"Осінній урожай" ранкове коло з використанням коректурних таблиць

Про матеріал
Мета: збагатити словниковий запас дітей; розширити знання дітей про овочі та фрукти, їх основні ознаки; дати знання про те, що фрукти ростуть на дереві в саду, а овочі на городі. Ввести узагальнюючі слова овочі та фрукти; формувати вміння розрізняти, та називати: колір, форму, який на смак, на дотик; розвивати мислення, пам'ять, зорову увагу, виховувати допитливість до природи
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект ранкового кола

на тему:

«Осінній урожай»

 

 

 

 

Мета: збагатити словниковий запас дітей; розширити знання дітей про овочі та фрукти, їх основні ознаки; дати знання про те, що фрукти ростуть на дереві в саду, а овочі на городі. Ввести узагальнюючі слова овочі та фрукти; формувати вміння розрізняти, та називати: колір, форму, який на смак, на дотик; розвивати мислення, пам'ять, зорову увагу, виховувати допитливість до природи.

І. Привітання

До приходу дітей підготовити розвиваюче середовище відповідно теми до заданої теми. Вихователь виставляє іграшки – овочі та фрукти. Запропонувати малятам обіграти іграшки в іграх. Коли більшість дітей прийшла вихователь формує ранкове коло за певним сигналом. Нагадуючи, правила безпеки, не наштовхуючись один на одного. Для привітання ранкового кола вихователь використовує вірш В.Паранової «Урожай»


Урожай хороший в полі, 

Виросло всього доволі:

Є і морква, й буряки,

Помідори, й огірки.

Гарбузи і бараболя

І капуста, і квасоля,

І зелений кабачок,

І зубастий часничок!               


 Погляньте діти, хто прийшов до нас, показав цей весь урожай – це головний господар городу Гарбуз.

Запропонувати дітям запросити Гарбуза в коло і завести хороводну гру «Ходить гарбуз по городу».

Мета: створити в груповій кімнаті затишну атмосферу; вчити разом з вихователем розігрувати сюжет; продовжувати знайомити із жанром літературного твору. Закріпити вміння дітей відтворювати рухи відповідно слів. Розширювати словниковий запас слів.

 

ІІ. Обмін інформацією:

Бесіда: «Чим щедрий наш город?»

Мета: збагатити уявлення дітей про овочі та особливості їх зростання, які вирощуються на городі. Розширити уявлення про їх зовнішній вигляд форму та особливості. Формувати узагальнююче поняття «овочі – фрукти» розвивати мовлення дітей; вживати прикметники.

 Вихователь запрошує дітей розглянути картину із зображенням «Осіння пора». Розповісти дітям, що разом з дощами та прохолодними ранками, осінь приносить нам свої подарунки – це овочі і фрукти, якими так старались вирощувати ціле літо, а ось восени час настав їх збирати; познайомити дітей з прислів’ями: «Гарна весна квітами, а осінь – зі своїми явищами і прикметами, їх (жовте все листя, важкі купчасті хмари, холодний вітер, положення сонця); вміння дотримуватись основних правил. Як можна назвати це все одним словом?. Звернути увагу на фрукти які розташовані по краям картини, що лежить на городі? Вчити дітей давати повну відповідь на поставлене запитання.

 

Спостереження за погодою з використанням елементів коректурної таблиці.

(додаток №5)

Мета: розширити знання дітей про осінні зміни в природі, Вчити підбирати відповідні картинки для опису погоди та виставляти їх. Вчити складати речення опис погоди спираючись на коректурну таблицю.

  • Вихователь : Малята, давайте з вами розкажемо, яка сьогодні погода. Для цього нам потрібно подивитись у вікно, придивитись уважно, які вже зміни відбулись, пригадати, що ви сьогодні помітили коли йшли до дитячого садко. А на допомогу нам стане наше «Віконечко цікавинок»
  • Ну що ж роздивились, тож давайте приступати до роботи, виберіть ті картки ознаки, які відповідають сьогоднішній погоді.

Діти працюють всі разом відбираючи відповідні картки. Коли робота закінчилась, кожна дитина підходить до «Віконечка цікавинок» і пояснює свій вибір. Всі картки вивішуються. Далі складається загальний опис погоди дитиною, або з допомогою вихователя.

ІІІ. Групова діяльність: 

Дидактична гра: «Осінній урожай» з елементами коректурної таблиці (додаток№6)

Мета: закріплювати вміння дітей знаходити назви овочів та фруктів; вміння їх класифікувати. Розвивати логічне мислення, мовлення, пам’ять. Виховувати спостережливість. Вчити помічати спільні та відмінні ознаки між овочами та фруктами.

Хід заняття:

Вихователь пропонує дітям назвати овочі та фрукти, виділяти особливості зовнішнього вигляду, де вони ростуть. Запропонувати дітям відгадати загадки і віднайти заданий фрукт. Вчити дітей викладати задані фрукти овочі на інформаційній дошці відповідно до завдання.

  1. Як це все можна назвати одним словом ?     урожай
  2. Що відноситься до овочів?
  3. Що відноситься до фруктів?
  4. Де ростуть овочі?
  5. Де ростуть фрукти?
  6. Який найбільший овоч?
  7. Який найменший фрукт?
  8. Назви мені лише червоні овочі та фрукти.
  9. Які овочі солодкі?
  10. З чого можна зварити борщ?
  11. Що потрібно на компот?

Рухлива гра:

«Дістань овоч»

Мета: вдосконалювати вміння стрибати на двох ногах, просуваючись вперед;

Розвивати спритність.

IV. Щоденні новини:

А щоб знати, якою буде осінь, я вам розкажу про ознаки холодної осені:

  • Рано замовкають сороки — буде рання осінь.
  • Ранній виліт птахів — холодна осінь.
  • Якщо достиглий овес знову зазеленів — осінь буде негожою.

Ось такі ознаки знає наш народ, та це ж не всі, бо є й інші, їх так багато, що всіх зразу і не запам’ятаєш, а поступово треба вчити. Але якою б вона не була, для вас осінь буде хороша, бо радує; людей хорошим урожаєм, добрим хлібом, картоплею, буряками, морквою, капустою і всім іншим.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кидун Ірина
Додано
9 травня 2023
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку