12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Музика та інші види мистецтва

Про матеріал

Ця розробка дозволяє показати взаємопроникнення видів мистецтва: музики, живопису, географії, підвести дітей до висновку, що кожен митець застосовує ті засоби художньої виразності, які йому найбільш подобаються, поглибити міжпредметні зв'язки: водні простори - джерело натхнення для письменників, поетів, художників і композиторів; ознайомити з технікою обривна аплікація.

Перегляд файлу

 

Тема: "Музика та інші види мистецтва" 

(музичне мистецтво, географія,  образотворче мистецтво), 5 клас

Мета:     

навчальна: показати взаємопроникнення видів мистецтва: музики, живопису, географії, підвести дітей до висновку, що кожен митець застосовує ті засоби художньої виразності, які йому найбільш подобаються, поглибити міжпредметні зв'язки: водні простори - джерело натхнення для письменників, поетів, художників і композиторів; ознайомити з технікою обривна аплікація;

розвиваюча: розвивати вміння «бачити музику», «чути картину», творчу уяву, комунікативні навички та емоційне сприйняття, образне, логічне, просторове мислення, фантазію, вокально-хорові навички, музичний слух.

виховна: виховувати культурного слухача, всебічно розвинену особистість; прищеплювати любов до мистецтва, дбайливе ставлення до водних багатств.

Обладнання: комп'ютер,мультимедійний екран або дошка, портрет І. К. Айвазовського, репродукція картини «Хвиля», К. Дебюссі. Сюїта «Море» (II частина «Гра хвиль»), кольоровий папір, клей.

Очікувані результати: після уроку учні зможуть:

  • знати назви морів та океанів;
  • виконувати роботи в техніці обривна аплікація;
  • порівнювати твори різних видів мистецтва;
  • знати про творчість І. К. Айвазовського.

Тип уроку: комбінований урок.

                                                 Хід уроку:

І. Організаційний момент

Музичне вітання

ІІ. Актуалізація опорних знань

Ви  вже   зрозуміли, що   форми   взаємозв'язку  мистецтв бувають надзвичайно  різні. Співдружність   музики,   поетичного   сло­ва,  танцювальних рухів, театралізованої дії   виникла   здавна   у   народних   обрядах. У   професійному   мистецтві — в опері та балеті, у театрі і кіно — му­зика стала невід'ємним   компонентом   мистецької   взаємодії

Багато   спільного   є   між   музикою   та  образотворчим  мистецтвом, хоча   їхні художні мови дуже відрізняються, особливо способом сприймання. Музика належить до часових мистецтв і сприймається слухом, а живопис, графіка, скульптура,   архітектура  - це просторові мистецтва, які ми сприймаємо зором. Тому   їх   взаємодія   досить   складна   і   розвивається   у   різних   напрямах.

 

IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання теми і завдань уроку.

Сьогодні ми спробуємо розібратися, чому музику й живопис багато років тому великий італійський художник епохи Відродження Леонардо да Вінчі назвав рідними сестрами.

А який один з найулюбленіших образів і художників, і композиторів?

Про це ми дізнаємось, коли зберемо пазл. (https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2bab6f21f918)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Так, сьогодні ми говоритимемо про море. Воно ніколи не набридає, надихає люде на творчі подвиги, годує людину.

Море – одне із чудових витворів природи.

Прийом «Мозковий штурм»

  • Що таке море?
  • Які океани ви знаєте?
  • Які моря знаходяться на території  Укаїни?
  • Чи залежить колір води у морі від його назви?
  • Яке море в Україні наймілкіше?

Море не тільки географічний об`єкт, а й невичерпне джерело натхнення для художників, композиторів, поетів.

Музика нерідко надихає художників і скульпторів на створення портретів музикантів-виконавців, натюрмортів із музичними інструментами, картин із музичними назвами: прелюдія, соната, симфонія, ноктюрн, фуга тощо. У такий спосіб вони створюють образи музики. І навпаки мотиви й особливості просторових мистецтв проникають у музику: виникають звукові «портрети» і «пейзажі» — фортепіанні акварелі, етюди-картини або симфонічні ескізи, фрески.

Слухання музики.

 К. Дебюссі. Сюїта «Море» (II частина «Гра хвиль»)

(https://youtu.be/p0sFtID9t1I)

Які картини виникають у вашій уяві під час слухання музики?

Марина - жанр образотворчого мистецтва, що зображує морський вид, а також сцену морського бою чи інші події, що відбуваються на море.

Мариніст- художник, який малює  морські види.

Саме морській стихії присвятив свою творчість видатний художник-мариніст Іван Костянтинович Айвазовський.

(https://youtu.be/kLkL_WyrzJY)

Розглянемо репродукцію картини «Хвиля».

(https://drive.google.com/drive/folders/1LQ4Yw2ywr3-7AsnI3oI9uuGhnjevAOaJ?ogsrc=32)

Полотно Айвазовського під назвою «Хвиля» відображає завмерлу на частки секунди морську стихію. Підкорившись руці талановитого художника-мариніста, вона перемістилася на полотно, завмерла на ньому. Відчуття непокори залишилося.

Кольорова гама картини не виділяється широким спектром, вважається майже монохромного. Що стосується сюжетної лінії, проглядається простий сюжет, хитросплетіння відсутні. Якщо поглянути на фото картини Айвазовського Хвиля, помітно, що на ній відображено зимовий вітряний день. Потоки повітря посилюються, піднімаючи воду. Складно передбачити, вона розіб'ється об берег або продовжить вирувати в неспокійному морі.

Художник спробував показати глядачеві, що вируючі водні маси ні на секунду не зупиняються, стають лютіше, боротися зі стихією безглуздо. Дивлячись на твір Айвазовського Івана Костянтиновича Хвиля, непомітно для себе опиняєшся в центрі морської безодні. Якщо подивитися на нього вживу, відключаєшся від реального світу, поринаєш в створену живописцем атмосферу.

V. Музична пауза (фізхвилинка).

(https://youtu.be/1MDCRalabiY)

VI. Практична частина уроку.

Ми з вами прослухали музичний етюд, розглянули картину. І все це про…(море) Подивіться, як перекликається між собою образотворче мистецтво і музика. І у кожному із цих видів море зображено по-своєму.

Я пропоную вам сьогодні познайомитися з технікою обривна аплікація. Роботи , виконані в такій техніці,  є цікавими і незвичними. Обривну аплікацію можна виготовляти як мозаїку, приклеюючи шматочки паперу та утворюючи з них необхідні образи. При цьому папір можна рвати, а можна використовувати вже готовий: конфетті або шматочки серпантину.

Для роботи нам знадобляться:

  •         кольоровий папір,
  •         клей,
  •         аркуш білого паперу для основи аплікації.

А ще потрібні помічники, що ми взяли їх на початку уроку: уява, фантазія і велика старанність.

Пригадаймо правила роботи з клеєм і починаємо творити.

Практична робота учнів

Учні працюють під контролем учителя

VIІ. Вокально- хорова робота.

Розспівування.

Виконання пісні Р. Роджерса «Звуки музики».

IІ. Підсумок уроку.

Розв`язання тесту.

https://docs.google.com/forms/d/1kQ3Da8A5XYFjd-Uh3IkhhNnBHQWvQftS60WbMOOpOzc/edit

ІХ.   Оцінювання .

Аналіз й оцінювання учнівських робіт, міні-виставка на тему «Морські пейзажі».

ІХ. Рефлексія.

Учитель починає речення,а учні його закінчують.

Сьогодні я дізнався ...

Було цікаво ...

Було важко ...

Мене здивувало ...

Мені захотілося ...

ХІ.  Домашнє завдання

Слухати музику за власним вибором. За бажанням відтворити

засобами образотворчого мистецтва зміст музичних творів, що самостійно слухали.

 

І завершити наш урок мені б хотілося віршем.

Море… тихий шелест теплого прибою.
Чути плескіт хвиль об береги.
Розкажи, про що мовчиш ти, море?
Що приховуєш в собі, скажи.
Тихо-тихо чайки так літають,
І про щось кричать у висоті.
Ну, а море щось відпвідає,
Хоч цього й не розумієм ми.
Море..Ти буваєш грізним дуже,
І ти топиш цілі кораблі.
А буваєш ти таким привітним,
Що не хочеться від тебе йти.
Про тебе складаються поеми.
І про тебе пишуться казки
А Художники малюють біля тебе
Образ твій – шедевр на полотні.
Полоняєш серце мариніста,
День і ніч малюючий тебе.
А поети все складають вірші,
Де у морі плава корабель.

 

 

1

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
8869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку