Надолуження освітніх втрат

Про матеріал
Шляхи надолуження освітніх втрат математичної та читацької компетенцій в початковій школі
Перегляд файлу

       Вітаю, шановні колеги!

       Поновлюючи очне навчання, треба  переосмислити можливості використання інтеграції в нових умовах — аби не просто дати своїм учням максимум користі, а й допомогти надолужити втрачене.  Наразі бажаємо поділитися з вами своїми рішеннями щодо інтегрованих завдань для учнів

2-го класу, які підготували для своїх дітей. Працюю за освітньою програмою НУШ-1, автор Роман Шиян, в якій українська мова та читання об’єднані у один предмет - українська мова.

 

Завдання для інтеграції  української мови  в  математику.

Завдання 1

Теми «Народні перлини для кожної дитини» та «Числа. Дії з числами».

1.Робота в парах

Під час виконання завдання учні отримують карточку із завданням: розташувати числа у порядку зростання та прочитати прислів'я.

на          добре.   біля    а   матері     сонці   тепло,

1               7          5        4        6             2           3

На сонці тепло, а біля матері добре.

2.Діти отримують завдання.

Користуючись шифром, прочитай вірш-загадку. Розфарбуй відгадку.

Під кожне число треба підставити слово з таблиці.

Шифр у вигляді вірша.

2,4,3,8           Це всі повинні знати:

1,6,10,5         Нас не можна роз’єднати.

9,11,13          Відрізняємося ми чим?

7,15,14, 12    Літер дві, а звук один.

1

2

3

4

5

6

7

8

Нас

Це

повинні

всі

роз'єднати.

не

Літер

знати:

9

10

11

12

13

14

15

Відрізняємося

можна

ми

один.

чим?

звук

дві,  а

 

Діти складають загадку, розфарбовують відгадку  і називають числа першого та другого десятків.

 

Завдання 2

Завдання за темами «Числа. Дії з числами» та «Дзвіночок кличе у Країну Знань».

Завдання: розшифруй слова і прочитай вірш. Треба записати цифри у порядку зростання і прочитати слова та вірш.

                      76 24 3 8 15

Ми – веселі л е к а в і а р,   (акварелі)

Ми живемо у портфелі

У дівчинки Тоні.

                       3 1 4 7 52 6

Щічки в нас  р ч в і о е н,   (червоні)

             4 2 163 5

Очки – у о г і л б,     (голубі)

Хочеш намалюємо

3 2 4 1  6 5

В о т ж й и   ліс тобі?   (жовтий)

    (За Марією Корпанюк)

 

Приклади завдань для інтеграції  математики в українську мову.

Завдання 3

Завдання для інтеграції  за темами «Геометричні фігури» та «Осінні фарби. Осінній настрій»

Щоденні 5. Робота зі словами.

Кросворд «Ква».

-Діти,  придумайте слова, які починаються з ква…. 

 К В А Р Т А Л

 К В А Д Р А Т

 К В А Т И Р К А

 К В А Р Т И Р А

 К В А Р Т Е Т

 К В А Р Т А Л

 К В А _ _ _ _

Подивиться їх значення у тлумачному словнику. Діти дивляться і дають відповіді.

Квартал – четверта частина року, три місяці.

Квартал – частина міста, обмежена вулицями, що перетинаються (як правило у вигляді квадрату).

Квадрат – рівнобічний прямокутник.

Кватирка – частина вікна, яка відчиняється всередину або назовні (верхня чверть вікна).

Квартира – окреме житлове приміщення в будинку, переважно з кількох кімнат. (первісно чверть поверху)

Квартет – ансамбль з чотирьох виконавців.

Тлумачення слів зачитують діти і дають відповіді на запитання:

- Від латинської назви якого числа утворилися ці слова? (Чотири)

- Які слова однаково звучать і пишуться? (Квартал). Чим відрізняється їх значення?

А для цього виду роботи  можна використати «Стіну слів».

Вчитель добирає слова. Учні доповнюють словами, які вони зустрічали під час читання художніх творів, розв'язування завдань з математики тощо. У процесі роботи вчитель забезпечує школярів словниками, в яких діти можуть прочитати  лексичне значення слів. Для тлумачення слів можна використовувати гаджети.

 

За допомогою QR-кода діти читають тлумачення слова квадрат

Завдання 4

Завдання для інтеграції за темами «Осінні фарби. Осінній настрій» і «Задача».

Прочитайте вірш Ліни Костенко «Білочка восени»

Розгадайте  загадку лісу: «Хто заховався в словах?»

 

Учні записують цифри у порядку зростання і читають слова-відгадки.

4  7  6 8 5                           2 3 4 1 3

Б Л  А І К                         РИ Б Г И

(Білка, гриби)

Пропонуємо з розшифрованими словами скласти задачу.

 

Наприклад:

Білочка вийняла з торбинки 25 грибочків. Після того в  торбинці залишилось  12 грибочків. Скільки грибочків було в торбинці спочатку?

 

Завдання 5

Завдання для інтеграції за темами «Моя родина – це наша славна Україна» і «Числа. Дії з числами».

Прочитати на уроці оповідання Анатолія Григорука «Мудра мова» та намалювати головного героя цифрами. Повторюємо з учнями, які вони знають числа та  пригадаємо парні і непарні числа.

 

Завдання 6

 

Завдання для інтеграції можна використовувати на будь-якому уроці. Сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми в початковій школі. Конструктор є надійним помічником у моїй роботі.

 

Завдання:

 

1. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість звуків у слові.

2. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість складів у слові.

3. Візьми стільки цеглинок, скільки речень у тексті.

4. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість слів у реченні.

5. Якщо почуєш звук [р], то підійми червону цеглинку, а якщо звук [л] — зелену.

6. Виклади з цеглинок літеру.

 

Шановні колеги, сподіваюсь, що мої наробки були для вас корисними. У свою чергу відкрита до нових ідей та знань. Дякую за увагу!

 

docx
Додав(-ла)
Демахина Ирина
Додано
24 грудня 2023
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку