На порозі Новий рік і Різдво Христове. Формування та розписування пряникової хатинки.

Про матеріал
метою заняття є сформувати в дітей знання про традиції новорічних та різдв’яних свят; сприяти запам’ятовуванню назв циклу різдв’яних свят; навчити формувати пряникову хатинку використовуючи кулінарну глазур.
Перегляд файлу

Тема : На порозі Новий рік і Різдво Христове. Формування та розписування  пряникової хатинки.

https://menunedeli.ru/wp-content/uploads/2014/12/47/IMG_5811.jpg

Мета :

1. Навчальна

― сформувати в дітей  знання про традиції новорічних та різдв’яних свят;

― сприяти запам’ятовуванню назв циклу різдв’яних свят;

― навчити формувати пряникову хатинку використовуючи кулінарну глазур;

― навчити робити самостійно кулінарну глазур.

2. Виховна

― виховувати в дітей  культуру праці, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність ;

― сприяти формуванню і розвитку моральних, трудових, естетичних якостей людини;

― сприяти вихованню правильного ставлення до загальнолюдських цінностей;

3. Розвивальна

― вчити аналізувати, виділяти головне, порівнювати, ставити та вирішувати проблеми;

― сприяти розвитку в дітей  творчих, технічних здібностей;

― сприяти розвитку в дітей відповідних видів і типів сприймання, пам’яті, мислення, уваги, уяви;

Обладнання та матеріали:  коржі різноманітної форми – для основи, цукрова пудра – для приготування крему, щоб зафіксувати та прикрасити «хатинку», 1 білок, кондитерська присипка у вигляді милих сніжинок – для декорування, кондитерський мішечок.

Наочність: запис  колядок та відеоролика.

Тим заняття: комбіноване.

 

Хід заняття

І. Підготовка робочих місць (перед початком заняття)

ІІ. Організація дітей  до роботи.

  • Діти , сьогодні до нас на заняття завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

Пісня – привітання :

Треба всім нам привітатись: добрий день!

Дружно , весело сказати :добрий день!

Вліво – вправо повернемось

Сюди-туди усміхнемось:

Добрий, добрий,  добрий день.

 

ІІ. Узагальнення знань, вмінь і навичок.

1.Вступна бесіда.

- Діти , ви вірите у дива?

- Я запитала про дива саме тому, бо сьогоднішнє заняття буде незвичайним.

- Які свята наближаються до нас?

А саме в передноворічні і різдвяні дні трапляються справжні дива. Сьогодні  ідучи до Центру, я побачила, як в повітрі кружляють сніжинки і тихо спускаються на землю.  Одна сніжинка спустилася мені на руку. І трапилося диво. Вона ожила і срібним дзвіночком залунав її голосок: «У цей чудовий зимовий ранок я можу здійснити твоє заповітне бажання». І тільки я задумала бажання, як воно здійснилось.

2 Прихід Гості-Чарівниці

  •  А ви чуєте , хто це? Хто це до нас завітав?
  • Ми раді вас вітати у нашому класі. А що це у вас?

Чарівниця

Я вам обов’язково розкажу що це. Але для цього  прошу  виконати завдання, які я приготувала.

3. Асоціативний кущ

- Діти, а що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слова  Новий рік, Різдво?

Новий рік ( Ялинка. Подарунки, Дід Мороз, Снігурка…)

Різдво (Кутя, Вертеп, колядки, дідух, зірка…)

Які ви розумнички. За такі чудові відповіді наша  Гостя – Чарівниця буде творити дива!!!!

4. Розгадування кросворду

1.Якого зимового свята в грудні чекають всі діти?

2.Яке свято щороку святкують 1 січня?

3.Як називаються обрядові пісні, що співають у різдвяні свята (у Святвечір, на Різдво)?

4.Як називається свято ,яке пов’язане з народженням Ісуса Христа?

5.Як називається Різдвяне свято, коли освячують воду в річці?

6.Як по – іншому називають Св. Миколая?

7.Що саме сповіщало людям, про народження Ісуса Христа?

 

 

м

и

к

о

л

а

я

н

о

в

и

й

 

р

і

к

к

о

л

я

д

к

и

р

і

з

д

в

о

 

в

о

д

о

х

р

е

щ

а

ч

у

д

о

т

в

о

р

е

ц

ь

з

і

р

к

а

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІII. Повідомлення теми і мету заняття.

-А чи знаєте ви, як раніше прикрашали ялинку?

Розповідь

Традиція ставити й прикрашати ялинку прийшла із західної Європи. В Україні закріпилась у другій половині XIX століття. Колись в Англії сфотографували королівську родину з ялинкою, і після того англійці почали наслідувати. І до наших осель це дійшло. Шматочки цукру, скляне намисто, горішки, пряники та яблука  всім цим раніше прикрашали різдвяну ялинку.  Зараз без красуні - ялинки не обходиться  Новорічне свято.   Зараз в продажі є багато красивих іграшок. 

А сьогодні на занятті ми будемо виготовляти пряникову хатинку. Це також одна із традицій новорічних свят.

2. Відкриття фабрики «Новорічні мрії». 

 - Сьогодні ми з вами побуваємо на нашій  « Фабриці новорічних мрій».

А працювати будемо в групах. Кожна група – це окремий цех, де будуть виготовлятися   пряникові хатинки.

 3.Технологія виготовлення виробів.

 Цех «Веселі кулінари» - Рецепт казки – простий, необхідно: гарний настрій, трохи часу і набір пряникових коржів. У ньому ви знайдете все те, що знадобиться для створення пряникової хатиночки: коржі різноманітної форми – для основи, цукрову пудру – для приготування крему, щоб зафіксувати та прикрасити «хатинку» (потрібно тільки додати білок сирого яйця та збити крем), а також кондитерську присипку у вигляді милих сніжинок – для декорування. Крім того, до набору додається кондитерський мішечок, щоб робота над створенням хатиночки була легкою і приємною.

 

4. Повторення правил з техніки безпеки під час користування міксером.

  1. Взбиваємо білок до густого піку

https://menunedeli.ru/wp-content/uploads/2014/12/47/prigotovit-saharnuju-glazur_opt.jpghttps://tortino.com.ua/image/cache/webp/catalog/uploads/2018/11/IMG_2941-350x350.webp

  1. Наповнюємо кондитерський мішок

https://menunedeli.ru/wp-content/uploads/2014/12/47/vylozhit-glazur-v-konditerskij-meshok_opt.jpg

  1. Складаємо нашу хатинку. Спочатку за допомогою глазурі склеюємо стіни хатинки, а потім дах хатинки.

https://menunedeli.ru/wp-content/uploads/2014/12/47/skleivanie-detalej-domika_opt.jpg

 

  1. Декоруємо нашу хатинку за допомогою глазурі нанісши її різними узорами

https://menunedeli.ru/wp-content/uploads/2014/12/47/IMG_5811.jpg

V. Самостійна робота  дітей .

( звучить музика)

VI. Хвилинка відпочинку.

Відеоролик

VII. Продовження самостійної роботи.

VIII. Підсумок заняття.

  1. Обговорення виробів і аналіз.
  2. Оцінка результатів колективної та індивідуальної праці дітей на занятті;
  3. Привітання з Новим роком.

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 січня 2022
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку