Музика стародавніх епох, Китай.

Про матеріал

Ознайомлення учнів з історією стародавньої музики Китаю, групою ударних інструментів та їх символічними значеннями, поняттями «тембр», «регістр» як засобів музичної виразності;

Перегляд файлу

 

 

 

Урок музичного мистецтва в 5 класі
за нового програмою 2012 р.

ТЕМА:

«Музика стародавніх епох, Китай.»



Підготувала: вчитель ЗНВК № 90 Приходько Т.І.

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з історією стародавньої музики Китаю, групою ударних інструментів та їх символічними значеннями, поняттями «тембр», «регістр» як засобів музичної виразності;
  • розвивати вміння учнів розрізняти на слух ударні інструменти та створювати власні ритмічні імпровізації, висловлювати власні музичні враження;
  • виховувати інтерес до музики Китаю.

Завдання уроку:

  • Виявити зацікавленість до музики стародавніх епох, вміння порівнювати та с пі вставляти з сучасною китайською музикою.

Тни уроку: комбінований урок заглиблення в тему елементами інтеграції та інформаційних технологій.

Обладнання:

технічне оснащення: DVD) програвач, TV, мультимедійна установка; матеріали: DVD диски, відео додаток на флеш картці, ілюстрації до пісні, бесіди про Китай, фото Н.Май, альбом музичних інструментів; музичні інструменти: фортепіано, синтезатор, барабани, дзвіночки, гонг;

музичний репертуар: «Золота зіронька», муз. Н.Май, фрагменти китайської музики;

відео: мультфільм «Китайська тарілка», сучасне шоу китайських барабанщиць. Основні поняття для засвоєння: тембр, регістр, як засоби музичної виразності, їх роль у створенні музичного образу.


ХІД І ЗМІСТ УРОКУ 1. Вхід до класу під китайську музику.

Організаційний момент: мотивація до навчання у вигляді заохочення здійснення подорожі до стародавнього Китаю, мотивація на виконання практичних завдань.

  1.    Актуалізація опорних знань:
  • Які основні групи музичних інструментів ви знаєте? Назвіть їх.
  1.     Бесіда про групи музичних інструментів. їх тембральні характеристик. Існують такі групи музичних інструментів:
  • струнні;
  • духові;
  • ударні;
  • клавішні.

Кожен інструмент має своє звучання.

  • Пригадайте, як звучить кожна група інструментів? Чи можна їх впізнати на слух? Як їх розрізнити?

У музичній скриньці є поняття музичної виразності - тембр і регістр.

Кожен із інструментів групи ударних має своє неповторне звучання, свій темор, У Послухайте тембр дзвіночків, барабанів, гонгу7 у виконанні групи учнів.

Музичні інструменти звучать високо і низько. Цей об’єм звуків — діапазон. А частина діапазону - це регістр.

  • Чи мають такий регістр ударні китайські інструменти дзвіночки, барабани,гонги?

Невеликий екскурс до стародавньої музики Китаю та її символічності.

  1.    Виконання творчих завдань. Гра-імітщія
  • На таблицях зображені різні інструменти .

- Складіть їх так, щоб утворилася група ударних інструментів.

  • Ритмічна імпровізація до китайської музики: «Carryung graint busily»

Учні діляться на 2 групи: Арт-технології

  1.     група виконує соло на дзвіночках
  2.    група виконує супровід на барабанах.
  1.    Слухання - сприймання музики . Інформаційні технології.

Мультфільм «Китайська тарілка», сучасне шоу китайських барабанщиць.

  1.    Аналіз прослуханого твору. Технологія розвитку критичного мислення
  •          Звучання яких ударних інструментів вам вдалося розпізнати у мультфільмі Китайська тарілка»?
  • Опишіть тембр інструментів, які ви впізнали?
  • Порівняйте звучання стародавньої музики із сучасним шоу китайських барабанщиць.
  • Яка роль барабана у мультфільмі «Китайська тарілка»?
  1.    Фізкультхвилинка з мультфільму «Тітонька Сова».
  2.    Поспівка.

Вправи для розвитку голосу /за вибором вчителя/

  1.    Виконання пісні Н.Май «Золота зіронька» Інформаційні технології.

Прослуховування пісні. Усвідомлення її змісту по характеру.

Розучування 1-го куплету- і приспіву.

Робота над ритмом, фразами.

Виконання з солом дзвіночків /символ зірки/. Арт-технології

  1. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
  • Чим відрізняються тембри інструментів ударної групи?
  • Що таке регістр? Чи мають регістр ударні інструменти?
  • В якому регістрі звучить пісня «Золота зіронька», Н. Май?
  1.           Домашнє завдання.
  • Якими символічними значеннями наділялись стародавні китайські ударні інструменти?
  • За бажанням: послухати музику на вибір і впізнати тембри і регістри музичних інструментів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 


 


 

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку