«Подорож на Зоряну планету»
Тематичне музичне заняття
Старша група
Музичний керівник
Семенюк Н. М. ЗДО №8
м. Ковель
Програмовий зміст:
навчати впізнавати знайомий музичний твір, називати його та автора;
продовжувати вчити виразно, невимушено виконувати пластичну імпровізацію, використовуючи різні елементи танцю з предметами (квітами);
формувати правильність виконанння прийому розпівування «ланцюжком»;
виконувати пісню легко, ніжно, без напруження, з натхненням, чисто інтонувати мелодію;
удосконалювати рухи таночка;
спонукати дітей самостійно визначати настрій, характер музичного твору;
розвивати відчуття тембрового слуху під час гри; творчі здібності, уяву та уміння фантазувати;
виховувати любов та інтерес до класичної музики, естетичне ставлення до довкілля; доброзичливі стосунки, любов та повагу один до одного.
Обладнання:
СD- запис класичних та інструментальних творів П.І.Чайковського, Дж. Ласта;
музичний центр;
мультимедійний екран;
слайди із зображеннями: зоряного неба, планети, Маленького Принца, троянди,
осіннього пейзажу;
букети квітів;
кошики;
листочок;
мішечок з музичними інструментами (бубни);
скринька із зірочками.
Музичний матеріал:
«Вальс квітів», муз. П. Чайковського;
вправа «Як тебе звуть?»;
пісня «Даруйте добро», муз. В.Лисенка;
«Жовта пісенька», муз. Ж.Калюжної;
«Український танець», укр.нар.мелодія;
музично-дидактична гра «Відгадай за голосом», муз. О.Тілічеєвої;
фонограма інструментальної музики «Самотній пастух», муз. Дж. Ласта.
Хід заняття
Під музичний супровід діти заходять до зали і зупиняються у півколі.
Муз.керівник (співає): Добрий день, малята!
Хлопчики й дівчата!
Діти (співають): Доброго дня! Чудового дня!
Муз.керівник: Подивіться, малята, як багато до нас гостей завітало.
Вони прийшли подивитись на вас, та послухати як ви умієте гарно співати і весело танцювати. Тож будьте старанні!
Під музичний супровід діти йдуть, зупиняються обличчям до муз керівника.
Діти, а ви любите подорожувати? (відповіді дітей)
Сьогодні я запрошую вас у казкову подорож на Зоряну планету. На цій планеті кожному з вас буде потрібна доброта, ніжність, терпіння та доброзичливе ставлення один до одного. Ви готові до цього?
Діти: Готові!
Муз.керівник: Тоді всі оченята закривайте,
І в диво-подорож рушайте…
Звучить інструментальна музика «Самотній пастух». Гасне світло. Вмикається мультимедійний екран, на якому зображене зоряне небо (слайд 1).
Муз.керівник: Малята, подивіться де ми опинились, яке зоряне небо(слайд 2).
Яка незвичайна планета: дивна, холодна. А чому?
Діти: Тому, що звучить сумна музика, безрадісна, похмура.
Муз.керівник: Так, діти! Ще про таку музику можна сказати, що вона зажурлива. Давайте всі разом повторимо це визначення.
Діти: Музика зажурлива.
Муз.керівник: А як можна зробити, щоб всім нам стало тепліше, веселіше і затишніше?
Діти: Сісти разом!
Муз.керівник: Давайте всі візьмемося за ручки, щоб передати тепло і силу кожному з нас. Відчуваєте тепло і силу? Тепер присядемо на килимку.
Діти, беруться за ручки,потім сідають на килимок один біля одного. Вмикається світло (слайд 3).
Муз.керівник: А так краще?
Діти: Так!
Муз.керівник: І мені так більше подобається, відразу стало затишно та світло.
Молодці, діти, ви вірно відчули настрій цієї планети. Послухайте її історію…
На мультимедійному екрані на фоні зоряного неба з`являється Маленький Принц (слайд 4).
Муз.керівник: Колись на такій сумній планеті жив Маленький Принц, який весь час був самотнім. Йому дуже не вистачало товариша… Прокинувшись
уранці, йому не було кому сказати: «Доброго ранку!», «Пограймось!», «Як нам разом весело!» Хлопчику настільки було сумно і самотньо, що він не помічав, що небо – синє, трава – зелена, що квіти пахнуть і навколо звучить чудова музика… Послухайте її…
Звучить музичний твір.
«Вальс квітів» муз. П.Чайковського
Муз.керівник: Бачу, ви впізнали цю музику. Що це за музичний твір? (Діти називають.) А хто її композитор? (Відповіді дітей.)
Скажіть, будь ласка, яка ця музика за настроєм?
Діти: Ця музика радісна, чудова, казкова, танцювальна, легка, ніжна, добра, святкова…
Муз.керівник: Молодці, малята! Подивіться, які чудові, різнокольорові квіти тут цвітуть. Виберіть собі квіти, які вам подобаються.
У кошиках знаходяться букетики квітів, діти підходять і вибирають квіти.
Муз.керівник: Ось тепер я дійсно бачу, що у вас гарний настрій. Пригорніть ці квіточки до себе і зігрійте своїм теплом, нехай вони оживуть у вашому таночку.
Діти виконують пластичну імпровізацію з квітами під музику «Вальс квітів» П.Чайковського.
Муз.керівник: - Квіти кружляли поодинці (діти кружляють навколо себе).
А тепер зберемо ці квіти в букети і прикрасимо ними цю казкову планету.
Збирають квіти у букети.
Муз.керівник: Діти, запрошую вас пройти і сісти на стільчики (діти сідають на стільці).
А що ж Маленький Принц?..
Одного разу він побачив гарну, тендітну квітку (слайд 5).
Підійшов до неї та запитав:
І вона заспівала йому:
Почувши її голосок, хлопчик зрадів і відчув, що він не один.
Давайте і ми познайомимося з Маленьким Принцом, та проспіваємо кожен своє ім`я. Для того, щоб гарно проспівати свої імена, зверніть увагу на співочу поставу.
Ручки де у вас лежать?
Ніжки як у вас стоять?
Голосок щоб зберегти,
Перед співом носиком вдихни! (вправа на дихання).
Муз.керівник: Добре! Молодці, малята!
Всі своє ім`я згадайте,
Його гарно заспівайте.
«Як тебе звуть?»
Вправа для розвитку голосу і слуху
Муз.керівник: Скільки чудових імен почув сьогодні Маленький Принц і це вам допомогло розігріти голосочки. А тепер заспіваймо нашу улюблену пісню і нею передамо своє тепло, добро та дружбу.
Пісня «Даруйте добро» муз. В.Лисенка
Звертає увагу дітей на дубовий листочок який лежить у кутку на килимку.
Муз.керівник: Діти, а хто це до нас завітав? (підіймає листочок).
Діти: Це листочок!
Муз.керівник: Цей листочок чарівний. Він, напевно, хоче, щоб ми вже поверталися на свою планету.
На мультимедійному екрані з`являється зображення осіннього пейзажу (слайд 6).
Муз.керівник: Тепер зрозуміло звідки з`явився листочок - він упав з цього дерева. Бачите, діти, яка загадкова осінь! Вона як талановита художниця одягає все у жовті барви. Саме про це ми і заспіваємо у жовтій пісні за допомогою солістів.
«Жовта пісенька» муз. Ж.Калюжної
Муз.керівник: Молодці, малята, гарно пісню заспівали
В пісні осінь прославляли.
А зараз прошу всіх у коло стати –
Український танець нам затанцювати!
Муз.керівник: Хлопчики, будь ласка, запросіть дівчаток на танок.
«Український танець» укр. нар. мелодія
Муз.керівник: Молодці, всі старались, дружньо танцювали. Справжні друзі зможуть впізнати один одного по голосу навіть з заплющеними очима.
А чи зможете ви по голосу впізнати одне одного, ми зараз перевіримо. Давайте утворимо коло і пограємо у гру «Відгадай за голосом», а за допомогою лічилки оберемо ведучого.
«Відгадай за голосом» муз. О.Тілічеєвої
Музично-дидактична гра для розвитку тембрового слуху
Муз.керівник: Молодці, діти! Підійшов час прощатися. Мені дуже сподобалось, як ви уважно і зосереджено слухали музику та відчували її, як ви чисто співали, гарно танцювали та весело гралися!
А що сподобалось вам?
Діти: - Мені сподобалось танцювати з квітами, тому що вони гарні, тендітні.
- А я із задоволенням співав своє ім`я, тому що воно мелодійне.
- Мені було весело співати з друзями.
- А мені сподобався Маленький Принц, тому що він знайшов собі
друзів.
Муз.керівник: Ось бачите, діти, - це все допомогло нам зрозуміти, що без добра та дружби дуже важко жити на світі.
Подивіться, діти, Маленький Принц залишив нам на згадку чудову скриньку. А що ж в ній? (відкриває скриньку, показує дітям).
Діти: Зірочки!
Муз.керівник: Він вам дарує ці маленькі зірочки, які є символом добра і злагоди. Нехай вони ведуть вас по життю тільки дорогами щастя і добра.
Звучить музика, дітям і гостям дарують маленькі паперові зірочки.
1