Музичне заняття "Рідний край, де я живу, Україною зову"

Про матеріал
План-конспект заняття стане в нагоді вихователям ДНЗ, музичним керівникам. Тут зібрані різні види роботи, використані міжпредметні зв'язки.
Перегляд файлу

Музичне заняття

Тема: «Рідний край, де я живу, Україною зову»

Завдання за лініями розвитку:

Фізичний розвиток: розвивати та удосконалювати навички ритму, розвивати координацію рухів;

Соціально-моральний розвиток: стимулювати активну взаємодію між хлопчиками та дівчатками;

Пізнавальний розвиток:  поповнити знання дітей про традиції, звичаї українського народу;

Мовленнєвий розвиток:  розвивати артикуляційний апарат;

Художньо-естетичний розвиток:  учити змінювати рухи відповідно до зміни мелодії, формувати навички виразного виконання;

Креативний розвиток: вчити дітей творити музику за допомогою музичних інструментів.

Форма проведення: подорож.

Обладнання: дитячі музичні інструменти, баян, DVD – програвач, ілюстрації із зображенням музичних інструментів, корзинка , медіа-проектор, ноутбук, віночки, квіточки, репродукція картини «Запорожці»

 Словник: козак, шаровари, коровай, закличка.

 

 

 

Хід заняття

І.Організаційна частина

1. Музичне привітання

Розспівка

Музкерівник:

 «Добрий день вам, діти,

Добрий день!»

Діти:

«Добрий день усім нам, добрий день!

Заспіваєм радісно пісень!»

2. Повідомлення теми та мети заняття

Слайд №1 «Тема»

 

А) поетична хвилинка:

Розцвітає калина,

Зеленіє ліщина,

Котиться диво-луна.

Це моя Україна,

Це моя Батьківщина,

Бо як тато і мама

у мене одна.

Наше заняття називається  «Рідний край, де я живу, Україною зову».

Б) бесіда:

-  Що таке «Батьківщина»?

- Як називається наша Батьківщина?

- Як ви гадаєте, що це зображено на дошці?

- А чому Україна зафарбована жовтим та блакитним кольорами?

- От сьогодні на занятті ми з вами дізнаємося більше про нашу Україну.

ІІ. Основна частина

  1. Традиції

Слайд №2 «Коровай»

  • Дітки, здавна наш народ був і є гостинним. А як же зустрічають у нас гостей?  (короваєм)

Слайд №3 «Дівчина з короваєм»

 

Діти:

  1. Ми- маленькі дошкільнята,

Дуже любим рідний край.

Ми- гостинні та привітні

І спекли вам коровай.

 

  1. Хлібом-сіллю зустрічаєм,

Вам бажаєм довгих літ.

      Хай живе щасливо й вільно

Український славний рід.

(підносять коровай)

 

  1. Народний танець

А) бесіда за репродукцією «Запорожці»

  • Дітки, а ви знаєте, хто зображений на цій картині? (козаки)
  • А хто такі козаки? (чоловіки, які захищали Україну)

 

  • Коли козаки йшли у бій, вони тренувалися. А тренувалися по-особливому- у танці.
  • А чи знаєте ви, який танок є нашим народним, козацьким? («Гопак»)

Слайд №4 «Гопак»

Слайд №5 «Гопак»

 

  • Правильно. Козаки танцювали «Гопак», а наші хлопці -маленькі козачата, тому затанцюють нам «Гопачок».

Б) Танок «Гопачок»

  1. Музичні інструменти
  • Ось погляньте, скільки  тут музичних інструментів

А)  Гра «Впізнай звук»

- Зараз ви всі відвертаєтеся, а одна дитинка грає на тому інструменті, на який я покажу. Ваше завдання: впізнати та назвати інструмент, що звучав. Вгадуємо по черзі.

Б) Гра «Бубон»

- Діти, здавна на Україні саме бубон був найпоширенішим музичним інструментом. Давайте пограємо в гру, яка так і називається «Бубон»

Діти стають у коло, передають один одному бубон, промовляючи слова:

Ти іди, веселий бубон,

Далі, далі до діток,

В кого наш веселий бубон,

Той станцює нам танок

Та дитина, в руках якої в цей час бубон, стає в коло і під музику танцює, а діти плещуть в долоні, потім ця дитина стає в коло на своє місце. Гра продовжується.

В)  розповідь про інструменти

- А ще на Україні грали на таких інструментах: рубель, гребінь, ложки (діти пробують грати)

  1. Композитори

Слайд №6 «Ревуцький»

 

А) Бесіда про Л.Ревуцького:

- Погляньте, хто зображений на ілюстрації? (Л.Ревуцький)

- А хто такий Левко Ревуцький?

- А де він жив?

- А в нас у Іржавці є музей Ревуцького?

- А ви там були?

Слайд №7 «У музеї»

 

- А що ви там бачили?

- Л.Ревуцький написав багато музичних творів. Ми з вами знаємо одну дитячу пісеньку, яка називається «Вийди, вийди, сонечко». Це народна пісня- закличка. Її співали тоді, коли хотіли, щоб на небі з’явилося сонечко. Музику до цієї пісеньки написав саме Левко Миколайович Ревуцький.

Слайд №8 «Сонечко»

 

Б) «Вийди, вийди, сонечко»

 

  1. Народні страви
  •  

А) бесіда

  • Ну от виглянуло сонечко. Все навколо починає рости. А пішли разом на наш город. Що ж у нас тут виросло? (діти збирають урожай)
  • А чи знаємо ми пісеньку про овочі?

Б) пісня  «В мене гарна є родина»

В) бесіда

- Ану погляньте, які ж на Україні є народні страви?

Слайд №9 «Вареники»

Слайд №10 «Сало»

Слайд №11«Борщ»

 

- А яку страву можна приготувати із тих овочів, що ми зібрали? (борщ)

Г) дидактична гра «Варимо борщ»

- у горнятко кладемо ті овочі, які використовуються для приготування борщу, а в корзинку ті, які в борщ господині не кладуть.

  1. Домашнє господарство

А) бесіда:

  • А ось ми потрапляємо на  сільське подвір’я. Які птахи у нас живуть вдома?
  • Про яких птахів ми знаємо пісеньки? (про квочку, про гусей)

Слайд №12«Квочка»

Слайд №13«Гуси»

 

  • Оскільки мова йтиме в пісні про веселих гусей, то й ми візьмемо музичні інструменти і будемо весело грати та співати.

Б) пісня «Веселі гуси»

В) бесіда:

- А ще на подвір’ї живуть і звірята. Хто ж там живе?

Слайд №14«Звірята»

 

Г) танок «Котик Мурчик»

 

  1. Народний одяг

А) бесіда:

(кує зозуля)

  • А давайте підемо з вами на поле. Ой як тут гарно! А скільки квітів! А давайте нарвемо квітів і зробимо букети. (діти збирають квіти)

Б) пісня «Пішли діти в поле квіточки збирати»

Слайд №15«Костюми»

 

  • А чи знаєте ви, з яких елементів складається український народний костюм? (сорочка, шаровари, спідничка, віночок)
  • Саме квітами дівчата дуже люблять прикрашати своє волосся. А ще, дійсно, з квітів можна сплести віночок. Давайте ми сплетемо красиві віночки. (плетуть)

Слайд №16«Віночок»

 

 

 В) Танок  «Україно-краю»

ІІ. Підсумок заняття

  • Сьогодні, дітки, ви гарно співали, танцювали. Бажаю вам вирости справжніми українцями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку