Музикотерапія як засіб зняття психоемоційної напруги і агресії

Про матеріал
В. Сухомлинський: «Завдяки музиці в людині пробуджується уявлення про підвищене, величне, прекрасне не тільки в навколишньому світі, а й в самому собі». Музикотерапія належить до так званих активних методів групової психологічної допомоги, кінцева мета якої — реставрація, набуття стресотолерантності, реабілітація та адаптація. Цей метод може використовуватися в роботі з дітьми дошкільного віку, їхніми батьками, дітьми-інвалідами. Музика допомагає дитині зняти стрес, відрегулювати порушення мови...
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Музикотерапія як засіб зняття психоемоційної напруги і агресії у дошкільників Виступ на педраді Дата: грудень 2019 г Онищенко Оксана Миколаївна Практичний психолог ЗДО Оленка, м. Бровари

Номер слайду 2

«Легка мелодія - найкращий розрадник для   збудженої фантазії і ліки для мозку »   В. Шекспір Останнім часом різко зростає число дітей з різними формами порушень психо-емоційної сфери. У дошкільні установи приходить все більше дітей з яскраво вираженою гіперактивністю, психосоматичними захворюваннями.

Номер слайду 3

Музикотерапія Аналізуючи основи психо-корекційної роботи з дітьми, вчені встановили,що в дошкільному віці одним із найбільш ефективних методів являється музикотерапія. Термін «музикотерапія» має греко-латинське походження і у перкладі означає «зцілення музикою».

Номер слайду 4

- Вухо призначене не тільки для того, щоб чути, але і щоб живити енергією розум і тіло. - Клітини мозку працюють як маленькі батарейки-акумулятори. Вони заряджаються не шляхом метаболізму тіла, а за допомогою енергії звуків. А.Томатіс прийшов до вражаючого відкриття:

Номер слайду 5

Музика і фізіологія Шляхом дослідництва вдалося встановити, що людський організм в більшості випадків «відгукується» на музику, підлаштовуючись під її темп, що позначається на частоті пульсу, подиху, кровообігу, роботі внутрішніх органів і залоз секреції. Тому, спокійний класичний твір здатний занурити дитину в стан, близький до медитації, під час якої організм починає працювати у повільненому режимі.

Номер слайду 6

Форми музикотерапії Розрізняють три основні форми музикотерапії: рецептивну, активну, інтегративну. Рецептивна музикотерапія (пасивна) відрізняється тим, що дитина в процесі музикотерапевтичного сеансу не приймає в ньому активної участі, займаючи позицію простого слухача. Дитині пропонують прослухати різні музичні композиції або вслухатися в різні звучання, які відповідають стану психічного здоров'я дитини. Активні методи музичної терапії засновані на активній роботі з музичним матеріалом: інструментальна гра, спів. Інтеграційна музикотерапія поряд з музикою задіює можливості інших видів мистецтва: малювання під музику, музично-рухливі ігри, пантоміма, пластична драматизація під музику, створення віршів, малюнків, оповідань після прослуховування музики та ін. АРТтерапевтичні творчі форми.

Номер слайду 7

Ефект Моцарта . Після численних експериментів вчені прийшли до висновку, що при нервових розладах, підвищеній збудливості, схильності до істерик і капризів найбільш сприятливий вплив на дитину надає музика Моцарта. Якщо проводити сеанси музикотерапії щодня по 20-30 хвилин, то вже через 7-10 днів малюк почне вести себе більш виважено і адекватно.

Номер слайду 8

Дихальна музикотерапія Дихальна музикотерапія, що включає гру на духових музичних інструментах, дихальну гімнастику під музику і різні вправи для розвитку співочого дихання, дозволяє дітям займатися оздоровленням, не помічаючи процесу лікування. Дихальна музикотерапія має великий вплив на емоційну сферу, дозволяючи проводити розвиваючі емоційні тренінги, які допомогають та поліпшують психофізіологічний стан дитини. Крім того, дихальна музикотерапія прекрасно знімає стреси, розвиває у дітей зовнішній і внутрішній слух.

Номер слайду 9

Музична аптека При прослуховуванні музичних вправ важливо відвернути увагу дитину від травмуючих переживань і допомогти йому за допомогою музики побачити всю красу світу. 1. Для активізації життєвих сил для гіпоактивних дітей - музика М. Равеля «Болеро». 2. Для розслаблення, зняття дратівливості (для гіперактивних дітей) - музика Д. Шостаковича з фільму «Овід». 3. Зняття стресу, оптимізація настрою - музика Ж. Бізе «Юнацька симфонія», танцювальна музика з оперет Р. Штрауса, І.Кальмана.

Номер слайду 10

Дякую за увагу!

ppt
Додав(-ла)
Onyshchenko Oksana
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
2 червня 2020
Переглядів
1504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку