Особливості дошкільної освіти в Німеччині

Про матеріал
У сучасних дитячих садках Німеччини головним у виховній роботі є розвиток мови, дитячій особі, соціальне виховання і гра. У дитячому саду діти, як правило, проводять час тільки до обіду, а другу половину дня вони знаходяться удома, в своїй сім'ї. Тим часом є дитячі садки і дитячі установи і з продовженим днем. Сьогодні у ФРН понад 30 % дітей від трьох до шести років відвідують в дитячі сади.
Перегляд файлу

imageimage
Особливості imageimage дошкільної освіти в Німеччині

imageПідготувала студентка групи К12-21 Мамчій Кароліна

Традиції державного дошкільного вихован‐ ня в Німеччині — одні з найдавніших у світі.

З 1957 р. у ФРН діє закон про вільне відвідування дитячих садків, з яких 20 % утримує держава, а 80 — належать

imageцерковним громадам, профспілкам,

німецькому товариству Червоного Хреста, службі молоді, іншим благодійним

організаціям. Ха рактерною особливістю освіти в Німеччині є те, що батьків ська

платня становить 50 %, решту витрат бере на себе влас ник дошкільного закладу.

image

Слід відзначити різноманітність типів дошкільних заклад ів

imageimageДитячі садки з повним або неповним днем, призначені для дітей віком 3 — 6 років. Існують одногрупні дошкільні заклади (переважно для старших дошкільників),пришкільні групи (для

п'ятирічних дітей), а також підготов чі класи основної школи (в них виховуються і

навчаються п'ятирічні діти, які досягають

шкільного віку). Крім того, працюють

цілодобові інтернати для здорових дітей віком від З до б років, а також інтернати для дітей з вадами здоров'я і розвитку.

image

image

imageГоловні концептуальні підходи щодо виховання дітей у Німеччині здійснюються в дитячих садках вільного і відкрит ого типу. Найпоширеніший тип вільного дитячого садка — штейнерівські дитячі садки і дитячі садки Монтессорі.

imageimageДитячій садок Монтессорі

image

image
imageimageДитячій садок Хеддернхайм.

Франкфурт-на-Майні, Німеччина

image

imageimageВідкритий дитячий садок ґрунтується на ситуативно-орієн товній концепції дошкільного виховання, для якої характерні: відкрите планування, в якому беруть участь діти; навчання на основі реальних життєвих зв'язків; єдність гри і навчан ня; різновікова організація життя і діяльності; зв'язок із гро мадськістю; співробітництво батьків і дошкільного закладу.

Основні вимоги до вихователя дошкільного закладу

image

 — здатність до систематичних і тривалих спостережень, аналізу результатів педагогічної діяльності, прогнозування можливих варіантів.

Для роботи з дошкільниками використовується багате предметнодидактичне середовище, різноманітний ігро вий матеріал.

imageОсобливістю системи виховання в Німеччині є наявність так званих материнських центрів, в яких діти разом із матерями займаються цікавою і корисною діяльністю. При цьому ма тері мають можливість отримувати платню, а головне —спілку ватися між собою та з фахівцями з педагогіки і психології.

image image

imageДякую за увагу!
pdf
Додано
10 травня 2023
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку