Особливості дошкільної освіти в Німеччині
Підготувала студентка групи К12-21 Мамчій Кароліна
Традиції державного дошкільного вихован‐ ня в Німеччині — одні з найдавніших у світі.
З 1957 р. у ФРН діє закон про вільне відвідування дитячих садків, з яких 20 % утримує держава, а 80 — належать
церковним громадам, профспілкам,
німецькому товариству Червоного Хреста, службі молоді, іншим благодійним
організаціям. Ха рактерною особливістю освіти в Німеччині є те, що батьків ська
платня становить 50 %, решту витрат бере на себе влас ник дошкільного закладу.
Дитячі садки з повним або неповним днем, призначені для дітей віком 3 — 6 років. Існують одногрупні дошкільні заклади (переважно для старших дошкільників),пришкільні групи (для
п'ятирічних дітей), а також підготов чі класи основної школи (в них виховуються і
навчаються п'ятирічні діти, які досягають
шкільного віку). Крім того, працюють
цілодобові інтернати для здорових дітей віком від З до б років, а також інтернати для дітей з вадами здоров'я і розвитку.
Дитячій садок Хеддернхайм.
Франкфурт-на-Майні, Німеччина
Відкритий дитячий садок ґрунтується на ситуативно-орієн товній концепції дошкільного виховання, для якої характерні: відкрите планування, в якому беруть участь діти; навчання на основі реальних життєвих зв'язків; єдність гри і навчан ня; різновікова організація життя і діяльності; зв'язок із гро мадськістю; співробітництво батьків і дошкільного закладу.
Для роботи з дошкільниками використовується багате предметнодидактичне середовище, різноманітний ігро вий матеріал.
Особливістю системи виховання в Німеччині є наявність так званих материнських центрів, в яких діти разом із матерями займаються цікавою і корисною діяльністю. При цьому ма тері мають можливість отримувати платню, а головне —спілку ватися між собою та з фахівцями з педагогіки і психології.