Откритий урок з музичного мистецтва у 3 класі на тему:
Откритий урок з музичного мистецтва у 3 класі на тему:
« Емоційна виразність музичних інтонацій».
Мета. Формування ключових компетентностей:
загальнокультурна компетентність:
- розширити поняття «Інтонація», познайомити з особливостями емоційної виразності жартівливих та сумних, зображальних та виражальних,імпровізаційних інтонацій, елементами музичної мови, які їх створюють.
предметна компетентність:
- Удосконалювати знання учнів про інтонації, їх емоційну виразність, про традиції свого народу, вчити визначати образний зміст і характер музичних творів.
- знайомити з поняттям емоційна виразність музичних інтонацій , зимовими святами і піснями;
- розвивати музичний слух та образне мислення дітей, емоційні почуття, співацькі навички, почуття ритму, вміння аналізувати прослухану музику і розповідати про неї.
- виховувати любов до української музики, культуру слухання та обговорення музичного твору; виховувати в учнів національну свідомість, любов до народних традицій, бажання їх зберігати та відтворювати.
Компетентності:
закріпити поняття «любов до народних традицій, у піснях»;
Програмний зміст: фрагмент «Аргонська хота» Михайло Глінко ,В.Косенко «Колискова» М. Римський-Корсаков «Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана»; Штраус полька «Піццекато», пісня «На Святого Миколая».
Обладнання: музичний інструмент (аккордеон), комп’ютер, мультимедійний проектор, фонохрестоматія для 3-го класу, презентація теми уроку, карооке-презентація до пісень, наочність.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1. Привітання.(урок музики почався, кожен із нас приготувався, ми готові вже співати навіть даже танцювати).
Запрошую вас до музичної подорожі в країну емоційної виразності музичних інтонацій, будемо слухати музику та аналізувати її ,співати та виконувати ритмічні вправи, пригадаємо зимові свята. Якщо на уроці ви активно попрацюєте, в кінці урока на вас будуть чекати
подарунки.
Щоб було веселіше відправлятися у музичну подорж, треба простучати і проспівати чарівні слова
(Музика звучи
Почалась весела гра заспіваймо дітвора)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
А тепер уявіть себе пасажирами літака і вирушаємо у подорож.(звучить звук літака). Ми летимо, наш літак набирає висоту, швидкість, і зараз ми з вами заспіваємо гаму голосом, як ми набираємо висоту на звук «у». (Вправа для голосу гама верх на звук «у»). Я хочу, щоб ви зобразили емоції обличчям, які кожен із вас буде відчувати на цій висоті. (жах ,радість , пригніченість,здивування.)
А тепер у літаку вам запропоновують цукерки, морозиво зобразіть емоції обличчям, які кожен із вас буде відчувати. (радість, здивування. )
А зараз у літаку стюардеса вмикає музику,і ми покажимо свої емоції обличчям і рухами.
(ВПРАВА РУХ ПІД МУЗИКУ)
Наш літак йде на посадку, і ми з вами голосом відобразим ,як він знижується. ( вправа голосова гама вниз на звук «у»).Зупинка в країні музичних інтонацій.До нашої появи тут відбувся землетрус(звучать звуки землетрусу).Від жаху наші музичні інтонації забули, що таке музична інтонація?
-Які бувають музичні інтонації ?
-Як вони повинні звучать ?
-Які містяться основні елементи музичної мови в інтонації ?
-Ми ,дітки, їм допоможемо?
1Пропоную вам долонями впіймати
правильну відповідь.
Інтонація – це…
Спів без музичного супроводу
Відповідь (Виразність мови та музики)
Які основні елементи музичної мови містяться в інтонації – це…
Відповідь (Мелодія , ритм , темп , динаміка )
Музичні інтонації бувають …
Відповідь (Сумні та веселі ,зображальні та виражальні ,скоромовні,імпровізаційні.)
Розповідь про виражальні та зображальні, імпровізаційні інтонації в музиці.
Інтонації в музиці бувають різними: одні, наприклад, виражають настрої, почуття та думки людини, інші – зображують рухи людини або різноманітні звуки, шуми та явища навколишнього світу. Вони називаються, відповідно, виражальними та зображальними інтонаціями.
III Етап засвоєння знань.
(Звучить фрагмент «Аргонська хота» Михайло Глінко)
Ви прослухали твір «Аргонська хота» композитор(Михайло Глінко),
(вправа ритмична)
(Звучить фрагмент В. Косенко «Колискова»)
Ви прослухали музичний твір В. Косенко «Колискова»
Під музичний твір В. Косенко «Колискова»
4 Слухаємо наступний музичний фрагмент. (Звучить фрагмент з опери «Казка про царя Салтана» «Політ джмеля» Миколи Римського-Корсакова)
Ви прослухали твір музичний «Політ джмеля» Миколи Римського-Корсакова
яке перше зимове свято наближається( день святого Миколая)
1 Жив колись давно на світі
Десь у Азії юнак,
Роздавав дарунки дітям
Той багатий одинак.
2 Бідним дітям у потребі
Дарувати він любив,
Аж Господь Вседобрий в небі
Миколая полюбив.
3 Став єпископом всезнаним
Миколай і чемно жив.
Особливої пошани
Він у Бога заслужив.
4 Запитав Господь: «Що хочеш
За свої заслуги ти?»
— Хочу, Господи, я хочу
Раз на рік на Землю йти.
5 Завітати в кожну хату,
Всіх вітати знов і знов,
Чемним дітям роздавати
Подарунки за любов.
6 І отак щоразу, діти,
Вам щороку Бог дає:
Миколай мандрує світом —
Подарунки роздає.
Вчитель
Хто це? Кожен пам’ятай!
Це святий наш Миколай!
Діточок він всіх згадає,
Їм дарунки посилає,
Він вже близько, вже іде,
Наша пісня хай гуде! (Пісня)
А чи вмієте ви співати хором?
Пісня
2. На святого Миколая в небі янголи співають,
І святкова гарна пісня, всіх єднає на землі.
На святого Миколая, Бог усім допомагає,
Щоб усі були добріші, щоб щасливими були.
Зі святом Вас.
Наслідуймо добро і вчинки Миколая! Нехай це свято стане для нас святом Милосердя, святом Доброти, Прощення, Любові до ближніх.
ІV. Підсумок уроку.
Ви зрозуміли що таке емоційна виразність музичних інтонацій(це почуття, які ми відчуваємо, коли слухаємо музику).
Діти ви сьогодні гарно попрацювали що вам сподобалось на уроці.(відповіді дітей)
Пам’ятаєте, на початку уроку я обіцяла вам , якщо ми гарно попрацюємо, на вас будуть чекати подарунки.
Вчитель (достає мішечок з розмальовками)ці відкритки розмальовки вам для того, щоб ви дома попрацювали, передали колярами емоційну виразність зимових свят і доповнили своїм дизайном.