ПЛАН РОБОТИ
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Лохвицької ЗОШ I-III ступенів № 2
на 2018/19 навчальний рік
Голова МО: Лазука Наталія Павлівна
І. Аналіз роботи методичного об’єднання за підсумками 2017-2018 навчального року.
У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролю вати та само оцінювати результати своєї діяльності.
Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості розкриття обдарованості кожної дитини.
Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2017-2018 навчальному році працювало над проблемою: «Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в навчально-виховний процес».
Мета роботи методичного об'єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь навчально-виховний процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.
Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими потребами. Головним напрямком у роботі методичного об’єднання вчителі обрали модернізацію навчально-виховного процесу шляхом впровадження інтерактивних технологій. Робота над проблемою методичного об’єднання була тісно пов’язана з роботою над загальношкільною методичною проблемою.
Всі 8 вчителів нашого методичного об’єднання мають вищу освіту. Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація, яку кожен вчитель проходить раз на 5 років.
У 2017/2018 навчальному році, згідно графіка атестації педагогічних працівників, було проатестовано вчителів початкових класів – Хоменко С.І. та Пономаренко Т.М. За результатами атестації відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії.
Серед найпоширеніших форм методичної роботи: психолого-педагогічні консультації, семінар-практикум, психолого-педагогічний семінар, теоретичний семінар, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, майстер-клас, предметні тижні, методичні оперативки.
На засіданнях обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Аналіз відвіданих уроків та позакласних заходів показав, що вчителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО, надаючи перевагу особистісно орієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.
Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів початкових класів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.
Члени МО брали активну участь у міських семінарах, майстер-класах, тренінгах,курсах підвищення кваліфікації, вебінарах.
Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Це створило умови для активізації творчого потенціалу педагога, для підвищення професійного та методичного рівня сучасного вчителя, формування педагога-новатора, спонукало до самоосвіти.
Всі члени методичного об’єднання активно долучились до вивчення і обговорення нових документів МОН України, що стосуються реформи освіти у рамках концепції Нової української школи :
Відповідно до наказу МОН України від 16.08.2017 №1182 «Про створення робочих груп із розроблення навчальних програм для Нової української школи», з метою запровадження компетентнісного підходу та нового змісту початкової освіти вчителі МО прийняли участь у громадських обговореннях двох проектів Типових освітніх програм для початкової школи та навчальні програми з української мови як державної.
З лютого 2018 року вчителі Лазука Н.П., Пигар Н.Ю., Хоменко С.І. та Заліська Я.І., які навчатимуть учнів перших класів у 2018/19 і 2019/20 навчальних роках, активно долучились до програми з підвищення кваліфікації педагогічних працівників: «Особливості організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти». Педагоги отримали сертифікат, який дає право викладати в 1 класі Нової української школи.
Члени МО вчителів початкових класів приймають активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової укранської школи.
Із початку 2017/18 навчального року розпочалася підготовка педагогічних працівників за двокомпонентною моделлю проекту «Вчимося жити разом». Дерев'янко А.В., Лазука Н.П., Пигар Н.Ю., Пономаренко Т.М., Хоменко С.І., Лісова А.С. успішно пройшли навчання за онлайн-курсом з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків «Вчимося жити разом» (обсяг 60 годин) і отримали сертифікати.
Протягом року вчителі працювали над всебічним розвитком дитини шляхом виявлення здібностей учнів, їх нахилів, формували вміння вчитися, самостійно здобувати знання, практично і творчо застосовувати їх. Виховували інтерес до знань, бажання добре вчитися, бути корисним своїй країні.
Учителі МО мають високий рівень професіоналізму, використовують сучасні досягнення науки, ефективні технології навчання, індивідуальний підхід до кожного учня. Учителі Лазука Н.П. та Дерев’янко А.В. є постійними членами районних комісій олімпіад та конкурсів (конкурс знавців української мови імені Петра Яцика, математика, «Я і Україна»).
Всі учні початкових класів взяли активну участь у проведенні «Тижня початкової школи», який проходив у січні 2018 року, згідно плану, під девізом: «Кожен день у нас цікавий, веселий, плідний і яскравий (Кольоровий тиждень)».
Робота була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів.
Вчителі та їх вихованці приймали участь у заходах різного рівня: предметні олімпіади, конкурси. Згідно плану роботи методичного об’єднання, проведено шкільну олімпіаду з математики серед учнів 3-4 класів, конкурс знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3-4 класів.
Учні початкової школи брали активну участь у всеукраїнських інтерактивних конкурсах: у всеукраїнському конкурсі «Колосок» - 67 учнів, міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» - 77 учнів, всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник»- 48 учнів.
Учні показали хороші результати і отримали дипломи різного ступеня. З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.
Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.
Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2018-2019 навчальному році продовжить працювати над проблемою: «Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в навчально-виховний процес».
Виходячи з цього та ґрунтуючись на засадах концепції «Нова українська школа», МО на 2018-2019 н.р. ставить такі завдання:
Банк даних
методичного об’єднання вчителів початкових класів Лохвицької ЗОШ І-ІІІ ст. №2
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Освіта |
Викладає в навч. закладі предмет |
Категорія і звання |
Попередня атестація |
Наступна атестація |
Стаж роботи |
1. |
Дерев’янко Антоніна Василівна |
|
|
|
|
|
|
2. |
Заліська Яна Іванівна |
|
|
|
|
|
|
3. |
Лазука Наталія Павлівна |
|
|
|
|
|
|
4. |
Лісова Антоніна Сергіївна |
|
|
|
|
|
|
5. |
Пигар Марина Юріївна |
|
|
|
|
|
|
6. |
Пархоменко Валентина Михайлівна |
|
|
|
|
|
|
7. |
Пономаренко Тетяна Миколаївна |
|
|
|
|
|
|
8. |
Хоменко Світлана Іванівна |
|
|
|
|
|
|
ІІ. Напрями роботи МО вчителів початкових класів у 2018-2019 н.р.
Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87, метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей (динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність) та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.
Згідно з «Рекомендаціями Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя”в Державному стандарті початкової школи виокремлено 8 ключових компетентностей:
1. Спілкування рідною / державною мовою.
2. Спілкування іноземними мовами.
3. Математична компетентність та основні компетентності у природничих науках і технологіях:
(А). Математична компетентність.
(Б). Компетентності у природничих науках і технологіях.
4. Інформаційно-цифрова компетентність.
5. Уміння вчитися впродовж життя.
6. Соціальна та громадянська компетентності.
(А). Соціальна компетентність для здоров’я і добробуту.
(Б). Компетентності для демократичного громадянства.
7. Ініціативність і підприємливість.
8. Обізнаність та самовираження у сфері культури.
Грунтуючись на цьому, МО визначає своїми напрямами роботи на 2018-2019 н.р.:
Організація самоосвітньої роботи вчителів
Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
Самоосвіта - це свідомий рух
від:
Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
Я - ретроспективного (яким я був у минулому)
до:
Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)
Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)
Завдання самоосвітньої роботи:
Зміст роботи методичного об’єднання на поточний рік
№ |
Зміст роботи |
Термін |
Хто виконує |
1. |
Круглий стіл «Вивчення нового державного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти». |
Серпень 2018 |
Лазука Н.П. |
2. |
Групова консультація «Зміст та завдання нових навчальних програм для початкової школи». Огляд кабінетів. Перевірка рівня готовності кабінетів до нового навчального року. |
Серпень 2018 |
Учителі початкових класів |
3. |
Методична оперативка «Організація навчально-виховної роботи у 1-4 класах відповідно до новоствореного навчально-методичного забезпечення». |
Вересень 2018 |
Учителі початкових класів |
5. |
Підготовка до проведення конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів початкових класів:
|
Жовтень- 2018 |
Лазука Н.П. Лісова А.С. Пигар М.Ю. Пономаре-нко Т.М.
|
|
|
Листопад 2018
|
|
6. |
Участь в акції «Живи, книго!» |
Жовтень, грудень, березень |
Учителі початкових класів |
7. |
Підготовка до проведення «Аукціону методичних ідей». |
Грудень 2018 |
Учителі початкових класів |
8. |
Підготовка зрізів знань з навчальних предметів. |
Грудень 2018 |
Лазука Н.П. Пигар М.Ю.
|
9. |
Проведення зрізів знань з навчальних предметів. Підсумки за І семестр. |
Грудень 2018 |
Лазука Н.П. Пигар М.Ю.
|
10. |
Аналіз виконання навчальних програм та перевірка відповідності кількості годин і змісту тем, які вивчаються, державним програмам, календарним планам. |
Грудень 2018 |
Учителі початкових класів |
12. |
Аналіз рівня знань, умінь і навичок учнів з точки зору їх відповідності нормам оцінок і вимогам навчальної програми. Методична оперативка «Що означає вміти вчитися?» |
Січень 2019 |
Учителі початкових класів |
13. |
День відкритих дверей із майбутніми першокласниками. |
Січень 2019 |
Лазука Н.П. Пигар М.Ю.
|
14. |
Творчий звіт учителів, які атестуються. |
Лютий 2019 |
Лазука Н.П. Пархоменко В.М. |
17. |
Аналіз роботи вчителів початкових класів щодо обсягу й характеру домашніх завдань. |
Лютий 2019 |
Учителі початкових класів |
18. |
Хід підготовки до Тижня початкових класів. |
Лютий 2019 |
Лазука Н.П. |
19. |
Круглий стіл «Вивчення й впровадження ППД». |
Березень 2019 |
Лазука Н.П. |
|
Участь учителів МО у районному семінарі учителів початкових класів «Формування творчих і пізнавальних здібностей учнів шляхом застосування сучасних форм і методів, прийомів і засобів навчання» |
Березень 2019 |
Учителі початкових класів |
20. |
Результативність позакласної роботи. Виховання патріотизму, поваги до державних символів. |
Березень 2019 |
Учителі початкових класів |
21. |
Методичний семінар з теми «Теорія та методика роботи методичного об’єднання початкових класів щодо підготовки учнів молодших класів до навчання у середній ланці освіти». |
Березень 2019 |
Лазука Н.П. Пигар М.Ю.
|
22. |
Проведення зустрічей з майбутніми першокласниками. |
Лютий-квітень 2019 |
Лазука Н.П. Пигар М.Ю.
|
23. |
Результати вивчення стану викладання навчальних предметів початкової школи (Українська мова). |
Березень 2019 |
Дерев'янко А.В. |
24. |
Опрацювання матеріалів для підсумкової державної атестації. |
Квітень 2019 |
Лазука Н.П. Пигар М.Ю.
|
25. |
Проведення підсумкової державної атестації. |
Травень 2019 |
Лазука Н.П. Пигар М.Ю.
|
26. |
Аналіз виконання державних програм. |
Травень 2019 |
Учителі початкових класів |
План
роботи методичного об’єднання учителів початкових класів
на 2018-2019 н.р.
Завдання для самоосвітньої роботи та роботи між засіданнями:
Опановувати новітні практики, технології, методики, спираючись на знання набуті у ході дистанційного навчання на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.
Тема. Мовленнєва компетентність.
Державним стандартом початкової школи визначені ключові компетентністі:
- вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;
- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування.
(Лісова А.С.);
(Пономаренко Т.М.);
Робота між засіданнями:
Засідання 3 8 лютого 2019 р.
Тема: Математична компетентність.
Державним стандартом початкової школи визначена
математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.
(Заліська Я.І.);
Робота між засіданнями:
Засідання 4 14 травня 2019 р.
Тема: Педагогіка партнерства.
Підсумок роботи методичного об’єднання за рік
1