (0; 8), (2; 7), (6; 7), (8; 8), (10; 6), (10; 2), (7; 0), (6; 2), (6; - 2), (5; - 3), (2; - 3).
2) (4; - 3), (4; - 5), (3; - 9), (0; - 8), (1; - 5), (1; - 4), (0; - 4), (0; - 9), (- 3; - 9), (- 3; - 3), (- 7; - 3), (- 7; - 7), (- 8; - 7), (- 8; - 8), (- 11; - 8), (- 10; - 4), (- 11; - 1), (- 14; - 3), (- 12; - 1), (- 11;2), (- 8;4), (- 4;5).
3) Очі: (2; 4), (6; 4)
№2
1) (- 9; 5), (- 7; 5), (- 6; 6), (- 5; 6), (- 4; 7), (- 4; 6), (- 1; 3), (8; 3), (10; 1), (10; - 4), (9; - 5), (9; - 1), (7; - 7), (5; - 7), (6; - 6), (6; - 4), (5; - 2), (5; - 1), (3; - 2), ( 0; - 1), (- 3; - 2), (- 3; - 7), (- 5; - 7), (- 4; - 6), (- 4; - 1), (- 6; 3), (- 9; 4), (- 9; 5).
2) Око: (- 6; 5)
№3
1) (- 9; 6), (- 5; 9), (- 5; 10), (- 4; 10), (- 4; 4), (- 3; 4), (0; 7), (2; 4), (4; 7), (7; 4), (9; 3), (9; 1), (8; - 1), (8; 1), (7; 1), (7; - 7), (6; - 7), (6; - 2), (4; - 1), (- 5; - 1), (- 5; - 7), (- 6; - 7), (- 6; 5), (- 7;5), (- 8; 4), (- 9; 4), (- 9; 6).
2) Око: (- 6; 7).
№4
1) (- 3; 0), (- 2; 1), (3; 1), (3; 2), (5; 5), (5; 3), (6; 2), (7; 2), (7; 1,5), (5; 0), (4; 0), (4; - 1,5), (3; - 1), (3; - 1,5), (4; - 2,5), (4,5; - 2,5), (- 4,5; - 3), (3,5; - 3), (2; - 1,5), (2; -1), (- 2; - 2), (- 2; - 2,5), (-1; - 2,5), (-1; - 3), (- 3; - 3), (-3; - 2), (-2; - 1), (- 3; - 1), (- 4; - 2), (- 7; - 2), (- 8; - 1), (- 7; 0), (- 3; 0).
2) Око: (5; 2).
№5
1) (14; - 3), (6,5; 0), (4; 7), (2; 9), (3; 11), (3; 13), (0; 10), (- 2; 10), (- 8; 5,5), (- 8; 3), (- 7; 2), (- 5; 3), (- 5; 4,5), (0; 4), (- 2; 0), (- 2; - 3), (- 5; - 1), (- 7; - 2), (- 5; - 10), (- 2; - 11), (- 2; - 8,5), (- 4; - 8), (- 4; - 4), (0; - 7,5), (3; - 5).
2) Око: (- 2; 7).
№6
1) (3; - 4), (3; - 1), (2; 3), (2; 5), (3; 6), (3; 8), (2; 9), (1; 9), (- 1; 7), (- 1; 6),(- 4; 4), (- 2; 3), (- 1; 3), (- 1; 1), (- 2; 1), (-2; - 1), (- 1; 0), (- 1; - 4), (- 2; - 4), (- 2; - 6), (- 3; - 6), (- 3; - 7), (- 1; - 7), (- 1; - 5), (1; - 5), (1; - 6), (3; - 6), (3; - 7),(4; - 7), (4; - 5), (2; - 5), (3; - 4).
2) Хвіст: (3; - 3), (5; - 3), (5; 3). 3) Око: (- 1; 5).
№7
1) (2;-1), (3,5;0,5), (4;-1), (5;0), (4;2), (2;1), (2;3), (4;5), (4;6), (2;5), (1;7), (1;8), (0;7), (0;9), (-1;7), (-2;8),(-2;7), (-3;7), (-2;6), (-4;6), (-3;5), (-4;5), (-3;4), (-5;4), (-4;3), (-5;3), (-4;2), (-6;2), (-5;1), (-6;1), (-5;0),(-6;0), (-5;-1), (-6;-2), (-4;-2), (-5;-3), (-3;-4), (-4;-5), (-2;-5), (-1;-6), (3;-6), (3;-5), (1;-5), (1;-4), (2;-3), (2;-1). 2) Око: (0;6). 3) Ніс: (4;6)
№8
1) (-2;4),(0;6), (0;5), (1;6), (1;5), (2;3), (1;2), (2;-3), (5;4), (7;5), (7;6), (8;7), (9;7), (10;6), (10;4), (3;-6), (2;-6), (0;-7), (-4;-7), (-1;-6), (-2;-5), (-2;-4), (-1;0), (-4;0), (-1;1), (-1;2), (-2;3), (-2;4). 2) Око: (0; 4)
( Слайди 12-13)
4. Додаткове завдання
На координатній площині є симетрична фігура, але вона не добудована. Нам потрібно: а) побудувати точки, симетрич-ні даним; б) назвати координати побудованих точок ( у кожного учня на столі лежить картка з таким малюнком).
(Слайд 14)
V. Підсумок уроку
Урок закінчився. Чи сподобався він вам? Як ми з вами побачили: «У математиці є своя краса, як у живописі й поезії»
Діти підводять підсумки своєї роботи на уроці.
VI. Домашнє завдання
Щоб створити щось прекрасне, треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Вико-нати творчу роботу на координатній площині: зробити ма-люнок і записати відповідні координати вузлових точок.
№1347, №1349.