Конспект ранкового кола
на тему:
«На бабусиному подвір’ї»
Мета: поглибити знання дітей про свійських тварин, їх спільні та відмінні ознаки; розширити знання про спосіб життя домашніх тварин, чим харчуються. Узагальнити поняття про догляд за домашніми тваринами. Розвивати увагу, мислення. Виховувати бережливе ставлення до тварин.
У ранці під час прийому дітей, змінити ритуал вітання. Кожна дитина вибирає собі картинку – тваринку. Коли більшість дітей вже прибула, вихователь запрошує створити ранкове коло.
Мета: продовжувати вчити дітей формувати коло; вітатися один з одним під час ранкових зустрічей.
Ранкове вітання:
Дітки стали всі у коло
Посміхнулися навколо.
Тихо – тихо не шуміть:
Хтось за дверями стоїть –
Це наш котик любий Нявчик
Це наш песик сірий Гавчик.
Тож звіряти ви теж в коло –
Привітаємось усі.
Добрий день.
Після слів вихователя – діти, які отримували картинки із зображенням тварин , вітаються, так які звуки видають тваринки. Під час вітання викликати в дітей позитивний настрій.
ІІ. Обмін інформацією з використанням коректурних таблиць(додаток№7)
Мета: звернути увагу дітей на особливості життя свійських тварин.
Вихователь пропонує дітям визначити, якою буде тема тижня, Якщо пригадати зміст привітання. Яких тварин діти знають. Під час розмови звернути увагу на коректурну таблицю «Свійські тварини». Запропонувати дітям розглянути таблицю, роздивитись уважно всіх тварин.
Завдання 1. – Запитання
«Відгадай загадку – покажи розгадку».
По лужку та полонині
Все мандрує в кожушині.
Навіть влітку одяганку
Не лиша вона на ґанку. (Вівця)
Давно відомий він тобі:
Коли на сонечку дрімає,
Він колискову сам собі
Під ніс тихесенько співає.
Що в пісні тій — ніхто не зна,
І ми про це тут не напишем.
Ми тільки знаєм, що вона
Не до вподоби мишам!
(Кіт)
У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,…
(Пес)
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть!
(Коза)
На дворі і на току —
Скрізь луна : «Ку-ку-рі-ку!»
Гордо птах цей походжає ,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний.
Що за птах цей, дітки?..
(Півень).
Стоїть в стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить.
(Кінь)
Хто пасеться на лужочку
Товстобокий, наче бочка?
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам.
— Будьте, му-му-му, здорові
І подякуйте… (Корові)
Як і зайчик
, має вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
Білий, ніби заметіль,
В клітці спить маленький…
(Кріль)
В неї замість носа — рило,
Весь город ним перерила.
Хрюкає вона: «Хрю-хрю,
Дуже їсти я люблю!»
У багнюці спить щодня
Ця замурзана…
(Свиня)
Заґелґоче, зашумить,
Ходить-бродить по двору
І лякає дітвору.
Ходить-бродить по двору
Заґелґоче, зашумить, І лякає дітвору.
Наче зараз полетить.
Розбігайтеся, малята,
Бо почне він вас щипати!
(Гусак)
Завдання 2. «Продовж речення»
Обговорення з дітьми поданої інформації:
Кому, яка тваринка найбільше сподобалась. Чому? Вихователь просить дітей висловити свою думки про тварин.
Спостереження за кішкою та собакою порівняльна характеристика тварин з використанням коректурних таблиць.
(додаток№ 8)
Мета: розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, логічне мислення. Розширити знання про свійських тварин, вчити звуко наслідувати. Продовжувати знайомити з вбудовую тіла кота та собаки визначати характерні відмінності та спільні ознаки. Виховувати любов та турботливе ставлення до тварин.
Малята давайте з вами розглянемо котика. Якого кольору у котика шерсть?
Що у кішки є на голові?
Чим умивається кішка?
Чим вона корисна?
Що любить їсти?
Як називають дитинчат кішки?
За такою схемою описують собаку. Вихователь разом з дітьми шукає спільні та відмінні якості в тварин
Креативна діяльність педагога та дітей:
«Свійські тварини – друзі людей, друзів не ображають».
Мета: закріпити навички сталої поведінки.
Вихователь просить дітей поміркувати, чому свійські тварини можуть кусатись, буцатись, щипатись, царапатись…., яке правило можна ввести. Запропонувати вибрати серед малюнків «Правила поводження з тваринами», лише ті, на яких зображенні хороші відносини між людиною та твариною. Пояснити свій вибір.
ІІІ. Групова діяльність:
Дидактична гра: «Хто де живе»
Мета: ознайомити дітей в цікавій ігровій формі з місцем проживання тварин; розвивати дрібну моторику рук, мислення, мовлення, зорову пам'ять; виховувати позитивні емоції активність у грі.
Хід гри: потрібно до кожного малюнку підібрати будиночок, зробити припущення хто може проживати в даному будиночку. Відповіді дітей аргументуються додатковим малюнком.
Рухлива гра:
«Жили у бабусі»
Мета: учити ходити по прямій. Виховувати увагу та орієнтування в просторі.
Матеріали: маски гусей, маска бабусі, стільчики.
Хід гри: Діти-“гуси” сидять або стоять у шерензі з одного боку кімнати, серед них “бабуся” – няня або старша дитина. Посередині кімнати розставлені стільчики спинками до “гусей”. Це – “канавка”.
На слова вихователя: Жили у бабусі, Білі, білі гуси
діти встають і проговорюють: “Га-га-га”. На слова: “Пішли гуси від бабусі” діти йдуть до “канавки”, проговорюючи: “Га-га-га”.
На слова: Мили гуси лапки
У воді канавки.
Довго вони милися
Та туди й спустилися
діти-“гуси” присідають навпочіпки і удають, що миють свої “лапки”, а потім сідають на килимову доріжку обличчям до сидіння, проговорюючи: “Га-га-га...”
Після слів вихователя “Ой кричить бабуся” “бабуся” голосно проговорює:
Де ж це мої гуси?
Ой пропали, ой пропали
Білі мої гуси! - діти встають.
На слова вихователя: Виходили гуси,
Кланялись бабусі!
діти підходять до “бабусі” і роблять глибокий уклін, проговорюючи: “Га-га-га”. Бабуся радо зустрічає дітей і танцює з ними.
ІV. Щоденні новини:
Запропонувати малятам підійти до інформаційної дошки. Де знаходяться умовні позначення занять. Пригадати з малятами, які сьогодні в них відбудуться заняття.
Перегляд навчального мультфільму для дітей:
«Хто на фермі живе»
https://www.youtube.com/watch?v=nwSQOT9Eb