«Якого вчителя чекає наша нова школа»
(портрет педагога нової української школи)
Було вже пізно, на вулиці темніло. А на небі виднілося багато зірок, та всі такі яскраві та великі. Виблискують своїми боками, ніби пишаються собою, а серед них одна маленька та непомітна зіронька. Вона завжди мріяла, як би їй дорости до таких розмірів і так сяяти, виблискувати своєю красою, як вони, оті великі зорі.
Минуло багато часу, та зірочка вирішила звернутися за допомогою до великих зірок. Вони їй у допомозі не відмовили, але і робити за неї нічого не збирались. Ось, що вони їй сказали: «Ти поки що рости, набирайся сил, а ми будемо за тобою спостерігати, коли ти будеш готова до змін, ми тобі дамо знак. Будь уважною та не втрачай шансу, не пропусти того знаку».
Росла зірочка, а знаку все не було… Та й надія її вже почала згасати. Думала вона: «Все, мабуть нема в мене тої іскри, яку вони так чекали, мабуть не судилося стати такою величною та яскравою…»
А «великі зорі» все спостерігали та чекали слушного моменту. І ось він настав …
Стала маленька зіронька великою, яскравою та такою, що аж засліплювали очі. Добре, що надія не згасла до кінця.
Ця зірка - це молодий вчитель, який прийшов до школи вперше, який ще нічого не вміє, але має бажання навчитися. Його наставниками «великими та яскравими зірками є завучі та директор. Саме вони слідкують за роботою молодого вчителя, тієї «маленької зірки», запалюють іскру яскравіше, дають оте величчя, про яке мріє кожна «зірка».
Яке звичне і містке це слово «вчитель»! Це той, хто навчає, хто збагачую розум і душу молодої людини, хто відкриває перед нею невичерпну скарбницю знань і невмирущих моральних цінностей., хто сіє розумне, добре і вічне. Теплі, хороші слова, але… чи актуальні вони сьогодні?
Швидкий розвиток науково-технічного прогресу у світі впливає на усі сторони життя сучасної людини. Школа теж не стоїть осторонь від сучасних тенденцій сьогодення. Її основні завдання визначаються у підготовці і розвитку всесторонньо розвинутої особистості, яка чітко орієнтується в досягненнях суспільства, володіє усіма необхідними навичками і знаннями, психологічно підготовлена до дорослого життя.
Сучасний учень живе у світі електронної культури. Щоб вчитель спілкувався з ним однією мовою, необхідно теж бути сучасним: володіти ефективними методиками та новими освітніми технологіями.
Оновлення Державного стандарту вимагає і від вчителів переходу на новий рівень роботи з учнями. Сучасна школа ставить перед педагогами нові завдання – втілювати в освітній процес таку модель навчання і виховання, яка б сприяла розвитку інноваційної всебічно розвинутої особистості. Сьогодні школа потребує вчителя з сучасними поглядами і уміннями, кваліфікованого, творчого, інформаційно-грамотного, який здатен ефективно і доцільно застосовувати інформаційні і комунікативні технології у своїй професійній діяльності, володіє новітніми методиками використання електронних освітніх ресурсів.
У мене, як у кожного вчителя, є для роботи підручник, дошка і крейда. Але у сучасних умовах цього вже явно не достатньо. Сьогодні діти все більше використовують нові пристрої, інтерактивні ігри, телефони з доступом до Інтернету. Зацікавити дітей на уроці стає все важче і важче. Тому усе частіше у своїй роботі я використовую інноваційні технології.
Отже, на нашу думку, найважливіша риса сучасного вчителя - уміння й бажання вчитись, не зупинятись на досягнутому, завжди шукати в житті новизну. Адже людина, яка цікавиться всім, що її оточує, не подаватиме «суху теорію», а зробить кожний урок цікавим і пізнавальним для учня.. І це, мабуть, єдине, чим можна завоювати повагу та прихильність дитини і досягти головної мети своєї роботи - навчити.
Саме таким я уявляю портрет учителя нової української школи.
І дивлячись на зоряне небо, я мрію, що вже завтра будуть народжуватися нові зірки, які матимуть ту саму іскру, за допомогою, якої вони запалюватимуть вогники в серцях сучасних учнів.
Управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради
Відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради
Творча робота з теми:
«Якого вчителя чекає наша нова школа»
(портрет педагога нової української школи)
Виконала:
Лузан Світлана Юріївна,
вчитель хімії,основ здоров’я та основ інформатики
Криворізької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 45
Кривий Ріг
2014 р.