Музичне мистецтво 2 клас. Тема " Лад у мистецтві".

Про матеріал
2 клас. РОЗДІЛ ІI. ВИРАЖАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ МИСТЕЦТВА Тема 25. Лад у мистецтві. Матеріал для сприймання: Людвиг ван Бетховен "Весела. Сумна". Матеріал для виконання: слова та музика Алли Мігай "Сім нот". Підручник для 2 класу "Мистецтво". Автори: В. Островський, Г. Федун.
Перегляд файлу

 

2 клас. РОЗДІЛ ІI. ВИРАЖАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ МИСТЕЦТВА

Тема 25. Лад у мистецтві. 

Тип уроку: комбінований, поглиблення в тему.
Мета (формування компетентностей):

Ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено сприймати навчальний матеріал), вільне володіння державною мовою (усвідомлення ролі мови у висловлюванні та самовираженні, вміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти), громадянські та соціальні компетентності (співпраця з іншими, розвивати моральні якості учнів); культурна компетентність (залучення до мистецької діяльності, формувати естетичне ставлення до навколишнього світу), компетентність спілкування іноземною мовою (формується через усвідомленість і розуміння музичних термінів).       

Предметні: опанувати поняття лад, мажор, мінор, закріпити поняття мистецтво, музичне мистецтво, поглибити знання учнів про засоби музичної виразності; розширити вміння аналізувати музичні твори та творчо їх інтерпретувати; заохочувати до музикування; удосконалювати вокально-хорові навички, розвиваючи прийоми звукоутворення, звуковедення, звукосприйняття; виконавську майстерність.

Матеріал для сприймання: Людвиг ван Бетховен "Весела. Сумна".

Матеріал для виконання:  слова та музика Алли Мігай  "Сім нот".

Обладнання: мультимедійна техніка, музичний інструмент, таблиці, ілюстрації до музичних творів, відеопрезентація до теми уроку.

                                                    Хід уроку

1.Організаційний момент. Музичне вітання.

Вчитель: - Добрий день! (Iст.-IIIст.-Vст.)

Учні: - Добрий день! (Vст.-IIIст.-Iст.)

а) Рефлксія настрою емоційного стану на початку уроку.

 (Вчитель на власний розсуд підбирає варіанти аналізу та оцінювання емоційного стану учнів на початку уроку. Це можуть  бути картки із зображенням емоційних облич (смайлики), зображення настрою кольорами тощо.)

б) Музичне вітання (на мелодію пісні з мультфільму "Про Черепаху і Левеня").

     Урок музики у нас

     Запросив усіх у клас.

     Привітаймось дружно всі

     До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

     Плесніть, діти, кілька раз,

     До роботи - все гаразд!

II. Розспівування. Робота над вокально-хоровими навичками.

1. Вправи для дихання (використовую елементи дихальної гімнастики О. Стрельнікової).

2. Вправи для артикуляційного апарату.

3. Вокально-хорові вправи на p, f, у швидкому та повільному темпі.

III. Повідомлення теми уроку. Актуалізація опорних знань.

- На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо нашу спільну подорож  магічною, чудовою, прекрасною Країною мистецтва. На попередніх уроках ми почали вивчати мову, якою розмовляють у цій чарівній країні.

- Погляньте на цю символічну квіточку, яка пригадає нам які елементи музичної  мови ми вже знаємо. (Ілюстрація: велика квітка (ромашка), в центральному колі напис: Мова музики, а на пелюстках: мелодія, темп, ритм, динаміка, тембр). (Коротко пригадуємо характерні особливості раніше вивчених  елементів музичної мови).

-  Уявіть собі, що ви прийшли в гості до подружки, подзвонили у двері. А дзвоник у неї музичний, отже, чарівний: якщо є хто-небудь вдома, звучить весело, якщо немає - сумно. Який зараз дзвоник пролунав? (Учитель грає на музичному інструменті спочатку мінорний, потім мажорний акорд).

- Так. Спочатку прозвучало сумно. А потім весело. Це звуки між собою по різному ладять, знаходяться в згоді. Ви вже слухали багато веселих і сумних творів. Xарактер музичного твору залежить від того в якому порядку розміщені звуки, як вони між собою ладять.

- Тема сьогоднішнього уроку: "Лад у мистецтві".

- Позначимо цей елемент музичної мови на нашій квіточці. (Заповнюємо ще одну пелюстку квіточки).

IV. Слухання та інтерпретація музики.

1. Бесіда.

Отже, лад - це зв'язок звуків між собою. Із усіх існуючих ладів основними є мажорний (мажор) і мінорний (мінор).

Мажорний лад - найчастіше світлий, радісний, бадьорий.

Мінорний лад - більш сумний, ніжний, м'який.

Кожна пісня, танець, марш мають свій лад - мажорний або мінорний.

2. Слухання музики.

- Пропоную вам послухати твір німецького композитора Людвига ван Бетховена «Весела. Сумна».

- Ваше завдання, уважно прослухати цей твір і відповісти на такі запитання:

1. Який характер музичного твору?

2. Чи змінювалась музика впродовж звучання?

https://www.youtube.com/watch?v=KxE6rgGmz48

Обговорення відповідей учнів.

3. Гра «Мажор. Мінор.»

Пограємо в гру. Вам потрібно, користуючись смайликами радості та смутку, визначити, коли звучить мажор, а коли - мінор.

(Дидактична гра у вигляді відеомультфільму, де учням потрібно визначити який лад звучить - мажор чи мінор).

 https://www.youtube.com/watch?v=e1d8yA3O-Z4

V. Фізкультхвилинка.

- Попрацювали ми на славу! Можемо трохи перепочити і розважитися.

https://www.youtube.com/watch?v=2ex-CpPQNxE

VI. Вокальна діяльність.  Розучування пісні.

- Прийшов час розучити нову пісню, яку для нас написала українська композиторка Алла Мігай  "Сім нот".

 - Послухайте цю пісню і сказжіть:

1. Про що розповідається в пісні?

2. Який характер музики?

3. В якому ладі написана пісня і чому саме цей лад обрала композиторка?

https://www.youtube.com/watch?v=9OoNKSb7fpA

Аналіз відповідей учнів.

- Пригадайте, яка постава повинна бути при співі.

(Учні приймають правильну співочу поставу).

- Продекламуємо перше речення пісні.

(Учні  декламують перше речення пісні, дотримуючись ритмічного малюнка).

- Послухайте перше речення пісні. Який напрям руху мелодії?

- Прослухайте ще раз. Заспівайте речення і покажіть рух мелодії рукою.

- Cпіваючи, пам’ятайте про правила красивого співу:

  • Сидіти під час співу треба  прямо.
  • Дихання брати спокійно.
  • Дихати животиком.
  • Плечі не підіймати.   
  • Нижню щелепу вільно опускати.
  • Губи тверді.
  • Голосні звуки, співаючи округлювати.
  • Приголосні – промовляти чітко, твердо.
  • Cлухати один одного, співати, як одне ціле.
  • Починати спів за диригентським жестом учителя.

(Перший куплет і приспів пісні  учні вивчають за допомогою прийому «Луна»:

Учитель співає на форте, діти повторюють на піано. Вивчається пісня фразами, аби учні могли точно виспівати мелодію. Під час співу кожної фрази треба слідкувати за голосоведенням і точним інтонуванням).

- Продовжимо розучування пісні на наступному уроці.

VII. Арттерапевтична частина уроку "The best".

- Завершуємо наше заняття традиційною рубрикою "The best".

Сьогодні я вам пропоную послухати  музичний твір польського композитора Фридерика Шопена „Ноктюрн”. Сядьте зручно і послухайте прекрасну музику.              https://www.youtube.com/watch?v=4W-JDq4cio8

VIII. Узагальнення. Рефлексія.

- Ось і підійшов до завершення наш урок, подорож по чарівній Країні мистецтва. Що вам найбільше запам’яталось і що нового ви довідались? (Обговорення.)

- Про все, що ви сьогодні дізналися, розкажіть своїм батькам і друзям.

IX. Підсумок  уроку.

Аналіз емоційного стану учнів на кінець уроку.

- Діти, пам’ятайте! “Чим більше ви любите музику, тим більше музика любить вас.”

                                                                                                                 (Том Мун).

- Урок завершено!

  До-по-ба-че-ння! (Iст.-IIIст.-Vст.-IIIст.- Iст.) 


 

 

docx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
2087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку