Тема: Розв’язування рівнянь на основі властивості пропорції. 6 клас
Мета уроку: Продовжити формування в учнів вміння читати пропорції, знаходити невідомі члени пропорції під час розв´язування рівнянь, застосовуючи основну властивість пропорції, розвивати логічне мислення, пам´ять, увагу; формувати комунікативні та загальнокультурні компетентності; виховувати акуратність, наполегливість, самостійність, логічне мислення.
Очікувані результати: Учні повинні вміти формулювати означення пропорції та її властивості, розв´язувати вправи і рівняння на знаходження невідомих членів пропорції.
Обладнання та наочність: підручник, ноутбук, мультимедійна дошка.
Тип уроку: Урок удосконалення знань, вмінь та навичок.
Усне опитування проводимо ланцюжком під девізом
«Друзі завжди допоможуть»;
1. Сформулювати основну властивість дробу;
2. Скоротити дріб = ; = ; ;
3. Що називають відношенням двох чисел? (частка двох чисел)
4. Як називаються числа, з яких складено відношення? (членами відношення: попередній та наступний)
5. Що є значенням відношення? (число-результат частки)
6. Що називають пропорцією? (рівність двох відношень)
7. Як називаються члени пропорції? (крайні та середні члени пропорції)
8. Сформулювати основну властивість пропорції(добуток крайніх членів пропорції = добутку середніх)
Під час усного опитування ви могли розраховувати на підтримку друзів. Це дуже добре, коли є людина на яку можна покластися. Я сподіваюсь, що не тільки на уроці ви будете мати підтримку друзів, а й протягом всього життя.
III. Перевірка домашнього завдання
1. №565, 567, 569 (перевірка зошитів)
2. « Математика безмежно різноманітна і міститься в усьому». Галілео Галілей
Слова італійського вченого-математика, фізика, астронома, філософа можна віднести до пропорції. Знання пропорції та її властивостей допоможе вам в майбутньому в розв´язувати задачі з хімії, фізики, біології, географії.
п.13 (Відношення, пропорція, рівняння)
1. Повторення вивченого матеріалу.
Бліц-тест (завдання проектуються на мультимедійній дошці) (9 б)
Відповіді: 1Б, 2В, 3В, 4А, 5Б, 6В, 7А, 8Б, 9Б
2. Закріплення вміння розв’язувати рівняння
«Не достатньо знати, необхідно застосовувати.»
Сказав французький письменник Аламоль Франс
Теоретичні знання ви маєте, в цьому ми впевнилися, а тепер треба вміти їх застосовувати на практиці.
3. Обговорення рішення рівняння за зразком (Слайд 15-17)
4. Розв’язування рівнянь 4 типів біля дошки.
1) Х=15, 2) х=1, 3) х=9 4) х=40
5. зразок д.з № 572 1) х=15, 2) у=24, 3) =6, 4) х=15,
5) у=0,5, 6) =3,5, 7) х=11, 6 , 8) у=32, 9) =40:12=3, 3
№574 (усно) 1)(+), 2) (+), 3)(+), 4) (+)
6. Розв’язати рівняння
І варіант 5 : 4 = 25 : у у=20
ІІ варіант х : 8 = 12 : 2 х=48
1. Чи засвоїли ви матеріал?
2. Чи задоволені ви своєю роботою?
3. Як вам працювалось на уроці?
На наступному уроці будемо розв´язувати задачі, які зв´язані з пропорційністю.
Проблема: Ян дуже балакучий, за 4 хв він вимовляє 200 слів, а скільки слів він вимовить, якщо його не зупинити протягом уроку?