Музичне мистецтво 3 клас. Тема "Інтонація в мистецьких творах".

Про матеріал
Розділ I. Мова та розвиток мистецтва. Тема 5. Інтонація в мистецьких творах. Підручник для 3 класу "Мистецтво". Автори: В. Островський, Г. Федун. Матеріал для сприймання: Франц Шуберт "Музичний момент". Матеріал для виконання: музика І. Кириліної, слова П. Воронька "Засмутилось кошеня".
Перегляд файлу

 

3 клас. РОЗДІЛ I. МОВА ТА РОЗВИТОК МИСТЕЦТВА

Тема 5. Інтонація в мистецьких творах.

Тип уроку: комбінований.
Мета (формування компетентностей):

Ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено сприймати навчальний матеріал), вільне володіння державною мовою (усвідомлення ролі мови у висловлюванні та самовираженні, вміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти), громадянські та соціальні компетентності (співпраця з іншими, розвивати моральні якості учнів); культурна компетентність (залучення до мистецької діяльності, формувати естетичне ставлення до навколишнього світу), компетентність спілкування іноземною мовою (формується через усвідомленість і розуміння музичних термінів).       

Предметні: опанувати поняття інтонація, закріпити поняття мистецтво, музичне мистецтво, поглибити знання учнів про засоби музичної виразності; розширити вміння аналізувати музичні твори та творчо їх інтерпретувати; заохочувати до музикування; удосконалювати вокально-хорові навички, розвиваючи прийоми звукоутворення, звуковедення, звукосприйняття; виконавську майстерність.

Матеріал для сприймання: Франц Шуберт "Музичний момент".

Матеріал для виконання: музика І. Кириліної, слова П. Воронька "Засмутилось кошеня".

Обладнання: мультимедійна техніка, музичний інструмент, таблиці, ілюстрації до музичних творів, відеопрезентація до теми уроку.

                                                    Хід уроку

1.Організаційний момент. Музичне вітання.

Вчитель: - Добрий день! (Iст.-IIIст.-Vст.)

Учні: - Добрий день! (Vст.-IIIст.-Iст.)

а) Рефлксія настрою емоційного стану на початку уроку.

 (Вчитель на власний розсуд підбирає варіанти аналізу та оцінювання емоційного стану учнів на початку уроку. Це можуть  бути картки із зображенням емоційних облич (смайлики), зображення настрою кольорами тощо.)

б) Музичне вітання (на мелодію пісні з мультфільму "Про Черепаху і Левеня").

     Урок музики у нас

     Запросив усіх у клас.

     Привітаймось дружно всі

     До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

     Плесніть, діти, кілька раз,

     До роботи - все гаразд!

II. Розспівування. Робота над вокально-хоровими навичками.

1. Вправи для дихання (використовую елементи дихальної гімнастики О. Стрельнікової).

2. Вправи для артикуляційного апарату.

3. Вокально-хорові вправи на p, f, у швидкому та повільному темпі.

III. Повідомлення теми уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо нашу спільну подорож  магічною, чудовою, прекрасною, чарівною Країною мистецтва. На попередніх уроках ми почали вивчати мову, якою розмовляють у цій країні. Щоб згадати елементи музичної мови нам допоможе незвичайна головоломка «Склади слово».

Завдання: із розкиданих букв складіть елементи музичної мови.

          Я        Л        І        М       О       Д        Е

 Т        И       М       Р                 М      Е        Т        П               А        Д       Л

       М       И        Н        І         Д       А       К        А

Ви вже знаєте що таке мелодія, лад, темп, ритм, динаміка.

- А зараз весела хвилинка! Послухайте вірш Платона Воронька "Кошеня".

https://www.youtube.com/watch?v=NBai5ESxBes

 

- Про що йдеться в вірші?

- Які емоції він викликав?

- Що саме сприяло цьому? (Виразне, емоційне, зі зміною інтонації  читання вірша диктором).

"Інтонація в мистецьких творах" - це тема нашого уроку.

IV. Вокальна діяльність.  Розучування пісні.

1. Гра «Композитор».

- Зараз ми будемо розучувати пісню композитора Ірини Кириліної на слова поета Платона Воронька  " Засмутилось кошеня".

Але спочатку давайте пограємось.

(Учитель разом з учнями читають вірш П. Воронька). 

Воронько_Платон

               (Портрет поета)

Кошеня

П.Воронько

Засмутилось кошеня –

Треба в школу йти щодня.

І прикинулося вмить,

Що у нього – хвіст болить.

       Довго думав баранець

І промовив, як мудрець:

„Це хвороба - непроста,

Треба різати хвоста”.

              Кошеня кричить:

„Ніколи!

Краще я піду до школи!”

- Як ви гадаєте, якою має бути музика, написана до цього тексту за

характером, темпом? (Відповіді учнів.)

- Придумайте свою пісеньку про кошеня. (Учні виконують завдання.)

 2. Розучування пісні.

Після показу учнями своїх імпровізацій учитель пропонує їм послухати пісню

Ірини Кириліної  " Засмутилось кошеня".

kyrylina

(Портрет композитора)

1237297337_picture-266

 https://www.youtube.com/watch?v=mpYsz398r8w

- Який настрій створює пісня?

- Чи сподобався вам герой пісні та його ставлення до навчання, школи?

- Наведіть приклади пісень про школу.

Аналіз відповідей учнів.

- Пригадайте, яка постава повинна бути при співі.

(Учні приймають правильну співочу поставу).

- Продекламуємо перше речення пісні.

(Учні  декламують перше речення пісні, дотримуючись ритмічного малюнка).

- Послухайте перше речення пісні. Який напрям руху мелодії?

- Прослухайте ще раз. Заспівайте речення і покажіть рух мелодії рукою.

- Cпіваючи, пам’ятайте про правила красивого співу:

  • Сидіти під час співу треба  прямо.
  • Дихання брати спокійно.
  • Дихати животиком.
  • Плечі не підіймати.   
  • Нижню щелепу вільно опускати.
  • Губи тверді.
  • Голосні звуки, співаючи округлювати.
  • Приголосні – промовляти чітко, твердо.
  • Cлухати один одного, співати, як одне ціле.
  • Починати спів за диригентським жестом учителя.

(Перший куплет і приспів пісні  учні вивчають за допомогою прийому «Луна»:

Учитель співає на форте, діти повторюють на піано. Вивчається пісня фразами, аби учні могли точно виспівати мелодію. Під час співу кожної фрази треба слідкувати за голосоведенням і точним інтонуванням).

- Продовжимо розучування пісні на наступному уроці.

 V. Фізкультхвилинка.

Підбираємо і виконуємо музично-ритмічні рухи до пісні.

VI. Слухання та аналіз музики.

1. Бесіда.

Ми вже знаємо, що музична мова дуже близька до розмовної. Як і в мові, так і в музиці є посилення та послаблення звучання, сильні і слабкі долі, наголоси, паузи та розділові знаки. Музика не може існувати без інтонацій. Інтонація в музиці опирається на звук та його властивості. Музичну інтонацію, на відміну від мовної, записують точно за висотою і тривалістю. Крім того, інтонації бувають різного настрою.

Пропоную вашій увазі твір Ф. Шуберта  "Музичний момент".

 

C:\Users\user\Desktop\Downloads\mqdefault.jpg

- Ваше завдання:

1. Який настрій передає композиція?

2. На якому інструменті виконується п'єса "Музичний момент"?

3. Визначити, які інтонації додають виразності твору?

2. Слухання музики.

 https://www.youtube.com/watch?v=6a_eurOw5ME

Аналіз відповідей учнів.

- Як ви думаєте, чи залежить музична інтонація від музиканта, який виконує музичний твір?

VII. Арттерапевтична частина уроку "The best".

- Завершуємо наш урок традиційною рубрикою "The best".

Сьогодні я вам пропоную послухати  музичний твір українського композитора Мирослава Скорика „Мелодія”.  Сядьте зручно і послухайте прекрасну музику.

VII. Узагальнення. Рефлексія.

- Ось і підійшов до завершення наш урок, подорож по Країні мистецтва. Що вам найбільше запам’яталось і що нового ви довідались? (Обговорення.)

- Про все, що ви сьогодні дізналися, розкажіть своїм батькам і друзям.

VIII. Підсумок  уроку.

Аналіз емоційного стану учнів на кінець уроку.

- Діти, пам’ятайте! “Чим більше ви любите музику, тим більше музика любить вас.”

                                                                                                                 (Том Мун).

- Урок завершено.

До-по-ба-че-ння!  (Iст.-IIIст.-Vст.-IIIст.- Iст.)


 

 

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
1740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку