"Музика і кіно" - розробка уроку

Про матеріал
Ця розробка для вчителів мистецтва. Головне завдання: - Збагатити уяву учнів про музику до кінофільмів, в основу яких покладено літературний сценарій. - Зосередити увагу учнів на кінофільмах, у яких музика є «дійовою особою» або допомагає яскравіше розкрити зміст та образи героїв. - Ознайомити учнів з історією виникнення і розвитку кінематографу. - Сприяти формуванню естетичного смаку вчити аналізувати художній зміст фільмів та формулювати власні враження, отримані після перегляду творів кінематографу.
Перегляд файлу

 

                                              КЗЗСО І-ІІІ ступенів

                                                       «Ватутінський ліцей № 1

                                                       Ватутінської міської ради

                                            Черкаської області»

                                            Вчитель мистецтва

                                           Большакова О.В.

 

Розробка уроку з  мистецатв (інтегрований курс)

 

Тема: Наймолодша муза.

Мета: Збагатити уяву учнів про музику до кінофільмів, в основу яких                 покладено літературний сценарій. Зосередити увагу учнів на кінофільмах,  у яких музика є «дійовою особою» або допомагає яскравіше розкрити зміст та образи героїв.                                                                                                                                 Розвивати вміння визначати головну думку «музичних кінофільмів». Розвивати вокальні навички. Розвивати загальні та спеціальні здібності.                         Виховувати естетичний смак учнів. Формувати культуру художнього сприйняття, тобто здатність до його переживання і розуміння.                                                          Ознайомити учнів з історією виникнення і розвитку кінематографу; сприяти формуванню естетичного смаку вчити аналізувати художній зміст фільмів та формулювати власні враження, отримані після перегляду творів кінематографу. Тип уроку: урок введення в тему.                                                                         Обладнання: фортепіано, ПК, підручник «Мистецтво» для 5 класу, фрагменти фото записів перших кінофільмів, фото мистецьких діячів, які сприяли розвитку кінематографу.

Нові поняття: «Кіномистецтво», «мюзикл»

 

План уроку

1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань учнів.

3. Вивчення нового матеріалу.

4. Вокально-хорова робота.

5.  Підсумки уроку.

Хід уроку

1. Організаційний момент

- Перевірка готовності дітей до уроку.

- Музичне вітання.

- Перевірка домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань учнів

Сьогодні неможливо уявити наше життя без кіномистецтва. Але зовсім недавно, трохи більше як сто років тому, людство нічого не знало про це диво техніки і уяви. І тому сьогодні піде розмова про кінематограф.

3. Вивчення нового матеріалу.                                                       Кіномистецтво – одне з наймолодших серед усіх видів мистецтв. Воно поєднує в собі ознаки літератури, театру, образотворчого мистецтва і музики.

Проблема зображення дійсності рухомою, динамічною хвилювала людину ще з давніх часів. Ідея рухомого зображення виникла не на безплідному ґрунті, а була підготовлена усім попереднім розвитком.                                                                                                  В ХІХ ст. існував кінетоскоп Едісона (апарат для спостереження швидко змінюваних фотографій, що створював ефект руху об’єктів). Роботу кінетоскопу досконало вивчили брати Луї та Огюст Люм’єри і в 1895 р. запатентували кінематограф.

Перший кіносеанс відбувся 28 грудня 1895 р. в Парижі в підвалі «Гран кафе» на бульварі Капуцинів – це були сцени, відзняті з натури   «Вихід робітників із заводу Люм’єра», «Прибуття поїзда на вокзал Ла Сьота».                                                                                                       В перші роки свого існування кіно залишалось німим, лише  супроводжувалося грою піаніста-ілюстратора. Перший звуковий фільм з’явився в 1928 році. Великий інтерес до кіномистецтва з боку усіх верств населення сприяв швидкому розвитку індустрії кіно, розширенню його матеріальної бази, наукових основ техніки зйомки.                                                                                                                                         До появи електронних засобів запису всі фільми знімались на фотоплівку – камера послідовно фіксувала окремі моменти руху акторів: щоб людське око сприйняло ці окремі кадри, як єдине рухоме ціле, необхідно було робити від 16 до 24 «знімків» в секунду.                                                                                                                                  Майже одночасно з Люм’єрами свою кінематографічну діяльність розпочав Жорж Мельєс: його кінострічки «Леді зникає», «Замок диявола», «Червона Шапочка», «Подорож на місяць» вважають передвісниками ігорового кіно, в якому поступово починає вибудовуватись система жанрів.                                                                                В кіномистецтві початку ХХ ст. найбільшою популярністю користувались авантюрні фільми та комедії (у Франції). В Італії основу жанрової системи складали історичні «фільми – колоси» і « салонні мелодрами»                                                                                                          Музика відіграє дуже важливу роль у кіномистецтві. Вона звучить не тільки в мюзиклах, музичних фільмах і комедіях, а й документальному й художньому кіно.                                                                                                                        Сюжет про перші кроки кінематографа та його вплив на людей втілено в художньому фільмі «Людина з бульвару Капуцинів» режисера Алли Сурикової.

3.1. Слухання пісні «Сінема»  з кінофільму «Людина з бульвару Капуцинів»              3.2. Нові поняття.

Кіномистецтво – вид художньої творчості, що сформувався на технічній основі кінематографії, синтез мистецтв – літератури, театру, образотворчого мистецтва і музики.

Будь -  яка музика, що звучить у кінофільмі, має відповідати характеру дії на екрані, але головне – вона повинна вразити, тобто «запасти в душу».

Бесіда:                                                                                                             Пригадайте фільми, у яких музика відіграє важливу роль, є дійовою особою             ( наприклад «Веселі хлоп`ята», «Діти капітана Гранта» та ін.)                          Музика з яких кінофільмів  вам запам’яталася? Чим саме?

Американський музичний фільм «Звуки музики», ство­рений на основі однойменного мюзиклу композитора Роберта Роджерса. Ціка­вий різноманітними, часом драматичними подіями сюжет цього фільму приваблює ще й тим, що музика приносить героям фільму радість, добро, наділяє їх дружбою та любов'ю, допомагає у скрутні моменти.                                                                                     3.3.Нові поняття.                                                                                                      Мюзикл – музична вистава, у якій на основі літературного сюжету поєднуються виражальні можливості музичного, хореографічного, драматичного та оперного мистецтв.

Жоден вихователь не може впоратись з непосидючими й неймовірно неслухняними дітьми. Та ось прийшла молода дівчина, що  любить музику і гарно співає. Своїм співом вона захопила дітей, які із задоволенням почали співати. Вихователька придумувала для них цікаву музику, яка виростала із простих інтонацій, кількох звуків, навіть звичайних гам.                                                                                                      Весела дитяча музика так часто звучить у фільмі, що перетворилася на його головну дійову особу.                                                                                                 Те, що  музика перетворилася на головну особу цього фільму ви зараз переконаєтесь самі, переглянувши та розучивши музичний фрагмент з кінофільму.                               3.4. Перегляд фрагменту із кінофільму «Звуки музики».                                                   4. Вокально-хорова робота                                                                                                       4.1. Дихальні вправи. Розспівки.                                                                                              4.2. Демонстрація пісні «До – ре - мі» із кінофільму «Звуки музики».                             4.3. Розучування пісні.                                                                                                  Виконання пісні у різних варіантах: із пластичним інтонуванням, поступово змінюючи динаміку, на контрасті форте і піано, у різних темпах.                                       5. Підсумки уроку

6 Домашнє завдання.

 

 

doc
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку