Конспект ранкового кола
на тему:
«Осінній урожай»
Мета: збагатити словниковий запас дітей; розширити знання дітей про овочі та фрукти, їх основні ознаки; дати знання про те, що фрукти ростуть на дереві в саду, а овочі на городі. Ввести узагальнюючі слова овочі та фрукти; формувати вміння розрізняти, та називати: колір, форму, який на смак, на дотик; розвивати мислення, пам'ять, зорову увагу, виховувати допитливість до природи.
І. Привітання
До приходу дітей підготовити розвиваюче середовище відповідно теми до заданої теми. Вихователь виставляє іграшки – овочі та фрукти. Запропонувати малятам обіграти іграшки в іграх. Коли більшість дітей прийшла вихователь формує ранкове коло за певним сигналом. Нагадуючи, правила безпеки, не наштовхуючись один на одного. Для привітання ранкового кола вихователь використовує вірш В.Паранової «Урожай»
Урожай хороший в полі,
Виросло всього доволі:
Є і морква, й буряки,
Помідори, й огірки.
Гарбузи і бараболя
І капуста, і квасоля,
І зелений кабачок,
І зубастий часничок!
Погляньте діти, хто прийшов до нас, показав цей весь урожай – це головний господар городу Гарбуз.
Запропонувати дітям запросити Гарбуза в коло і завести хороводну гру «Ходить гарбуз по городу».
Мета: створити в груповій кімнаті затишну атмосферу; вчити разом з вихователем розігрувати сюжет; продовжувати знайомити із жанром літературного твору. Закріпити вміння дітей відтворювати рухи відповідно слів. Розширювати словниковий запас слів.
ІІ. Обмін інформацією:
Бесіда: «Чим щедрий наш город?»
Мета: збагатити уявлення дітей про овочі та особливості їх зростання, які вирощуються на городі. Розширити уявлення про їх зовнішній вигляд форму та особливості. Формувати узагальнююче поняття «овочі – фрукти» розвивати мовлення дітей; вживати прикметники.
Вихователь запрошує дітей розглянути картину із зображенням «Осіння пора». Розповісти дітям, що разом з дощами та прохолодними ранками, осінь приносить нам свої подарунки – це овочі і фрукти, якими так старались вирощувати ціле літо, а ось восени час настав їх збирати; познайомити дітей з прислів’ями: «Гарна весна квітами, а осінь – зі своїми явищами і прикметами, їх (жовте все листя, важкі купчасті хмари, холодний вітер, положення сонця); вміння дотримуватись основних правил. Як можна назвати це все одним словом?. Звернути увагу на фрукти які розташовані по краям картини, що лежить на городі? Вчити дітей давати повну відповідь на поставлене запитання.
Спостереження за погодою з використанням елементів коректурної таблиці.
(додаток №5)
Мета: розширити знання дітей про осінні зміни в природі, Вчити підбирати відповідні картинки для опису погоди та виставляти їх. Вчити складати речення опис погоди спираючись на коректурну таблицю.
Діти працюють всі разом відбираючи відповідні картки. Коли робота закінчилась, кожна дитина підходить до «Віконечка цікавинок» і пояснює свій вибір. Всі картки вивішуються. Далі складається загальний опис погоди дитиною, або з допомогою вихователя.
ІІІ. Групова діяльність:
Дидактична гра: «Осінній урожай» з елементами коректурної таблиці (додаток№6)
Мета: закріплювати вміння дітей знаходити назви овочів та фруктів; вміння їх класифікувати. Розвивати логічне мислення, мовлення, пам’ять. Виховувати спостережливість. Вчити помічати спільні та відмінні ознаки між овочами та фруктами.
Хід заняття:
Вихователь пропонує дітям назвати овочі та фрукти, виділяти особливості зовнішнього вигляду, де вони ростуть. Запропонувати дітям відгадати загадки і віднайти заданий фрукт. Вчити дітей викладати задані фрукти овочі на інформаційній дошці відповідно до завдання.
Рухлива гра:
«Дістань овоч»
Мета: вдосконалювати вміння стрибати на двох ногах, просуваючись вперед;
Розвивати спритність.
IV. Щоденні новини:
А щоб знати, якою буде осінь, я вам розкажу про ознаки холодної осені:
Ось такі ознаки знає наш народ, та це ж не всі, бо є й інші, їх так багато, що всіх зразу і не запам’ятаєш, а поступово треба вчити. Але якою б вона не була, для вас осінь буде хороша, бо радує; людей хорошим урожаєм, добрим хлібом, картоплею, буряками, морквою, капустою і всім іншим.