Музичне заняття
Тема: «Рідний край, де я живу, Україною зову»
Завдання за лініями розвитку:
Фізичний розвиток: розвивати та удосконалювати навички ритму, розвивати координацію рухів;
Соціально-моральний розвиток: стимулювати активну взаємодію між хлопчиками та дівчатками;
Пізнавальний розвиток: поповнити знання дітей про традиції, звичаї українського народу;
Мовленнєвий розвиток: розвивати артикуляційний апарат;
Художньо-естетичний розвиток: учити змінювати рухи відповідно до зміни мелодії, формувати навички виразного виконання;
Креативний розвиток: вчити дітей творити музику за допомогою музичних інструментів.
Форма проведення: подорож.
Обладнання: дитячі музичні інструменти, баян, DVD – програвач, ілюстрації із зображенням музичних інструментів, корзинка , медіа-проектор, ноутбук, віночки, квіточки, репродукція картини «Запорожці»
Словник: козак, шаровари, коровай, закличка.
Хід заняття
І.Організаційна частина
1. Музичне привітання
Розспівка
Музкерівник:
«Добрий день вам, діти,
Добрий день!»
Діти:
«Добрий день усім нам, добрий день!
Заспіваєм радісно пісень!»
2. Повідомлення теми та мети заняття
Слайд №1 «Тема»
А) поетична хвилинка:
Розцвітає калина,
Зеленіє ліщина,
Котиться диво-луна.
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,
Бо як тато і мама
у мене одна.
Наше заняття називається «Рідний край, де я живу, Україною зову».
Б) бесіда:
- Що таке «Батьківщина»?
- Як називається наша Батьківщина?
- Як ви гадаєте, що це зображено на дошці?
- А чому Україна зафарбована жовтим та блакитним кольорами?
- От сьогодні на занятті ми з вами дізнаємося більше про нашу Україну.
ІІ. Основна частина
Слайд №2 «Коровай»
Слайд №3 «Дівчина з короваєм»
Діти:
Дуже любим рідний край.
Ми- гостинні та привітні
І спекли вам коровай.
Вам бажаєм довгих літ.
Хай живе щасливо й вільно
Український славний рід.
(підносять коровай)
А) бесіда за репродукцією «Запорожці»
Слайд №4 «Гопак»
Слайд №5 «Гопак»
Б) Танок «Гопачок»
А) Гра «Впізнай звук»
- Зараз ви всі відвертаєтеся, а одна дитинка грає на тому інструменті, на який я покажу. Ваше завдання: впізнати та назвати інструмент, що звучав. Вгадуємо по черзі.
Б) Гра «Бубон»
- Діти, здавна на Україні саме бубон був найпоширенішим музичним інструментом. Давайте пограємо в гру, яка так і називається «Бубон»
Діти стають у коло, передають один одному бубон, промовляючи слова:
Ти іди, веселий бубон,
Далі, далі до діток,
В кого наш веселий бубон,
Той станцює нам танок
Та дитина, в руках якої в цей час бубон, стає в коло і під музику танцює, а діти плещуть в долоні, потім ця дитина стає в коло на своє місце. Гра продовжується.
В) розповідь про інструменти
- А ще на Україні грали на таких інструментах: рубель, гребінь, ложки (діти пробують грати)
Слайд №6 «Ревуцький»
А) Бесіда про Л.Ревуцького:
- Погляньте, хто зображений на ілюстрації? (Л.Ревуцький)
- А хто такий Левко Ревуцький?
- А де він жив?
- А в нас у Іржавці є музей Ревуцького?
- А ви там були?
Слайд №7 «У музеї»
- А що ви там бачили?
- Л.Ревуцький написав багато музичних творів. Ми з вами знаємо одну дитячу пісеньку, яка називається «Вийди, вийди, сонечко». Це народна пісня- закличка. Її співали тоді, коли хотіли, щоб на небі з’явилося сонечко. Музику до цієї пісеньки написав саме Левко Миколайович Ревуцький.
Слайд №8 «Сонечко»
Б) «Вийди, вийди, сонечко»
А) бесіда
Б) пісня «В мене гарна є родина»
В) бесіда
- Ану погляньте, які ж на Україні є народні страви?
Слайд №9 «Вареники»
Слайд №10 «Сало»
Слайд №11«Борщ»
- А яку страву можна приготувати із тих овочів, що ми зібрали? (борщ)
Г) дидактична гра «Варимо борщ»
- у горнятко кладемо ті овочі, які використовуються для приготування борщу, а в корзинку ті, які в борщ господині не кладуть.
А) бесіда:
Слайд №12«Квочка»
Слайд №13«Гуси»
Б) пісня «Веселі гуси»
В) бесіда:
- А ще на подвір’ї живуть і звірята. Хто ж там живе?
Слайд №14«Звірята»
Г) танок «Котик Мурчик»
А) бесіда:
(кує зозуля)
Б) пісня «Пішли діти в поле квіточки збирати»
Слайд №15«Костюми»
Слайд №16«Віночок»
В) Танок «Україно-краю»
ІІ. Підсумок заняття