«Організаційні основи роботи дитячого оркестру»

Про матеріал

Гра в оркестрі вчить дітей відчувати один одного, згуртовує колектив, виховує почуття відповідальності, допомагає подолати невпевненість у собі. В процесі виконання яскраво виявляються індивідуальні якості дитини.

Діти, пізнаючи світ музики, красу звучання музичних творів в оркестрі, пронесуть любов до прекрасного через усе життя.

Мета: залучати вихованців до музичного виконавства, створити оптимальні умови для розвитку особистості, збагачення внутрішнього світу через пізнання кращих зразків музичної культури.

Перегляд файлу

 

Комунальний заклад «Харківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат I-IIIступенів №6» Харківської обласної ради

 

 

 

 

 

«Організаційні основи роботи
дитячого оркестру»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2018

 

 

 

 

 

Організаційні основи роботи дитячого оркестру

 

В умовах національно-духовного відродження велике значення має колективне навчання гри на народних інструментах, де з дитячого віку необхідно розвивати творчі здібності дітей. Колективна участь у шкільному оркестрі сприяє широкому залученню учнів до самостійних занять музикою.

      Гра в оркестрі вчить дітей відчувати один одного, згуртовує колектив, виховує почуття відповідальності, допомагає подолати невпевненість у собі. В процесі виконання яскраво виявляються індивідуальні якості дитини.

Діти, пізнаючи світ музики, красу звучання музичних творів в оркестрі, пронесуть любов до прекрасного через усе життя.

      Мета: залучати вихованців до музичного виконавства, створити оптимальні умови для розвитку особистості, збагачення внутрішнього світу через пізнання кращих зразків музичної культури.

Основні завдання:

-навчити основ гри на дитячих музичних інструментах;

-залучити до кращих зразків вітчизняної та світової музики, концертної
діяльності;

-розвинути музичні та ритмічні здібності;

-сприяти формуванню естетичного смаку дитини;

Форми організації занять:

a) групова(ансамбль, оркестр);

б) індивідуальна (гра на інструменті).

Тривалість занять - 45 хвилин.

Контрольні заняття (у формі підсумкового заняття, підсумкової репетиції або концерту) проводяться не рідше ніж 1 раз на півріччя.

     Методика проведення занять з ансамблем

Основне завдання ансамблевих занять - удосконалювати виконавчу майстерність, формувати навички чистоти інтонування, темпової та ритмічної              узгодженості, динамічної гнучкості,технічної досконалості.

Види оркестрових репетицій:

-робоча (проводиться для вивчення конкретно музичного твору);

-прогонна репетиція (проводиться для вирішення окремих

завдань, пов’язаних із покращенням якості звучання, встановлення
темпу, динаміки тощо);

-генеральнарепетиція (проводиться для визначеннярівняготовності
вивченогомузичноготвору до концертного виконання).

 

Головна мета оркестрових репетицій - музично-естетичний та творчий розвиток молодих музикантів у процесі роботи над музичним твором.

 

Специфічні завдання за видами підготовки:

 І. Гра на музичному інструменті:

- навчити основних понять та термінів гри на музичному інструменті;

- навчити основних прийомів гри на інструменті;

- розвивати музичні здібності та звукоінтонаційний слух;

- формувати навики індивідуального виконання.

П. Ансамблева та оркестрова гра:

- навчити основних понять ансамблевої та оркестрової гри;

- навчити практичних навиків гри в ансамблі та оркестрі;

- розвивати чуття ансамблю, навики слухового контролю та
самоконтролю.

III. Концертна діяльність:

- залучити до кращих зразків музичного виконавства;

- ознайомити з основними музичними жанрами та видами оркестрів;

- вивчати концертний репертуар та підготувати до участі в концертній
діяльності колективу;

- навчити практичних навиків роботи з інструментом та обладнанням
(експлуатація, транспортування);

-        виховувати художній музичний смак та сценічну культуру. Організаційно – методичні умови

До оркестрового класуприймаютьсядіти, яківиявляютьбажання до занять на музичному інструменті, мають необхідний мінімальний рівень музичних здібностей.

 

Організаційні основи роботи дитячого оркестру

Організаційна робота керівника оркестру – це першооснова, яка охоплює різноманітні питання, пов’язані зі створенням колективу, внутрішньо юйогоорганізацією і художньо-виконавською діяльністю.

      Для навчання гри на музичних інструментах в оркестрі потрібно завчасно продумати всі організаційні питання і створити необхідні умови для роботи.

Матеріальна база оркестру

Велике значення в роботі оркестру має наявність постійного місця для проведення занять. Воно має бути світлим, просторим, відповідати основним санітарно-гігієнічним вимогам. Для проведення занять потрібно, щоб кімната (клас) булла ізольована відрізних сторонніх звуків. Необхідно обладнати приміщення для занять відповідною кількістю стільців, шафою для зберігання музичних інструментів.

Інструментальний склад оркестру

     Оркестр – коллектив виконавців на музичних інструментах, організований для спільного виконання музики.

Оскільки побутують різні за складом народні оркестри, наш шкільний, набув назву шумового оркестру.

     До складу шумового оркестру входять групи:металофонів, трикутників,  тамбуринів, бубнів, кастаньєт, молоточків, маракас, румб.

 

IV. Ознайомлення з музичнимиінструментами

На першому занятті оркестру, необхідно ознайомити дітей з музичним(шумовим) інструментом на якому вони будуть працювати:

- зіграти;

- розповісти про способи звуковидобування на ньому;

- способи (штрихи) гри на інструменті;

- про правила користування та зберігання інструмент.

 

V. Музичний репертуар та форми проведення занять

Участь дітей в оркестрі повною мірою сприяє збагаченню їхнього світогляду'. Необхідно добирати музичні твори видатних українських і зарубіжних класиків, сучасних композиторів, народні твори. Репертуар повинен бути простим у грі. Репертуар оркестру має бути високохудожнім і доступним, також слід враховувати виконавські можливості дітей, увагу, техніку гри на інструментах.

Працюючи з дитячим оркестром необхідно використовувати усі форми проведення занять:

- індивідуальну (на початковому етапі навчання гри на музичному
інструменті);

- групову (під час гри на одноріднихмузичнихінструментах);

- колективну (за умови впевненого виконання своїх партій кожним
учасником оркестру).

Колективна форма є найскладнішою. Вона приносить позитивні результати лише тоді, коли заняття правильно організоване, звучання чергується з поясненням идиригента (керівника) оркестру, кожен учасник грає ансамблем.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Bochkov Dmitriy
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Інші матеріали
Інкл
Додано
21 грудня 2018
Переглядів
2321
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку