Вітаю, шановні колеги!
Поновлюючи очне навчання, треба переосмислити можливості використання інтеграції в нових умовах — аби не просто дати своїм учням максимум користі, а й допомогти надолужити втрачене. Наразі бажаємо поділитися з вами своїми рішеннями щодо інтегрованих завдань для учнів
2-го класу, які підготували для своїх дітей. Працюю за освітньою програмою НУШ-1, автор Роман Шиян, в якій українська мова та читання об’єднані у один предмет - українська мова.
Завдання для інтеграції української мови в математику.
Завдання 1
Теми «Народні перлини для кожної дитини» та «Числа. Дії з числами».
1.Робота в парах
Під час виконання завдання учні отримують карточку із завданням: розташувати числа у порядку зростання та прочитати прислів'я.
на добре. біля а матері сонці тепло,
1 7 5 4 6 2 3
На сонці тепло, а біля матері добре.
2.Діти отримують завдання.
Користуючись шифром, прочитай вірш-загадку. Розфарбуй відгадку.
Під кожне число треба підставити слово з таблиці.
Шифр у вигляді вірша.
2,4,3,8 Це всі повинні знати:
1,6,10,5 Нас не можна роз’єднати.
9,11,13 Відрізняємося ми чим?
7,15,14, 12 Літер дві, а звук один.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||
Нас |
Це |
повинні |
всі |
роз'єднати. |
не |
Літер |
знати: |
||||||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||||||
Відрізняємося |
можна |
ми |
один. |
чим? |
звук |
дві, а |
|||||||
Діти складають загадку, розфарбовують відгадку і називають числа першого та другого десятків.
Завдання 2
Завдання за темами «Числа. Дії з числами» та «Дзвіночок кличе у Країну Знань».
Завдання: розшифруй слова і прочитай вірш. Треба записати цифри у порядку зростання і прочитати слова та вірш.
76 24 3 8 15
Ми – веселі л е к а в і а р, (акварелі)
Ми живемо у портфелі
У дівчинки Тоні.
3 1 4 7 52 6
Щічки в нас р ч в і о е н, (червоні)
4 2 163 5
Очки – у о г і л б, (голубі)
Хочеш намалюємо
3 2 4 1 6 5
В о т ж й и ліс тобі? (жовтий)
(За Марією Корпанюк)
Приклади завдань для інтеграції математики в українську мову.
Завдання 3
Завдання для інтеграції за темами «Геометричні фігури» та «Осінні фарби. Осінній настрій»
Щоденні 5. Робота зі словами.
Кросворд «Ква».
-Діти, придумайте слова, які починаються з ква….
К В А Р Т А Л
К В А Д Р А Т
К В А Т И Р К А
К В А Р Т И Р А
К В А Р Т Е Т
К В А Р Т А Л
К В А _ _ _ _
Подивиться їх значення у тлумачному словнику. Діти дивляться і дають відповіді.
Квартал – четверта частина року, три місяці.
Квартал – частина міста, обмежена вулицями, що перетинаються (як правило у вигляді квадрату).
Квадрат – рівнобічний прямокутник.
Кватирка – частина вікна, яка відчиняється всередину або назовні (верхня чверть вікна).
Квартира – окреме житлове приміщення в будинку, переважно з кількох кімнат. (первісно чверть поверху)
Квартет – ансамбль з чотирьох виконавців.
Тлумачення слів зачитують діти і дають відповіді на запитання:
- Від латинської назви якого числа утворилися ці слова? (Чотири)
- Які слова однаково звучать і пишуться? (Квартал). Чим відрізняється їх значення?
А для цього виду роботи можна використати «Стіну слів».
Вчитель добирає слова. Учні доповнюють словами, які вони зустрічали під час читання художніх творів, розв'язування завдань з математики тощо. У процесі роботи вчитель забезпечує школярів словниками, в яких діти можуть прочитати лексичне значення слів. Для тлумачення слів можна використовувати гаджети.
За допомогою QR-кода діти читають тлумачення слова квадрат
Завдання 4
Завдання для інтеграції за темами «Осінні фарби. Осінній настрій» і «Задача».
Прочитайте вірш Ліни Костенко «Білочка восени»
Розгадайте загадку лісу: «Хто заховався в словах?»
Учні записують цифри у порядку зростання і читають слова-відгадки.
4 7 6 8 5 2 3 4 1 3
Б Л А І К РИ Б Г И
(Білка, гриби)
Пропонуємо з розшифрованими словами скласти задачу.
Наприклад:
Білочка вийняла з торбинки 25 грибочків. Після того в торбинці залишилось 12 грибочків. Скільки грибочків було в торбинці спочатку?
Завдання 5
Завдання для інтеграції за темами «Моя родина – це наша славна Україна» і «Числа. Дії з числами».
Прочитати на уроці оповідання Анатолія Григорука «Мудра мова» та намалювати головного героя цифрами. Повторюємо з учнями, які вони знають числа та пригадаємо парні і непарні числа.
Завдання 6
Завдання для інтеграції можна використовувати на будь-якому уроці. Сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми в початковій школі. Конструктор є надійним помічником у моїй роботі.
Завдання:
1. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість звуків у слові.
2. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість складів у слові.
3. Візьми стільки цеглинок, скільки речень у тексті.
4. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість слів у реченні.
5. Якщо почуєш звук [р], то підійми червону цеглинку, а якщо звук [л] — зелену.
6. Виклади з цеглинок літеру.
Шановні колеги, сподіваюсь, що мої наробки були для вас корисними. У свою чергу відкрита до нових ідей та знань. Дякую за увагу!