Музика давніх епох: Греція

Про матеріал
Мета: Навчальна:зосередити увагу учнів на ставлення до народної музичної творчості та її значенні в житті людини, а також на впливі музичного мистецтва на людину та її вчинки; - Навчати формулювати та висловлювати свої враження від прослуханої музики; Розвиваюча: розвивати навички яскравого, образного виконання пісні; Виховна: прищеплювати зацікавленість історією музичного мистецтва, інтерес до давньої музики та бажання залучатися до втілення цих образів у мистецтві.
Перегляд файлу

Урок 7.

Тема: Музика давніх епох: Греція

Мета:

Навчальна:зосередити увагу учнів на ставлення до народної музичної творчості та її значенні в житті людини, а також на впливі музичного мистецтва на людину та її вчинки;

-            Навчати формулювати та висловлювати свої враження від прослуханої музики;

Розвиваюча: розвивати навички яскравого, образного виконання пісні;

Виховна: прищеплювати зацікавленість історією музичного мистецтва, інтерес до давньої музики та бажання залучатися до втілення цих образів у мистецтві.

Музичний матеріал: К.Глюк. Мелодія Орфея (фрагмент з опери «орфей та Евредика»); Н.Май«Золота зіронька»

Наочні посібники: нотна хрестоматія; зображення кіфари; давньогрецький міф про Орфея та Евредику; картки.

Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

         Учні входять до класу під музичний супровід Н.Май «Золота зіронька»

1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Учитель. І знову нас очікує подорож. А  до якої країни – ви дізнаєтесь, якщо правильно розгадаєте криптограму, скориставшись шрифтом, прихованим у визначеннях уже відомих вам музичних назв і термінів.

 

?

?

?

?

?

?

1

3

13

11

7

8

 

Відповідь:ГРЕЦІЯ

    Співзвуччя, елемент музичної мови, що використовується у супроводі. (ГАРМОНІЯ)

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

    Китайський струнний народний інструмент. (ЦИТРА)

 

 

 

 

 

11

9

12

3

2

 

    Забарвлення звука, властиве певному голосу або інструменту. (ТЕМБР)

 

 

 

 

 

12

13

4

10

3

 

КЛЮЧ:  1-Г;  2-А;  3-Р;  4-М;   5-О;   6-Н;  7-І; 

 

                 8-Я;   9-И;   10-Б;   11-Ц;   12-Т;   13-Е.

 

3.     ОСНОВНА ЧАСТИНА

Розповідь учителя

-                     Слово «музика» грецького походження, воно перекладається як «мистецтво  муз», мистецтво дев’яти богинь. Про музику Давньої Греції  можна скласти враження переважно за пам’ятниками письмової літератури та образотворчого мистецтва. Розвиток музики Давньої Греції охоплює близько 20 століть.

Музика відігравала  значну роль у суспільному та особистому житті греків. Вона звучала під час одружень і поховань, домашніх свят і військових походів, спортивних та художніх змагань, релігійних свят і театральних вистав. Музичне мистецтво також було обов’язковою складовою освіти. Музиці надавалось державне  й суто  військове значення. Мудрець Сократ стверджував, що «кращий танцюрист – кращий воїн». У танцях греки  інсценували битву з ворогом, розігрували військові навчання.

І, звісно, у Греції існували школи, в яких навчали музикування. Музика була здебільшого вокальною. Призначення інструментів полягало в  супроводі співу. Найпоширенішими в Давній Греції вважалися духові інструменти – флейта  й авлос. Їх зображення можна побачити на давньогрецьких вазах. Мелодію духових супроводжували  ударні інструменти – бубни й металеві тарілки кимвали. Провідними струнними музичними інструментами були ліра та кіфара.

 

Слухання музики.

Учитель: Міфи Давньої Греції містять багато розповідей про те, як боги та звичайні смертні любили музику та вірили в її чудодійну силу. Ось як згадується в міфах про силу  музики: «Ніхто не міг  встояти перед співом Орфея, він навіть примушував  плакати камені. Щойно Орфей торкався струн кіфари і починав співати  про свою вічну любов, про золоті  дня щастя та весни, які він провів разом зі своє дружиною Евридикою. – тієї ж миті ця мелодія  починала керувати світом, і все навкруги підкорялося  цій  чарівній музиці».

Диво-музика лине над світом,

Сипле звуки свої навкруги.

Зачаровано слухають квіти,

Річка й навіть круті береги.

Я ловлю кожен звук, кожну ноту.

Це мов казка, мов вічна весна.

І я хочу, щоб музика дивна

В моїм серці довіку жила.

         Слухання фрагмента опери «Орфей і Евредика» К.Глюка

         КрістофВіллібальд Глюк  написав оперу «Орфей і Евредика», утіливши в ній життєствердну  силу музики завдяки наспівам грецької кіфари, передаючи майстерність  гри давньогрецького  музики – Орфея. Прослухайте фрагмент цієї опери – мелодію Орфея – та дайте відповідь на запитання.

Яке враження справила на вас ця музика?

Вокально-хорова робота

Розспівування.

Учитель: Орфей дарував людям радість та натхнення своєю грою на кіфарі. А ми зможемо подарувати душевний спокій, тепло, ніжність та любов своїм близьким – своїй родині. Допоможе нам у цьому пісня Н.Май «Золота зіронька». Виконаємо цю пісеньку.

4.     ПІДБИТТЯ   ПІДСУМКІВ  УРОКУ

Бесіда

  Про які види музичних інструментів Давньої Греції ви дізналися на уроці?

  Яку роль відігравала  музика  у житті греків?

  За сюжетом якого міфу Давньої Греції К.Глюк написав оперу, в якій утілено ідею життєствердної  сили  музики?

 

5.     ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

Знайти  літературний  твір (вірш, казку, легенду), у  якому розповідається про музичні інструменти народів світу – Китаю, Єгипту, Греції.

Учні виходять  із класу  під  музичний супровід Н.Май «Золота  зіронька»

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку