Тема : На порозі Новий рік і Різдво Христове. Формування та розписування пряникової хатинки.
Мета :
1. Навчальна
― сформувати в дітей знання про традиції новорічних та різдв’яних свят;
― сприяти запам’ятовуванню назв циклу різдв’яних свят;
― навчити формувати пряникову хатинку використовуючи кулінарну глазур;
― навчити робити самостійно кулінарну глазур.
2. Виховна
― виховувати в дітей культуру праці, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність ;
― сприяти формуванню і розвитку моральних, трудових, естетичних якостей людини;
― сприяти вихованню правильного ставлення до загальнолюдських цінностей;
3. Розвивальна
― вчити аналізувати, виділяти головне, порівнювати, ставити та вирішувати проблеми;
― сприяти розвитку в дітей творчих, технічних здібностей;
― сприяти розвитку в дітей відповідних видів і типів сприймання, пам’яті, мислення, уваги, уяви;
Обладнання та матеріали: коржі різноманітної форми – для основи, цукрова пудра – для приготування крему, щоб зафіксувати та прикрасити «хатинку», 1 білок, кондитерська присипка у вигляді милих сніжинок – для декорування, кондитерський мішечок.
Наочність: запис колядок та відеоролика.
Тим заняття: комбіноване.
Хід заняття
І. Підготовка робочих місць (перед початком заняття)
ІІ. Організація дітей до роботи.
Пісня – привітання :
Треба всім нам привітатись: добрий день!
Дружно , весело сказати :добрий день!
Вліво – вправо повернемось
Сюди-туди усміхнемось:
Добрий, добрий, добрий день.
ІІ. Узагальнення знань, вмінь і навичок.
1.Вступна бесіда.
- Діти , ви вірите у дива?
- Я запитала про дива саме тому, бо сьогоднішнє заняття буде незвичайним.
- Які свята наближаються до нас?
А саме в передноворічні і різдвяні дні трапляються справжні дива. Сьогодні ідучи до Центру, я побачила, як в повітрі кружляють сніжинки і тихо спускаються на землю. Одна сніжинка спустилася мені на руку. І трапилося диво. Вона ожила і срібним дзвіночком залунав її голосок: «У цей чудовий зимовий ранок я можу здійснити твоє заповітне бажання». І тільки я задумала бажання, як воно здійснилось.
2 Прихід Гості-Чарівниці
Чарівниця
Я вам обов’язково розкажу що це. Але для цього прошу виконати завдання, які я приготувала.
3. Асоціативний кущ
- Діти, а що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слова Новий рік, Різдво?
Новий рік ( Ялинка. Подарунки, Дід Мороз, Снігурка…)
Різдво (Кутя, Вертеп, колядки, дідух, зірка…)
Які ви розумнички. За такі чудові відповіді наша Гостя – Чарівниця буде творити дива!!!!
4. Розгадування кросворду
1.Якого зимового свята в грудні чекають всі діти?
2.Яке свято щороку святкують 1 січня?
3.Як називаються обрядові пісні, що співають у різдвяні свята (у Святвечір, на Різдво)?
4.Як називається свято ,яке пов’язане з народженням Ісуса Христа?
5.Як називається Різдвяне свято, коли освячують воду в річці?
6.Як по – іншому називають Св. Миколая?
7.Що саме сповіщало людям, про народження Ісуса Христа?
м |
и |
к |
о |
л |
а |
я |
||||||||||||||||||||||||||
н |
о |
в |
и |
й |
|
р |
і |
к |
||||||||||||||||||||||||
к |
о |
л |
я |
д |
к |
и |
||||||||||||||||||||||||||
р |
і |
з |
д |
в |
о |
|||||||||||||||||||||||||||
|
в |
о |
д |
о |
х |
р |
е |
щ |
а |
|||||||||||||||||||||||
ч |
у |
д |
о |
т |
в |
о |
р |
е |
ц |
ь |
||||||||||||||||||||||
з |
і |
р |
к |
а |
||||||||||||||||||||||||||||
ІII. Повідомлення теми і мету заняття.
-А чи знаєте ви, як раніше прикрашали ялинку?
Розповідь
Традиція ставити й прикрашати ялинку прийшла із західної Європи. В Україні закріпилась у другій половині XIX століття. Колись в Англії сфотографували королівську родину з ялинкою, і після того англійці почали наслідувати. І до наших осель це дійшло. Шматочки цукру, скляне намисто, горішки, пряники та яблука – всім цим раніше прикрашали різдвяну ялинку. Зараз без красуні - ялинки не обходиться Новорічне свято. Зараз в продажі є багато красивих іграшок.
А сьогодні на занятті ми будемо виготовляти пряникову хатинку. Це також одна із традицій новорічних свят.
2. Відкриття фабрики «Новорічні мрії».
- Сьогодні ми з вами побуваємо на нашій « Фабриці новорічних мрій».
А працювати будемо в групах. Кожна група – це окремий цех, де будуть виготовлятися пряникові хатинки.
3.Технологія виготовлення виробів.
Цех «Веселі кулінари» - Рецепт казки – простий, необхідно: гарний настрій, трохи часу і набір пряникових коржів. У ньому ви знайдете все те, що знадобиться для створення пряникової хатиночки: коржі різноманітної форми – для основи, цукрову пудру – для приготування крему, щоб зафіксувати та прикрасити «хатинку» (потрібно тільки додати білок сирого яйця та збити крем), а також кондитерську присипку у вигляді милих сніжинок – для декорування. Крім того, до набору додається кондитерський мішечок, щоб робота над створенням хатиночки була легкою і приємною.
4. Повторення правил з техніки безпеки під час користування міксером.
V. Самостійна робота дітей .
( звучить музика)
VI. Хвилинка відпочинку.
Відеоролик
VII. Продовження самостійної роботи.
VIII. Підсумок заняття.