КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«_______________________ ЛІЦЕЙ»
______________МІСЬКОЇ РАДИ
_____________ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
__.__.2023 № __
Про підсумки проведення
класно-узагальнюючого контролю у 7-Б класі
На виконання плану роботи ліцею за 2022/2023 навчальний рік, з метою дослідження мікроклімату в класному колективі, вивчення особливостей методики викладання навчальних предметів, системи опитування та оцінювання учнів, залучення учнів до позакласної роботи у період з _____ по ______ було проведено класно-узагальнюючий контроль у 7-Б класі.
Адміністрація ліцею здійснювала класно-узагальнюючий контроль через анкетування учнів та батьків, співбесіду з учителями, проведення спостереження за організацією та здійсненням освітнього процесу з дотриманням методичних вимог при викладанні навчальних предметів та санітарних норм під час проведення онлайн уроків у 7-Б класі.
Узагальнені матеріали щодо здійснення класно-узагальнюючого контролю в 7-Б класі викладено в довідці, що додається.
НАКАЗУЮ:
До __.__.2023
Постійно
Постійно
Постійно
Довідка
за підсумками класно-узагальнюючого контролю у 7-Б класі
На виконання плану роботи ліцею за 2022/2023 навчальний рік у період з _____ по _____ було проведено класно-узагальнюючий контроль у 7-Б класі.
Мета здійснення контролю:
- дослідження мікроклімату в класному колективі, взаємин між учнями, між учнями та вчителями під час освітнього процесу;
- відвідування учнями онлайн уроків та дотримання норм поведінки під час занять;
- вивчення особливостей методики викладання навчальних предметів під час онлайн занять, дотриманням методичних вимог при викладанні навчальних предметів та санітарних норм під час проведення онлайн уроків, обсяг матеріалів для самостійного опрацювання учнями та наданих коментарів під час асинхронних уроків;
- вивчення системи опитування учнів, питання дотримання критеріїв та об’єктивність оцінювання під час дистанційного навчання;
- спостереження за способами залучення учнів до позакласної роботи вчителів зі здібними учнями та тими, що потребують педагогічної підтримки;
- вивчення питання адаптації учнів до новопризначеного класного керівника.
Класно-узагальнюючий контроль здійснювався адміністрацією ліцею через проведення:
- анкетування учнів;
- анкетування батьків;
- співбесіда з учителями;
- відвідування онлайн уроків;
- аналіз наданих учителями матеріалів під час асинхронних уроків;
- аналіз ведення шкільної документації (електронний журнал);
- моніторинг участі учнів у конкурсах та змаганнях різних рівнів.
Під час проведення класно-узагальнюючого контролю встановлено, що у 7-Б класі навчається 21 дитина (8 хлопців і 13 дівчат). У повних сім’ях проживає 18 дітей, 1 – дитина у неповній (___ _____, напівсирота), у багатодітних родинах виховується три учні (___ _____, ___ _____, _____ _____). 1 учень - ____, чия неповна сім’я опинилася у складних життєвих обставинах, - перебуває на обліку в Службі у справах дітей.
Зі слів класного керівника більшість учнів знають і виконують правила для учнів щодо щоденного відвідування уроків згідно з розкладом, виконання асинхронних та домашніх завдань.
В той же час є учні, які відвідують окремі навчальні онлайн заняття, частково виконують домашні роботи. Не завжди відвідують онлайн уроки 6 учнів, які перебувають за кордоном. Класним керівником ведеться щоденний облік учнів щодо пропуску занять, з’ясовуються причини відсутності, ведеться предметна розмова з батьками.
Адміністрація ліцею відвідала онлайн уроки вчителів, які викладають у 7-Б класі, а саме:
- українська мова (учитель ______);
- українська література (учитель ______);
- зарубіжна література (учитель _______);
- всесвітня історія (учитель _______);
- алгебра (учитель _______);
- інформатика (учитель _______);
- фізична культура (учитель ________);
- трудове навчання (учитель _______).
Аналізуючи проведені уроки можна зробити загальні висновки:
В той же час, під час увімкнення мікрофонів було чути зовнішні розмови та інші різні звуки, які заважали учителю та іншим учням почути відповідь чи коментар. Це свідчить про те, що деякі учні не мають окремого робочого місця, а дорослі, що знаходяться поруч зі своєю дитиною, не дотримуються тиші під час онлайн занять дітей.
Однак, на більшості уроків відсутній індивідуальний підхід до учнів. Деякі учні надають перевагу пасивній присутності на уроці і відповідають лише на вимогу вчителя, не проявляючи ініціативу. Учитель біології проводить уроки лише в асинхронному режимі, надаючи учням матеріал у курсі.
Аналіз ведення шкільної документації (електронний журнал) виявив несвоєчасність виставлення оцінок за зошити, за самостійні роботи, тематичні.
Моніторинг участі учнів класу у конкурсах та змаганнях різних рівнів виявив зниження активності учнів через життєві обставини та введення воєнного стану в країні. В той же час одна учениця класу (___ ____) брала участь у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіадах і стала переможницею, отримавши ІІ місце (вчитель ______). Під час проведення предметних тижнів у формі інтернет-олімпіад учнями 7-Б класу було виконано 31 завдання, отримано 12 Дипломів переможців, якість участі 38,7%. Враховуючи достатньо високий потенціал і рівень навчальних досягнень учнів 7-Б класу варто мотивувати їх до участі у різних інтелектуальних, а також творчих та спортивних конкурсах.
Анкетування учнів 7-Б класу та їх батьків виявили, що 85% учнів подобається навчатися у ліцеї, 95% задовольняє розклад занять. Хоча навчання вони розпочинають (60%), не проявляючи особливих емоцій, здебільшого неохоче (25%) або у пригніченому настрої (10%). Цей стан учнів підтверджують батьки під час опитування.
На запитання «Скільки часу освітнього процесу (за тиждень) займає твоє онлайн навчання (онлайн уроки та виконання домашнього завдання)?» 20% учнів зазначали показник у більш ніж 75% завантаженості, а ще 45% учнів відзначили цей показник від 50 до 75%. Що є недопустимим, враховуючи вплив комп’ютерної техніки на здоров’я дітей. Тому є необхідність у зменшенні кількості наданих домашніх завдань.
На запитання «Опиши знання, здобуті тобою під час дистанційного навчання» лише 10% учнів зазначили, що обсяг знань збільшився. В той же час батьки виявили показник зменшення якості знань у 20% , а 10% батьків відзначили, що для оволодіння програмовим матеріалом учні отримують недостатньо інформації.
В ході опитування було виявлено поодинокий випадок булінгу у класі. Інші 95% дітей зазначили про те, що вони не відчувають цькування, їм комфортно навчатися у ліцеї та класі.
Також учнями та батьками були внесені пропозиції щодо щодо покращення дистанційного навчання у ліцеї, які будуть взяті до уваги.
Висновок.
За підсумками класно-узагальнюючого контролю у 7-Б класі можна зробити наступні висновки:
1