На допомогу вчителю літератури. Фішки на щоурок

Про матеріал
Матеріал допоможе учителю зарубіжної літератури швидко, якісно, цікаво підготуватись до кожного уроку
Перегляд файлу

                                   Фішки на щоурок

 

У людині закладені безмежні джерела творчості, інакше б вона не стала людиною

 

                     «ЗАЙМИ  ПОЗИЦІЮ»

 Засуджую        Співчуваю        Виправдовую       Не маю конкретної позиції

              «ГРОНО - ХАРАКТЕРИСТИКА»

                                   М.В.Гоголь «Тарас Бульба»

Т

А

-  Р +

А

 

            

6217 

             ПРИЙОМ  «ПОДОРОЖ»

                         Міста у долі письменника

             Харків Ніжин

     Сорочинці             1809р.    Київ

   Диканька      Одеса

      Василівка       Петербург

      Полтава                                    Гамбург

            Миргород 1852р. Рим

 

 

                           КОЛА  «ВЕНА»

      (Завдяки такому прийому можна порівняти кількох персонажів одразу)

                                     Й.В.Гете «Фауст»

         Фауст                           Маргарита

   Вчений Закохані віруюча

        захоплений коханням       споріднені душі           цнотлива

       продав душу Мефістоф. прирекли себе    народила  дитину

             каяття                              на страждання   поза шлюбом

 божевільна 

 

                

                       «ПСИХОЛОГІЧНИЙ  ПОРТРЕТ»

(Цей метод дає змогу детально охарактеризувати  того чи іншого персонажа)

                Дон   Кіхот

 Мрійник

 Мудрець

 Ідеаліст

Оптиміст  Гуманіст

rttoyz_7 Дивак

 

             «ЛІТЕРАТУРНА  МОЗАЇКА»

 

(Учням роздаються картки із певним набором слів, з яких вони повинні скласти розповідь)

                  Життя й творчість Оноре де Бальзака:

  1. Іноземка, Верхівня, Одеса, Євеліна Ганська.
  2. 2 тисячі персонажів, епопея, «Людська комедія».
  3. 1Золото,  влада, лихвар, «Гобсек».

      « ЛІТЕРАТУРНИЙ  КРОС»

         ( Учні повинні якомога швидше закінчити речення)

         СТЕНДАЛЬ «Червоне і чорне»

- Спочатку роман називався…

- Прототипом Жульєна Сореля був…

- Кількість томів роману…

         - Наполеон у романі…

         - Керується у житті переважно серцем…

      ПРИЙОМ   «ВІРЮ – НЕ ВІРЮ»     АБО

                             «ЗЛОВИ  ПОМИЛКУ»

risss( Цей прийом дає змогу швидко перевірити наскільки учні добре знають біографію та зміст твору)

                      ПРИЙОМ  «ДИВУЙ»

( Заздалегідь підготовлений учень розповідає цікаві факти , які стосуються даної теми)

                                             Творчість  Б.Брехта

Учень: 1923-1924 рр., працюючи у Мюнхенському Камерному театрі, Брехт звертається до драматургії  визначного попередника Шекспіра  - Крістофера Марло.

Він готує до постановки його хроніку, яка розповідала про Англію у період правління  Едварда ІІ. У відомому сюжеті Брехт побачив приховані можливості розповісти про свій час, про сучасну йому історію.

 

                           ПРИЙОМ «ШПАРГАЛКА»

 

(На початку уроку учні отримують завдання: протягом уроку виготовити шпаргалки (схеми, опорні таблиці, тези). Це підготовка до наступного уроку, контрольної роботи і навіть екзамену)

 

j0437266_full                        ПРИЙОМ «ДЕРЕВО РІШЕНЬ»

 

(Завдяки цьому прийому  легко вирішити ту чи іншу проблему або довести те чи інше твердження)

 

 

 

                 

                  ПРИЙОМ  «МАНДРІВКА»

( Учитель з учнями здійснює уявну мандрівку дорогами життя письменника чи персонажа)

 

                         Дорогами   життя   Артюра  Рембо

                                   У боротьбі за життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            ПРИЙОМ  «ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ»

8(За головним столом сидить президія: «літературний критик», «експерт», «історик», за іншими – журналісти, які ставлять запитання)

 

 

 

                      «ПАВУТИНКА  ДИСКУСІЇ

                ( На дошці записане проблемне питання)

                      Я    згоден                    Я не згоден

                   ПРИЙОМ  «ПРЕС»

  (Висловити власне критичне ставлення до літературного героя або письменника)

       Я  хочу…

                  Я  не хочу…

                               Мені  подобається…

                                            Мені не подобається…

                                                              Якби  я  був (була)  на  місці…

          РОЛЬОВА  ГРА  «ПЕРЕВТІЛЕННЯ»

1861_1289590229_(Представлення точки зору та сприйняття героя іншими дійовими особами. Учні почергово виступають перед класом і повідомляють усе, що їм відомо про персонаж, відстоюючи  свою точку зору та пояснюючи її.)

 

 

 

 

 

 

 

                              ТАБЛИЦЯ «ЕЛВЕРМАНА»

(Ця стратегія спрямована на формування в учнів уміння здійснювати всебічний аналіз запропонованої проблеми, організацію дискусії та формування чіткої позиції щодо обговорюваних проблем)

          ТАК

       ПРОБЛЕМА

               НІ

 

Пана Журдена можна підтримати у його прагненні стати дворянином…

 

 

8737                    «ВІЛЬНЕ ПИСЬМО»

 

(Цей вид роботи допомагає зосередитись на думках способом їх безперервного записування. На виконання роботи надається певний час (5-10 хв.), учні мають можливість зафіксувати свої емоції,  не соромлячись їхнього існування)

               «ЛІТЕРАТУРНІ ПАРАЛЕЛІ»

           (Цей метод дає змогу порівняти одночасно кілька творів.)

                                         «Ромео і Джульєтта»

  

 

 Шекспір                                             Коцюбинський

    

                     «ЧЕТВЕРТЕ ЗАЙВЕ»

данте                          Данте  «Божественна комедія»

 1 Вовчиця,  лев,  пантера,  тигр.

 2 Пекло, Земля,  Чистилище,  Рай.

 3 Улліс,  Уголіно,  Франческа,  Беатріче

 4 Данте,  Вергілій,  Беатріче,  Бертран.

     «ЩОДЕННИК ПОДВІЙНИХ НОТАТОК»

 (Висловити своє враження від прочитаних уривків. Вибрати, які з думок найцікавіші. Чому?)

               Фраза  з тексту

               Мої   міркування

 

                      ПРИЙОМ     «ГРА З ЧИСЛАМИ»

(На дошці записані числа. Необхідно пояснити , як вони  стосуються  вивченої теми)

                                           Сонети   Шекспіра

 

 

 

 

 

 

                           ПРИЙОМ  «ЛАНЦЮЖОК»

( Під час цієї роботи учні самостійно створюють ланцюжок слів, який стосується теми уроку)

Завдання: простежити, якими засобами А.Камю  висвітлює стан хвороби в романі «Чума».

 ЧУМА

 

                 АСОЦІАТИВНИЙ РЯД

(На дошці записуються короткі вислови-асоціації, які викликав у дітей той чи інший персонаж)

 

             К  -                                     Ц -

             Р  -                                     А -

             И  -                                     Х -

                 Х  -                                     Е -

              І -                                       С -

              Т –

              К –

                  ПРИЙОМ «КУБУВАННЯ»

                  (Закінчити речення)

   Опиши…

      Порівняй…

            Добери асоціації…

                   Мої «за» і «проти»…

 

         ПРИЙОМ «КОЛО ДУМОК»

      (Цей метод дає змогу здійснити всебічний аналіз запропонованої проблеми)

                             О.Вайльд «Портрет Доріана Грея»

                     Що,  на вашу думку,  впливає на долю людини?

 

                     час національність

 

історичні події соціаум

 

            походження  сама людина

чтение 

                               ГРА – ПЕРЕКАЗ

 

(Учитель зачитує невеличку цитату з тексту. А учні впізнають епізод і переказують)

                               ПРИЙОМ «СУД  ФЕМІДИ»

0d046fe16844(За короткий час учні висловлюють велику кількість різних  думок. До роботи залучаються навіть ті , хто зазвичай є пасивним і сором’язливим)

                 На чиєму боці твої симпатії ? Чому?

або       Хто викликає у вас повагу й співчуття ?

 

 

 

 

44c05ba21f74                   ХВИЛИНКА САМОЗАГЛИБЛЕННЯ

                   (Учням за одну хвилину пропонується  самостійно продовжити                        перелік проблем, ідейних акцентів у творі тощо)

               «АСОЦІАТИВНИЙ КОЛАЖ»

(Учням пропонується підготувати творчу роботу із залученням асоціативних малюнків на визначену вчителем тему)

пчелазол      Завдання: замінити персонажів-людей персонажами-тваринами

 

 

 

 

                ПРИЙОМ «АЛЬТЕРНАТИВА»

_mg_2565(На початку роботи учні отримують картку, на  якій записана моральна проблема й низка альтернативних пропозицій щодо її розв’язання. Кожен має обрати тільки одну із них. Вибір свій аргументовано пояснити)

Ш.Петефі «Коли ти муж – будь мужнім»

Бути справжньою людиною – це

-   самостійно вирішувати складні життєві питання ;

-   бути вірним своїм переконанням; 

-   цінувати друзів;

-   дотримувати даного слова.

 

 

                                     ЕЙДОС - КОНСПЕКТ

  (Цей вид роботи  дає  змогу проаналізувати твір на рівні образного сприйняття)

     ОБРАЗИ

КЛЮЧОВІ СЛОВА

     ПОЧУТТЯ

    КОЛЬОРИ

108663_1                        «ЧАРІВНИЙ МІКРОФОН»

 

(Цей метод допоможе, щоб переказ твору не був нудним. Переказують по кілька речень і передають мікрофон іншому)

                         «СОНЕЧКО ТВОРУ»

                    (Учні повинні пригадати розділи твору, що вивчається)

                                        М.Метерлінк «Синій птах»»

 ?

  ? «Хатина Дроворуба»

  

пал      ПРИЙОМ «ПОЧАКЛУЄМО»

(Уявіть, що ви можете втрутитись у життя літературних персонажів. Що саме ви б зробили? Що станеться внаслідок ваших дій? )

 

       ПРИЙОМ «НАВЧАЮЧИ – УЧУСЬ»

1sept(Цей метод дає змогу учневі самореалізуватись. Учитель готує випереджальне завдання. На наступному уроці учень виступає асистентом учителя)

 

 

 

 

                     « КОНСТРУЮВАННЯ»

   (Користуючись поданою схемою, визначити композиційні особливості твору)

 

 

 

 

 

 

 

 

                          «УСНИЙ ЖУРНАЛ»

 

 

 

 

 

 

                     ПРИЙОМ «СХОДИНКИ»

(Цей метод  допомагає учням систематизувати та узагальнити  матеріал теми, що вивчається)

                         Бальзак «Гобсек»

                         Футлярність життя Гобсека 

    Гобсек

«Немов той

слимак намага-        

ється сховатися               

у свою шкарлупу.» «Боїться допо-     

                                     магати бідним     

                                     учитися»               

                                                           

                                                                                     

                                                                                

      ПРИЙОМ «НАСЛІДУВАННЯ ПОЕТОВІ»

 

( Написати поезію, використовуючи стильові особливості віршів певного поет)

Завдання: виділити тропи у віршах П. Верлена. Написати власний вірш.

 

 

       ПРИЙОМ «НЕДОПИСАНИЙ РУКОПИС»

ESTATUTO1          (Дописати подовження твору, зберігаючи стиль автора)

Завдання: написати продовження роману «Червоне і чорне», розв’язуючи основні ідейно-тематичні проблеми твору.             

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку