МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО 2 КЛАС
«ЕЛЕМЕНТИ МУЗИЧНОЇ МОВИ – МЕЛОДІЯ, ЛАД (МАЖОР, МІНОР»
Мета:
навчальна:
: готувати вдумливого слухача, що любить музику, здатного розуміти глибину ідей, почуттів, переживань, закладених у кращих творах класичної, сучасної і народної музики. .
продовжувати ознайомлювати учнів з особливостями та властивостями музичної мови; надати визначення поняття «лад» вчити учнів впізнавати мажорний та мінорний лад лад. розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів, уміння розрізняти настрої музики;
виховна:виховувати любов до мистецтва.
Музичний матеріал: Л.Бетховен «Весела. Сумна»; Р. Шуман «Перша втрата», К. Сен-Санс «Королівський марш Лева», поспівка «Мінор-мажор», пісня «Навіть неприємність не засмутить нас ».
Обладнання: ТЗН;; фонохрестоматія;ЛЕГО; роздавальний матеріал (картки із зображенням веселого та сумного смайлика).малюнки лева та кролика
Тип уроку: комбінований урок.
1. Організаційний момент.
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТ
2. Актуалізація опорних знань
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні ми познайомимося ще з двома мешканцями країни Музики,навчимося краще розуміти музичну мову.Це-братики лади.
Робота з поняттями
З давніх часів слово «лад» означає мир, згоду та порядок, а в музиці лад — це злагоджене поєднання звуків різної висоти. Лад світлого, радісного звучання — мажор; лад сумного, мрійливого звучання — мінор.
Від ладу залежить, веселою буде музика чи сумною, радісною чи похмурою. Познайомтесь із двома братами-ладами).
3. Слухання музики
Л.Бетховен «Весела. Сумна»
Пластичне інтонування.
♦ Чи весь час музика однакова за настроєм?
Настрій у п’єсі змінюється тричі.
♦ Викладіть на парті у відповідному порядку смайлики..(веселий,та сумний)
♦ Який лад ми почули у першій частині, а який — у другій?
♦ У якому ладі композитор завершив цей твір?
Я хочу перевірити вашу кмітливість. Послухайте п’єсу Р. Шумана та оберіть цеглинку ЛЕГО такого кольору, який би показав настрій цього твору Аналіз прослуханого твору
Твір, який ми щойно почули, знайомий усім нам – це п’єса Людвіга Бетховена „Весела. Сумна”. Композитор створив два музичні образи, однак складається вона з трьох частин. Поміркуйте, що хотів нам сказати композитор, повторюючи веселу музику після сумної.
Слухання твору «Перша втрата» Р. Шумана
♦ Який лад зустріли ми в цій п’єсі?(за правильну відповідь учень отримує білу цеглинку)
Хоча цю музику ніхто не співав, але вона дуже схожа на пісню, тобто має пісенний характер.
♦ Якби це була б пісня, то з якими словами?
Так, вона розповіла б про якісь сумні події. Композитор Р. Шуман назвав її «Першою втратою».
♦ Який лад зустріли ми в цій п’єсі?
Учні за власним бажанням висловлюються про почуту музику.
Учитель. А зараз прозвучить ще один твір. Ця музика — ілюстрація до одного з малюнків, що ви бачите (на дошці — зображення мурахи, мавпи та лева).
Здогадайтеся, до якого малюнка підходить ця музика.
Слухання твору «Королівський марш Лева» К. Сен-Санса
♦ Знайдіть картку (ВЕСЕЛОГО ЧИ СУМНОГО СМАЙЛИКА), що відповідає характерові твору. ЯКОМУ ЛАДІ ВИКОНУЄТЬСЯ?
♦ Оберіть слова, що характеризують мажорний та мінорний лади: журливий, сонячний, сумний, яскравий, затемнений, світлий.(ПОКАЖІТЬ КОЛІР ЦЕГЛИНКИ ЛЕГО
,ЯКИЙ ПІДХОДИТЬ ДО ЦІЄЇ МУЗИКИ)?
Ритмічні вправи та фіз..хвилинка
Ритмічні малюнки «Мультики». Автор – Демків М.В.
Вокально-хорова робота
Вивчення поспівки «Мінор-мажор»з показом руху мелодії рукою (звернути увагу на настрій та характер її виконання)
Повторення (Навіть неприємність не засмутить нас)
(визначення її ладу та характеру)
Бесіда
♦ 3 якими мешканцями країни Музика ми познайомилися?
♦ Який характер має мажор? мінор?
♦ Які п’єси ми почули і який у них лад?
Учитель, Отже, сьогодні ми дізналися про ще один засіб музичної виразності — лад, завдяки якому музика дарує нам радість і сум, мрійливість та бадьорість - усю яскраву палітру наших почуттів.
Учні виходять із класу під музичний супровід («Королівський марш Лева» К. Сен Санса).