Тема: Musical instruments.Музичні інструменти.
Мета: Ознайомити дітей з новими лексичними одиницями на тему
«Музичні інструменти».
Закріпити на письмі граматичний час Past Simple.
Удосконалювати техніку читання,формувати комунікативні
компетенції на засадах гуманізації навчального процессу.
Розвивати в учнів логічне мислення, фонематичний слух, мовленнєву
Реакцію,мовну здогадку.
Виховувати культуру спілкування, почуття гуманізму.
Обладнання: роздатковий матеріал, презентація Power Poin, аудіо відео запис, підручник.
Хід уроку
I Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
Greeting 1.Good morning class..I hope you’ll be active at the lesson.Tell me,
please
how are you today? Well, let's start.
Aim 2. Повідомлення теми уроку.
The theme of our lesson is Musical instruments. Today we are going to learn
the names of some musical instruments, to speak about the role of music in
our life .
Warming up 3.Уведення в іншомовну атмосферу
1. Let’s listen to a musical extract together to elevate our spirits.
T: - What emotions does the music arouse?
P1: - I feel hope.
2.T: Put the following word-combinations into two columns
I like / prefer / enjoy |
I don’t like / can’t stand / hate |
II Основна частина уроку.
Vocabulary1. Активізація ЛО теми
Practice 1) Look at the screen. Here you can see the pictures of some musical
instruments. Listen to their names.
Who can play any musical instrument?
How long have you been playing the piano?
Can you play well?
Have you ever taken part in any concerts?
Слайд- дерево
Look at this special”music tree”. Why is classical music at the bottom?
The root of the tree is certainly classical because it’s the oldest
style,and all other styles derived from it.The branches are – rock,jass
pop;which styles are missing?Name some more popular modern styles(rap,R
and B, heavy metal music,free style etc.)
All musical instruments are devide into 4 big groups:
stringed,wind,percussion and keyboard.
2. Sort all instruments into 4 groups.
A kobza,a guitar,a flute,a violin,a double bass,a cello,a s,bagpipes,a bandura,an accordion,a xylophone,a drum,a piano,an organ.
Stringed instruments Wind instruments Percussion instruments Keyboard Instruments.
Thank you for you work!
Listening 2 . Аудіювання
Comprehension Етап слухання і перевірки розуміння змісту тексту.
Pupil’s book pg. 16 Ex. 1
pg.17 Ex. 4
Physical 3.Фізкультхвилинка
Activity Are you tired? Let’s have a piece of fun!What can we do with our
hands? Iwon't show you the movements.
Clap, clap, clap your hands.
Shake, shake, shake your hands
Roll, roll,roll your hands
Rub,rub,rub your hands
I hide my hands.Do it quickly?
Do you know foreign singer? Name them! Who wants to tell about your
favourite singer?
Grammar 4. Відпрацювання граматичного матеріалу.
Practice Now it’s time for grammar.
Pupils book p.16 Ex.2
Pupils book p. 17 Ex. 5
Project
III. Заключна частина уроку
Summarizing : What is interesting for you?
Give the names of mysical styles do you know?
So, let’s finish our lesson with Longfellow’s words
Конспект уроку
Musical
instruments