Мультимедійний урок "Координатна площина"

Про матеріал
конспект уроку з математики для учнів 6 класу з теми "Координатна площина", розроблений для засвоєння набутого матеріалу.
Перегляд файлу

Математика 6 клас

24. 04. 2012р.

Урок №120

Тема уроку: Прямокутна система координат. Коорди-натна площина

Мета уроку:

  •  Закріпити практичні навики розвязування завдань на побудову фігур по точкам за їх координатами;
  • розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, навички самостійної роботи;
  • виховувати інтерес до математики, усвідомленість своїх дій і їх використання в реальному житті.

Тип уроку: удосконалення знань, вмінь, навичок

 

 

Хід уроку

                                               "У математиці є своя краса,

    як у  живописі й поезії".

                               М.Жуковський

І.Організаційний етап
Вітання вчителем учнів. Оголошення теми, мети, форми проведення уроку.
‒ Зверніть  увагу  на  епіграф  нашого  уроку.  Сьогодні  ми  будемо  доводити,  що математика – це не суха наука, що з її допомоги можна створювати красиве. Але спочатку  переві-римо домашнє завдання.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником: №1342, №1345.

Учні обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконаних завдань.

  1. Виконання усних вправ

А) Знайти точки, які лежать на осі абсцис.

Б) Знайти точки, які лежать на осі ординат.

В) Знайти точки, які лежать в І чверті.

Г) Знайти точки, які лежать в ІІ чверті.

Д) Знайти точки, які лежать в ІІІ чверті.

Е) Знайти точки, які лежать в IV чверті.

( Слайди 5-10)

 

3.Математичний тренажер.

Визначити місце розташування вказаних в таблиці точок . Якщо відповідь буде правильна, то ви побачити значок

Якщо, ні

        ( Слайд 11)

ІІІ. Удосконалення знань, вмінь, навичок

  1. Робота з підручником №1348. Один учень виконує біля дошки, а всі інші в зошиті самостійно.
  2. Розкодуйте фразу за заданими координатами: 1) (-1;-1), (2;2), (-1;-1),  (0;-1),  (-2;2), (-2;0), (0;4); 2) (1;1), (1;0), (1;0),

(-2;-1),    (2;3), (2;2), (-1;0), (0;4), (0;-1).

  Фраза: система координат. (Слайд 12)

 

3.Впізнай фігуру  (індивідуальні завдання)

Позначте точки на координатній площині і зʼєднайте їх послідовно відрізками. Якщо все виконаєте правильно, то отримаєте фігуру.

Перша група

 

№1

1) (- 1; 2), (5; 6), (7; 13), (10; 11), (7; 5), (1; - 4), (- 2; - 4),        (- 5; 0),  (- 3; 0), (- 1; 2), (- 2; 4), (- 5; 5), (- 7; 3), (- 11; 1),        (- 6; 1), (- 7; 3), (-6; 1), (- 5; 0), (- 6; 0), (- 10; - 1), (- 7; 1),

(- 6; 0).     

2) Крило: (0; 0), (7; 3), (6; 1), (1; - 3), (0; 0). 

3) (1; - 4), (1; - 7). 

4) (- 1; - 4), (- 1; - 7).

5) Око: (- 5; 3).

 

            №2

1) (0; 0),  (- 1; 1),   (- 3; 1),  (- 2; 3),  (- 3; 3), (- 4; 6), (0; 8),        (2; 5),  (2; 11),  (6; 10),  (3; 9),  (4; 5),  (3; 0),  (2; 0), (1; - 7),          (3; - 8), (0; - 8), (0; 0).

2) Око: (3; 10).

 

 

          №3

1) (- 3; 9), (- 1; 10), (- 1; 11), (0; 12), (1,5; 11), (1,5; 7), (- 0,5; 4), (- 0,5; 3), (1; 2), (8; 2), (10; 5), (9; - 1), (7; - 4),  (1; - 4),  (- 2; 0),      (- 2; 4), (0; 7), (0; 9), (- 3; 9).

2) Крило: (1; 1), (7; 1), (7; - 1), (2; - 3), (1; 1).

3) Око: (0; 10,5).

 

  

          №4

1) (2; 7),  (0; 5),  (- 2; 7),  (0; 8), (2; 7),  (- 4; - 3), (4; 0), (11; - 2), (9; - 2), (11; - 3), (9; - 3), (5; - 7), (- 4; - 3).

2) Клюв: (- 4; 8), (- 2; 7), (- 4; 6).

3) Крило: (1; - 3), (4; - 2), (7; - 3), (4; - 5), (1; - 3).

4) Око: (0; 7).

  

     №5

1)(-6;1), (-5;-2), (-9;-7), (-9;-8), (-5;-8), (-1;-5), (3;-4), (5;-1), (8;1), (9;3), (2;2), (4;6), (3;11), (2;11), (-2;6), (-2;2), (-4;4),         (-5;4), (-6;3), (-6;2), (-7;2), (-6;1).

2)око: (-4,5;2,5)

         6

1)(2;2), (1;42), (2;5), (1;6), (0;6), (-1;6), (-2;0), (-4;4), (-6;5),        (-8;2), (-14;2), (-8;-1), (-4;-2), (-8;-8), (-2;-10), (-2;-4), (1;-3),   (2;-2), (2;2), (4;6), (10;8), (6;0); (2;-2). 

2)Око: (0;5)

 

      7

1)(4;-2), (3;4), (0;6), (2;10), (1;12), (-1;12), (-2;11), (-6;10),        (-1;9), (-3;6), (-5;2), (-5;-4), (-1;-8), (-1;-15), (1;-12), (4;-13),   (2;-7),  (4;-2).

2) Крило:  (2;2), (-1;4), (-3;-2), (0;-6); (3;-2);(2;2).  

3)Око: (0;11)

 

Друга група

 

 

       №1

1) (2; - 3), (2; -2),  (4; - 2),   (4; - 1),  (3; 1),   (2; 1), (1; 2), (0; 0),     (- 3; 2), (- 4; 5), (0; 8), (2; 7), (6; 7), (8; 8), (10; 6), (10; 2), (7; 0), (6; 2), (6; - 2), (5; - 3), (2; - 3).

2) (4; - 3),  (4; - 5),  (3; - 9),  (0; - 8),  (1; - 5),  (1; - 4),  (0; - 4),       (0; - 9),   (- 3; - 9),   (- 3; - 3),    (- 7; - 3),     (- 7; - 7),   (- 8; - 7),                 (- 8; - 8),  (- 11; - 8),  (- 10; - 4),  (- 11; - 1),  (- 14; - 3), (- 12; - 1), (- 11;2), (- 8;4), (- 4;5).

3) Очі: (2; 4), (6; 4)

 

 

    №2

1) (- 9; 5),  (- 7; 5),   (- 6; 6),  (- 5; 6),  (- 4; 7),  (- 4; 6),  (- 1; 3),         (8; 3), (10; 1), (10; - 4),  (9; - 5),  (9; - 1), (7; - 7), (5; - 7), (6; - 6), (6; - 4),  (5; - 2),  (5; - 1),   (3; - 2),  ( 0; - 1),  (- 3; - 2),  (- 3; - 7),        (- 5; - 7), (- 4; - 6), (- 4; - 1), (- 6; 3), (- 9; 4), (- 9; 5).

2) Око: (- 6; 5)

  

 

  №3

1) (- 9; 6),  (- 5; 9),  (- 5; 10), (- 4; 10),  (- 4; 4),   (- 3; 4),  (0; 7),      (2; 4),  (4; 7), (7; 4), (9; 3), (9; 1), (8; - 1), (8; 1), (7; 1), (7; - 7), (6; - 7),  (6; - 2),  (4; - 1),  (- 5; - 1),   (- 5; - 7), (- 6; - 7), (- 6; 5),     (- 7;5), (- 8; 4), (- 9; 4), (- 9; 6).

2) Око: (- 6; 7).

 

 

  №4

1) (- 3; 0),  (- 2; 1),  (3; 1),  (3; 2),  (5; 5),  (5; 3),  (6; 2),  (7; 2),  (7; 1,5), (5; 0), (4; 0),  (4; - 1,5),   (3; - 1),   (3; - 1,5),  (4; - 2,5), (4,5; - 2,5),   (- 4,5; - 3),  (3,5; - 3),  (2; - 1,5), (2; -1),  (- 2; - 2),  (- 2; - 2,5),  (-1; - 2,5),  (-1; - 3),  (- 3; - 3),  (-3; - 2),  (-2; - 1),     (- 3; - 1),  (- 4; - 2), (- 7; - 2), (- 8; - 1), (- 7; 0), (- 3; 0).

2) Око: (5; 2).

 

  №5

1) (14; - 3),  (6,5; 0),   (4; 7),   (2; 9),   (3; 11),   (3; 13),  (0; 10), (- 2; 10), (- 8; 5,5), (- 8; 3),  (- 7; 2),  (- 5; 3),  (- 5; 4,5),  (0; 4),   (- 2; 0),    (- 2; - 3),   (- 5; - 1),  (- 7; - 2),  (- 5; - 10), (- 2; - 11),   (- 2; - 8,5), (- 4; - 8), (- 4; - 4), (0; - 7,5), (3; - 5).

2) Око: (- 2; 7).

 

  №6

1) (3; - 4),  (3; - 1),  (2; 3),   (2; 5),   (3; 6),  (3; 8),  (2; 9), (1; 9), (- 1; 7), (- 1; 6),(- 4; 4), (- 2; 3), (- 1; 3), (- 1; 1), (- 2; 1), (-2; - 1), (- 1; 0), (- 1; - 4), (- 2; - 4), (- 2; - 6), (- 3; - 6), (- 3; - 7), (- 1; - 7), (- 1; - 5), (1; - 5), (1; - 6), (3; - 6), (3; - 7),(4; - 7), (4; - 5), (2; - 5), (3; - 4).

2) Хвіст: (3; - 3), (5; - 3), (5; 3).                                                      3) Око: (- 1; 5).

 

 №7

1) (2;-1), (3,5;0,5), (4;-1), (5;0), (4;2), (2;1), (2;3), (4;5), (4;6), (2;5), (1;7), (1;8), (0;7), (0;9), (-1;7), (-2;8),(-2;7), (-3;7), (-2;6),        (-4;6), (-3;5), (-4;5), (-3;4),  (-5;4),  (-4;3),  (-5;3), (-4;2), (-6;2), (-5;1), (-6;1), (-5;0),(-6;0), (-5;-1), (-6;-2), (-4;-2), (-5;-3), (-3;-4),       (-4;-5), (-2;-5), (-1;-6), (3;-6), (3;-5), (1;-5), (1;-4), (2;-3), (2;-1). 2) Око: (0;6).                                                                                 3) Ніс: (4;6)

 

 

  №8

1) (-2;4),(0;6), (0;5), (1;6), (1;5), (2;3), (1;2), (2;-3), (5;4), (7;5), (7;6), (8;7), (9;7), (10;6),  (10;4),  (3;-6),  (2;-6),  (0;-7),  (-4;-7), (-1;-6), (-2;-5),    (-2;-4),  (-1;0),    (-4;0),  (-1;1),  (-1;2),  (-2;3), (-2;4).                                                                                             2) Око: (0; 4)

( Слайди 12-13)

4. Додаткове завдання

На координатній площині є симетрична фігура, але вона не добудована. Нам потрібно: а) побудувати точки, симетрич-ні даним;  б) назвати координати побудованих точок  ( у кожного учня на столі лежить картка з таким малюнком).

   (Слайд 14)

V. Підсумок уроку

 Урок закінчився. Чи сподобався він вам? Як ми з вами побачили: «У математиці є своя краса, як у живописі й поезії»

Діти підводять підсумки своєї роботи на уроці.

 

VI. Домашнє завдання

Щоб створити щось прекрасне, треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Вико-нати творчу роботу на координатній площині: зробити ма-люнок і записати відповідні координати вузлових точок.

№1347, №1349.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
659
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку