Національно-патріотичний урок у 1 класі "Це наше і це твоє"

Про матеріал
Урок з національно-патріотичного виховання для учнів 1 класу "Це наше і це твоє". Мета уроку: ознайомити дітей із поняттям «наша Батьківщина», уточнити і розширити уявлення дітей про велич і красу рідної України; розвивати пізнавальні інтереси; формувати ціннісне ставлення особистості до рідної мови, до своєї країни, почуття гордості за Батьківщину.
Перегляд файлу

Перший урок у 1 класі

 

 

 

 

 

 

http://bordnz3.in.ua/userfiles/images/Myz_storinka/ukr_dina1.png

                                                                                

                                                                                                   Вчитель

Спеціалізованої школи № 304 міста Києва

                                                                      Красноцвєтова Людмила Володимирівна

 

Це наше і це твоє

(урок для учнів 1 класу)

Мета: ознайомити дітей із поняттям «наша Батьківщина», уточнити і розширити уявлення дітей про велич і красу рідної України;  розвивати пізнавальні інтереси; формувати ціннісне ставлення особистості до рідної мови, до своєї країни, почуття гордості за Батьківщину.

Тип уроку: формування знань,  вмінь, навичок.

Обладнання: ілюстративний матеріал із серії «Мальовнича Україна», предметні малюнки: кущ калини, гніздо, лелека, соловейко, верба тощо, паперові квіти, фізична карта України, фігурки українця та україночки.

 

Хід уроку

І. Органiзацiя класу.

Учитель.

Мої любi дiти!

Ви прийшли нинi в перший клас.

Вчитись будете разом й радiти,

І рости кожен день i час.

Школа дверi для вас вiдчинила

І запрошує вчитися вас,

Бо знання — це велика сила!

Тож навчайтеся! В добрий час!

 

Любі, діти! Я вiтаю вас iз 1 Вереснем, iз першим шкiльним святом у вашому житті, iз першим уроком.

 Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очiкує багато цiкавого. Від сьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви будете дiлити свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина.

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку

- Давайте пригадаємо, де у людини знаходиться серце?

Покладіть руку на серце, прислухайтесь, як воно б’ється. І доки воно б’ється, доти живе людина. Через нього проходить сум і радість,біль і щастя. Серце може ненавидіти і любити. І якщо ненависть руйнує, убиває серце, то любов сповнює його життєдайною енергією й окрилює людину.

- Кажуть. що за розміром серце як кулачок. У мене ось таке. А яке у вас?Підійміть кулачки й покажіть. Коли ми складемо всі наші кулачки, вийде одне велике серце нашого класу.

- А що знаходиться у великому  серці нашого класу?

На дошці серце, а всередині карта України.

- Так, це Україна.

  Сьогодні  ми будемо з вами вести мову про чарівну, багату та щедру, нашу рідну землю, про неньку – Україну. Про те, що мир в Україні – запорука миру в Європі. Кожен з вас живе серед  дорогих та близьких людей. Тато, матуся,брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка. Вся ваша рідня становить ваш рід. Рід від роду – то народ України. Від любові до своєї родини починається любов до  свого народу, до своєї держави.
ІІІ Засвоєння та усвідомлення нового матеріалу
У всьому світі – кожен зна: 
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна – єдина.
Це наша славна Україна.  (Д. Комілевська)
    
Батьківщина – це...

— Батьківщина — це земля, на якій ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Батьківщина — це твоє рідне місто чи село, вулиця, де стоїть твій будинок... Батьківщина — це рідна мова, якої навчили тебе мама й тато. Батьківщина у нас єдина, як мати. Батьківщина — це казки, які розповідала тобі бабуся, а їй розповіла її бабуся. Це зелена травичка і блакитна річечка. Це садок біля хати. Це безмежні хлібні лани. Твоя Батьківщина — це Украї­на.

— Україна — це наша земля, наша країна зі славною історією, народ якої протягом багатьох віків боровся за свободу й незалежність. Україна — це ве­лика незалежна держава в Європі. Україна — це рідна мова, чарівна пісня, чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ.

— Гарний наш рідний край, бо має і високі гори, вкриті зеленими лісами, і бистрі ріки, і безмежні урожайні поля, і заквітчані луги, мальовничі села і міста, і все, чого лиш душа бажає.

Створення картини рідного куточка

  А зараз ми з вами спробуємо створити картину одного з куточків рідного краю.

 Коментуючи свої дії, вчитель вішає на дошку українську хату, тин із соняшником і коротко розповідає про народні символи.

Українська хата — це символ України. Почувши такі слова ви зразу собі уявляєте білу невисоку хатинку під солом’яним дахом, в якій жили наші прадіди.

 

Мальва - символ любові до рідної землі, до свого народу, до батьківської хати.

 

Соняшник - символ Сонця, праці й достатку, сили і добробуту. 

 

Лелека - символ любові до батька-матері, котрі благословили тебе на світ, а тому це - й символ сімейного благополуччя, любові до рідної землі, Батьківщини. Щасливий той двір, де є гніздо лелеки, бо він - птаха священна. 

— На Україні калина завжди росла біля хати. У народі було прийнято садити кущ калини, коли народжувалася в сім'ї дитина.

- Погляньте, діти, яка красива вийшла картина. Така ж багата і кра­сива наша українська земля.

 

Гра «Пазли» (робота в парах).

 

На кожній парті  у конверті  лежить розрізана  ілюстрація по темі «Моя Батьківщина». Діти в парах складають картинку.

-  Що таке Батьківщина? Дайте відповідь, називаючи свої картинки.

Вчитель на дошці навколо карти України вивішує аналогічні ілюстрації.

-  Так, наша Україна прекрасна. Для того, щоб наша Батьківщина була щасливою, усі діти повинні жити мирно, дружно, любити одне одного і поважати своїх учителів, батьків, добре вчитись та зростати працелюбними.

 

-Хто вже, хто вже так втомився,

Що ліворуч нахилився?

Ви втомились? (Так)

Час настав нам відпочити,

Музичну фізкультхвилинку в гості запросити.

Фізкультхвилинка «Україно, ти моя надія!»

 

Легенда про Україну

 - Послухайте легенду про те, як же виникла наша країна.

НАША ЗЕМЛЯ

Легенда

 Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.

От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, ска­завши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до ньо­го, запропонував їм чорну землю. «Ні, — відповіли наші предки, — там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні — ворога».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогодні­шнього дня. А країну свою назвали Україною.

 

Знайомство з державними символами України

Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Є вони і в нашої країни.

Герб – (вивішую малюнок із зображенням) найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю.

Гімн – найголовніша пісня України, слухати яку потрібно  стоячи, мовчки.

Прапор – державний символ.

             Синьо – жовтий прапор маєм:

              Синє – небо, жовте – жито.

               Прапор свій оберігаєм,

                Він святиня – знають діти.

-         Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру.

-         Жовтий – це колір зерна, хліба, сонця.

«Вінок любові до України».

- Кожна людина – неповторна. У вас є квітка, а серединка – біла. Я пропоную вам намалювати себе таким, яким ви уявляєте. Таким чином, кожен з вас стане квіткою нашого класу.

-         (Діти самостійно малюють кожен себе у середині квітки.)

- Сьогодні ми стали теж однією великою родиною, бо будемо разом вчитися, відпочивати, товаришувати. Ми разом створимо віночок нашого класу. На плакаті – кордони нашої держави. Давайте прикріпимо вздовж них свої квіти, і це буде нам згадкою про наш перший урок. Дії учні супроводжують побажаннями для рідної Вітчизни (наприклад: «Я бажаю любій Україні добра, радості, миру, безпеки, процвітання, щастя, мудрих людей, щирості, доброзичливості, краси, спокою, здобутків тощо»).

 

ІV. Підсумок уроку
Ось і добігає кінця наш урок. Любімо свою землю, випрошуймо у Всевишнього ласки і благословення для свого народу. Робімо все для того, щоб Україна цвіла, мов калина; віримо в те, що в України ― щасливе й прекрасне майбутнє. Бо як сказано в Біблії: «…хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його й воздасться». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцем.
 

Хотілося б вам усім побажати
Добра, і злагоди, миру,й краси,
Щоб для України ви росли.
Хай вам щастить завжди й у всьому,
Не піддавайте серце злому.
Хай Бог усім допомагає
І рідний край оберігає  
 

docx
Додано
7 січня
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку