У наказі проаналізовано стан організації роботи зі здібними учнями, результати виступів учнів школи у ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних дисциплін, у І,ІІ етапах конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, предметних конкурсах .
Н А К А З
20.04.2017 м. Борщів №
Про роботу зі здіними учнями, підсумки
проведення Всеукраїнських учнівських
олімпіад з навчальних предметів,
участі учнів у предметних конкурсах
у 2016/2017 навчальному році
Згідно з річним планом роботи школи на 2016-2017 навчальний рік дирекцією школи вичалося питання організації роботи зі здібними учнями, їх участі Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів, предметних конкурсах .
У процесі перевірки відвідано уроки, індивідуальні заняття, проаналізовано результати виступів учнів школи у ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних дисциплін та у І,ІІ етапах конкурсу-захисту науково-дослідниць-ких робіт учнів-членів МАН.
Результати перевірки свідчать, що робота педагогічного колективу спрямована на створення інтелектуально та духовно насиченого середовища, яке забезпечує реалізацію пізнавальних, соціальних, культурних та фізичних потреб обдарованих дітей.
У школі створена постійно діюча система пошуку обдарованих і здібних учнів. Так, станом на 15 вересня 2016 року поновлено інформаційний банк обдарованих дітей, який містить інформацію про 30 (16%) потенційно здібних школярів. На базі цих даних були створені групи для індивідуальних, групових занять та факультативів. За результатами діагностики на індивідуальну роботу зі здібними учнями у варіативній частині навчального плану виділено 15,5 годин (9,5 годин – у основній та 6 годин – у старшій школі).
Педагогічний колектив школи на основі співпраці у системі “обдарована дитина—творчий учитель” упродовж року здійснював належну роботу щодо забезпечення ефективності та результативності навчально-виховного процесу, оволодіння учнями базовими, загальнонавчальними вміннями і навичками, впровадження інноваційних методів навчання, підвищення соціального статусу обдарованих школярів.
Вчителі надають перевагу завданням проблемно-пошукового характеру, формують навички аналізу й синтезу, навчають складати й працювати з опорними схемами, алгоритмами, переходити від спостережень і досліджень до висновків та узагальнень, творчо підходити до роботи над програмою саморозвитку особистості. Вони ефективно використовують сучасні підходи до розвитку обдарованості учнів: індивідуалізація, поглиблена особистісно орієнтована профорієнтаційна робота з учнями, оволодіння методами теоретичного мислення, розвиток творчого потенціалу обдарованих учнів, розвиток інтересу до дослідницької діяльності, формування основ самосвітньої діяльності.
Для виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей в школі створено систему психолого-педагогічної підтримки. Психологом школи Котик М.М. протягом навчального року було проведено діагностування учнів з визначення їх здібностей, анкетування батьків з визначення рівня прояву здібностей дитини; анкетування батьків «Чи розвиваєте ви здібності своєї дитини?», тестування учнів по визначенню ступеня сформованості творчих здібностей, анкетування вчителів «Визначення рівня пізнавальної потреби», «Визначення інтенсивності пізнавальної потреби». Нею зібрано та систематизовано всі нормативні документи щодо організації роботи з обдарованими учнями, карти інформаційного банку даних «Обдаровані діти»; пам’ятки вчителям для роботи з обдарованими дітьми; пам’ятки для батьків «Як виховувати обдаровану дитину».
Позитивна мотивація, система роботи з питань організації роботи зі здібними учнями дали свої результати. Учні школи успішно виступили у цьому навчальному році у ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних дисциплін.
Так, в районному етапі олімпіад взяло участь 29 учнів школи, з них 12- з двох і більше навчальних предметів.
За підсумками їх проведення школярі здобули 48 дипломів: 8 дипломів І ступеня, 17 дипломів ІІ ступеня та 23 дипломи ІІІ ступеня. Це на 6 дипломів більше, ніж у минулому навчальному році та третій загальний показник серед загальноосвітніх навчальних закладів району ( для порівняння Борщівська ЗОШ І-ІІІст. №1 -50 дипломів, Борщівський НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступеня № 3 – гімназія ім. Р. Андріяшика» – 58 дипломів).
Результати виступів учнів школи у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних дисциплін подано у таблиці.
№ з/п |
Навчальний предмет |
Клас |
ПІП учня |
Диплом |
ПІП вчителя |
1 |
Географія |
9 |
Сергеєв Костянтин |
ІІІ |
Котляр Ю.М. |
|
|
11 |
Книш Вікторія |
ІІ |
Котляр Ю.М. |
2 |
Хімія |
8 |
Яковів Богдан |
ІІ |
Масловська С.І. |
|
|
9 |
Сергеєв Костянтин |
ІІ |
Масловська С.І. |
|
|
10 |
Каміноброцька Юлія |
І |
Масловська С.І. |
|
|
11 |
Калуцька Юлія |
ІІ |
Масловська С.І. |
3 |
Українська мова |
7 |
Кучер Соломія |
ІІІ |
Бей Л.М. |
|
|
9 |
Ротко Наталія |
ІІІ |
Корчинська Г.М. |
|
|
10 |
Чубак Софія |
І |
Бей Л.М. |
|
|
11 |
Калуцька Юлія |
ІІ |
Корчинська Г.М. |
4 |
Трудове навчання |
9 |
Візнюк Зоряна |
ІІ |
Саламаха О.М. |
|
|
10 |
Каміноброцька Юлія |
ІІІ |
Саламаха О.М. |
|
|
11 |
Маковська Катерина |
І |
Саламаха О.М. |
5 |
Фізика |
7 |
Гнатів Владислав |
ІІ |
Яковів О.І. |
|
|
8 |
Яковів Богдан |
ІІІ |
Яковів О.І. |
|
|
9 |
Сергеєв Костянтин |
ІІІ |
Симаник В.Я. |
6. |
Екологія |
10 |
Каміноброцька Юлія |
ІІІ |
Котляр Ю.М. |
|
|
11 |
Гульовата Людмила |
ІІІ |
Котляр Ю.М. |
7. |
Англійська мова |
8 |
Яковів Богдан |
ІІ |
Гнатів Л.П. |
|
|
10 |
Мовчан Віталія |
ІІ |
Гнатів Л.П. |
|
|
11 |
Калуцька Юлія |
ІІІ |
Гнатів Л.П. |
|
|
11 |
Задорожна Андріана |
ІІІ |
Гнатів Л.П. |
8. |
Німецька мова |
8 |
Яблунька Микола |
ІІІ |
Новосад Т.В. |
9. |
Правознавство |
9 |
Соболівська Тетяна |
ІІІ |
Щур О.Б. |
|
|
10 |
Чубак Софія |
ІІ |
Щур О.Б. |
|
|
11 |
Улашкевич Людмила |
І |
Щур О.Б. |
10. |
Астрономія |
11 |
Кучер Павло |
ІІ |
Симаник В.Я. |
|
|
10 |
Шпунярська Тетяна |
ІІІ |
Симаник В.Я. |
11. |
Математика |
6 |
Трач Тетяна |
ІІ |
Підгорна М.М. |
|
|
7 |
Дячинський Іван |
ІІ |
Яковів О.І. |
|
|
8 |
Яковів Богдан |
І |
Підгорна М.М. |
|
|
9 |
Гуска Денис |
ІІІ |
Жолобанюк О.Д. |
|
|
9 |
Сергеєв Костянтин |
ІІІ |
Жолобанюк О.Д. |
|
|
10 |
Шпунярська Тетяна |
ІІІ |
Підгорна М.М. |
|
|
11 |
Маковська Катерина |
І |
Жолобанюк О.Д. |
12. |
Історія |
9 |
Ротко Наталія |
ІІІ |
Котик М.М. |
|
|
10 |
Мовчан Віталія |
ІІІ |
Щур О.Б. |
|
|
11 |
Задорожна Андріана |
ІІ |
Щур О.Б. |
13. |
Інформатика |
9 |
Гуска Денис |
ІІІ |
Яковів О.І. |
|
|
11 |
Кучер Павло |
ІІІ |
Яковів О.І. |
14. |
Інформаційні технології |
8 |
Яковів Богдан |
ІІ |
Яковів О.І. |
15. |
Біологія |
9 |
Вислоцька Софія |
ІІІ |
Чернега Г.П. |
|
|
11 |
Каміноброцька Юлія |
І |
Чернега Г.П. |
16. |
Образотворче мистецтво |
6 |
Димич Соломія |
ІІІ |
Саламаха О.М. |
|
|
8 |
Гищук Роксолана |
ІІІ |
Саламаха О.М. |
|
|
10 |
Мовчан Віталія |
ІІІ |
Саламаха О.М. |
|
|
11 |
Гречка Уляна |
І |
Саламаха О.М. |
17. |
Економіка |
11 |
Маковська Катерина |
ІІ |
Котляр Ю.М. |
Аналіз відношення кількості отриманих дипломів переможців до загальної чисельності команди з кожного навчального предмету свідчить, що найрезультативніше учні школи виступили у олімпіаді з образотвочого мистецтва, математики, правознавства, анллійської, німецької мов, астрономії, екології, економіки та технологій.
За результатами аналізу показників, що дорівнюють частці від ділення загальної кількості балів, набраних усіма переможцями- членами команди (за диплом І ступеня - 5 балів, ІІ ступеня – 3 бали, ІІІ ступеня – 1 бал), до загальної кількості членів команди, які повинні були брати участь в олімпіаді з окремої навчальної дисципліни найвищий рейтинг учні школи продемонстрували з хімії, математики, правознавства, економіки та технологій.
Зросли результати виступів учнів школи з математики, образотворчого мистецтва, англійської мови – відповідно на 3, 1, 2 переможців більше у порівнянні з 2015/2016 навчальним роком.
В особистій першості серед школярів найвищі показники в учня 8 класу Якового Богдана (5 дипломів), учениці 10 класу Каміноброцької Юлії, учня 9 класу Сергєєва Костянтина (по 4 дипломи), учениці 11 класу Калуцької Юлії, учениці 10 класу Мовчан Віталії, учениці 11 класу Маковської Катерини (по 3 дипломи).
У ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад брало участь 7 учнів з 7 навчальних предметів. За їх результатами 5 із них стали призерами, здобувши 1 диплом І ступеня, 1диплом ІІ ступеня та 3 дипломи ІІІ ступеня та продемонструвавши ІІ за рейтенгом загальнокомандний результат серед загальноосвітніх навчальних закладів району.
Навчальний предмет |
Клас |
ПІП учня |
Диплом |
ПІП вчителя |
Правознавство |
11 |
Улашкевич Людмила |
І |
Щур О.Б. |
Технології |
11 |
Маковська Катерина |
ІІ |
Саламаха О.М. |
Образотворче мистецтво |
11 |
Гречка Уляна |
ІІІ |
Саламаха О.М. |
Хімія |
10 |
Каміноброцька Юлія |
ІІІ |
Масловська С.І. |
Біологія |
10 |
Каміноброцька Юлія |
ІІІ |
Чернега Г.П. |
Результати участі учнів шкіл району у обласних олімпіадах
Улашкевич Людмила брала участь у заключному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства та здобула диплом ІІІ ступеня.
14 вчителів школи підготували призерів олімпіад різних рівнів. Найвищі показники результативності у Щур О.Б. з правознавства (Пр=3, Пе=2,67), Саламахи О.М. з образотворчого мистецтва та технологій - відповідно Пр=2, Пе=1,67 та Пр=2,3, Пе=1,75, Масловської С.І. з хімії (Пр=2, Пе=1,75), Чернеги Г.П. з біології (Пр=1,5, Пе=1,25).
Результати роботи педагогів зі здібними учнями за підсумками районних, обласних та республіканських олімпіад подані у таблиці
ПІП вчителя |
Навчальний предмет |
Кількість дипломів |
Пр |
Пе |
||
І ст. |
ІІ ст. |
ІІІ ст. |
||||
Бей Л.М. |
українська мова і література |
1 |
|
1 |
0,67 |
0,33 |
Корчинська Г.М. |
українська мова і література |
|
1 |
1 |
1 |
0,5 |
Гнатів Л.П. |
англійська мова |
|
2 |
2 |
1 |
0,5 |
Новосад Т.В. |
німецька мова |
|
|
1 |
1 |
0,33 |
Підгорна М.М. |
математика |
1 |
1 |
1 |
1 |
0,67 |
Жолобанюк О.Д. |
математика |
1 |
|
2 |
1,5 |
0,83 |
Яковів О.І. |
математика |
|
1 |
|
1 |
0,67 |
інформатика |
|
|
2 |
0,5 |
0,17 |
|
інформаційні технології |
|
1 |
|
0,25 |
0,17 |
|
фізика |
|
1 |
1 |
1 |
0,5 |
|
Симаник В.Я. |
фізика |
|
|
1 |
0,33 |
0,11 |
астрономія |
|
1 |
1 |
1 |
0,5 |
|
Щур О.Б. |
історія |
|
1 |
1 |
1 |
0,5 |
правознавство |
1+1о |
1 |
1+1р |
1+2 |
0,67+2 |
|
Котик М.М. |
історія |
|
|
1 |
0,5 |
0,17 |
Котляр Ю.М. |
географія |
|
1 |
1 |
0,5 |
0,25 |
економіка |
|
1 |
|
1 |
0,67 |
|
екологія |
|
|
2 |
1 |
0,33 |
|
Масловська С.І. |
хімія |
1 |
3 |
+1о |
1+1 |
0,75+1 |
Чернега Г.П. |
біологія |
1 |
|
1+1о |
0,5+1 |
0,25+1 |
Саламаха О.М. |
образотворче мистецтво |
1 |
|
3+1о |
1,3+1 |
0,75+1 |
обслуговуюча праця |
1 |
1+1о |
1 |
1+1 |
0,67+1 |
4 учнів школи нагороджені дипломами ІІ ступеня за результатами районного етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика ( Трач Тетяна (6кл.), Міщанин Ольга (5кл.), Чубак Софія (10кл.), Калуцька Юлія (11кл.). Трач Тетяна, Чубак Софія, Калуцька Юлія стали переможцями ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, здобувши відповідно дипломи І, ІІ та І ступеня.
Трач Тетяна та Калуцька Юлія здобули перемогу обласному етапі VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу (дипломи І ступеня) та стали призерами заключного етапу цього конкурсу (дипломи ІІІ ступеня).
Учениця 7 класу Михайловська Вікторія стала призером ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН у секції «Зарубіжна література» (диплом ІІ ступеня). За результатами обласного етапу Всеукраїнського конкурсу дослідницьких робіт учнів 6-8 класів вона здобула диплом І ступеня, а учениця 7 класу Токарєва Анастасія – диплом ІІІ ступеня.
Результати участі учнів шкіл району
у ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН
Проте, у організації роботи зі здібними учнями є певні недоліки.
Так, понизився рейтинговий показник з ……………………………………………..
Учні школи цьогоріч не взяли участь у інтелектуальному Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», Міжнародному конкурсі з інформатики «Бобер».
Тільки 5,6% учнів у 2016-2017 навчальному році брали участь у Всеукраїнських Інтернет-олімпіадах.
У порівнянні з минулим навчальним роком суттєво понизився рейтинговий показник результативності участі учнів у ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.
Відчутний і брак сучасних програм та ефективних методик, спрямованих на якісну підготовку учнів до олімпіад та конкурсів всіх рівнів.
З метою усунення вказаних недоліків
Н А К А З У Ю:
1. Вчителям ……………………. активізувати роботу зі здібними учнями на етапі їх підготовки до районних олімпіад відповідно з ………………………………….
2. Педагогічним працівникам:
2.1. Проаналізувати результати ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад та розробити заходи щодо розвитку обдарувань здібних дітей.
2.2. Проводити систематичну роботу по підготовці учнів до участі у олімпіадах всіх рівнів.
2.3. Активніше залучати учнів школи до участі в роботі МАН, різноманітних конкурсах літературно-творчого, культурно-мистецького спрямування та до участі у Всеукраїнських Інтернет-олімпіадах.
2.4. Особливу увагу звернути на формування внутрішньої мотивації школярів до самостійного пошуку себе і свого шляху, прагнення до успіху.
3. Вчителям початкових класів збільшувати в практиці початкового навчання кількість занять з упровадженням інтелектуальної розминки, використовувати завдання дослідницького характеру.
4. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Щур О.Б.:
4.1. Під час проведення нарад, методичних заходів постійно контролювати роботу вчителів школи зі здібними дітьми, практикувати виступи про досвід роботи найрезультативніших з них.
4.2. Висвітлювати та популяризувати досягнення обдарованих учнів у засобах масової інформації.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор О. ЖОЛОБАНЮК
З наказом ознайомлені: