Музичне домінантне заняття "Танцюють всі"

Про матеріал
Музичне домінантне заняття проводять один раз на два тижні. На домінантному занятті "Рухи" переважають динамічні види музичної діяльності (ритмічні вправи, ігри,танці,хороводи).
Перегляд файлу

Конспект домінантного музичного заняття «Танцюють всі»

                                      для старших дошкільників

Мета: розвивати музично – рухову творчість, збагачувати емоційний досвід дітей за допомогою нових музичних вражень, передавати емоціями та рухами враження від музики, виховувати танцювальну культуру, підтримувати позитивний настрій від спілкування  та злагоджених танцювальних рухів з однолітками ; закріпити знання рухів до таночків, звертати увагу на пружність та легкість бігу, та всього плечового поясу; виховувати культуру пізнавальної, ігрової, практичної діяльності, спілкування, танців. Розвивати вміння уважно слухати ритм у будь-якій музиці, виділяти та показувати його жестами, рухами;. Знайомити з різними жанрами танцювального мистецтва, засвоювати словниковий запас термінів, які відображають музично – ритмічну діяльність. ІКТ

Обладнання: музичний центр, проектор, екран для ті нього театру, відео колаж танцювального мистецтва,

Під марш діти заходять до зали, утворюють дві шеренги...

Ведуча. Діти, сьогодні до нас на заняття завітали гості. Давайте привітаємося з ними. Виконаємо музичне  українське привітання-уклін, яким радо зустрічають у нас на Батьківщині гостей. Спочатку уклін виконують дівчата, а потім хлопці.

Уклін для дівчинки

В.П. - третя позиція ніг, права нога попереду, руки вздовж тулуба. На затакт „і" - трохи підняти руки в сторони, кисті вільні.

1-й такт:

На „ раз-і" - через низ підняти обидві руки до грудей . На „два-і" - нахилитися трохи вперед, тримаючи руки в попередньому положенні.

2-й такт:

на „раз-і" - підняти тулуб;

на „два-і" - опустити руки, тобто прийняти в. п.

Уклін для хлопчика

В. п. - третя позиція ніг, права нога попереду, руки вздовж тулуба. На затакт „і" - ледь піднятися на півпальці.

1-й такт:

на „раз-і" - крок правою ногою вправо, праву руку відвести у сторону, голову підняти;

на „два-і" - праву руку підвести до лівого плеча, голову ледь опустити.

2-й такт:

на „раз-і" - підняти голову;

на „два-і" - опустити руку вниз.

 

Інтерактивна вправа «Наша дружба».

Мета: формування у дітей навичок художньої взаємодії, спілкування через найпростіші виражальні рухи; навчання збереженню прямої постави; розвиток координації; оптимізація позитивних емоцій дітей.

Ведуча: Давайте  виконаємо вправу «Наша дружба» і всі обєднаємося хвилею дружби, станемо дружнішими та веселішими.

Вихідне положення – діти і педагог утворюють коло. Кожний стає струнко. На 1-й такт вальсової музики педагог із привітною мімікою на обличчі подає праву руку ( вниз і від себе, долонею догори) дитині, яка стоїть праворуч. На 2-й такт музики дитина виразним жестом вкладає в його долоню свою ліву долоню, відповідаючи мімікою. На 3-й такт ця дитина так само пропонує праву руку іншій дитині – тому, хто стоїть праворуч від неї. Такт за тактом хвиля дружби прокочується  по всьому колу і зєднує дітей. На чотири такти звузити коло ( кроки на кожний такт), поступово піднімаючи руки вгору; на два такти опустити руки донизу; виконуючи плавне присідання; на два такти підняти руки вгору, випростати ноги у колінах; на наступні шість тактів розширити коло, відступаючи назад і опускаючи руки; на останні два такти вклонитися.

Ведуча: Діти, я добре знаю, що до нас завітали ще не всі гості. Мені щойно надійшла SMS. Читаю. «Любі діти, чекайте на мене. Фея Танцю.»

  • Яка ви думаєте, чому це саме Фея Танцю до нас зібралася ?

( сьогодні Міжнародний день танцю; хоче навчити нас танцювати; дуже добре, я погано танцюю і попрошу її мене навчити; мабуть вона з шоу «Танцюють всі»; хоче для нас затанцювати; я ніколи не бачила Феї Танцю)

Ведуча: Сьогодні й справді Міжнародний день танцю, тому танцюють люди в усьому світі, і ми скоро дізнаємося, чому ж до нас завітає сама Фея Танцю.

А щоб вона не заблукала давайте прокладемо музично – танцювальну стежинку. Правда я класно придумала?

( під фонограму діти виконують у колі танцювальні елементи: ходьба по колу, перемінний крок, крок польки, галоп боковий, встановлення ноги на носочок , п’яточку, притуп. Закріплення танцювальних елементів).

Дякую, наша  музично – танцювальна стежинка прокладена.

 

Ведуча. Чи любите танцювати ви?

(діти відповідають)

Ведуча. А до нас поспішає гість який понад усе на світі любить танцювати і вважає себе найталановитішим у своїй справі. А ось і він.

 

(залітає Карлсон)

Карлсон. Привіт!Привіт!Привіт усім!

                  Від найкращого танцюриста у світі!

(вітається з дітьми)

Ведуча. Привіт, Карлсоне! Діти, ви таке чули? Карлсон найкращий танцюрист у світі?

Діти. Ні!

Карлсон. Не вірите?То дивіться!Зараз я вам покажу майстер клас!

Ведуча. Діти, давайте позмагаємося з Карлсоном!

Діти. Давайте!

Карлсон. Чур, я танцюю першим!

Ведуча. Добре, а наші глядачі визначать за оплесками, хто краще танцює, наші дітки чи ти? Домовились?

Карлсон. Домовились.

(Карлсон виконує свій танок, але в нього нічого не виходить)

Карлсон. Ох, я й натанцювався! Я поки що присяду, ваша черга танцювати!

Ведуча. Ну що, діти, покажемо Карлсону, як треба танцювати!

(діти виконують  український таночок)

Ведуча. А тепер давайте запитаємо наших гостей, хто танцював краще?

Карлсон. Прошу оплесків найкращому танцюристу в світі!

(глядачі аплодують)

Карлсон. Ось бачите, як мені аплодують! Браво, браво !( розкланюється)

Ведуча. Шановні гості, а тепер поаплодуйте будь ласка нашим дітям!

(глядачі аплодують)

Ведуча. Карлсоне, ти погоджуєшся, що діти танцюють  краще ніж ти?

Карлсон. Так, погоджуюся. А ви мене навчите так само танцювати?

Під музику вальсуючи заходить Фея Танцю. Відеоколаж на екрані.

Фея танцю: Я-  Фея Танцю! Мені підвласні

                      Тандю, батмани й бігунці.

                      І полонези, польки, вальси

                      Представлю вам у всій красі.

                      Танцюйте всі, адже мистецтво вічне,

                      І так було завжди , одвічно.

Що ж може дати танець? Чому у всіх культурах світу йому належить почесна роль. Танець супроводжує найважливіші етапи життя: народження, дорослішання, одруження,смерть. Танець викликає дощ,  приносить урожай й удачу на полюванні. Шамани танцюють щоб  вилікувати й принести  людям здоров’я. Танець – це рух, а рух –це життя і енергія.

Що ви знаєте про танці? Назвіть відомі вам танці. Де їх можна побачити? Які танці ви вмієте виконувати? Що таке танець.?

Танець – мистецтво ритмічних рухів під музику.

Пізнавальна хвилинка. Відеофільм про балет.

Фея Танцю. Я хочу познайомити вас  моєю країною, де завжди звучить музика, а всі її мешканці знають багато різних танців і з  задоволенням танцюють, наприклад балет.

Вправа «Пантомімічний театр»

Мета: розвиток пластичного фантазування з метою відновлення природної тілесної гнучкості та виразності.

Ведуча: Діти , щоб добре танцювати, потрібно знати багато танцювальних рухів, ритмічно рухатися під музику, імпровізувати під музику.  Я запрошую вас до  імпровізованого пантомімічного театру, де одні діти будуть розігрувати коротенькі сценки без звуку, а інші відгадувати  та давати їм назви.

( Діти стоять у колі. Вихователь виходить у середину кола і пропонує дітям повернутися до неї спинами і заплющити очі. Потім злегка торкається плечей кількох дітей. На музику А (українська народна мелодія) діти повертаються обличчям до центра кола, беруться за руки і поступово звужують коло, виконуючи один крок на кожну чверть. На повторення музики А діти у тому самому ритмі повертаються на свої місця, а « актори» залишаються в колі.

Вихователь  пропонує дітям пошепки завдання ( «Курка на сідалі», «Лялька танцює», « ) . Актори їх виконують , а діти відгадують та дають назви. Аплодують.

Вправа «Ритмічна естафета»

Мета: розвивати уміння уважно слухати ритм

Ведуча: Все живе рухається у власному ритмі. Ритм - основа і танцювальної музики.

– Як ми відчуваємо ритм ? ( б’ється серце, капає дощ, тікає годинник)

- Як мелодії відрізняються ритмом ( звучать повільно, швидко, стрімко).

- Під яку музику вам  подобається рухатися?

Я запрошую бажаючих пограти в «Ритмічну естафету».  

Створюємо 2 команди по троє дітей. Я беру кубики та відбиваю ритмічний малюнок  мелодії. Перші гравці слухають уважно ритмічний малюнок, потім біжать до будівельного матеріалу ( брусків різної довжини) та викладають з них ритмічний малюнок. Той, хто правильно виконав завдання отримує прапорець. Перемагає команда, яка отримала більшу кількість прапорців.

Вправа «Імпровізаційний тіньовий театр»

Мета: розвиток дитячої творчості шляхом імпровізації під музику.

Ведуча: Діти  я запрошую вас  на незвичну виставу – в імпровізований тіньовий театр. Кожний з вас за бажанням може бути актором. Придумайте коротенький танок в різних стилях, а глядачі спробують відгадати що ви танцювали.

( Вихователь та помічник тримають  біле простирадло, за яким встановлена яскрава лампа. Діти – виконавці по черзі імпровізують рухами під музику у просторі між тканиною і лампою, показуючи свої танцювальні рухи глядачам. Глядачі відгадують елементи танців.)

Музично – дидактична гра « Музичний годинник»

Мета: виявити знання дітей про жанри танцювального мистецтва ( народний танок, характерний танок, бальний танок, сучасний танок) та рівень музичної пам’яті (впізнавання знайомих музичних творів за мелодією).

Обладнання: «годинник» з однією стрілкою. По периметру годинника розташовані прозорі кишені, у які вкладаються картки із зображеннями — символами різних жанрів танцювального мистецтва.

Методика проведення гри. Лунає музика. Дитина згадує, як називається цей музичний твір, потім визначає, який це твір за жанром, та повертає стрілку до відповідної картинки.

Фея танців. Діти я впевнена, що ви знаєте багато різних танців. Пропоную за допомогою музичного годинника перевірити ваші знання.

Звучить «Гопак» українська народна мелодія.

Діти,а хто впізнав цю мелодію? Який характер цієї музики?

( бадьорий, веселий, швидкий, радісний, бойовий). Який це жанр ?

 ( народний танок).

Звучить  «Хоровод»

- А хто впізнав наступну мелодію? Який характер цієї музики?

( рухливий, запальний, веселий, хороводний).

Звучить «Танок сніжинок».

- Що це за танок? Який характер у цієї мелодії?

( плавний, ніжний, танцювальний, ) Який це танцювальний  жанр?

( характерний танок , в якому виконує якийсь персонаж  - зайчик, петрушка, лялька ).

Звучить «Вальс квітів» П.Чайковського.

Фея Танцю. Яка чарівна музика! Так і хочеться кружляти під її ніжні звуки. Діти, хто з вас знає, як називається цей танок? Так, це вальс. Який це жанр?

( бальний танок) Вальс вважають класичним бальним  танцем, а ще називають королем усіх танців. Може, комусь відомо, що означає слово "вальс"? (Відповідь: це слово означає "кружляння"). Правильно, вальс танцюють плавно, кружляючи. А який характер цієї музики ? ( плавна, ніжна, красива, легка, захоплююча). Діти,а які ще класичні танці крім вальсу ви знаєте? ( полька, галоп).

Пізнавальна хвилинка. Відеосюжет про танго.

Фея танцю. Я хочу познайомити вас з чудовим незвичайним танцем – танго, це парний танець, з енергійним та чітким ритмом, вільною композицію. Танго завітало до нас з  далекої Аргентини і стало дуже популярним, його рухи танцівники використовують в гімнастиці, фігурному катанні навіть у синхронному плаванні. Танцюють танго завжди парами.

Метод мікрофону « Секрети парних танців».

1.Добре танцювати й  не заважати партнерові під час танцю.

2.Потрібно привітно запрошувати до танцю і поважно ставитися до партнера.

3.Злагоджено виконувати рухи, уважно слухати музику.

Ведуча. Люба Фея. Дякую за цікаву розповідь. А наші діти також приготовили тобі сюрприз. Вони вивчили танго та зараз затанцюють його.

( діти танцюють танго)

Головоломка «Що я за танець?»

Ведуча: В нашій залі заховався ще один танець. А щоб дізнатися, що це за танець давайте розгадаємо головоломку.

Пропоную розділитися та зайняти місця біля обручів. В кожному обручі є завдання – картка з піктограмами. Розгадаєте їх, зможете дізнатися який же танець заховався.

1 картка. Цей танець можна танцювати майже скрізь.

( двір, будинок, сцена, стадіон, майдан, ні - проїзна частина вулиці).

2 картка.  Цей танець можуть танцювати люди різного віку, крім немовлят.

3 картка  Цей танець краще танцювати в зручному одязі.

4 картка   Для цього танцю підходить різноманітне взуття.

5 картка  Цей танець можна танцювати по одному, парами, групами, цілими

                 майдансами.

6 картка   Цей танець не народний, не класичний,  не характерний, не

                 хоровод.

Підказку можна знайти в нашому залі. Подивіться уважно навкруги.

 ( оформлення на  центральній стіні музичної зали)

Що ж я за танець? Це – сучасний танець.

Наші дівчатка готові виконати сучасний танець « Я самая» , бо вони в нас дійсно найкращі й найталановитіші в світі!

                         ( дівчатка виконують танець «Я самая»)

 

Фея Танцю. Діти,  у  мене для вас сюрприз! Сьогодні мешканці країни Танцю вирішили показати вам як вони вміють танцювати. Давайте подивимось і будемо повторювати.

( Діти дивляться на екран і повторюють танець. Елементи флешмобу ).

 

Ведуча. Ну що, Карлсоне, сподобалось тобі у нас на занятті?

Карлсон. Так, дуже сподобалось!Спасибі, що ви мене навчили. Я все запамятав і обовязково буду приходити до вас на заняття і вчитися разом з вами. Я знаю, що вчитися завжди важко, але я буду старатися і думаю, що скоро навчуся.

Ведуча. Обовязково навчишся.

Запитання дітям:

1.Чому навчилися?

2.Про що нове дізналися?

3.Що вас здивувало?

4.Що запамяталось найбільше?

5.Яке завдання для вас було найцікавіше?

 

 

Карлсон. А я хочу навчити вас грати у веселу гру.

 

(проводить гру «Нумо в коло»)

 

Ведуча. Ось і добігає до кінця наше заняття на тему «Музично-ритмічні рухи». А на останок давайте виконаємо веселий хоровод.

 

Закінчення.

Ведуча: Тож нехай завжди звучить музика в душі, танцюйте,радійте, просто  живіть.

               Всім бажаємо щастя.

Для щастя треба зовсім небагато:

Сонце,зорі,небо і весела хата.

А у хаті рідні, друзі, мам й тато,

Щоб любов і радість там жила крилата.

Щоб були стосунки в сімях  добрі й щирі

І зростали дітки в злагоді і мирі.

Щоб була робота в тата і у мами,

Діток пригортали ніжними руками.

І щоб був достаток,все було,як треба.

 

doc
Додано
11 січня 2020
Переглядів
3274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку