Музичне заняття "Подорож на Зоряну планету"

Про матеріал
Конспект тематичного музичного заняття для дітей старшого дошкільного віку. Навчати упізнавати знайомий музичний твір, називати його та автора; продовжувати вчити виразно невимушено виконувати пластичну імпровізацію, використовуючи різні елементи танцю з предметами (квітами); формувати правильність виконанння прийому розпівування «ланцюжком»; виконувати пісню легко, ніжно, без напруження, з натхненням, чисто інтонувати мелодію; удосконалювати рухи таночка; спонукати дітей самостійно визначати настрій, характер музичного твору; розвивати відчуття тембрового слуху під час гри; творчі здібності, уяву та уміння фантазувати.
Перегляд файлу

«Подорож  на  Зоряну  планету»

Тематичне  музичне  заняття 

Старша  група

                                                                                                Музичний керівник

                                                                                           Семенюк Н. М. ЗДО №8                          

                                                                                           м. Ковель          

Програмовий зміст:

навчати  впізнавати  знайомий  музичний  твір, називати  його  та  автора;

продовжувати  вчити  виразно, невимушено  виконувати  пластичну  імпровізацію, використовуючи  різні  елементи  танцю  з  предметами  (квітами);

формувати  правильність  виконанння  прийому  розпівування  «ланцюжком»;

виконувати  пісню  легко, ніжно, без напруження, з  натхненням, чисто  інтонувати мелодію;

удосконалювати  рухи  таночка;

спонукати  дітей  самостійно  визначати  настрій, характер  музичного  твору;

розвивати  відчуття  тембрового  слуху  під  час  гри; творчі  здібності, уяву  та  уміння  фантазувати;

виховувати  любов  та  інтерес  до  класичної  музики, естетичне  ставлення  до  довкілля;  доброзичливі  стосунки, любов  та  повагу  один  до  одного.

 

Обладнання:

СD- запис  класичних  та  інструментальних  творів  П.І.Чайковського, Дж. Ласта;

музичний  центр;

мультимедійний  екран;

слайди  із  зображеннями: зоряного  неба, планети, Маленького  Принца, троянди,

осіннього  пейзажу;

букети  квітів;

кошики;

листочок;

мішечок  з  музичними  інструментами  (бубни);

скринька  із  зірочками.

 

Музичний матеріал:

«Вальс  квітів», муз. П. Чайковського;

вправа  «Як  тебе  звуть?»;

пісня  «Даруйте  добро», муз. В.Лисенка;

«Жовта  пісенька», муз. Ж.Калюжної;

«Український  танець»,  укр.нар.мелодія;

музично-дидактична  гра «Відгадай  за  голосом»,  муз. О.Тілічеєвої;

фонограма  інструментальної  музики «Самотній  пастух», муз. Дж. Ласта.                                      

 

Хід  заняття

       Під  музичний  супровід  діти  заходять  до  зали  і  зупиняються  у  півколі.

 

Муз.керівник  (співає):    Добрий    день, малята!

                                           Хлопчики  й  дівчата!

Діти (співають):   Доброго  дня! Чудового  дня!

Муз.керівник:   Подивіться, малята, як  багато  до  нас  гостей  завітало.

Вони  прийшли  подивитись  на  вас, та  послухати  як  ви  умієте  гарно  співати  і весело  танцювати. Тож  будьте  старанні!

 Під  музичний  супровід  діти  йдуть, зупиняються  обличчям  до  муз керівника.

Діти, а  ви  любите  подорожувати?  (відповіді  дітей)

Сьогодні  я  запрошую  вас  у  казкову  подорож  на  Зоряну  планету. На  цій  планеті  кожному  з  вас  буде  потрібна  доброта, ніжність, терпіння  та  доброзичливе  ставлення  один  до  одного. Ви  готові  до  цього?

Діти:   Готові!

Муз.керівник:    Тоді  всі  оченята  закривайте,

                             І в  диво-подорож  рушайте…    

 Звучить  інструментальна  музика  «Самотній  пастух». Гасне  світло. Вмикається  мультимедійний  екран, на  якому  зображене  зоряне  небо (слайд 1).

 

Муз.керівник:  Малята, подивіться  де  ми  опинились, яке  зоряне  небо(слайд 2).

Яка  незвичайна  планета: дивна, холодна.  А  чому?

Діти:    Тому, що  звучить  сумна  музика, безрадісна, похмура.

Муз.керівник:   Так, діти! Ще  про  таку  музику  можна  сказати, що  вона   зажурлива. Давайте  всі  разом  повторимо  це  визначення.

Діти:   Музика  зажурлива.

Муз.керівник:   А  як  можна  зробити, щоб  всім  нам  стало  тепліше, веселіше  і  затишніше? 

Діти:   Сісти  разом!

Муз.керівник:   Давайте  всі   візьмемося  за  ручки, щоб  передати  тепло і  силу кожному  з  нас. Відчуваєте  тепло  і  силу?  Тепер  присядемо  на  килимку.

 Діти, беруться  за  ручки,потім   сідають  на  килимок   один  біля  одного. Вмикається  світло (слайд 3).

Муз.керівник:  А  так  краще?

Діти:   Так!

Муз.керівник:  І  мені  так  більше  подобається, відразу  стало  затишно  та  світло.

Молодці, діти, ви  вірно  відчули  настрій  цієї  планети. Послухайте  її  історію…  

   

   На   мультимедійному   екрані  на  фоні  зоряного  неба  з`являється  Маленький  Принц (слайд 4).

Муз.керівник:    Колись  на  такій  сумній  планеті  жив  Маленький  Принц, який  весь  час  був  самотнім. Йому  дуже  не  вистачало  товариша… Прокинувшись 

уранці, йому  не  було  кому  сказати: «Доброго  ранку!», «Пограймось!», «Як  нам  разом  весело!»  Хлопчику  настільки  було  сумно  і  самотньо, що  він  не  помічав, що  небо – синє, трава – зелена, що  квіти  пахнуть  і  навколо  звучить  чудова музика… Послухайте  її…

 Звучить  музичний  твір.

 

                                      «Вальс  квітів»   муз. П.Чайковського

 

Муз.керівник:    Бачу, ви  впізнали  цю  музику. Що  це  за  музичний  твір? (Діти  називають.)  А  хто  її  композитор?  (Відповіді  дітей.)

Скажіть, будь  ласка, яка  ця  музика  за  настроєм?

Діти:   Ця  музика  радісна, чудова, казкова, танцювальна, легка, ніжна, добра, святкова…

Муз.керівник:    Молодці, малята! Подивіться, які  чудові, різнокольорові  квіти  тут  цвітуть. Виберіть  собі  квіти, які  вам  подобаються.

   У  кошиках  знаходяться  букетики  квітів, діти  підходять  і  вибирають  квіти.

 

Муз.керівник:   Ось  тепер  я  дійсно  бачу, що у  вас  гарний  настрій. Пригорніть  ці  квіточки  до  себе  і  зігрійте  своїм  теплом, нехай   вони  оживуть  у  вашому  таночку.

 

  Діти  виконують  пластичну  імпровізацію  з  квітами  під  музику  «Вальс  квітів»  П.Чайковського.

Муз.керівник:  -  Квіти  кружляли  поодинці   (діти  кружляють  навколо  себе).

  • Парами  (утворюють  «зірочки», кружляють).
  • Квіти  гралися  з  вітерцем , який  їх  підхоплював  і  здіймав  угору  (підіймають  квіти  догори).
  • Та  обережно  опускав  до  низу  (присідають).

 

А  тепер  зберемо  ці  квіти  в  букети  і  прикрасимо  ними  цю  казкову  планету.

Збирають  квіти  у  букети.

Муз.керівник:   Діти, запрошую  вас  пройти  і  сісти  на  стільчики  (діти сідають на  стільці).

А  що  ж  Маленький  Принц?..

Одного  разу  він  побачив  гарну, тендітну  квітку  (слайд 5).

Підійшов  до  неї  та  запитав:

  • Як  тебе  звуть, квітко?

І  вона  заспівала  йому:

  • Мене  звуть  троянда!  (співає)

Почувши  її  голосок, хлопчик  зрадів  і  відчув, що  він  не  один.

Давайте  і  ми  познайомимося  з  Маленьким  Принцом, та   проспіваємо  кожен  своє  ім`я. Для  того, щоб  гарно  проспівати  свої  імена, зверніть  увагу  на  співочу  поставу.

            Ручки  де  у  вас  лежать?

            Ніжки  як  у  вас  стоять? 

            Голосок  щоб  зберегти,

            Перед  співом  носиком  вдихни!  (вправа  на  дихання).

Муз.керівник:    Добре! Молодці, малята!

                            Всі  своє  ім`я  згадайте,

                            Його  гарно  заспівайте.

 

                                          «Як  тебе  звуть?»

                           Вправа  для  розвитку  голосу  і  слуху 

 

Муз.керівник:    Скільки  чудових  імен  почув  сьогодні   Маленький  Принц  і  це  вам  допомогло  розігріти  голосочки. А  тепер  заспіваймо  нашу  улюблену  пісню і  нею  передамо  своє  тепло, добро  та  дружбу.

 

                                    Пісня  «Даруйте  добро»       муз. В.Лисенка

 

Звертає  увагу  дітей  на  дубовий  листочок  який  лежить  у  кутку  на  килимку.

Муз.керівник:  Діти, а  хто  це  до нас  завітав?  (підіймає  листочок).

Діти:  Це  листочок!

Муз.керівник:   Цей  листочок  чарівний. Він, напевно,  хоче, щоб  ми  вже  поверталися  на  свою  планету. 

 На   мультимедійному   екрані  з`являється  зображення   осіннього  пейзажу (слайд  6).

Муз.керівник:    Тепер  зрозуміло  звідки  з`явився   листочок - він  упав  з  цього  дерева. Бачите, діти, яка  загадкова  осінь! Вона  як  талановита  художниця  одягає  все  у  жовті  барви. Саме  про  це  ми  і  заспіваємо  у  жовтій  пісні  за  допомогою  солістів. 

                                          «Жовта  пісенька»       муз. Ж.Калюжної

 

Муз.керівник:    Молодці, малята, гарно  пісню  заспівали

                             В  пісні  осінь  прославляли.

                             А  зараз  прошу  всіх  у  коло  стати –

                             Український  танець  нам  затанцювати!

Муз.керівник:    Хлопчики, будь  ласка, запросіть  дівчаток  на  танок.

 

                                          «Український  танець»     укр. нар. мелодія

 

Муз.керівник:  Молодці, всі  старались, дружньо  танцювали. Справжні  друзі  зможуть  впізнати  один  одного  по  голосу  навіть  з  заплющеними  очима.

А чи  зможете  ви  по  голосу  впізнати  одне  одного, ми  зараз  перевіримо. Давайте  утворимо  коло  і  пограємо  у  гру  «Відгадай  за  голосом», а  за допомогою  лічилки  оберемо  ведучого.

 

                                     «Відгадай  за  голосом»     муз. О.Тілічеєвої

              Музично-дидактична  гра  для  розвитку  тембрового  слуху

 

Муз.керівник:  Молодці, діти! Підійшов  час  прощатися. Мені  дуже  сподобалось, як  ви  уважно  і  зосереджено  слухали  музику  та  відчували  її, як  ви  чисто  співали, гарно  танцювали  та  весело  гралися!

А  що  сподобалось  вам?

Діти:   - Мені  сподобалось  танцювати  з  квітами, тому  що  вони  гарні, тендітні.

            - А  я  із  задоволенням  співав  своє  ім`я, тому  що  воно  мелодійне.

            - Мені  було  весело  співати  з  друзями.

            - А  мені  сподобався  Маленький  Принц, тому  що  він  знайшов  собі  

               друзів.

Муз.керівник:    Ось  бачите, діти, - це  все  допомогло  нам  зрозуміти, що  без  добра  та  дружби  дуже  важко  жити  на  світі.

Подивіться, діти,  Маленький  Принц   залишив  нам  на  згадку  чудову  скриньку. А  що  ж  в  ній?  (відкриває  скриньку, показує  дітям).

Діти:   Зірочки!

Муз.керівник:    Він  вам   дарує  ці  маленькі  зірочки, які  є  символом  добра  і  злагоди. Нехай  вони  ведуть  вас  по  життю  тільки  дорогами   щастя  і  добра.

          Звучить  музика, дітям  і  гостям  дарують  маленькі  паперові  зірочки.

 

            

1

 

docx
Додано
17 червня 2021
Переглядів
3392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку