Начальний період десталінізації в Україні

Про матеріал
Перевернутий урок з використанням методів та прийомів критичного мислення метою якого є: розкрити суть начального періоду процесу десталінізації. Показати його особливості в Україні. Дати оцінку 20-му з’їзду та його рішенням. Закріпити навики аналізу і зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах, розвивати навики вчаться самостійно мислити, давати лаконічні і обґрунтовані відповіді. Виховувати пошану до історичного минулого своєї країни, сприяти вихованню у учнів духу патріотизму і національної самосвідомості.
Перегляд файлу

Тема. Начальний період десталінізації в Україні.

Мета.1)  розкрити суть начального періоду процесу десталінізації. Показати його особливості в Україні. Дати оцінку 20-му з’їзду та його рішенням.  

2)  закріпити навики аналізу і зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах, розвивати навики вчаться самостійно мислити, давати лаконічні і обґрунтовані відповіді;

3)  виховувати пошану до історичного минулого своєї країни, сприяти вихованню у учнів духу патріотизму і національної самосвідомості.

 

  Очікувані результати. 

Після цього уроку учні зможуть: на основі різних джерел інформації: описувати прояви процесів лібералізації в різних сферах життя українського суспільства; зіставляти різні точки зору щодо процесів лібералізації в Україні та давати їм власну оцінку.

  Тип уроку: урок засвоєння нових знань у вигляді перевернутого уроку.

 

Хід уроку.

Організаційний момент.

  1. Актуалізація опорних  знань. ( Виклик)

Добрий день! Починаємо роботу. На сьогоднішньому уроці ми будемо відпрацьовувати вже набуті вами вдома знання з даної теми.  Якщо при підготовці вам було щось не зрозуміло, чи викликало питання, то запишіть їх на нашій імпровізованій дошці запитань. До них ми повернемося у процесі уроку.  (метод «Дошка запитань») Додому ви отримали завдання опрацювати новий матеріал, використовуючи підручник, історичні джерела з даної теми   та інтернет ресурси. Історичні джерела, ви можете використовувати під час роботи на уроці, для аргументації своїх відповідей. (лежать роздруковані на партах).

( метод «Асоціації») Які асоціації у вас виникають зі словом «Відлига»? Діти приводять приклади. Уже ознайомившись із матеріалом нашого уроку  та провівши асоціації давайте сформуємо тему нашого уроку і запишемо її у зошит. (Слайд 1)  Після сьогоднішнього уроку ви зможете (перераховуються очікувані результати, які можна взяти з мети уроку.) (Слайд 2) А працювати ми з вами будемо за таким планом. (Слайд 3)

План

1.Внутрішньополітична ситуація.

2. ХХ з’їзд КПРС.

 3. Десталінізація. Реабілітація жертв політичних репресій. . Ліквідація ГУТАБу.

Запишіть план у зошит.

При закріпленні нового матеріалу слід звернути увагу на основні терміни та дати, які теж слід зафіксувати до зошита. (Записано на дошці).

Ознайомлюючись з новим матеріалом ви, мабудь, замислювалися над проблемами та завданнями, які стали перед керівництвом того часу. Час суспільних протиріч, де нове та прогресивне часто поєднувалося із старими догмами та порядками. Які проблемні питання ви могли б винести на сьогоднішній урок? Одне з них – найбільш вдале, стане проблемною темою нашого уроку. ( Пропонують та записують питання на дошку та у зошит)  (метод «Конкурс проблемних питань»)

II. Фаза осмислення. Звернемо увагу на перше питання нашого плану. Після смерті Сталіна  внутрішньополітична ситуація в СРСР та в цілому в Україні була дуже не стабільною. ( можна запропонувати історичне відео). Давайте згадаємо основні історичні події того часу. ( Учень дуже коротко нагадує події після смерті Сталіна.) (А тепер з даною інформацією попрацюємо методом «Ромашка Блума». Питання, які ви сформуєте будуть використані для роботи в парах.( працюють).

Переходимо до слідуючого питання нашого плану.( Слайд 4)

14-25 лютого1956 року сталася подія, яка увійшла в історію, як XX з’їзд КПРС. Ця подія була видатною і неординарною настільки, що справила « ефект вибухнутої бомби». Кожен із вас, ознайомлюючись із матеріалом вже знає про що іде мова. Більш детально з даною інформацією працювали домашні групи, які підготували доповіді використовуючи метод « Інтелект – карта» та « Логічне дерево» давайте послухаємо їх. ( Учні доповідають. Логічне дерево продовжуємо з класом. Якщо є час можна провести метод «Експерти проти журналістів, де у ролі експертів виступатимуть учні, що працювали в домашніх групах).

Отже ми переходимо до третього питання нашого плану. (Слайд5)   Десталінізація. Реабілітація жертв політичних репресій.  Ліквідація ГУТАБу. Цей період характеризувався зменшенням політичних репресій, вибірковою реабілітацією засуджених та репресованих у сталінські часи, частковою лібералізацією політичного життя, незначним послабленням тоталітарної влади.

  Працюємо методом «Інсерт», с.  ( Щоб не витрачати час, можна виконати вдома, під час підготовки до уроку,  та опрацювати лише те, що ви заповнили до таблиці).

III. Рефлексія. Ми з вами розібрали та закріпили матеріал теми. Давайте повернемося до нашої дошки запитань та спробуємо дати відповіді на них. (Працюють з дошкою запитань). А тепер повертаємося до проблемної теми. ( Розмірковують з цього питання).

Наш урок добігає кінця. У кожного з вас склались якісь враження стосовно нашого заняття. Давайте поділимося ними, відповідаючи на такі питання: (Слайд 6)  1)розкажіть про свій емоційний стан під час уроку і в його кінці; 2) що нового ви дізналися, чого навчилися? 3) як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

( Слайд 7) Домашнє завдання. П.10, с.100-102, п.11, с. 107-114, завд с. 115, допрацювати словник скласти синквейн зі словом Хрущов.

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
22 жовтня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку